0091 schreef:Ik geniet nog steeds van jullie verhalen, ondanks dat ik meestal onder mn meeleessteen zit.
Hier gaat het roer om. Ik at al alleen mn eigen vlees maar het begint me tegen te staan. Ik stop ermee.
Dat betekend dat ik volledig vegetarisch word en alleen nog (eigen) eieren eet. De laatste lading gaat over 3 weken op wintersport en ja die eet ik nog op. De rennen voor de vleeskippen en legkippen worden gecombineerd waardoor ze met zn 9e straks 25m2 hebben in de nacht, overdag lopen ze op ruim 1000m2. Echt blije kipjes dus. Ook gaan ze niet meer na 2 jaar de vriezer in, maar blijven ze tot ze stoppen met leggen.
De moestuin levert bijna genoeg op om het hele jaar groente te hebben. Met de extra ruimte doordat het kippenvoer er niet meer hoeft te groeien denk ik dat ik het helemaal rond ga krijgen.
Einde zomer word mn voedselbosje in de voortuin aangelegd. Dat is voor alle extra dingen die wat minder normaal zijn, zoals Daslook, zevenblad en wat oude fruitbomenrassen zoals een peer waarvan niemand meer een peer erin herkend.
Wat knap!
Ik heb er altijd respect voor als iemand zo het roer omgooid
Ik heb zelf echt een enorme vleesbehoefte namelijk. Als ik niet minstens 3x per week vlees eet voel ik het aan alle kanten, incl mijn humeur 
Hier heb ik gisteren 5 Amarok kuikens opgehaald en gewoon overdag onder de kip geschoven. Ze nam ze meteen met heel veel liefde (en boos gepik op mijn handen
) onder haar vleugels en is meteen omgetoverd in een mamakloek. Zij blij, ik blij
Ik laat ze nog even apart zitten om een band te krijgen met elkaar, anders zullen de kuikens weer ingepikt worden door de andere hen(nen).