Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:55

Maar t/m HBO leer je dus en op de Uni studeer je voor tentamens...

Wat is dat het verschil tussen leren en studeren?

En ik heb dus Bedrijfskunde geleerd... Is dat een kloppende Nederlandse zin?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:14

Ik vind dit zo’n geweldig topic. _/-\o_

Overal ontstaat een discussie over die helemaal nergens over gaat. :') :') :') Doe er graag aan mee ook trouwens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:19

De een neemt het ook serieuzer dan de ander :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:20

Janine1990 schreef:

Nee is gewoon onzin. Hbo is net zo hard een degree. :P

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 02:31

Ik vind het geleuter over opleiding/studeren/scholing/leren maar gezever. Doe allemaal niet zo moeilijk. Gebruik gewoon MBO/HBO/WO.

Wat heb je gestudeerd? HBO (toegepaste) psychologie of WO psychologie? HBO rechten of WO rechten? HBO bedrijfskunde of WO bedrijfskunde?

Of we gebruiken bachelor of master. Wat heb je gestudeerd? Ik heb een bachelor in communicatie behaald of ik heb een master in communicatie behaald.

En zet voor MBO, dan ook MBO. Ik heb de opleiding MBO timmerman afgerond. Wat maakt het eigenlijk uit als iemand zegt “ik ben afgestudeerd als MBO elektricien”.

Je opleiding geeft een startpunt aan (of nouja dat zou het moeten geven, hoe sommige ooit het papiertje binnen hebben gesleept is mij een raadsel). In het werkveld ga je pas echt tonen wat je waard bent.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 05:00

Anoniem schreef:
Wippen.
Ontbijten.

Accurate omschrijving van de studenten op WO :D

Al blijft het helaas vaak alleen maar bij ontbijten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 05:04

MarlindeRooz schreef:
Janine1990 schreef:

Nee is gewoon onzin. Hbo is net zo hard een degree. :P

Sorry voor de dubbelpost alvast maar op mobiel krijg ik het niet zo chill gewijzigd.

Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over. Dus hbo en wo bachelor is echt niet hetzelfde. Op hbo heb ik nog nooit een wetenschappelijk artikel moeten lezen bijvoorbeeld, word er nu mee dood gegooid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:11

Dat zal dan per opleiding verschillen, wij moesten dat wel. Maar verder vind ik het onzin om het allemaal zo te benadrukken.

'Ik wil weten wat ik aan iemand heb'.

Dan vraag je door, meid. Duh.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:48

En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.

Maar is mbo, hbo en wo niet gewoon genoeg? Wo rechten of hbo rechten, dan is het duidelijk.

Ik heb wo polymeerchemie gestudeerd, ben dus drs, maar mag ook master of science als titel gebruiken ( drs is de oude benaming voor wo afgestudeerd zeg maar). En ik werk in de ict op hbo+niveau. Heb dus inderdaad collega's met een hio opleiding. Alles nu duidelijk? :)
Hbo+ is dus iets tussen hbo en wo in.

En mijn telefoon weigert even hoofdletters midden in een zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:51

Avalanche81 schreef:
_O-
Tica ik hou van je :')

MarcoBorsato schreef:
Ik ook!

Niobe schreef:
Ik ook!

Toffe manier om weer ontopic te gaan. :D
<3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:53

germie schreef:

Dat onderscheid maken vind ik persoonlijk altijd een beetje een teken van onzekerheid.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:03

Ik vind de optie om gewoon even door te vragen meer dan prima. Wie weet loopt het uit op een leuk gesprek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:04

Of copuleren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:06

:') :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:10

sureido schreef:
Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over.

Zo is het voor jou, er zijn ook mensen die ontzettend hard moeten studeren op tentamens op MBO of HBO niveau. En dan is het ineens geen studie, omdat bepaalde mensen er niet voor hoeven studeren?
Er zijn ook genoeg mensen die prima een hoger niveau hadden kunnen doen, maar er (om welke reden dan ook maar) voor gekozen hebben om dat niet te doen.
Ik ken ontzettend domme mensen die een universitaire opleiding gehaald hebben en hele slimme mensen die niet eens een vervolg opleiding gedaan hebben. Dat zegt dus voor mij echt niet alles, dat labeltje van welk opleidingsniveau je gedaan hebt.

Of zelfs welke opleiding je gedaan hebt:
Een van mijn fijnste collega’s was opgeleid als kleuterjuf en ik werk in de ICT. Nu kunnen we best een stel kleuters zijn, maar verder heeft het niet bijzonder veel met elkaar te maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:12

Nou het is echt zo. Ik ben ooit nog begonnen aan een postdoctorale lerarenopleiding. Die letterenlui wisten niets van computers, wisten niet eens hoe excel werkte. Ik heb toen geweigerd het optionele 'digitaal rijbewijs onderwijs' te halen. Scheelde me veel tijd. Bij de gezamelijke vakken merkte je echt een enorm verschil. Lesgeven is leuk en doe ik nu voor duiken. Voor de klas staan ben ik maar snel mee opgehouden. Als je hobbymatig ergens les in geeft heb je te maken met gemotiveerde lui. En dan maakt mij het niveau niet uit. In een klas zitten ook ongemotiveerde lui. Daarnaast vond ik het erg vervelend dat ik kennelijk te veel geduld had om ook te proberen de gemotiveerde, maar minder talentvolle persoon toch mee te willen krijgen.
Dit was 'commentaar' toen en nu kan ik dit met duiklesgeven gebruiken.
Maar de postdoctorale lerarenopleiding sluit niet aan bij beta studenten. Toch een andere manier van denken. Is nu waarschijnlijk anders, maar toen aas het echt man man, je weet toch wel wat je met excel kunt?
De postdoctorale lerarenopleiding was beslist van lager niveau dan mijn chemie opleiding.

Overigens zegt opleidingsniveau niets over goed met iemand op kunnen schieten. Ik heb echt een heel verschillende vriendenkring.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:15

Neeee, jij vindt dat. Is iets heel anders.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:17

MarcoBorsato schreef:
Of copuleren.

Met stip op 1!!, De Dag Opening van het jaar. Ik kan er weer tegen vandaag. Dank U :D :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:28

germie schreef:
Nou het is echt zo. Ik ben ooit nog begonnen aan een postdoctorale lerarenopleiding. Die letterenlui wisten niets van computers, wisten niet eens hoe excel werkte. Ik heb toen geweigerd het optionele 'digitaal rijbewijs onderwijs' te halen. Scheelde me veel tijd. Bij de gezamelijke vakken merkte je echt een enorm verschil. Lesgeven is leuk en doe ik nu voor duiken. Voor de klas staan ben ik maar snel mee opgehouden. Als je hobbymatig ergens les in geeft heb je te maken met gemotiveerde lui. En dan maakt mij het niveau niet uit. In een klas zitten ook ongemotiveerde lui. Daarnaast vond ik het erg vervelend dat ik kennelijk te veel geduld had om ook te proberen de gemotiveerde, maar minder talentvolle persoon toch mee te willen krijgen.
Dit was 'commentaar' toen en nu kan ik dit met duiklesgeven gebruiken.
Maar de postdoctorale lerarenopleiding sluit niet aan bij beta studenten. Toch een andere manier van denken. Is nu waarschijnlijk anders, maar toen aas het echt man man, je weet toch wel wat je met excel kunt?
De postdoctorale lerarenopleiding was beslist van lager niveau dan mijn chemie opleiding.

Overigens zegt opleidingsniveau niets over goed met iemand op kunnen schieten. Ik heb echt een heel verschillende vriendenkring.

Aan de lerarenopleiding van eerstegraads docenten (master) mag sowieso wel wat geschaafd worden. :+
Dan heb ik het wel over het lesgeven.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:37

Chiren schreef:
Sheran schreef:
Ik gooi er maar even een andere impopulaire in.

Ik vind het irritant als niet-WO-ers zeggen dat ze gestudeerd hebben/studeren. Zorgt voor veel verwarring. Niet dat het minder is dan WO, maar WO rechten en HBO rechten is gewoon een andere opleiding en als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' wil ik gewoon weten wat ik aan je heb :P

Ik hoor hier echt minimaal 80% van mijn medestudenten in, dus je mening is niet impopulair.

Ik weet dat de meeste Wo’ers het inderdaad met je eens zijn! :))

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:30

Toen ik rechten deed zei ik ook altijd gewoon dat ik naar school ging. Anderen gingen naar college...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:50

Sanet schreef:
sureido schreef:
Maar mijn HBO propedeuse heb ik echt met twee vingers in m’n neus binnen gehaald, maar mijn eerste jaar uni tot nu toe is echt een heeel ander verhaal. Ik heb van mbo af misschien maximaal een dag geleerd voor een toets/tentamen, maar dat feest is nu echt over.

Zo is het voor jou, er zijn ook mensen die ontzettend hard moeten studeren op tentamens op MBO of HBO niveau. En dan is het ineens geen studie, omdat bepaalde mensen er niet voor hoeven studeren?
Er zijn ook genoeg mensen die prima een hoger niveau hadden kunnen doen, maar er (om welke reden dan ook maar) voor gekozen hebben om dat niet te doen.
Ik ken ontzettend domme mensen die een universitaire opleiding gehaald hebben en hele slimme mensen die niet eens een vervolg opleiding gedaan hebben. Dat zegt dus voor mij echt niet alles, dat labeltje van welk opleidingsniveau je gedaan hebt.

Of zelfs welke opleiding je gedaan hebt:
Een van mijn fijnste collega’s was opgeleid als kleuterjuf en ik werk in de ICT. Nu kunnen we best een stel kleuters zijn, maar verder heeft het niet bijzonder veel met elkaar te maken.

Ik zeg dat ik persoonlijk het niveau heel erg vind verschillen, niet dat alle andere mensen die mbo doen of hbo niet hard ervoor hoeven te werken.

Waarom mogen er wel mensen zijn die ontzettend dom genoemd worden die op wo zitten maar zodra er iemand dom wordt genoemd die mbo doet staat iedereen te steigeren? Ik vind iemand dom noemen nogal raar, ongeacht welk schoolniveau ze doen. Iedereen heeft toch zijn of haar eigen talent?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:07

MarcoBorsato schreef:
Of copuleren.

:')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:44

germie schreef:
Nou, dat weet ik niet hoor.
Ik heb chemische technologie gestudeerd en ben ir. Ik ben op het VWO met hangen en wurgen, en begripvolle docenten, door de verplichte jaren met Frans en Duits gekomen. Een talenstudie had ik echt niet gehaald.

Alpha of bèta, het brein functioneert gewoon anders. En mensen zijn geneigd anders als synoniem te gebruiken voor beter of slechter. Maar dat is het natuurlijk niet. Anders is gewoon, eehm tja, anders.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:48

Nederland(ers) heeft/hebben een problematische attitude tegenover school- en opleidingsniveaus.