[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:09

Schuur_ schreef:
Ook mijn grootste angst. Ik was altijd heel stellig om geen kinderen te krijgen maar sinds ik 30 ben geworden komen er twijfels. ik zit in een fijne relatie, carrière komt op de rit etc en gisteren kwam vriend thuis van een vriendin met het nieuws dat ze zwanger was en of dat toch ook niks voor ons was. Tot mijn grote schrik dacht ik ineens goh, over een tijdje moet ik weer een nieuw voorschrift halen maar maar niet en zien hoe het loopt? Niet uitgesproken gelukkig maar snachts bekroop me ineens de angst dat je altijd continu verantwoordelijk bent en dat je zoveel meer vast hangt aan de (schoon)familie.
Ik heb schrik dat ik ofwel totaal ontaarde moeder wordt doe het kind geen liefde kan geven of juist helemaal doorslaat en een soort overbeschermende heks wordt.

Voorlopig dus het antwoord gegeven 'nu niet' maar oef wat zit het in mijn hoofs

je hoeft idd echt niet opeens een antwoord te hebben... ik heb zelf ook wel eens twijfels gehad, nagedacht er over en het gelaten voor wat het is
ook serieus getwijfeld een paar keer (vriendin van me heeft echt twee "overhaal"kinderen :+ die twee zijn echt heel leuk en zo zou ik er best nog 1 kunnen handelen (

zou ook zeker niet nu opeens beslissen de pil niet op te halen , maar juist wel en er gewoon in de nabije toekomst serieus over na denken , de boel eens laten bezinken en er eens een paar goede gesprekken tegen aan gooien met je vriend om te zien hoe hij het voor zich zou zien en jij en of dat überhaupt overeen komt

stoppen met de pil kan altijd nog en liever op een moment dat je er goed over ne hebt gedacht en achter je beslissing staat
dan inene paniekvoetbal en er mee stoppen
theorethisch zit je nog wel een eind van de houdbaarheidsdatum af ;) dus neem de tijd

zelf ben ik inmiddels 40 en nog steeds zeer tevreden met mijn : "doe maar niet" beslissing, want als ik om me heen kijk vind ik het nog steeds veel te veel verantwoordelijkheid met zich mee brengen en een te grote impact hebben

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:47

Schuur_ schreef:
Ook mijn grootste angst. Ik was altijd heel stellig om geen kinderen te krijgen maar sinds ik 30 ben geworden komen er twijfels. ik zit in een fijne relatie, carrière komt op de rit etc en gisteren kwam vriend thuis van een vriendin met het nieuws dat ze zwanger was en of dat toch ook niks voor ons was. Tot mijn grote schrik dacht ik ineens goh, over een tijdje moet ik weer een nieuw voorschrift halen maar maar niet en zien hoe het loopt? Niet uitgesproken gelukkig maar snachts bekroop me ineens de angst dat je altijd continu verantwoordelijk bent en dat je zoveel meer vast hangt aan de (schoon)familie.
Ik heb schrik dat ik ofwel totaal ontaarde moeder wordt doe het kind geen liefde kan geven of juist helemaal doorslaat en een soort overbeschermende heks wordt.

Voorlopig dus het antwoord gegeven 'nu niet' maar oef wat zit het in mijn hoofs

Ik herken dit verhaal echt wel.

Net wat Sonja zegt vriendin van mij heeft echt een super leuk kind waarvan wij beide denken ja zo 1 willen wij ook wel. Maar dan loop ik in de supermarkt met al dat geschreeuw en gehuil dan denk ik weer nee dit is niet wat voor mij. Maar toch blijf je er wel mee bezig.

Ik heb dan ook nog het probleem dat ik chronisch ziek ben, dus op dit moment gewoon het eigenlijk niet aan kan.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:09

Oef, lastig Schuur. Gelukkig hoef je het niet van vandaag op morgen te beslissen. Hebben jullie het wel eerder gehad over het wel of niet willen van kinderen? Hoe staat je partner hierin?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:11

Cayenne schreef:
Lijkt mij ook heel lastig, maar ik vraag me af of je je dat ook niet van tevoren al kunt bedenken?
Ik heb ook een vriendin die nu zwanger is. En ze is nu zo moe en merkt dat het haar veel tijd kost en dat ze het toch wel anders zou doen en er minder geld en me-time overblijft..
En dan is het kind nog niet eens geboren :=

Ik vind van wel en de praktijk is volgens mij dat het nog een tandje harder tegenvalt dan we denken. Ik weet alleen niet of iedereen dat zo ziet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:21

Volgens mijn zusje is het hemel op aarde. Maar wellicht zit ze nog op dr roze wolk. Geen idee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:27

Zelfs al is het kind heel leuk, zelfs leuke kinderen hebben soms geen zin om naar bed te gaan, tanden te poetsen, moeten toilettraining krijgen, worden wel eens ziek... Dat hoef ik óók allemaal niet :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:29

Dit is natuurlijk het 'bewust niet' topic, en niet een twijfel topic.
Regelmatig vrij sarcastisch ook.

Dus voor echte twijfel en mensen die daar op ingaan kun je wellicht beter in een ander topic terecht.

Ik snap de reactie van Elnienjo prima, hij past bij dít topic.
Die reactie past minder bij een optechte vraag over twijfel.
Als je van kinderen afgepraat wil worden: dat past prima hier.

Echte twijfels en de nuance daarin en begrip ervoor, daarvoor beter in een ander topic.

Anders raakt ofwel degene met de oprechte twijfels gefrustreerd hier,

Ofwel de mensen die dit topic juist als uitlaatklep zien om even af te reageren op al die mensen met kinderwens en ál die mensen met oordeel over geen kinderen willen en ál die irritante rotblagen...

En die laatste groep is nu net de groep waar dit topic normaliter om draait.

Alvast waarschuwing vooraf, ik plaats in de loop van de dag weer een Niét-Kindvriendelijke-Meme...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:32

Magrathea schreef:
Zelfs al is het kind heel leuk, zelfs leuke kinderen hebben soms geen zin om naar bed te gaan, tanden te poetsen, moeten toilettraining krijgen, worden wel eens ziek... Dat hoef ik óók allemaal niet :')

God nee. Ik ook niet.

Zodra ik dat blaag van de buren hoor, krimpen mijn eierstokken weer een eind. Ik geloof dat ik nog maar twee erwtjes heb. Brrrr.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:39

Ik zie het topic iets minder zwart-wit. Ik denk namelijk dat wat schuur beschrijft bij veel van ons wel eens langs komt. Ik vraag me een dag later dan altijd af of ik toevallig mijn hoofd gestoten had :j.
Nee geen grapjes, die twijfel komt bij veel mensen wel eens boven drijven en ik vind daar ook prima ruimte voor. Want als je partner erover begint is niet het enige antwoord waar de deur is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:42

smurffie schreef:
Ik zie het topic iets minder zwart-wit. Ik denk namelijk dat wat schuur beschrijft bij veel van ons wel eens langs komt. Ik vraag me een dag later dan altijd af of ik toevallig mijn hoofd gestoten had :j.
Nee geen grapjes, die twijfel komt bij veel mensen wel eens boven drijven en ik vind daar ook prima ruimte voor. Want als je partner erover begint is niet het enige antwoord waar de deur is.

Dank! Zo denk ik ook.

Dit staat overigens in de OP, Femke:

Citaat:
Voor wie is dit topic?
- Voor iedereen die erachter is dat ouderschap niet aan hen besteed is.
- Voor mensen die er nog niet over uit zijn en eens benieuwd zijn naar de (vaak onderbelichte) optie "geen kinderen"
- Voor dames die kijken naar sterilisatie-opties (specifiek op jonge leeftijd of als niet-moeder), intussen zijn er hier een aantal ervaringsdeskundigen die je zeker verder kunnen helpen.
- Voor alle anderen die zich aangesproken voelen door de topictitel

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:57

Kom hier bij mij op het terras zitten, wil je gelijk niet meer. Blèrt hier een jong de hele tijd ‘lalala, lalala’. Echt heel hard, terwijl ze tussen de tafels loopt. Ik ga er zo wat van zeggen, want word er nu zo agressief van dat ik zin heb het kind in d’r gezicht te schoppen |(

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:11

lekker coronaproof ook :roll:
#gewoonjebekhouden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:17

Ik zie ook niet in waarom twijfels hier niet besproken zouden kunnen worden
Ook iemand, of misschien juist! Iemand die er bewust mee bezig is
Heeft wel eens twijfels, niks mis mee
En naast een hoop sarcasme, zwarte humor en frustraties , mag die twijfel er toch ook gewoon zijn en gewoon over gesproken worden in het topic ?
Niks zo veranderlijk als de mensch ;)

En dat kan (lijkt mij) ook prima tussen de meme’s en geintjes door toch

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:23

Ik liep gisteren met onze papegaai (ook een soort Red Bull kleuter :+ ) even buiten en blijkbaar is dat dus ook een kindermagneet.
Binnen no time had de speeltuin van 100 meter verderop zich om ons heen verzameld en ondanks mijn verzoek om afstand te houden ivm Corona en mijn vogel die geen kinderen gewend is, stonden ze er continu bovenop >;) Het arme beest kreeg bijna een hartverzakking. Gelukkig stond er ook een moeder bij en kon zij de bloeddorstige roedel koters afleiden zodat we er vandoor konden gaan :evaw:

Het voordeel van een papegaai is dan wel dat je hem in zijn kooi parkeert wanneer ie vervelend is. Dat lijkt me met een koter dan wat lastiger _O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-09-20 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:23

Ceffyl schreef:
Kom hier bij mij op het terras zitten, wil je gelijk niet meer. Blèrt hier een jong de hele tijd ‘lalala, lalala’. Echt heel hard, terwijl ze tussen de tafels loopt. Ik ga er zo wat van zeggen, want word er nu zo agressief van dat ik zin heb het kind in d’r gezicht te schoppen |(

Personeel even aanspreken? Al vind ik het niet zo gezond dat je zo'n kind meteen in het gezicht wil schoppen. Maar oké.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:26

Ik krijg meesal neigingen om de ouders even door elkaar te rammelen

Of naast de ouders te gaan staan en hun kind ma te doen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:31

Nou, ik kan op momenten ons buurkrijsje ook wel schieten... We zeggen wel eens gekscherend dat we een schokhalsband omdoen en bij iedere krijs krijgt ze een schok :)).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:34

Nou momenteel zit ik met de gordijnen dicht omdat “buiten” te veel prikkels zijn al. Dus een gillend kind ergens nodigt bij mij wel het gevoel uit om te stompen. :+

Ik doe het niet, dat scheelt. Ga nu ook niet op een terras zitten. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:36

Denken en doen, verschilletje.

Ik denk dat iedereen die gedachten wel eens heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:37

Agree to disagree :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:44

Oh ik als horeca personeel spreek regelmatig kinderen aan. Krijg je vaak een dikke bek of boze blik terug joh. :oo
Nee je wondertje mag niet met haar laarzen op onze dure leren bank springen waar andere mensen op zitten te eten. Oh en nee Jeffrey mag ook niet in de vuilnisbakken springen. Tja jammer dat hij het leuk vindt mevrouw. OH U HELPT HEM ALTIJD MET ERIN KLIMMEN??? Nou dat mag hier niet. Ach het zijn maar kinderen he, die kan je niet zeggen dat de balie geen klimwand is. Dus die heilige krengen mogen van de ouders gewoon op de letters klimmen die ook gewoon kapot kunnen :j

Niet te vergeten het jochie (gok 3 jaar) die elke zaterdag met zijn papa komt. Weet de bestelling uit mijn hoofd maar toch bestelt hij het “3 kroket patat”. 3 personen patat en 3 kroketten. Elke week geef ik hem de tas in zijn handje. Dan zegt hij netjes “dankjewel” en gaan ze naar huis. Kind huilt of krijst nooit.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-09-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:45

Zo’n blafband voor kinderen vind ik serieus een goed idee :j Stel maar in op 65dB en geniet van de rust :D

Kinderen in restaurants.... wij hadden eens zo’n snotkind bij onze tafel staan ‘hoe heet jij? Wat eet jij?’ Wij hem wegsturen natuurlijk maar toen kregen we nog commentaar van moeke ‘hallo, het is maar een kind hoor’ :roll:

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:46

Mars schreef:
Zo’n blafband voor kinderen vind ik serieus een goed idee :j Stel maar in op 65dB en geniet van de rust :D

Kinderen in restaurants.... wij hadden eens zo’n snotkind bij onze tafel staan ‘hoe heet jij? Wat eet jij?’ Wij hem wegsturen natuurlijk maar toen kregen we nog commentaar van moeke ‘hallo, het is maar een kind hoor’ :roll:

Dat is ook net het probleem :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:03

Mars schreef:

Wat heb je gezegd :))?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:22

Ik moest vroegâh gewoon aan tafel zitten totdat iedereen klaar was en in een restaurant gewoon niet van tafel af. Nooit een probleem geweest. Rustig iets lezen of tekenen, al duurde het 4 uur zo een etentje.

Tegenwoordig mogen kinderen altijd alles met overal als excuus idd ''het is maar een kind''. Opvoeding? Wat is dat?