Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Janine1990 schreef:Maar t/m HBO leer je dus en op de Uni studeer je voor tentamens...
Wat is dat het verschil tussen leren en studeren?
En ik heb dus Bedrijfskunde geleerd... Is dat een kloppende Nederlandse zin?
Nee is gewoon onzin. Hbo is net zo hard een degree.
sureido schreef:Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over.
germie schreef:Nou het is echt zo. Ik ben ooit nog begonnen aan een postdoctorale lerarenopleiding. Die letterenlui wisten niets van computers, wisten niet eens hoe excel werkte. Ik heb toen geweigerd het optionele 'digitaal rijbewijs onderwijs' te halen. Scheelde me veel tijd. Bij de gezamelijke vakken merkte je echt een enorm verschil. Lesgeven is leuk en doe ik nu voor duiken. Voor de klas staan ben ik maar snel mee opgehouden. Als je hobbymatig ergens les in geeft heb je te maken met gemotiveerde lui. En dan maakt mij het niveau niet uit. In een klas zitten ook ongemotiveerde lui. Daarnaast vond ik het erg vervelend dat ik kennelijk te veel geduld had om ook te proberen de gemotiveerde, maar minder talentvolle persoon toch mee te willen krijgen.
Dit was 'commentaar' toen en nu kan ik dit met duiklesgeven gebruiken.
Maar de postdoctorale lerarenopleiding sluit niet aan bij beta studenten. Toch een andere manier van denken. Is nu waarschijnlijk anders, maar toen aas het echt man man, je weet toch wel wat je met excel kunt?
De postdoctorale lerarenopleiding was beslist van lager niveau dan mijn chemie opleiding.
Overigens zegt opleidingsniveau niets over goed met iemand op kunnen schieten. Ik heb echt een heel verschillende vriendenkring.
Chiren schreef:Sheran schreef:Ik gooi er maar even een andere impopulaire in.
Ik vind het irritant als niet-WO-ers zeggen dat ze gestudeerd hebben/studeren. Zorgt voor veel verwarring. Niet dat het minder is dan WO, maar WO rechten en HBO rechten is gewoon een andere opleiding en als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' wil ik gewoon weten wat ik aan je heb
Ik hoor hier echt minimaal 80% van mijn medestudenten in, dus je mening is niet impopulair.
Sanet schreef:sureido schreef:Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over.
Zo is het voor jou, er zijn ook mensen die ontzettend hard moeten studeren op tentamens op MBO of HBO niveau. En dan is het ineens geen studie, omdat bepaalde mensen er niet voor hoeven studeren?
Er zijn ook genoeg mensen die prima een hoger niveau hadden kunnen doen, maar er (om welke reden dan ook maar) voor gekozen hebben om dat niet te doen.
Ik ken ontzettend domme mensen die een universitaire opleiding gehaald hebben en hele slimme mensen die niet eens een vervolg opleiding gedaan hebben. Dat zegt dus voor mij echt niet alles, dat labeltje van welk opleidingsniveau je gedaan hebt.
Of zelfs welke opleiding je gedaan hebt:
Een van mijn fijnste collega’s was opgeleid als kleuterjuf en ik werk in de ICT. Nu kunnen we best een stel kleuters zijn, maar verder heeft het niet bijzonder veel met elkaar te maken.
germie schreef:Nou, dat weet ik niet hoor.En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.