Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:55

Dat stomme valt wel mee vind ik. Je twijfelde terwijl je achteraf weet, het had best gekund. So what, je hebt niemand in de weg gezeten. Beter bij twijfel wat reactief reageren als dat je twijfel terecht was geweest.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:56

Vrachtauto die een achterlijke inhaalactie deed.
Ik reed op de b70 ter hoogte van meppen richting dörpen.
Hij wou daar waar het 2 baans was al inhalen.
De rechterbaan is voor auto's smaller dan 2 meter.

Net na meppen terwijl het een stukje omhoog gaat en vlak daarna een invoegen en uitvoegstrook komt.
Haal de vrachtauto achterzijde toch in.
En er wil net van het tegen verkeer iemand invoegen op de b70.

God zij dank had die persoon het gezien. Anders was het een harde boem.
Toen de vrachtauto mij voorbij was nog wel een x met groot licht gesnipperd zodat hij wist dat hij naar rechts kon.

Maar zodeju. De knurft....

Ter hoogte van haren moest hij bij de stoplichten naar links en ik rechtdoor.

Ik heb nog even zitten twijfelen of ik zijn rechter spiegel zou inklappen....
Maar hem pissig aankijken en vingertje op t voorhoofd is t bij gebleven.
Helaas durfde hij niet z'n raampje naar beneden te doen :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:59

pien_2010 schreef:
Dat stomme valt wel mee vind ik. Je twijfelde terwijl je achteraf weet, het had best gekund. So what, je hebt niemand in de weg gezeten. Beter bij twijfel wat reactief reageren als dat je twijfel terecht was geweest.

Ik ben normaal gezien eigenlijk heel smooth in mijn rijden. Ik heb gepland en geanticipeerd en dan kan je heel naadloos je dingen doen. Het helpt idd wel dat de auto heel snel is en nogal vast op de weg ligt hoor.

Maar dit ben ik van mezelf niet gewend, ik ben normaal niet onzeker, dus ik baalde van mezelf, en ik schrok ook. Want het had wel echt gevaarlijk kunnen worden.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:13

Ik was laatst bijna aangereden op de snelweg.
Zelfde soort situatie als Exitum: gewoon afgesneden.
Reed op de rechterbaan iets van 100 ofzo. Net wat langzamer dan 105-108 in elk geval, want de linkerbaan was vol met auto's die mij inhaalden. Voor mij een groot gat, op het moment dat er een invoegstrook bij kwam. Dus alle auto's konden makkelijk invoegen.. Behalve degene die niet keek en dacht dat hij dat ook wel kon. Daar reed ik dus.
Gelukkig werken mijn reflexen blijkbaar redelijk oke. Toeteren en ben wel uitgeweken (de volle linkerbaan dus op, waar gelukkig iemand reed die hierop anticipeerde). Had natuurlijk beter kunnen remmen, maar hij zat echt naast me, niet eens zo schuin voor me. Die man heeft echt niet gespiegeld of vooruitgekeken...
Kwam helemaal hyper van de adrenaline thuis , dat wel :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:48

Ik had het laatst andersom. Reed op de afslag van A2-A27. De A2 zelf was best druk, de afslag niet per se. Rechterbaan van de A2 rijdt dan heel langzaam en ik ga dan rechts voorbij via mijn uitvoegstrook (blokmarkering), die overigens ellendig lang is. Niet eens hard, gewoon de ACC op 104 ongeveer. Voor mij reed vrijwel niemand. Op de rechterbaan van de A2 reed al de hele tijd iemand die overduidelijk niet van plan was om de afslag A27 te pakken.

Ja, tot ik naast hem reed. Toen dacht hij ineens, ik moet ook de afslag hebben. Trekt zo z'n stuur naar rechts, zonder te kijken. Het is dat mijn reflex snel genoeg was om de vluchtstrook op te sturen :+ Pas toen ik uitweek keek hij opzij en bedacht hij zich dat het geen handige actie was.

Tijdje terug ben ik ook zo enorm afgesneden in een bocht bij een stoplicht. Ik stond op de rechterbaan voor linksaf, degene die me afsneed op de linkerbaan. Hij stuurde direct mijn strook op IN de bocht, ik reed echt pal naast hem. Ik heb echt met heel mn leven en gewicht op de toeter en de rem gehangen := Ik had mn nieuwe auto echt nog geen week en ik zag het al helemaal gebeuren |( :') Ging gelukkig net goed en die man schrok wel enorm. Hoop dat ie ervan geleerd heeft

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:56

Mja, dat is altijd een vrij irritant stuk. Meestal rij ik voor de file uit naar huis en werk daar nog even door, maar als ik er wel doorheen moet zit ik daar helemaal links om de A2 te volgen (anders krijg je ook gedoe na het viaduct waar de A15 in wil voegen, linkerstrook heeft daar het minste last van), of op de rechterstrook van het uitvoeggedeelte. Die linkerstrook van het uitvoeggedeelte is mij te gevaarlijk :x

Ik heb het ook weleens gehad dat ik er bijna een aanreed overigens. Ik voegde in op de snelweg (A2 naar A15 de andere kant op), kijk en ga naar de linkerbaan. Flink getoeter, maar ik kon zo snel niet bepalen waar dat vandaan kwam, en stopte even met sturen waardoor ik voor driekwart op de linkerstrook reed en een kwart op de rechter. Uiteindelijk zag ik een andere auto rijden die ik net niet geraakt had, die heb ik zowel in m'n spiegel als bij het achterom kijken nooit gezien. Terug naar de rechterstrook en toen hij naast me reed en me aankeek maar even met gebaren excuses gemaakt. Heb nog steeds geen idee hoe ik die destijds (is echt al 5-10 jaar terug) gemist heb. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:27

Precies dat Exitium. We zien het allemaal wel eens niet of maken een fout en dan maak ik altijd het sorry gebaar.
Zeker als je veel op de weg zit kan dat gebeuren.

Wel een ergenis is als bv iemand op zijn telefoon zit en de wagen niet recht kan houden. Zie ik ook wel eens bij vrachtwagens gebeuren, waarbij ik dat bij de Nederlandse chauffeurs amper of niet zie. Die vind ik ook fijn rijden. Met Roemenen , Spanjaarden ben ik vaak ook wat voorzichtiger. Uiteraard zijn de meeste gewoon goede chauffeur maar tevaak rijden ze gewoon echt te hard (zelfs met aanhanger er nog achter) en hou ik toch vaker als bij andere chauffeurs mijn hart vast.
Nederlandse chauffeurs die zetten rustig richting aanwijzing aan en als ze ruimte krijgen komen ze naar. Links. Maar ik vind het echt eng dat als een chauffeur zijn wijzer uitzet en gelijk komt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:29

Ik heb ook wel eens iemand gehad die echt precies in mn dode hoek reed. Die zie je dan echt niet inderdaad. Heb het ook wel eens bij een rotonde gehad waarbij een scooter van links aankwam (fietspad apart van rotonde). Die reed continu precies in mijn deurspijl waardoor ik hem op het allerlaatste moment pas zag. Ging allemaal goed verder, maar dat was echt zo'n precieze timing :+

Ik rijd nu wel een auto met een veel beter overzicht, als ik over mn schouder kijk zie ik daadwerkelijk wat. In plaats van dat ik tegen mn eigen auto constructie aan zit te kijken (lees: C4 Cactus) _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:36

Uitzicht naar achteren is iets wat ik nu juist wat minder heb, met name naar rechts. In de Astra was dat prima, maar het achterraam van de Aygo is echt minuscuul :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:07

En dan is de A27/A2 niet zo'n lastig punt toch? Tijdje geleden dat ik daar geweest ben, maar ik kan me daar niets bijzonders herinneren. (De A27/A12/A28 is mijn irritatiepunt, en ik denk dat ik die maar wat actiever ga vermijden.)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:14

Ik vind knooppunt Deil (A2/A15) erger, levensgevaarlijk daar tijdens de spits

Everdingen (A2/A27) is relatief simpel, ik blijf daar helemaal rechts rijden. Vanaf het begin al, maar ook op het tweebaans gedeelte. Ik moet afslag Vianen hebben, precies waar bijna niemand heen hoeft :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:38

Everdingen vind ik gemakkelijk. Mooi overzichtelijk, alles goed aangegeven. Wel heel erg druk vaak. Ik hoefde dus nooit naar Vianen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:06

Ghostattack schreef:
Ik vind knooppunt Deil (A2/A15) erger, levensgevaarlijk daar tijdens de spits

Everdingen (A2/A27) is relatief simpel, ik blijf daar helemaal rechts rijden. Vanaf het begin al, maar ook op het tweebaans gedeelte. Ik moet afslag Vianen hebben, precies waar bijna niemand heen hoeft :))

Oh wacht, je had het over A2/A27, ik had serieus A2/A15 gelezen :')

A2/A27 is niet heel erg spannend nee, tweebaans afrit, drie banen rechtdoor. Alleen het invoegen op de A27 kan af en toe een ding zijn, één van de twee invoegende banen wordt een derde rijbaan, de andere merged direct in één van de twee banen op de A27 waar het nog weleens druk is met vrachtverkeer. Bij drukte is dat niet altijd even prettig

Ik kom daar eigenlijk nooit als er file staat, ik schiet dan altijd op de brug bij afrit Vianen eraf (als ik er rij kom ik van m'n werk in Utrecht af), en dan rij ik binnendoor naar Gorinchem over Lexmond, Meerkerk en Arkel. In de spits is de A27 tussen het knooppunt en Lexmond, en na afrit Meerkerk me altijd teveel drama.

Deil zou ik ook graag ontwijken, maar dat is wat lastig als je aan de andere kant van de rivier woont :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:19

Ik had van de week ook een ergernis… 2 baans 80 weg met wat flitspalen en het was flink druk. Het laatste stukje rij je richting de overgang naar de A weg en staat geen paal meer (maargoed, dat weet natuurlijk niet iedereen).
Rechts reed een stoet met auto’s en een vrachtwagen rond de 83 km/h. Genoeg plek voor en na de vrachtwagen om daar te gaan rijden.

Links, met nog een auto ertussen voor mij, reed een auto langs de vrachtwagen met…83 km/h. Daar kan ik al vrij slecht tegen, de auto voor mij kennelijk ook want die was best aan het duwen. Het duurde ook lang, hij bleef al zeker een minuut langs die vrachtwagen hangen.
Ineens geeft ie gas, vrachtwagen amper voorbij en naar rechts, vrachtwagen op de rem…
Inzicht van een struisvogel :(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:32

Ilse wat een aardbei die chauffeur. Mazzel dat de vrachtwagenchauffeur oplette en kon remmen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:06

Shadow0 schreef:
En dan is de A27/A2 niet zo'n lastig punt toch? Tijdje geleden dat ik daar geweest ben, maar ik kan me daar niets bijzonders herinneren. (De A27/A12/A28 is mijn irritatiepunt, en ik denk dat ik die maar wat actiever ga vermijden.)

Hmm ik ben wel benieuwd waarom A27/A12/A28 een irritatie punt is. :o ik rij hier regelmatig maar (nog) niet als ergernis ervaren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:13

Niet? Ik dacht dat iedereen dat erg vond :=

Het is op zich goed te doen als mensen zich een beetje gedragen. Je gebruikt het eerste deel, de dubbele doorgetrokken streep om naast een lege ruimte te rijden en je snelheid aan te passen aan de andere baan. (Maar f*ck de dubbele doorgetrokken streep, daar kun je best overheen, aldus het busje van gisteren.)

Daarna in- en uitvoegen. Maar bv als ik van het noorden kom (A27) en naar de A12 wil moet ik naar rechts. Daar zitten ook veel vrachtwagens bij en je moet wel even goed opletten, dus rijsnelheid gaat iets omlaag daar. Maar verkeer dat van de A28 doorgaat naar de A12 wil voor een deel echt de snelheid niet aanpassen. Dus die gaan of meteen op de linkerbaan zodra het uitvoegend verkeer weg is - alleen is dan nog niet altijd het invoegend verkeer al ingevoegd of op snelheid, of ze halen rechts in waardoor je niet door kunt schuiven.

De andere kant op nog wat asocialer, ik weet niet waarom, maar daar zie ik regelmatig mensen die in 1 haal 2 banen oversteken, beide kanten op, dus van de middenbaan ineens naar de andere weg.

En ook daar wordt veel rechts ingehaald. Voor een deel is dat onvermijdelijk en ook niet zo erg (als je niet hoeft te kruisen dan moet je lekker op de buitenste twee banen blijven aan beide zijden) maar je merkt wel dat mensen nu vaker als eerste reactie hebben om rechts voorbij te gaan, in plaats van even hun gas los te laten en snelheid aan te passen.

(Overigens heb je er geen last van in alle richtingen: A27->A28 vermijdt het en A28->A12 en vv ook. Het zijn de A27->A12, A12->A27 en A28->A27 zuid die daar de verkeersstromen kruisen.)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 23:17

Mijn ergernis van de dag: spookrijdende automobilisten op een BUSstation. Ik stond vol verwondering te kijken op de halte terwijl er meerdere auto's achter elkaar tegen de rijrichting in langs kwamen om doodleuk mensen voor de trein af te zetten. Kon mezelf niet inhouden en besloot nog even een rondje te rijden... wel in de juiste richting.... automobilisten schrokken zich een hoedje en konden alleen nog met z'n allen achteruit ergens een heenkomen zoeken. Toen ze net ver genoeg aan de kant waren kwam er achter me alweer een collega aan dus hetzelfde tafereel ontvouwde zich nog een keertje. Mijn passagiers vonden het ook een vermakelijk schouwspel. Hopelijk hebben de automobilisten ervan geleerd...

Meerdere borden negeren kan ik niet waarderen...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:22

Anne_GTI schreef:
Mijn ergernis van de dag: spookrijdende automobilisten op een BUSstation. Ik stond vol verwondering te kijken op de halte terwijl er meerdere auto's achter elkaar tegen de rijrichting in langs kwamen om doodleuk mensen voor de trein af te zetten. Kon mezelf niet inhouden en besloot nog even een rondje te rijden... wel in de juiste richting.... automobilisten schrokken zich een hoedje en konden alleen nog met z'n allen achteruit ergens een heenkomen zoeken. Toen ze net ver genoeg aan de kant waren kwam er achter me alweer een collega aan dus hetzelfde tafereel ontvouwde zich nog een keertje. Mijn passagiers vonden het ook een vermakelijk schouwspel. Hopelijk hebben de automobilisten ervan geleerd...

Net goed! Ik had het ook wel graag gezien haha :')

Gister wel een kleine ergernis. Fileparkeren naast een fietspad. Moeder pakt spullen van achterbank, kind stapt uit, moeder neemt kortste weg naar de stoep, kind loopt nog een stuk midden op het fietspad. In plaats van dat je je kind even naar de stoep begeleid...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:31

Dat laatste voorbeeld is een Nl ergenis. Ik erger me daar niet meer aan. Hier stoppen mensen midden op de weg met de auto's of tractoren , om elkaar hartelijk te begroeten, iemand even af te zetten en dan nog wat babbelen en niemand ergert zich eraan en wacht geduldig. Ik ook inmiddels. Doet me totaal niets.
In Parijs hoef je dat niet te proberen, want heeft zelfde stress nivo als België en Nederland.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:14

Anne_GTI schreef:

+:)+ _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 09:29

Haha geweldig Anne, als passagier of omstander, had ik mij prima vermaakt ja. Het zou als automobilist niet eens in mijn hoofd opkomen dat te doen }:0 :')

Ik sta wel eens even stil bij een bushalte. Meestal om mijn route checken ofzo, maar meer niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:46

Anne het is zeker niet gefilmd?
Goede actie van jullie buschauffeurs.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:21

Ik ben jaren terug weleens over een busbaan Utrecht uitgereden :+ Kwamen van een concert vandaan en we waren zoekende om de chaos van Utrecht uit te komen. Er zullen vast wel ergens borden gestaan hebben, maar die hebben we dan echt compleet over het hoofd gezien, kwam er pas achter toen ik vangrails aan beide kanten had, volgens mij een symbool op de weg zag en er enkel een bus achter me reed :') Kon kort daarna gelukkig rechtsaf slaan, maar ben nog nooit zo snel Utrecht uit geweest uiteindelijk :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 15:19

O dát zou mij per ongeluk nog wel kunnen overkomen. Vooral in Utrecht of Amsterdam. Zo onoverzichtelijk en druk daar om te rijden, vooral als bij theaters ofzo iedereen tegelijk weggaat.