Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:58

Doorgaans wel ja. Het kan zijn dat je pakketje verkeerd gesorteerd is. Voorheen had je alle pakketjes die in je tas zouden moeten zitten in de app staan. Dan kon je zelf aangeven als er een pakket niet in je tas zit. Nu zie je als postbode geen pakketten meer in je app en wordt alles op bezorgd gezet zodra je je wijk stopt. Dus als je pakket niet op een andere plek gescand is dan zal hij op bezorgd aangemerkt worden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:50

Volgens de app zouden er 4 brieven onderweg zijn naar mij, waaronder een blauwe. Vandaag niks ontvangen helaas. Zijn dus brieven die al ruim een week in de app staan maar steeds niet bezorgd worden. Baal er van want er zitten kerstkaarten bij maar ook wss deelneming kaarten, mijn vader is overleden 2,5 week geleden

purny

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:11

Kerst zit er ook tussen dus dan wordt er ook niet bezorgd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:39

Vandaag is hier de post bezorgd die de 18de al in de app stond. Meer dan een week later. Gisteren wel een brievenbuspakket.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:00

Bij ons ook gisteren een blauwe brief binnengekregen, gedateerd op de 19e.
Erg vervelend, want de deadline voor dingen aanleveren is begin januari en ik heb dingen nodig die ik nu niet kan krijgen want kerstvakantie...
Dus lichte stress hier.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:13

Oh zo kreeg ik brief uwv gedateerd 10 december en 20 december ontvangen. Gelukkig deden ze niet heel moeilijk.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:33

Postnl zou vorige week mijn tv bezorgen, kwamen ze niet. Speciaal voor thuisgebleven. Vorige week, zondag, maandag niks gehoord, nu kreeg ik zojuist een melding dat ze morgenochtend komen bezorgen, dan ben ik nog aan het werk. En heb zo niemand die even in mijn huis kan zitten om hem aan te nemen, super balen omdat ik al even op mijn nieuwe tv zit te wachten. En hij kan morgen op nieuwjaarsdag denk ik ook niet naar een postnl punt waar ik hem ‘s middags op kan halen? Hoe doen ze dit op nieuwjaarsdag?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:35

Wordt er morgen wel bezorgd. Mijn pakket via DHL komen (hopelijk) 2 januari.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:41

Ik zou ook denken dat er morgen niets wordt bezorgd...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 23:34

In de app staat van wel! Dus ben heel benieuwd of het komt!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 01:30

Amado7 schreef:
Postnl zou vorige week mijn tv bezorgen, kwamen ze niet. Speciaal voor thuisgebleven. Vorige week, zondag, maandag niks gehoord, nu kreeg ik zojuist een melding dat ze morgenochtend komen bezorgen, dan ben ik nog aan het werk. En heb zo niemand die even in mijn huis kan zitten om hem aan te nemen, super balen omdat ik al even op mijn nieuwe tv zit te wachten. En hij kan morgen op nieuwjaarsdag denk ik ook niet naar een postnl punt waar ik hem ‘s middags op kan halen? Hoe doen ze dit op nieuwjaarsdag?

Er zijn ook winkels (supermarkten) open.
Wellicht bij een PostNL punt in zo'n winkel?
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze bezorgen morgen. Nieuwjaarsdag geldt volgens mij nog altijd als een zondag.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 09:18

Hij is verplaatst naar morgen. :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:25

Bij mij staat ook alles morgen en vrijdag. En terecht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:34

Begin vorige week een bestelling in de webshop van PostNL zelf gedaan en een verwachte leverdatum van 28 december jl. gekregen. Nog steeds niet binnen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 00:31

Post.nl echt een bizar waardeloos bedrijf.
Eerst tijdvak we komen einde middag. Mail we komen eerder, tussen 11.30-12.30
Prima ben toch thuis omdat wederom de pakketautomaat functie word geweigerd en het naar huis adres komt.
Om 12.25 wijzigde de tijd naar 12.35-13.05 om vervolgens weer te wijzigen naar 13.45-14-45
Vervolgens de melding we konden het pakket niet afleveren (geen reden erbij) en gaat wederom naar een pakketpunt 12km verderop.

Maar word daar morgen pas afgeleverd.

Pakketten komen niet in de app. Post komt niet en staat al ruik voor de kerst in de app.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:19

Nou gaat lekker bij post.nl
Pakket zou naar een afhaalpunt gaan, maar is dus nu weer veranderd naar retour afzender. Adres zou niet kloppen, maar klopt gewoon }:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:14

Contact gehad met de webshop, die snappen het ook niet. Want bestel er vaker. Al zou het voor mij nu wel gelijk de laatste keer zijn.
Ondanks we er beide niets aannkunnen doen willen ze het niet opnieuw verzenden. Deze gaan ze crediteren en moet het maar opnieuw bestellen.
Zeg ja dat is lekker, moet van een eerdere order wat ook al onwijs lang geduurd heeft ( vanuit hun en daarna door post.nl) wat ze verkeerd verzonden hebben ook al terug sturen.
Zegt de dame van de klantenservice. Post.nl kost ons enorm veel geld met alle fouten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:23

Maar is dat jouw probleem dan dat PostNL ze zoveel geld kost?
Zij hadden immers ook kunnen beslissen om over te stappen naar een ander verzendbedrijf.
Ik zou zeggen geld terug of kijken of je via een no cure no pay incassobureau of rechtsbijstand je geld alsnog kunt terugeisen want doordat jij niets hebt ontvangen hebben zij in weze niet voldaan aan hun leverplicht.
En daarna idd blacklisten met een pittige recensie overal waar je die kunt achterlaten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:54

Pfff, ik had op 10 december kerstkaarten verstuurd. Die van mijn schoonmoeder is vandaag binnen gekomen. Gestempeld op 13 december.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:07

lor1_1984 schreef:
Maar is dat jouw probleem dan dat PostNL ze zoveel geld kost?
Zij hadden immers ook kunnen beslissen om over te stappen naar een ander verzendbedrijf.
Ik zou zeggen geld terug of kijken of je via een no cure no pay incassobureau of rechtsbijstand je geld alsnog kunt terugeisen want doordat jij niets hebt ontvangen hebben zij in weze niet voldaan aan hun leverplicht.
En daarna idd blacklisten met een pittige recensie overal waar je die kunt achterlaten.

Dat post.nl hun geld kosten is idd niet mijn probleem.
Ze hebben nog de tijd qua terug betalen, zitten binnen de wettelijke termijn. Dus een jurist erop zetten is niet nodig tot op heden.
Maar baal gewoon van de situatie! Mijn man zit erop te wachten zodat hij 2 auto's klaar kan maken ( van mijn dochter en mijn auto).
Kwam mooi uit met 2 weken vakantie, maar dit schiet totaal niet op.

Nog wel een keer gebeld omdat de onderdelen nu niet op voorraad meer zouden zijn. Maar mijn pakket is bij hun terug en willen ze echt niet opnieuw sturen.
Moet maar wachten totdat ze op voorraad zijn.

Thnx post.nl dat jullie jullie werk niet naar behoren doen

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:32

Wij hebben een kerstkaart nog steeds niet ontvangen. Sinds 12 december al vele keren gescand. Staat iedere keer weer in de app. De overige post die er in staat wordt wel bezorgd, maar die kerstkaart .... die blijft bij PostNL. Ben benieuwd of hij hier nog eens arriveert.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:44

Hier voor t eerst ook qua post geïrriteerd al 4x een kaart en een brief van de woningbouw in de app gehad.

Ook hier andere post die wel komt, maar die twee stukken helaas niet. Toch maar even contact opnemen met de woningbouw, want zou niet weten wat er in die brief zal staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:04

Ik vind het als bezorger ook irritant. De mensen vragen ons waar hun post blijft. Ik snap goed dat het geduld een keer op raakt. Maar ik kan ze het verder ook niet uitleggen hoe graag ik ze ook zou helpen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:51

Sinds het sorteren centraal in Nieuwegein gebeurt in plaats van nog lokaal op regionale sorteercentra, is de nauwkeurigheid van wanneer post die in je app staat, ook daadwerkelijk bezorgd wordt, hard achteruit gegaan.
En als bezorger kun je er meestal niks aan doen, als de post niet in je tas zit, kun je die ook niet bezorgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:18

Maar dan nog, gewoon 2 tot 3 weken vertraging? Een dag oké (eigenlijk niet want ze moeten nog steeds binnen 24 uur bezorgen) maar dit gaat om weken.