Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ual_95 schreef:Waarom zijn mensen ooit kleren gaan dragen?
-en nee ik ben geen nudist of pervert, vraag het me serieus af, kijkend naar de apen-afstamming-
ual_95 schreef:Ja oké, maar ik neem aan dat mensen ooit zonder kleren hebben rondgelopen. Men wordt niet geboren met een winterjas aan.. En als het kwijtraken van warmte zo'n issue is, waarom hebben die mensen dan niet nog een vacht (kijken naar het feit dat organismen zich aanpassen aan de omgeving)?
De wereld zou trouwens wel echt heel grappig zijn met vachtmensen op de noordpool en kale mensen op de savanne.
ual_95 schreef:Ja oké, maar ik neem aan dat mensen ooit zonder kleren hebben rondgelopen. Men wordt niet geboren met een winterjas aan.. En als het kwijtraken van warmte zo'n issue is, waarom hebben die mensen dan niet nog een vacht (kijken naar het feit dat organismen zich aanpassen aan de omgeving)?
De wereld zou trouwens wel echt heel grappig zijn met vachtmensen op de noordpool en kale mensen op de savanne.
Marjoow schreef:Wat ik mij dus afvraag he. En jullie mogen het kinderachtig vinden.
Waarom word het van je verwacht dat je vegetarisch eten bereid en eet als er vegetariërs komen eten, maar mag je niet verwachten van vegetariërs om een vlees gerecht voor jou te maken?
Selina schreef:ual_95 schreef:Ja oké, maar ik neem aan dat mensen ooit zonder kleren hebben rondgelopen. Men wordt niet geboren met een winterjas aan.. En als het kwijtraken van warmte zo'n issue is, waarom hebben die mensen dan niet nog een vacht (kijken naar het feit dat organismen zich aanpassen aan de omgeving)?
Volgens mij zijn er mensen op sommige gebieden in Afrika/Zuid-Amerika die geen lichaamsbeharing hebben. Weet alleen even niet meer waar.
Marjoow schreef:Wat ik mij dus afvraag he. En jullie mogen het kinderachtig vinden.
Waarom word het van je verwacht dat je vegetarisch eten bereid en eet als er vegetariërs komen eten, maar mag je niet verwachten van vegetariërs om een vlees gerecht voor jou te maken?
Riddershow schreef:ik denk dat wij ons sneller verplaatst hebben (naar koude gebieden) dan dat de evolutie mee heeft kunnen gaan. Daarnaast zullen wij vast wel meer beharing hebben gehad, maar een (bont)vachtje bleek toch wel lekker warm en daarmee zal de eerste kleding geboren zijn of zo.
_Elke schreef:Ik heb vaak z'n trilling in m'n huid of daar onder. Nu bv in m'n arm, en elke keer dat ik er naar kijk is het weg. Zodra ik weg kijk begint het weer!! Tis z'n trekje die mensen ook wel es onder hun oog hebben. Ze zeggen vermoeidheid?
Janneke2 schreef:Riddershow schreef:ik denk dat wij ons sneller verplaatst hebben (naar koude gebieden) dan dat de evolutie mee heeft kunnen gaan. Daarnaast zullen wij vast wel meer beharing hebben gehad, maar een (bont)vachtje bleek toch wel lekker warm en daarmee zal de eerste kleding geboren zijn of zo.
Naarmate we noordelijker kwamen, zijn we wel in de evolutie ons pigment kwijt geraakt: blauwe ogen, bond haar en vooral die huid die maximaal in staat is om uit dat beetje zonlicht nog vitamine D te vormen.
Dus stukken van onze huid zijn wel degelijk mee. ge. evolueerd.