Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:06

:wave: Hallo!

In heb in 2014 voor het eerst een fotoshoot gedaan. Afgelopen juni nog een keer waar, vind ik zelf, gave resultaten uitgekomen zijn.
Mooie foto's van mezelf vind ik altijd leuk maar ben niet bepaald het 'typische' fotomodel. Sta bij de selfies e.d. ook vaak beroerd op een foto haha :D.
Ben breed gebouwd, stevig en redelijk klein. Dit enkel al zorgt er naar mijn idee voor dat ik vaak minder geschikt ben voor fotoshoots omdat ik daar toch voornamelijk de slankere/rankere modellen in zie terug komen en ook de kleding die deze mensen makkelijker goed staat.
Hierop doel ik vooral op het geheel slankere plaatje ivm een andere lichaamsbouw. Niet op te dunne modellen o.d.

Toch blijft het me trekken om gewoon eens wat te proberen en zien of het werkt. Geen grotere verwachtingen of dromen dat ik het helemaal ga maken ;). Amateurmodel kunnen zijn zou ik al erg leuk vinden echter ben ik ook weer best kritisch en simpele vakantiekiekjes wordt ik niet warm van :o. (Oftewel kunnen mijn eigen verwachtingen toch te hoog zijn)
Wellicht dat jullie wat tips voor me hebben of/en zijn er fotografen die nog ideeën hebben en wel iets met mij willen proberen? (Omgeving Weert - Eindhoven, ben in het bezit van eigen vervoer)

Hierbij enkele foto's van de shoot:

Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:21

Nayomie schreef:
Nu ben ik wel benieuwd ja. Dit excuus vind ik stiekem al lachwekkend :=

Heb je een pb gestuurd :) ben benieuwd wat je er van vind haha

Nayomie

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:22

Thanks! Ik ga het morgen even lezen. :D

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:35

Hoi Patty!

Ik vind je een heel erg sprekend gezicht hebben dus dat is altijd goed.
Je zou wellicht kunnen proberen om bij een curve / +size bureau te kunnen komen?
Daar is echt een hele markt voor sinds afgelopen 1,5 jaar ongeveer en het word steeds meer gebruikt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:56

Lienek schreef:
Nayomie schreef:
Nu ben ik wel benieuwd ja. Dit excuus vind ik stiekem al lachwekkend :=

Heb je een pb gestuurd :) ben benieuwd wat je er van vind haha

Mijn mening? Zeeeeeeeer onprofessioneel en absoluut niet klantvriendelijk. :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 09:57

Een jaar is te lang. Zeker als meneer ook reageert op andere oproepen is dat niet netjes, om het dan te gooien op 'wou er net mee starten maar nu geen zin meer' ... Wauw :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:48

Courses schreef:
Een jaar is te lang. Zeker als meneer ook reageert op andere oproepen is dat niet netjes, om het dan te gooien op 'wou er net mee starten maar nu geen zin meer' ... Wauw :')

Jep! Was op t oproepje van Janneke waar ik jou ook op zag reageren.. Nu denk ik sws dat zijn werk niet genoeg zal zijn voor haar portfolio maar alsnog denk ik, je hebt het elke keer te druk maar ineens zou je wel morgen last minute kunnen shooten! Heb haar ook maar even doorgespeeld dat ik ook zelf nog op foto's wacht en hem dus niet aanraad! :p

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:59

En zijn gedrag is nu ook niet echt waarvan je zegt 'leuk daarmee wil ik wel samenwerken'.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 13:25

Zou je zijn naam even kunnen PB'en?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:38

Courses schreef:
Zou je zijn naam even kunnen PB'en?

Je hebt bericht :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:41

Ik heb voor de lol mijn zusje weer eens op de foto gezet !
Hoop echt dat ze nog gaat groeien :Y)

Is gewoon een natural shot dus geen technisch hoogstandje ;)
*knip*
Laatst bijgewerkt door Murthul op 29-06-18 01:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:04

Even wat anders, vinden je ouders en je zusje het OK dat je een foto zo geplaatst hebt op bokt?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:22

Ik weet niet wat jij denkt maar dit is in onze achtertuin.
En je weet dat ik vaker dingen post over mijn familie, ook op Insta dus grappig dat je hier zo een domme opmerking over maakt :Y)
Waar haal jij het eigenlijk vandaan dat ik zomaar foto's van iedereen op het internet zet zonder hun toestemming ?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:27

OutOfTheWood schreef:
Ik weet niet wat jij denkt maar dit is in onze achtertuin.
En je weet dat ik vaker dingen post over mijn familie, ook op Insta dus grappig dat je hier zo een domme opmerking over maakt :Y)
Waar haal jij het eigenlijk vandaan dat ik zomaar foto's van iedereen op het internet zet zonder hun toestemming ?

Je hoeft geen aanval op mij te gooien, ik stel slechts een vraag. Bovendien weet ik niet wat jij allemaal op instagram post, aangezien je me geblokkeerd hebt. Het feit dat je zusje zo te zien nog jong is, lijkt het mij geen onredelijke vraag die ik stel.
Daarnaast kun je foto's van instagram halen en niet van bokt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:30

Toch beetje en gekke vraag, als jij een foto post van een paard met bv je nichtje er op, gaan wij toch ook niet vragen, oei mag dat wel op bokt? :') Dan zouden we dat in heel veel topics kunnen doen hier..

OutOfTheWood, wel nog een fotografie tip, het eerste wat ze bij mij op de hogeschool zeiden was: NOOIT foto's voor een bakstenen muur, die drukke achtergrond is heel afleidend zo. Hoe oud is je zusje?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:31

Ze vraagt het alleen maar hoor :') Je kan ook gewoon 'ja ik heb toestemming' zeggen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:33

k_m schreef:
Toch beetje en gekke vraag, als jij een foto post van een paard met bv je nichtje er op, gaan wij toch ook niet vragen, oei mag dat wel op bokt? :') Dan zouden we dat in heel veel topics kunnen doen hier..

OutOfTheWood, wel nog een fotografie tip, het eerste wat ze bij mij op de hogeschool zeiden was: NOOIT foto's voor een bakstenen muur, die drukke achtergrond is heel afleidend zo. Hoe oud is je zusje?

Dat mag jij vinden, maar als je zelf minderjarig bent, en plaatst een foto van een familielid oid, vind ik dit geen onredelijke vraag. Als mijn kind bij wijze van dit zou doen zonder mijn toestemming, dan zou die absoluut een probleem hebben.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:34

Dus als ik mijn zusje van 14 post dan is het allemaal een taboe bij jouw omdat ze jong lijkt, post ik mijn broertje van 10 dan is het allemaal geen probleem blijkbaar. Die heeft hier al minstens 3 keer in het topic gestaan en daar heb je nooit wat over gezegd.

Aanval ? Ik ben niet degene die hier achterdochtig doet of wel soms.
Net alsof ik stiekem mijn broertjes en zusjes fotografeer, op FB / Insta en bokt zet en mijn ouders zouden hier zeker niets van weten. 8)7

Als ik een foto wil uploaden van mijn broertje of zusje op social media waar hun zelf oke mee zijn dan mag ik die gewoon posten. Of ze nou 14 is of 20, dat maakt helemaal niks uit.
Het is een doodnormale foto dus ik vraag me wel af waarom je er opeens zo op tegen bent dat ik een foto van haar post.

En ja je bent geblokkeerd want ik heb genoeg van dat stakkerige gedoe net zoals je nu ook weer vertoont. :wave:

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:35

Nayomie schreef:
k_m schreef:

Dat mag jij vinden, maar als je zelf minderjarig bent, en plaatst een foto van een familielid oid, vind ik dit geen onredelijke vraag. Als mijn kind bij wijze van dit zou doen zonder mijn toestemming, dan zou die absoluut een probleem hebben.

Dat zeg ik niet, maar het is gewoon opmerkelijk dat het ineens hier gevraagd wordt, terwijl het elke dag gebeurd in tientallen topics. :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:37

Nayomie schreef:

En nu ben ik opeens nog minderjarig, ik ben al maanden 18 en mijn ouders volgen me op FB en Instagram en daar staat deze foto ook gewoon op. :')
Ik fotografeer zelf voor ze omdat ze een boek bij willen houden met hoe wij veranderen van tijd op tijd.
Maar nu ben ik dus "minderjarig" en met dingen bezig die niet mogen. AUB zeg.

@K M Ja klopt, was meer gewoon dat ze een foto wilde voor Whatsapp en Instagram dus ik heb even een foto gemaakt met m'n mobiel.
Het ook een camera thuis alleen ben bezig het kaartje aan het sorteren dus tijdens de vakantie ga ik weer lekker aan de gang :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:40

Wat voor slechts zie jij in een vraag? Als ik vraag hoe oud jouw zusje is, kan je toch ook normaal posten? Als ik vraag of het oké is, dan kan je toch ook gewoon ja of nee zeggen? Daar hoef je niet iemand persoonlijk op aan te vallen, en vind ik ook absoluut niet gepast :n

En k_m, ik ben niet in alle topics te vinden en zie dit hier toevallig. Lijkt me niks geks aan mijn vraag dacht ik zo?

OutOfTheWood schreef:
Nayomie schreef:

En nu ben ik opeens nog minderjarig, ik ben al maanden 18 en mijn ouders volgen me op FB en Instagram en daar staat deze foto ook gewoon op. :')
Ik fotografeer zelf voor ze omdat ze een boek bij willen houden met hoe wij veranderen van tijd op tijd.
Maar nu ben ik dus "minderjarig" en met dingen bezig die niet mogen. AUB zeg.

@K M Ja klopt, was meer gewoon dat ze een foto wilde voor Whatsapp en Instagram dus ik heb even een foto gemaakt met m'n mobiel.
Het ook een camera thuis alleen ben bezig het kaartje aan het sorteren dus tijdens de vakantie ga ik weer lekker aan de gang :D

Dat is nou een beetje jammer, dat je vaak uitspraken verdraait. Ik heb immers nooit gezegd dat je dingen doet die niet mogen. Ik stel alleen de vraag of het oké is met je ouders en je zusje. Het spijt me zeer dat jij dit direct als een aanval ziet.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:43

Volgens jouw ben ik blijkbaar niet te vertrouwen want je bent achterdochtig anders stel je zo een vraag niet.
Je weet zelf dat ik hier veel vaker dingen heb gepost...trouwens ook van haar toen ze 13 was.
Nooit zeg je er wat over, en dan is het nu opeens een probleem ?

Ook ben ik niet minderjarig dus waar je dat vandaan haalt is wonderbaarlijk ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:47

OutOfTheWood schreef:
Volgens jouw ben ik blijkbaar niet te vertrouwen want je bent achterdochtig anders stel je zo een vraag niet.
Je weet zelf dat ik hier veel vaker dingen heb gepost...trouwens ook van haar toen ze 13 was.
Nooit zeg je er wat over, en dan is het nu opeens een probleem ?

Ook ben ik niet minderjarig dus waar je dat vandaan haalt is wonderbaarlijk ;)

Dat is een aanname gebaseerd op jouw eigen uitspraken. Andere foto's heb ik niet gezien. Daarnaast is het gewoon een vraag, geen vage wantrouwende achterliggende gedachte.
Maar goed, ik ga er vanuit dat dat prima is, anders had je niet zo bizar gereageerd :+

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:50

Dat je verwijderd ben van mijn Instagram zegt al genoeg over je gedrag elke keer.
Ga verder gewoon niet meer op die topic verpesters in want ik ben er een beetje klaar mee om me elke keer te moeten verdedigen tegenover "moeder overste" die zo krom denk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:52

Dit zegt meer over jou dan over mij hoor. Ik post anders ook gewoon normale reacties hier en daar reageer jij dan ook normaal op.