Designer verslaving #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:47

Een vriendin rijd met de dekjes, die is er wel erg te spreken over.
Ik zou graag een halster willen maar die zijn vaak al uitverkocht voordat ik ze uberhaupt in mijn mandje hebt weten te krijgen -O-

ElmoVelo

Re: Designer verslaving #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:13

@BloemBloem
Ja dat is het zeker… en al helemaal van een merk die naar mijn idee geen verstand heeft van dekjes etc. Net zoals dat Tommy Hilfiger paarden items ging produceren. Vond die dekjes echt goedkoop lijken.

@Willemiens
Ooh hebben ze dat ook? Niet eens op de site gezien. Heb je een foto?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:39

ElmoVelo schreef:
@BloemBloem
Ja dat is het zeker… en al helemaal van een merk die naar mijn idee geen verstand heeft van dekjes etc. Net zoals dat Tommy Hilfiger paarden items ging produceren. Vond die dekjes echt goedkoop lijken.

@Willemiens
Ooh hebben ze dat ook? Niet eens op de site gezien. Heb je een foto?

Hermès, maar ook Gucci zijn ooit begonnen met lederwaren maken voor de cavalerie binnen koningshuizen. Dus een klein beetje verstand hadden ze er ooit wel van :+
(zijn ook geen dekjes... maar goed... :') )

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:25

Deze is van de recente collectie, kon even geen betere foto vinden (maar dus altijd uitverkocht):
Afbeelding

En deze hebben ze ooit gehad en probeer deze al jaren tweedehands op te speuren:

Afbeelding

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:58

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:33

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:37

Ik zag toevallig van de week op een Delvaux groep voorbijkomen dat iemand er al wel eens een nep Hermès heeft gekocht, net als anderen nep Delvaux. Maar je hebt 5 dagen herroepingsrecht, dus als je aantoont dat het nep is, krijg je gewoon je geld terug. Ze doen het niet expres, maar zien het blijkbaar zelf niet altijd goed of het echt/nep tassen zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:16

Dat hoor ik ook wel vaker toch via Catawiki. Zeker met dingen als tassen zou ik het niet durven ze tweedehands te kopen.

Ik koop wel heel veel mooie designerkleding via Vinted. Ik altijd veel Ralph Lauren Collection en RL Black Label (wordt helaas niet meer gemaakt) en via Vinted is dat echt heel betaalbaar te vinden.
Van de week nog een tweedjasje van kasjmier en alpaca wol binnenkregen en een kasjmier trui met zijden voorkant met daarop een Mulberry zijden voorkant met een equestrian print. Vorige week een zijden rok en een kasjmier wollen trui. En ook een prachtig zijden zwart vest met lovertjes er op. Alles voor tussen de €20 en €50 en soms ongedragen of kaartje nog aan.
Als je nagaat dat aantal van die items nieuw over de €1000,- gaan ben ik blij :))
Kocht het normaal in de sale of in Roermond. Nu hoef ik niet meer een eind te rijden. Gebruik het als dagelijkse kleding. Het is klassiek, draagbaar, tijdloos en ongelooflijk van kwaliteit.

Aantal onlangs gekochte items
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze geweldige set van Missoni heb ik laatst via Yoox gekocht voor de zomer

Afbeelding

Zoalstezien ben ik niet zo’n geweldige fotograaf :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:43

Leuk! Staat je prachtig!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:59

Dank je. Na 3 kinderen in 4 jaar was m’n lijf aardig ontoonbaar :Y)
Maar afgelopen jaar echt flink gewerkt aan kilo’s er af en weer mijzelf worden. En nu vind ik het ook weer leuk om mijzelf goed te kleden.
Als je niet blij bent met jezelf en jezelf niet meer herkent ga je ook niet mooie dingen kopen.
Nu ik weer beetje in model kom vind ik mijzelf het weer waard en geniet ik er ook weer van.

Alleen nu ook 3 meisjes te kleden. En ik vrees drie meisjes met een dure smaak :)) dus mijn eigen budget is niet meer zoals vroeger :+
Mijn oudste van 6,5jaar heeft een voorliefde voor Gucci schoenen al vanaf dat ze 3 was en ooit een paar kreeg van mij in een zwak moment. Ze zat helemaal te zwijmelen voor de etalage van de Gucci bambini winkel bij een stel roze lak ballerina’s met Swarovski strikken er op.
Beeldschoon. En dat was ook mijn droom als kind.
Gevolg is nu dat als ik vraag wat voor schoenen ze wil ze antwoord: zolang het maar Gucci’s zijn mama…
Gelukkig is ook hier Vinted een uitkomst en kan je echt hele mooie niet of nauwelijks gedragen Gucci’s vinden. Voor een stuk fijnere prijs. Want €480 voor kinderschoenen die op school in de modder stampen gaan mij wel te ver.
Ondertussen heeft mevrouw ook een voorkeur voor Gucci jurkjes en rokken.
Hieronder onze fashionista met goudkleurige Gucci ballerina’s en rode hoge winterschoenen van Gucci. Vooral die rode zijn echt geweldig. Worden iedere dag gedragen op school. In de modder. In het zand. In de zooi. En geen krasje krijg je er op.
De grijze rok die mevrouw draagt is overigens ook van haar geliefde Gucci :roll:
100% kasjmier.
Ik bracht dr naar school hierin en ging rekenen. Kwam tot de conclusie dat als je deze outfit normaal koopt dat voor een hoop mensen een (netto) maandsalaris is. (€1100,-).
Het is natuurlijk gewoon van de zotte eigenlijk :x
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:18

Wellicht kunnen jullie advies geven.

Ik kan een nieuwe handtas gebruiken.
Voor dagelijks gebruik.
Ik heb nu 2 mulberrys. Een Bayswater van 10jaar oud en die is gewoon echt wel af aan het gaan (gaten bij de hoeken en echt wel slijtage. Ik ben er niet zuinig op) en een grote hobo tas die nog perfect is, maar soms net te groot.
Heb nog een hele fijne vintage Louis Vuitton basket bag. Is nu 22jaar oud en heeft m’n middelste laatst de riempjes van kapotgetrokken (moet even nieuwe bestellen).
Super fijn, maar soms net wat klein.
Heb nog wat andere mooie tassen, maar die zijn te verfijnd voor mijn dagelijkse gesleep en mishandeling.

Maar wat voor opvolger voor mijn Bayswater?
Ene kant denk ik zelfde weer. Degelijk, klassiek, sterk, super in gebruik en tijdloos.
Andere kant mag ook wel eens wat anders.

Ik twijfel dus over evt de Louis Vuitton speedy 30 of een Alma. Maar denk dat Alma te klein is.
Speedy weet ik alleen niet hoe praktisch en handzaam die is. Met een rits.
En of hij echt ruim is. Met die Bayswater sleep ik flessen water, bakjes fruit en eten voor kinderen, luiers, paspoort van paard (groot), soms een vlugge boodschap van de supermarkt etc mee.
Gaat best, worden ze niet mooier van. Maar hij is om te gebruiken…

Of hebben jullie nog een andere suggestie?

Belangrijkste is voor mij groot, maar wel handzaam. Klassiek en tijdloos model (liefst een model wat al generaties bestaat zoals de Bayswater en speedy), neutrale kleurstelling zodat het overal bij kan en iedere gelegenheid, en sterk.
Kortom een hele duurzame tas voor weer minimaal een jaar of 10-20 intensief gebruik.

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:37

Ik breek even in: al gedacht aan een Louis Vuitton neverfull? Ik heb een MM en gebruik die zelfs als luiertas soms. Niet kapot / versleten te krijgen en heb m al zeker 10 jaar in intensief gebruik. Wat jij noemt past daar zeker in.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:39

De Zipped Bayswater? Deze heb ik laatst gekocht en is mooi groot maar niet te en net even iets anders dan de ‘standaard’ Bayswater en ook fijn voor dagelijks gebruik.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:37

Een Prada Galleria?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:38

_lautje_ schreef:
Wellicht kunnen jullie advies geven.

Ik kan een nieuwe handtas gebruiken.
Voor dagelijks gebruik.
Ik heb nu 2 mulberrys. Een Bayswater van 10jaar oud en die is gewoon echt wel af aan het gaan (gaten bij de hoeken en echt wel slijtage. Ik ben er niet zuinig op) en een grote hobo tas die nog perfect is, maar soms net te groot.
Heb nog een hele fijne vintage Louis Vuitton basket bag. Is nu 22jaar oud en heeft m’n middelste laatst de riempjes van kapotgetrokken (moet even nieuwe bestellen).
Super fijn, maar soms net wat klein.
Heb nog wat andere mooie tassen, maar die zijn te verfijnd voor mijn dagelijkse gesleep en mishandeling.

Maar wat voor opvolger voor mijn Bayswater?
Ene kant denk ik zelfde weer. Degelijk, klassiek, sterk, super in gebruik en tijdloos.
Andere kant mag ook wel eens wat anders.

Ik twijfel dus over evt de Louis Vuitton speedy 30 of een Alma. Maar denk dat Alma te klein is.
Speedy weet ik alleen niet hoe praktisch en handzaam die is. Met een rits.
En of hij echt ruim is. Met die Bayswater sleep ik flessen water, bakjes fruit en eten voor kinderen, luiers, paspoort van paard (groot), soms een vlugge boodschap van de supermarkt etc mee.
Gaat best, worden ze niet mooier van. Maar hij is om te gebruiken…

Of hebben jullie nog een andere suggestie?

Belangrijkste is voor mij groot, maar wel handzaam. Klassiek en tijdloos model (liefst een model wat al generaties bestaat zoals de Bayswater en speedy), neutrale kleurstelling zodat het overal bij kan en iedere gelegenheid, en sterk.
Kortom een hele duurzame tas voor weer minimaal een jaar of 10-20 intensief gebruik.

Kon ook alleen je middelste zijn die hem kapot maakte he? :') _/-\o_
Ik gebruik de Louis Vuitton Neverfull dagelijks, ook als luiertas en voor de andere dingen die je met kinderen meeneemt en vind hem heel praktisch, blijft ook erg mooi moet ik zeggen. Vriendin van mij gebruikt hem ook al een jaar of 10, ook met de kinderen, is ook nog in goede staat.
Mijn schoonzusje gebruikt de speedy voor dagelijks gebruik, is ook heel tevreden, maar die heeft geen kinderen dus zal hem wat minder intensief gebruiken gok ik zo. :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:08

Hier ook een groot fan van de LV Neverfull (MM), ik heb hem vooral als studie/werktas gebruikt de afgelopen jaren.
Sinds kort ben ik in het bezit van de (teddy) Tote bag van Marc Jacobs (medium) en tot nu toe vind ik hem super fijn. Hier past met gemak mijn laptop, fles water/ eten en eventuele werk/studieboeken in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:29

Bayswater zipped vind ik niet mooi :o

Ik heb de neverfull idd gezien. Die vind ik net wat teveel shopper. Lijkt mij wel een heerlijke tas voor erbij, maar is niet wat ik voor nu zoek.
Ik heb namelijk nog een hele mooie kalfsleren shopper van pakerson in dat formaat en een Ferragamo met jungle print shopper :x

De Artsy vind ik net wat meer handtas. Net als de boétie tote.

De Prada ga ik even opzoeken!

Floooo ja kan alleen Sophie zijn :+
Kon wel janken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:49

Collega van me met speedy mopperde dat de opening niet praktisch was. Net de klein voor handig flesjes en zo weg te stoppen. En ook nogal donker gat waar je in loopt te graaien.

Ik ben gek van mijn neverfull MM maar dat is het dus niet voor jou.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:39

Ik moet gewoon gaan kijken en voelen in de winkel denk ik.

Mijn oudste dochter moest nette zomerschoenen. Is warmer dan sandalen. Degelijker dan gouden of roze lak ballerina’s.
Wat vind je precies mooi Julia? Ja die platte van jou met dat paardenbit.
Ahhh je bedoelt de Gucci Jordaan loafers…

Thank God voor Vinted. Ze zijn 1x gedragen op een huwelijk en echt alsnieuw. Ik denk super tof onder een mooie jeans of pantalon. Maar ook bij een rok of jurk.
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:18

Jij gaat nog failliet als ze alle drie zo worden lautje _O- Maar ik kan haar alleen maar gelijk geven, heel mooi zijn ze.

Hier weinig nieuwe aankopen, iets met een eigen zaak in opstart en weinig budget voor designer spul. Maar, wel een heel mooi horloge van vriendlief gekregen van MK <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:42

Ohh ze houden alledrie van mooie dingen. Maar ze hebben het niet van een vreemde dus ja :+

Lief van vriendje! Een mooi horloge is altijd goed.

Ik heb vorige week van m’n moeder een mooi horloge gekregen. Een geelgouden Cartier Tank américaine <3
Is van mijn oma geweest en mijn moeder draagt hem niet. En m’n oma en ik waren altijd heel close.
Weet niet of ik hem gewoon zo durf te dragen, maar pak hem toch af en toe even in avond en heb m dan om. Iedere keer dat ik m zie ben ik helemaal gelukkig

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:52

Ohh de Cartier tank américaine vind ik ook heel mooi. Past niet bij mij maar ik vind hem bij anderen dus wel heel mooi staan.
Ik ken het gevoel, heb de R.O. 1 van mijn vader geërfd, helemaal handgemaakt chronograaf en dus limited edition, past mij ook fantastisch. De eerste tijd heb ik die dus niet af gedaan en eigenlijk mishandeld met werken, waarna hij weer opgelapt is. En nu draag ik hem echt met gelegenheden <3 Alleen is de leren band nu wel echt langzaam aan vervanging toe. En dat is wel een dingetje om te gaan vervangen… zowel financieel als emotioneel haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:43

Die is ook mooi ja! Is een relatief nieuwe horlogemaker toch?

Ik vind vooral de historie en emotie die aan het horloge zit zo mooi. Het is echt een familiestuk.
En horloge zelf ook. Het is echt de meest klassieke variant met geelgouden band en saffier als opwindknop. Model dat al 100jaar bestaat en al 100jaar goed is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:26

Mwah hij is er al een tijdje mee bezig, maar de mijne zal zo’n 12 jaar zijn denk ik. Is wel van zijn eerste serie. Platinum kast met geelgoud <3 Hij heeft ook een speciale voor André Kuipers gemaakt.

Ik houd wel van zulke tijdloze horloges. Dat blijft mooi en blijft zijn waarde behouden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:53

Wellicht een domme vraag :D Maar weten jullie hoe de LV Neverfull heet die niet het logo, maar vierkantjes op de tas heeft?