Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Storm schreef:Maar hoeveel mensen zullen er dan wel ongeveer besmet zijn in Nederland? Iemand die een schatting durft te doen?
Geen schatting maar aangezien 80 % niet of nauwelijks ziek word en 20 % zieker waarvan ongeveer 5 % medische hulp nodig heeft dan kun je wel nagaan dat de bevestigde besmettingen , ong 5000 die 5% is.
bigone schreef:Storm schreef:Maar hoeveel mensen zullen er dan wel ongeveer besmet zijn in Nederland? Iemand die een schatting durft te doen?
Geen schatting maar aangezien 80 % niet of nauwelijks ziek word en 20 % zieker waarvan ongeveer 5 % medische hulp nodig heeft dan kun je wel nagaan dat de bevestigde besmettingen , ong 5000 die 5% is.
Huertecilla schreef:Wees voorzichtig met de cijfers. Zefs het aantal sterfgevallen is beperkt betrouwbaar. Verder is het probleem niet dat er mensen dood gaan. Er gaan elke dag mensen dood aan een veelheid van dingen waar we ons niet druk over maken.
Het probleem is het aantal wat opgenoemen wordt en intensieve zorg nodig heeft. Dat maakt alle andere dingen, zelfs een been breken of serieuze complicaties bij een bevalling ineens veel problematischer en geplande operaties zijn snel helemaal niet meer mogelijk.
Hier in Spanje zijn er inmiddels 3200 besmettingen onder het medisch personeel. Zie je het échte probleem?
Oscar schreef:Waar heb je dat gevonden, Bigone?
Hanafubuki schreef:Was deze al gedeeld? (even in anonieme browser openen)
https://www.ad.nl/binnenland/staatje-me ... PyEvWWLvv0
Tegenwoord op het cijfertabelding wat op social media rond gaat.
bigone schreef:Die 242 zijn mensen die zo ziek zijn dat ze behandelt moeten worden. Dat zal ic zijn ga ik van uit , niet dat ze geintubeerd moeten worden maar het ergste symptoom van Corona, zeer benauwd zal de voornaamste reden van opname zijn en die gevallen horen op de ic . Maar we zullen de aantallen nog wel terugvinden in de cijfers later op de dag.
LindyH schreef:Ik hoorde inderdaad in de podcast van NRC dat er in Nederland erg weinig getest wordt, en dat daardoor het sterftecijfer relatief hoog is. Niet-ernstige gevallen worden gewoon niet getest.
Toch lijkt me dat wel essentieel, zeker voor als straks de maatschappij wel weer aan de gang geholpen moet worden, want zoals het nu is kan het niet nog maanden doorgaan. Dan hebben we de mensen die genezen zijn en dus resistent zijn hard nodig. Maar dan moeten ze wel weten dat ze het gehad hebben, en niet een ander virus.
Gelukkig bestaan er ook tests waarmee je iemand achteraf kunt testen op anti-lichamen, en dus of je het gehad hebt of niet. Ik denk dat de overheid moet gaan inzetten op die tests. Die zijn over een tijdje essentieel voor de hele maatschappij.
Thuiszitten omdat je ziek bent of kunt worden is naar, maar thuiszitten terwijl je resistent bent is pas echt zonde.
Overigens lijkt het erop dat je, net als met vergelijkbare corona-virussen, zeker een half jaar resistent bent nadat je ziek bent geweest. De volgende winter, als het virus iets is gemuteerd, kun je het opnieuw krijgen.
imaudy schreef:Ben het hier mee eens. Stel er is iemand in een huishouden resistent, dan kan die mooi steeds de boodschappen doen
MoniqueT schreef:Ik chat net met mijn schoondochter in Nederland. Werkt in de thuiszorg en heeft nu alle verschijnselen van corona, net als een aantal mensen uit hun vriendengroep. Mijn zoon had het vorige week en is inmiddels weer helemaal fit. Hebben ze corona gehad? Ja? Dan is hij inderdaad nu resistent en zij dus nadat ze dit uitziekt. Beiden zijn er niet heel ziek van.
Ze heeft een week vrij gekregen, nu er nog ruimte was op het werk, zodat ze volgende week hopelijk vol mee aan de bak kan. Hij is nu 72 uur klachtenvrij en weer aan het werk. Dit soort mensen kunnen we nu goed gebruiken.
Ik hoop alleen dat ze ondertussen geen anderen besmet hebben, zeker in haar werk.