Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:bigone schreef:Las vanochtend in de krant dat er in Rusland drie artsen uit het raam van hun ziekenhuis zijn “gevallen” toevallig alle drie met kritiek op de regering dat ze zonder bescherming moesten werken .
Dan ben je extra blij om in een land als Nederland te wonen.
Is dit echt of fake? Want is niet echt handig natuurlijk om nu niet zuinig te zijn op je artsen. Dus ik vraag me af of dit klopt of dat dit een broodje aap verhaal is dat het westen maar al te graag wil geloven.
pien_2010 schreef:bigone schreef:Las vanochtend in de krant dat er in Rusland drie artsen uit het raam van hun ziekenhuis zijn “gevallen” toevallig alle drie met kritiek op de regering dat ze zonder bescherming moesten werken .
Is dit echt of fake? Want is niet echt handig natuurlijk om nu niet zuinig te zijn op je artsen. Dus ik vraag me af of dit klopt of dat dit een broodje aap verhaal is dat het westen maar al te graag wil geloven.
raket schreef:Ik ben gisteren voor het eerst weer in uniform aan het werk gegaan.
Wat was dat fijn. Ik ken helaas wel 4 mensen die de afgelopen week nog besmet zijn. Ze lijken het wel redelijk te doorstaan.
We hadden ook een covid patiënt. Dus ik stond ook in volledige isolatie. Best bijzonder om nu eindelijk weer aan de goede kant van het bed te belanden.
Marie_Anne schreef:purny schreef:@marie-anne: ik werk bij de nwo. Dit is een organisatie die subsidies verstrekt voor wetenschappelijk onderzoek. Wij vallen onder ministerie van ocw
Mijn werk heeft overigens een bedrag beschikbaar gesteld voor onderzoek naar corona
Jij kunt niet thuis werken begrijp ik?
Maar waar wachten ze op? Dat snap ik niet zo goed. Want ze hoeven niet dicht, als je niet thuis kunt werken, dan kunnen ze toch een andere oplossing zoeken.
Zijn ze niet bezig met een plan om jullie op anderhalve meter te laten werken dan? In ploegen ofzo?
Want alles weer normaal gaat voorlopig niet gebeuren.
Of wachten ze op een oplossing voor het OV?
purny schreef:Marie_Anne schreef:
Jij kunt niet thuis werken begrijp ik?
Maar waar wachten ze op? Dat snap ik niet zo goed. Want ze hoeven niet dicht, als je niet thuis kunt werken, dan kunnen ze toch een andere oplossing zoeken.
Zijn ze niet bezig met een plan om jullie op anderhalve meter te laten werken dan? In ploegen ofzo?
Want alles weer normaal gaat voorlopig niet gebeuren.
Of wachten ze op een oplossing voor het OV?
Omdat het advies was blijf zo veel mogelijk thuis en werk thuis indien mogelijk. Er zijn wel plannen achter de schermen maar wat weet ik niet
purny schreef:Omdat het advies was blijf zo veel mogelijk thuis en werk thuis indien mogelijk. Er zijn wel plannen achter de schermen maar wat weet ik niet
Electra63 schreef:Janneke2 schreef:Ik heb geen enkele moeite met mensen uit Brabant die zich aan de regels houden en hetzij incidenteel op familiebezoek gaan of vakantie komen vieren.
(Graag thuisblijven bij klachten, anderhalve meter - en ik denk dat we in de trein maar mondkapjes op moeten. Voor vakantie is het hier heerlijk wandelen zonder dat je veel anderen tegenkomt.)
Het wordt ook niet alleen door vakantiegangers verspreid.
Zuid-Holland heeft nu de meeste zieken, hoorde ik op de radio vanmiddag.
Nu is ZH dichtbevolkt, maar door het Rijnmondgebied hebben wij veel vervoerders hier.
En veel Zuid-Hollanders hebben carnaval in Brabant gevierd en misschien toch ook het virus toen al meegenomen?
Sheran schreef:Introvert hier, maar ik heb de lol van terrasjes nooit zo begrepen. Als je al iemand hebt om mee naar een terrasje te gaan, dan kun je toch ook wel zelf ergens een glaasje drinken inschenken? Wat maakt een terrasje zo bijzonder?
Sheran schreef:Introvert hier, maar ik heb de lol van terrasjes nooit zo begrepen. Als je al iemand hebt om mee naar een terrasje te gaan, dan kun je toch ook wel zelf ergens een glaasje drinken inschenken? Wat maakt een terrasje zo bijzonder?
bigone schreef:Las vanochtend in de krant dat er in Rusland drie artsen uit het raam van hun ziekenhuis zijn “gevallen” toevallig alle drie met kritiek op de regering dat ze zonder bescherming moesten werken .