Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:52

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:54

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
Las vanochtend in de krant dat er in Rusland drie artsen uit het raam van hun ziekenhuis zijn “gevallen” toevallig alle drie met kritiek op de regering dat ze zonder bescherming moesten werken .
Dan ben je extra blij om in een land als Nederland te wonen.

Is dit echt of fake? Want is niet echt handig natuurlijk om nu niet zuinig te zijn op je artsen. Dus ik vraag me af of dit klopt of dat dit een broodje aap verhaal is dat het westen maar al te graag wil geloven.

Vrij veel nieuwspagina's lijken erover te berichten.

https://www.businessinsider.com/two-rus ... ows-2020-5
https://www.demorgen.be/nieuws/russisch ... ~b8685517/

Jessix

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:06

Ik was juist net begonnen met grijze haren verven. Juist omdat ik zo twijfelde of ik wel elke 8 weken bij de kapper wil zitten om het bij te werken... net een keer geweest en toen Corona.

Ik valt me gelukkig nog mee, maar fijn als ik er straks weer terecht kan. Zelf verven en knippen zou ook kunnen maar krijg er zulke lamme armen van.

Ben benieuwd naar de versoepeling. Fijn hoor! Hoop dat het allemaal gaat lukken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:08

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
Las vanochtend in de krant dat er in Rusland drie artsen uit het raam van hun ziekenhuis zijn “gevallen” toevallig alle drie met kritiek op de regering dat ze zonder bescherming moesten werken .

Is dit echt of fake? Want is niet echt handig natuurlijk om nu niet zuinig te zijn op je artsen. Dus ik vraag me af of dit klopt of dat dit een broodje aap verhaal is dat het westen maar al te graag wil geloven.

Dit is typisch Rusland , ze willen erbij horen maar vermoorden nog steeds mensen die kritisch zijn op het beleid , zowel daar als in het buitenland, nu even niet door reisrestricties maar ook kritische Russen die asiel in andere landen hebben zijn hun leven nooit zeker.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:20

Er is nu een persconferentie in Duitsland en daar is medegedeeld dat er nu 2,4 miljoen tests in laboratoria zijn uitgevoerd, waarvan 7,2% positief was. De R0 ligt momenteel bij 0,71, wat de laagste waarde sinds 17 april is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:22

raket schreef:
Ik ben gisteren voor het eerst weer in uniform aan het werk gegaan.
Wat was dat fijn. Ik ken helaas wel 4 mensen die de afgelopen week nog besmet zijn. Ze lijken het wel redelijk te doorstaan.

We hadden ook een covid patiënt. Dus ik stond ook in volledige isolatie. Best bijzonder om nu eindelijk weer aan de goede kant van het bed te belanden.

Wat goed dat je weer aan het bed mocht staan! Echt fijn na zo'n lange tijd zelf in de lappenmand.
Mag jij als 'lid' van een risicogroep wel de COVID-isolatie in? Goed op jezelf passen hoor!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:23

Ik kreeg een krantje door de brievenbus met het thema vrijheid. Gaat volledig over corona als in het zo snel bekijk. Dat de huidige beperkingen worden vergeleken met het missen van de vrijheid tijdens WOII vind ik echt belachelijk.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 05-05-20 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:24

Marie_Anne schreef:
purny schreef:
@marie-anne: ik werk bij de nwo. Dit is een organisatie die subsidies verstrekt voor wetenschappelijk onderzoek. Wij vallen onder ministerie van ocw
Mijn werk heeft overigens een bedrag beschikbaar gesteld voor onderzoek naar corona

Jij kunt niet thuis werken begrijp ik?

Maar waar wachten ze op? Dat snap ik niet zo goed. Want ze hoeven niet dicht, als je niet thuis kunt werken, dan kunnen ze toch een andere oplossing zoeken.
Zijn ze niet bezig met een plan om jullie op anderhalve meter te laten werken dan? In ploegen ofzo?

Want alles weer normaal gaat voorlopig niet gebeuren.

Of wachten ze op een oplossing voor het OV?

Omdat het advies was blijf zo veel mogelijk thuis en werk thuis indien mogelijk. Er zijn wel plannen achter de schermen maar wat weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:31

purny schreef:
Marie_Anne schreef:

Jij kunt niet thuis werken begrijp ik?

Maar waar wachten ze op? Dat snap ik niet zo goed. Want ze hoeven niet dicht, als je niet thuis kunt werken, dan kunnen ze toch een andere oplossing zoeken.
Zijn ze niet bezig met een plan om jullie op anderhalve meter te laten werken dan? In ploegen ofzo?

Want alles weer normaal gaat voorlopig niet gebeuren.

Of wachten ze op een oplossing voor het OV?

Omdat het advies was blijf zo veel mogelijk thuis en werk thuis indien mogelijk. Er zijn wel plannen achter de schermen maar wat weet ik niet

Wat lastig. Ik hoop dat je snel weer aan de slag kan!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:42

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:46

purny schreef:

Ik werk voor de gemeente en die reageren hetzelfde. Blijf maar thuis... ik hoop dat ze wel met iets komen al is het maar een dag in de week. Maar ze lijken daar niet zo’n haast mee te maken zolang het advies zoveel mogelijk thuis blijven is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:48

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:51

Mocht 1 juni de terrassen echt open gaan denk ik dat ze wel echt met reserveringen moeten werken want ik gok zomaar dat zowat half Nederland snakt naar een terrasje..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:53

Introvert hier, maar ik heb de lol van terrasjes nooit zo begrepen. Als je al iemand hebt om mee naar een terrasje te gaan, dan kun je toch ook wel zelf ergens een glaasje drinken inschenken? Wat maakt een terrasje zo bijzonder?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:56

Ik heb dat ook nooit zo begrepen hoor..mij veel te druk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:00

Electra63 schreef:
Janneke2 schreef:
Ik heb geen enkele moeite met mensen uit Brabant die zich aan de regels houden en hetzij incidenteel op familiebezoek gaan of vakantie komen vieren.
(Graag thuisblijven bij klachten, anderhalve meter - en ik denk dat we in de trein maar mondkapjes op moeten. Voor vakantie is het hier heerlijk wandelen zonder dat je veel anderen tegenkomt.)

Het wordt ook niet alleen door vakantiegangers verspreid.
Zuid-Holland heeft nu de meeste zieken, hoorde ik op de radio vanmiddag.
Nu is ZH dichtbevolkt, maar door het Rijnmondgebied hebben wij veel vervoerders hier.
En veel Zuid-Hollanders hebben carnaval in Brabant gevierd en misschien toch ook het virus toen al meegenomen?

Dat carnaval is nu zo'n tien weken terug.
Zuid-Holland heeft nu de meeste zieken in absolute aantallen, Rotterdam voorop. (2025 geregistreerde besmettingen, bron: nos/rivm, 4 mei.)
Zuid-Holland is ook de dichtst bevolkte provincie.
En om nog efkes terug te komen op de Meierijstad: 522 geregistreerde besmettingen, zelfde bron.

Gesteld dat iemand geen klachten heeft en zich aan de regels houdt: dat weekje vakantie met lekker in die bossen lopen - waarom ook niet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:01

Sheran schreef:
Introvert hier, maar ik heb de lol van terrasjes nooit zo begrepen. Als je al iemand hebt om mee naar een terrasje te gaan, dan kun je toch ook wel zelf ergens een glaasje drinken inschenken? Wat maakt een terrasje zo bijzonder?

De locatie (aan 't water bijv) of een lekker gerecht.
Maar eigen tuin is ook heerlijk. Heb met m'n moeder nu al diverse keren lekker buiten kunnen eten en de wijn is sowieso goedkoper! En het is lekker stil én het allerbelangrijkste: je hoeft niet in die gore rook te zitten!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:03

Sheran schreef:

Alles bij elkaar maakt een terrasje bijzonder.

Bijvoorbeeld mijn ouders houden ervan om een stuk te gaan wandelen en dan onderweg of aan het einde van de wandeling even een drankje of een hapje te doen op een terrasje.

Of als ze een stuk gaan fietsen, dan fietsen ze ergens naar een dorpje toe, lunchen en fietsen dan weer via een andere route verder.

Of bijvoorbeeld dat we naar een auto gingen kijken 1 uur rijden van huis, daarna daar in de buurt met de hond wandelen, lunchen in een restaurant en dan weer terug rijden naar huis.

Zelf vind ik het ook fijn als de terrasjes weer open gaan.

Zeker nu ik zelf auto rijdt, moet ik voldoende gegeten hebben zodat ik niet flauw wordt van de honger.

Dan is het wel fijn dat je ergens even een broodje kan eten oid als je voelt dat je flauw gaat worden.

Nu moet ik echt zorgen dat ik ruim voldoende eten zelf mee neem, met koeltas en diepvries elementen enz....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:03

Sheran schreef:

Hahaha ik ook niet idd :')
Zit liever op mn eigen terras in de tuin, daar kan ik ook lekker drinken inschenken idd, wordt er niet gerookt om me heen en zit ik niet tussen veel andere mensen en betaal ik voor een fles wat je anders voor een glas betaalt.

Tenzij je erbij gaat lunchen ofzo... dat kan je in de meeste gevallen ook zelf wel in elkaar knutselen maar als het voor je gedaan wordt smaakt t altijd toch lekkerder :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:04

De gehele sfeer is gewoon gezellig :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:05

War fijn raket dat je weer aan het werk bent!
Denk dat het voor de patiënten en hun familie fijn kan zijn dat er een ervaringsdeskundige werkzaam is.
Hoewel we allemaal weten dat jouw ervaring geen garantie is voor hun ervaring.

Wie weet hoe het met Chiren gaat?

En babootje en kinke gaat het met jullie goed naar omstandigheden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:07

Haha, bedankt voor de uitleg :')
Ik heb zelf altijd een rugzakje mee met broodjes, drinken etc etc, ook toen de terrasjes nog open waren, en dan kun je ook heerlijk op een mooie locatie zitten onderweg. Maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat in mijn opvoeding zuinigheid een zeer grote rol speelde :').

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:10

Sheran schreef:

Vanwege de corona drinken wij ons zondagse speciaal biertje gewoon thuis. Tuurlijk is dat gezellig. MAAR terrasje daar zijn andere mensen, meestal mooi weer , een mooie plek om rond te kijken, klein muziekje op de achtergrond. Dat maakt het net wat specialer en gezelliger. Soms een lekker hapje erbij en ik word daar echt gelukkig van.
Mijn man en ik zijn altijd samen. Nog lang niet uitgepraat. Maar ik merk dat als we buitenshuis eten of op een terrasje zitten op de een of andere manier net iets meer te vertellen hebben tegen elkaar of net iets meer samen genieten van het uitzicht de andere mensen etc.

Toen ik nog in Nederland woonde vond ik het ook heel gezellig als ik in mijn eigen stad een terrasje pikte, vaak bekenden langs kwamen en dan ook wat gingen drinken.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-05-20 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:11

bigone schreef:

...ik ben opgevoed met de kreet: "de defenestraties van Praag".
(Zie Wikipedia)

In het kader van "niet wegkijken, niet goedpraten, niet normaal maken wat niet normaal is":
het is een omfloerst eufemisme voor wat ""gewoon"" moord is.
|( |( |( Y;( :n :n :n
Moord met politieke doelstelling: 'tsaar Poetin' wenst geen kritiek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:11

Sheran schreef:

Wij gaan altijd (paar x per week soms) ergens wat drinken of lunchen of uit eten. Ik mis het echt.
Ik vind het heerlijk om zelf niet te koken. :D

Eigenlijk precies wat Pien zegt.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 05-05-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt