Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:07

Jezus, doe niet zo moeilijk en zet een mondkapje op wanneer de situatie daarom vraagt.
Ik kan hier zo boos over worden. Dat gezeik om het gezeik.
Excuseer deze uitbarsting, maar ik wordt er zo moe van.... dat mondkapjes gezeur.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 28-09-20 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:08

rien10 schreef:
Jezus, doe niet zo moeilijk en zet een mondkapje op wanneer de situatie daarom vraagt.

Zo heerlijk Nederlands, over alles zeuren :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:09

Mjah ik ga starten met een opleiding en moet in elk geval de eerste 2 lesdagen naar Amsterdam. Daar ben ik sowieso niet blij mee als Rotterdammer -O-
Maar nu helemaal niet... Alleen heb ik weinig keuze nu. Ja niet gaan, maar dan mis ik belangrijke lessen...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:11

Destination schreef:
purny schreef:
Nou nee... want als ik bij de supermarkt kom en ik heb boodschappen nodig dan moet ik hem wel opzetten...

Dus? Ik zie het probleem niet zo?

Ik wel en ik weet dat er nu al minimaal 3 mensen zitten te morren....

Ken genoeg mensen die liever dan maar helemaal niet naar een winkel/ supermarkt gaan ipv dat ze een mondkapje moeten dragen.

Nu ga je ook het probleem krijgen dat je bij de éne winkel wél en de andere geen mondkapje op moet, en dat je dus ten alle tijden zn k*t ding in je broekzak/ handtas moet hebben zitten.

Was heel blij na mijn vakantie in België dat je zonder nadenken gewoon alle winkels weer in kon zonder mondkapje. Tis gewoon ruk om 24/7 zn mondkapje bij je te moeten dragen. Want wat als je onderweg even ongepland boodschapje wil doen.

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:12

Welk probleem zie je dan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:13

Gelden de maatregelen in Amsterdam nou ook voor de rest van de Randstad? NOS liveblog is daar niet heel duidelijk in.

SinneJ

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:14

Want een mondkapje is ook zo vreselijk lomp om mee te nemen, zoals een fiets. Je zou willen dat er een vouwversie bestond....

Echwel

Jeetje pleur dat kapje op je gezicht en miep eens niet.

Het is ook constant een half leeg glas, wees blij dat je boodschappen mag doen

Loretta

Ineke2 schreef:
Mjah ik ga starten met een opleiding en moet in elk geval de eerste 2 lesdagen naar Amsterdam. Daar ben ik sowieso niet blij mee als Rotterdammer -O-
Maar nu helemaal niet... Alleen heb ik weinig keuze nu. Ja niet gaan, maar dan mis ik belangrijke lessen...

De laatste trein naar Rotterdam met een mondkapje op LOL

nynke55

Sorry hoor, maar dit vind ik toch wel echt belachelijk. Alsof je een hele koffer met die dingen mee moet sjouwen... Of ik nu een zakdoekje in mijn broekzak heb of een mondkapje, maakt toch geen fluit uit?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:15

Ik vind mijn mondkapje zo tof dat ik het juist leuk vind als hij op moet. En het is gelukkig niet meer heet buiten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:16

Nou dan ga je niet naar die winkel. Het leven bestaat uit keuzes maken.

Loretta

nynke55 schreef:
Sorry hoor, maar dit vind ik toch wel echt belachelijk. Alsof je een hele koffer met die dingen mee moet sjouwen... Of ik nu een zakdoekje in mijn broekzak heb of een mondkapje, maakt toch geen fluit uit?

Ik heb laatst een dun pakketje van 10 stuks bij de Action gekocht. Voor het geval ik ze nodig zou hebben.

purny

rien10 schreef:
Excuseer deze uitbarsting, maar ik wordt er zo moe van.... dat mondkapjes gezeur.

Ik heb nergens gezegd dat ik hem niet zou dragen. Ik draag ook een mondkapje in de tram. Maar het gaat mij om het punt. Je bent niet verplicht om er eentje te dragen in de winkel maar je mag geweigerd worden. Dus word je in feite wel verplicht om hem te dragen als je boodschappen moet doen.

Ik heb sinds vandaag een stoffen, een conny mondkapje :D

nynke55

In de winter wil je niet eens meer zonder. :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:17

capopjekop schreef:
Ik vind mijn mondkapje zo tof dat ik het juist leuk vind als hij op moet. En het is gelukkig niet meer heet buiten

Wat voor eentje heb je dan? Ik wil ook wel een leuke.

rien10

Ja. Dan is het wel verplicht. Punt uit.

rien10

Loretta schreef:
capopjekop schreef:

Een met tanden?

Gnome

capopjekop schreef:

Welke heb je?

Ik erger me nu al kapot aan SM. Iedereen weer volledig tegen alles in, alles is fout. Zoek het uit mensen. Lekker zo doorgaan dan zitten we met kerst dit jaar allemaal alleen. (bericht uiteraard niet gericht aan mensen die wel begrip hebben voor de maatregelen)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:18

rien10 schreef:
Loretta schreef:

Een met tanden?

Cool!
:D :D := := :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:19

Loretta schreef:
capopjekop schreef:

Een zwarte met het het wapen van Arnhem. En ik heb ook nog een opvallende met Vitesse logo. Maar ik heb online al heel veel grappige en mooie kapjes gezien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:19

Precies, wat een gezeik zeg. Wij dragen hier al maanden mondkapjes, ook toen het dik 35 graden was. Is dat fijn? Nee. Is het verplicht? Ja. Dus doen we het.

Staat een doos met wegwerpkapjes in de auto en ik heb er een paar in mijn tas. Simpel als wat. En altjid he? Overal, op straat, niet alleen in winkels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:21

ingedebruijn schreef:
capopjekop schreef:

Welke heb je?

Ik erger me nu al kapot aan SM. Iedereen weer volledig tegen alles in, alles is fout. Zoek het uit mensen. Lekker zo doorgaan dan zitten we met kerst dit jaar allemaal alleen. (bericht uiteraard niet gericht aan mensen die wel begrip hebben voor de maatregelen)

SM?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:21

purny schreef:
rien10 schreef:

Ik heb nergens gezegd dat ik hem niet zou dragen. Ik draag ook een mondkapje in de tram. Maar het gaat mij om het punt. Je bent niet verplicht om er eentje te dragen in de winkel maar je mag geweigerd worden. Dus word je in feite wel verplicht om hem te dragen als je boodschappen moet doen.

Ik heb sinds vandaag een stoffen, een conny mondkapje :D

Nee, zolang de winkelier hem zelf niet verplicht, hoef je hem niet te dragen. Het is de eerste keer alleen wel handig om 1 in je tas te hebben, zelfs als je hem niet nodig blijkt te hebben. En het is nog niet eens bekend hoe veel winkeliers het gaan verplichten, of heb jij insider info?

MoniqueT schreef:
Precies, wat een gezeik zeg. Wij dragen hier al maanden mondkapjes, ook toen het dik 35 graden was. Is dat fijn? Nee. Is het verplicht? Ja. Dus doen we het.

Staat een doos met wegwerpkapjes in de auto en ik heb er een paar in mijn tas. Simpel als wat. En altjid he? Overal, op straat, niet alleen in winkels.

Hier hetzelfde, ik kom om in de stoffen mondkapjes inmiddels :=

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:22

Schijtmensen?