Maar dat is toch alleen een probleem als je snel terug moet, dat je dan niet gehaald wordt? De mensen die ik ken hebben er een eigen huis, dus kunnen langer blijven indien nodig. En als je terugkomt moet je in quarantaine.
Maar booo ik dacht dat jullie daar ook een huis hebben?
LadyMadonna
Geplaatst: 05-08-20 21:32
Na een enerverende dag zijn we aangekomen in tirol. We moesten nog ca een uur rijden toen we ingehaald werden door een politie auto, met de tekst: follow me. Toen we aankwamen op de parkeerplaats werd werkelijk de hele auto leeg getrokken, opzoek naar drugs ofzo... Nouja, prima. Agent loopt met onze rijbewijzen en auto papieren naar zn bus, komt terug (gelukkig sprak hij Engels!) : we have problem, we go to police station, you follow, i explain there....
Wtf? Nouja, wij erachteraan, en we hebben 2 uur op het bureau gezeten.
Wat was er nu aan de hand? Vorig jaar kregen we een brief dat onze auto (die op dat moment gewoon op de parkeerplaats stond) als gestolen was opgegeven. Na heel veel moeite kwamen we er mbv de politie achter dat iemand bij de aangifte een typfout had gemaakt. Dat is recht getrokken, alleen waren ze even vergeten hem ook uit de internationale lijst te halen.
Ik bellen met Nederlandse politie, die weer overleggen met Duitse politie, die weer met mij, en o ondertussen zaten we daar als halve criminelen
Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar we hebben een hele vervelende middag achter de rug....
Boooo, waarom ga je niet met de auto? Snap dat het niet ideaal is met een baby, maar als je gewoon de tijd neemt om te rijden kan het best. Evt een binnenlandse vlucht vanaf Istanbul?
Shadow0
Geplaatst: 05-08-20 21:39
Tjemig! Voor later is het een spannend verhaal maar als begin van de vakantie toch liever niet... blij dat jullie nu veilig en wel in het hotel zijn aangekomen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-08-20 21:40
Is inderdaad vervelend zeg, maar aan de andere kant, de Duitse politie heeft wel goed opgelet.
verootjoo
Geplaatst: 05-08-20 21:41
Jeetje LM dat is ook wat... lekker begin van de vakantie. Gelukkig is t goedgekomen
O wow pff wat een verhaal LM, gelukkig goed gekomen. Fijne vakantie gewenst zonder verdere incidenten.
Karin
Geplaatst: 05-08-20 22:25
Jee LM, wat een begin van de vakantie! Wel goed werk van de politie, maar je hebt er zo'n gedoe van. Nu lekker van je vakantie genieten!
Mungbean
Geplaatst: 05-08-20 22:30
Sjonge dat is wel het laatste wat je verwacht Ladymadonna. Hopelijk is het hotel naar wens. Deze vakantie vergeet je echter nooit meer
Ergens vind ik het nog geruststellend dat daar blijkbaar op toch ook goed gelet wordt. Heel veel plezier, het wordt mooi weer als het goed is.
Booooo
Geplaatst: 05-08-20 22:51
LM: zo dat wil je ook niet mee maken!
Verootje: we hebben er nog geen eigen huis, ook een van de redenen waarom we willen gaan. Wat huizen bekijken Maar alsnog zit je dan hier met werk etc. als er een lockdown komt. Quarantaine bij terugkomst is niet verplicht, wel streng advies om het te doen. Maar als dat voor Spanje, Frankrijk, Italië niet hoeft snap ik niet waarom voor Turkije wel. Dus dat vind ik persoonlijk een beetje onzin. Sommige bedrijven verplichten het wel.
Nadir: ohhhh nee ik moet er niet aan denken Zeker niet met een baby van 9 maanden. Dan moet je ook wel voor minimaal 3 weken blijven, anders is het de moeite niet.
Als we naar Turkije zouden gaan, wilt mijn man ook naar zijn ouders. Dus dat wordt dan ook weer een extra binnenlandse vlucht.
Boek sowieso pas aantal dagen voor vertrek als we zouden gaan. Vind het alleen apart dat het voor onze reisverzekering dus niks uit maakt dat het land nu al oranje is, of dat dat oranje wordt als je ter plekke bent.
_Lorette_
Geplaatst: 05-08-20 22:53
Wat een rottige ervaring! Natuurlijk goed dat de politie oplet, maar minder leuk dat dit foutje jullie zo'n vervelende middag oplevert. Zo kregen wij eens bericht dat onze trailer in beslag genomen was en vernietigd werd wegens criminele activiteiten. We keken er op dat moment gewoon naar door het keukenraam. De in beslag genomen trailer bleek een vervalst chassisnummer te hebben? Heel gedoe, gelukkig gewoon in NL. Zoiets wil je niet op vakantie...
Sodera, ik ben zo blij dat je komt!!! Heb je volgens mij nog nooit zo lang niet gezien?
Tuurlijk goed dat we het nu vinden, liever hier dan in hongarije ofzo. Maar om als halve criminelen behandeld te worden is heel vervelend. We kwamen in dat kantoortje en het was heel naar... toen we vroegen wat er gebeurde als het vandaag niet opgelost kon worden wees hij heel simpel: daar is het trein station.... Pas toen zijn chef erbij was geweest bond hij een beetje in
tones
Geplaatst: 06-08-20 07:41
Zo’n pikkie die thuis niks te vertellen heeft.
Wat een gedoe joh.
Straks de camper inpakken, en vanaf morgen een weekje met hund und klapstoel am Rhein.
Laatst bijgewerkt door tones op 06-08-20 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeetje LM wat een gedoe zeg Gelukkig is het opgelost en ergens ook wel geruststellend dat ze goed op letten maar zo wil je je vakantie niet beginnen
Ik begrijp die zo goed waarom mensen alsnog perse naar oranje gebieden willen reizen. Natuurlijk is het rot (tot ronduit k*t) dat je niet je geplande reis kan maken of familie niet kan zien maar ze zullen een gebied of land niet voor niets na zo'n periode nog op oranje laten..