tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:47

Jildau schreef:
Plus jullie hadden gewoon een waardeloze relatie. In augustus schreef je dit;

Citaat:
Ik ga helaas dit topic ook maar even opslaan omdat ik na poging 300 opnieuw niet ver meer van breakup zit.. Liefdesverdriet en tranen zijn al wel een beetje aanwezig :x

Vervolgens je topic in november waarin je weer aangaf dat je twijfelde en het poedersuiker ging enzovoorts. Daarnaast geef je aan dat jullie een enorme knipperlicht relatie hadden. Zo wil je toch niet serieus leven? Het ging dus al heel lang klote en je kunt niet zeggen dat jullie ultiem gelukkig waren samen en hij het nu ineens uitmaakt.

Dus waar ben je nou precies zo kapot van? Dat zou ik voor jezelf eens bedenken. Wat is er zo enorm verschrikkelijk aan het feit dat je geen relatie meer met hem hebt? En waarom wil je vrienden met hem zijn?

Ook hier geldt sorry je zal het goed bedoelen maar zo'n botte ondertoon is niet nodig en werkt bij mij averechts maakt me juist aan het huilen.
Nee je hoeft me niet over m'n bol te aaien en te zeggen oh wat zielig voor je maar je kan niet op 3 eerdere posts in een topic baseren dat mijn relatie waardeloos was want dat was het zeker niet anders zou ik ook niet me zo k*t voelen.
Maar tijd hier ff afstand van te doen want de dag weer huilend beginnen was niet helemaal m'n ideale plan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:51

Het is als schop onder je kont bedoelt. Het is bedoelt om je te laten inzien dat het niet geweldig was en je een relatie verdient die niet constant aan-uit gaat, waar je geen topics over hoeft te plaatsen omdat je twijfelt, met een vent die je niet middenin de nacht op straat zet. Dat het veel en veel beter kan dan dat het was en het niet het einde van de wereld is. Dat je beter af bent zonder deze relatie.

Maar begrijp dat het bot over kan komen en het was niet de bedoeling je verdrietiger te maken.

Cer

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:02

Ik snap Jildau wel :j.. overigens, Lieveli zegt het ook :j

En ook vanuit een niet zo leuke relatie kun je verdrietig zijn hoor als het voorbij is.
En je dagen huilend beginnen zal nog wel even duren.. het hoort er allemaal bij helaas ..
Maar goed, skuppen onder de kont helpt niet, en een aai over de bol ook niet.. althans, hielp bij mij niks.. Tijd.. dat hielp :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:10

Ja uiteraard kan en mag je heel verdrietig zijn, dat was ik ook. Maar toen ik er goed over na ging denken besefte ik me wel dat ik niet zozeer verdrietig was om hem. Meer omdat m'n hele leven op de kop stond, ik m'n thuis kwijt was en me verraden voelde. Dus toen hard aan de slag gegaan om een nieuw huisje te vinden en daar een thuis van te maken en leuke dingen te plannen. Het hielp mij enorm dat ik me besefte dat het niet om hem als persoon ging.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:37

Annet, je moet jezelf op 1 zetten. Iemand die jou zo bot aan de kant schuift is jou gewoon niet waard. In een gezonde relatie ga je niet 500 keer (bijna) uit elkaar. Mensen reageren hard omdat ze zien dat je zo vastzit in je verdriet dat straks niks meer lukt en niks meer helpt. Straks ben je uit deze ellende en dan snap je ons.

2019 wordt jouw jaar. Knallen op school en knallen met je zelfliefde. Dit wordt het jaar waarin je nieuwe vriendschappen krijgt, prachtige avonturen meemaakt en je ex? 1 2 weg er mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:45

Ja ik snap dat het een hart onder de riem is, maar ALS het allemaal ZO eenvoudig is, dan zouden we allemaal in een gelukkige relatie zitten.. denk je niet ;)
Dus ergens weet iedereen die in een küt relatie zit, dat het küt is (overigens, wat voor de ene küt is, wordt de andere zielsgelukkig van, dasdanookweerzo) ..maar je zit er toch in...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:51

In die enorme küt bedoel je, Cer?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:53

ja... en das toch küt...

Maar zonder dollen, er zullen heus meer mensen zijn die niet 100% gelukkig zijn, maar gelukkig genoeg om samen te blijven. En als het dan over is, kan dat verdrietig zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:56

Een relatie werkt soms gewoon niet omdat het destructief is, dan is het beter om ke eigen weg te kiezen ondanks dat de liefde niet over is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:58

Cer schreef:
ja... en das toch küt...

Maar zonder dollen, er zullen heus meer mensen zijn die niet 100% gelukkig zijn, maar gelukkig genoeg om samen te blijven. En als het dan over is, kan dat verdrietig zijn.

Het kan zeker verdrietig zijn en dat ontkent ook niemand toch? Maar tussen het verdriet door moet je ook af en toe even relativeren en iets leuks gaan doen. En zeker niet je school niet gaan afmaken want wat heb je daaraan? Dus tussen het janken door wel even iets leuks gaan doen. Afleiding zoeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:59

ja, dat ben ik toch ook met je eens? Of denk je van niet? :?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:07

Cer schreef:
ja, dat ben ik toch ook met je eens? Of denk je van niet? :?

Ja dat dacht ik even. :D Maar dan zijn we het eens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:08

Mutsen :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:11

:')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:13

Ik heb er vooral een hekel aan als mensen zeggen dat ik nog jong zat ben (nou...) om overnieuw te beginnen, dat er allemaal maar betere kandidaten kunnen komen en ik blij mag zijn er vanaf te zijn. Dat zijn van die reactie die echt niet helpen. Een schop onder mijn kont wel, een aai ook. :') Maar goed, ik miste hém ook echt, niet alleen het samen zijn met iemand, maar het samen met hém. Dan werkt het niet om te horen dat je jong zat bent, sowieso vind ik dat een rare opmerking eigenlijk. Nog 5 jaar en ik was gedoemd ofzo? :+

Ik vind het nu al een rotdag, maar haal gewoon een flesje wijn/champagne en vier met 1 van mijn 2 honden het nieuwe jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:20

Leeftijd doet er niet toe, meestal proberen mensen te troosten maar gebruiken ze net de verkeerde woorden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:08

bigone schreef:
Leeftijd doet er niet toe, meestal proberen mensen te troosten maar gebruiken ze net de verkeerde woorden.

Dit :')

Maar dat betekend net zo goed als het zeggen, 'Je verdient beter', of 'Hij is niet waard', en zulk soort dingen. Op dit moment na een break up wil je dat nog helemaal niet horen, haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:12

Nou ik wel hoor, zo troost ik mezelf ook.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:15

Nou toen mijn ex dit zei toen hij het uitmaakte had ik alleen maar zo iets van; jij bepaald niet voor mij of jij niet goed genoeg bent :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:23

Ligt ook wel aan de reden natuurlijk. Als je een knipperlicht relatie hebt met veel twijfels en een vent die je midden in de nacht op straat zet dan denk ik: je verdient beter. Ook omdat ik nu een veel betere relatie heb dan ik had met mijn ex en ik dat een ander ook gun. Het kan natuurlijk beter als je je relatie zo omschrijft op internet.

Als een relatie verbroken wordt die gewoon altijd fijn was of waar ik niks over weet dan hoor je mij niet zeggen dat je beter verdient of hij het niet waard is. Als je op internet schrijft dat je een klote relatie had dan wel.

En net zoals Lieveli, ik zei ook tegen mezelf dat er een veel leukere vent ging komen toen het net uit was. En ja dat hielp. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:28

Ja, ik stond ook midden in de nacht een soort van op straat. En ik weet nu ook wel dat ik beter verdiende. Maar op zo'n moment is dat niet het eerste wat je wilt horen :P Hoe goed bedoeld ook. Maar goed ook daarin kunnen we van meningen verschillen natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:50

Oh, ik hoorde zulke dingen juist in mijn omgeving. Geen knipperlichtrelatie, geen problemen, gewoon over van 1 kant na bijna 10 jaar. En dan zijn het opmerkingen waar ik niet op zit te wachten. Ik had het niet over dit topic ;) Misschien verdien ik iets beter, maar de 9,5 jaar hiervoor was er voor mij niks beters. De laatste maanden nadat hij het besloten had en de relatie dus al uit was, ben ik het wel eens dat ik iets veel beters verdien, ja. Maar dat is hoe hij mij daarna behandeld heeft.

Was even mijn ergernis. :') Ik kijk niet zo erg uit naar mijn verjaardag eind volgende maand, ik word 30 en ben dan weer vrijgezel. De opmerking dat je nog jong zat bent vind ik gewoon zo stom. Zo zie ik het niet, maar mensen weten zich inderdaad niet zo goed te verwoorden. :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:50

Hoi hoi,

Mag ik mij hier ook even melden?

Mijn relatie van 5,5 jaar is nu dan echt ook gestrand.. Nooit gedacht en gehoopt dat het zo ver zou komen. We hadden zelfs dit jaar nog een huis gekocht en waren deze aan het renoveren.

Al met al ik zat in oktober echt niet lekker in mijn vel, hij had het super druk op het werk en uiteindelijk ontplofte het. Waarna hij is gemeen uit de hoek kwam en daarna een dag niks tegen mij had gezecht. Was ik zo ontzettend kwaad geworden dat ik hem die dag er nog uit wou gooien!
Maar goed, je moet natuurlijk geen dingen doen waar je later spijt van krijgt. Dus we hadden een goed gesprek gehad en de gemoederen bekwamen weer. Maar mijn gevoel beef toch echt een dingetje. Zo leek het helemaal geweldig en de andere dag kon ik amper hem recht in de ogen kijken en zeggen dat ik nog van hem hield. Het bleef maar wisselvallig en ik werd er steeds prikkelbaarder van. En nu 3 maanden verder kon ik gewoon niet meer! De ene dag hopeloos verliefd en de andere dag 0,00 gevoel. Waardoor we na een nacht praten hadden besloten om ff alleen de gedachten op een rijtje te zetten. Echter hield hij het één dag vol en bleef maar appen. Op advies van een vriendin m'n telefoon uitgezet en bam, vanmorgen stond hij in eens tegenover mij!! Ik schrok me dood en kon er niks anders van maken als dat het over was.
Maar nu voel ik me zo ongelooflijk poedersuiker!!!! Het ene moment voel ik me zo vrij als een vogeltje en helemaal happy en een kwartier later doet het van mijn tenen tot mijn hoofdhuid pijn van verdriet.

Ondanks dat ik, voor nu, denk dat ik voor mijzelf een goede keuze heb gemaakt, doet het toch nog zo ongelooflijk pijn :( En komt het veel harder aan als dat ik had gedacht. En dat op oudjaarsdag.

Heel veel respect voor mensen die dit allemaal hebben gelezen. Ik moest ff m'n verhaal kwijt en hopelijk iets van tips en support voor het verwerken en de juiste beslissingen nemen de komende tijd.

XXX

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:09

Sterkte vrouw, mooi kút.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 01:12

Lieve allemaal,

Ik wil jullie graag een gelukkig 2019 wensen, dat je het geluk weer vind en dat 2019 een heel mooi jaar mag worden!
Ik wil jullie ook bedanken, heb veel aan jullie steun en adviezen gehad toen mijn ex het uitmaakte met mij en ik wil nog even kwijt dat jullie stuk voor stuk geweldig zijn!

Op naar een fantastisch 2019 :D