Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Bloodymary schreef:Dat komt omdat wij voortaan betalen voor het ophalen van het restafval (de zwarte bakken). Op de aanslag gemeentelijke lasten staat nu van het hele vorige jaar dat bedrag er op. Maar inderdaad dat is dus zo'n hoge stijging ten opzicht van 2023 toen het gratis was....
voor restaval hebben we altijd al betaald. Zelfs voor groen. Elke lediging op gewicht.
Nu is groen gratis maar grijs per keer ledigen.
Of ik heb het verkeerd onthouden, kan ook
Marcella schreef:Heb trouwens ook wel eens vragen gehad betreffende dat ik weinig uitgaf, maar had een moestuin. Wat toen nog echt goed ging.
Jolliegirl schreef:Vraag me ook oprecht af hoe ze erachter gekomen zijn na 5 jaar...
DuoPenotti schreef:Jolliegirl schreef:Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Wauw...nooit geweten!
En ik vind het echt ongelooflijk... Het gaat zo ver het prive-leven in dus...
Kun je nagaan dat de meeste mensen niet voor de lol in de bijstand zitten al word het vaak zo wel gedacht.
Jolliegirl schreef:Ontzettend oneerlijk!
Waarom is er zoveel geregeld voor mensen...en is juist deze groep zo gebonden aan de hardste en strengste regels die er zijn!
Ik ontvang elke maand netjes mijn geld van het uwv, vanwege de zwangerschap. Dat is normaal hier in Nederland.
Maar anderzijds denk ik wel eens : je kiest er zelf voor om zwanger te worden en dus tijdelijk niet te werken, waarom moet een instantie of werkgever daarvoor opdraaien?
Misschien is dit wel eens een discussie topic waard... Al denk ik dat dit flink de spuigaten kan uitlopen want ik ben niet zo heel goed in mezelf netjes verwoorden.
MarlindeRooz schreef:Dit kan ik je wel vertellen:
Kinderen krijgen is goed voor de economie en nodig om de samenleving te laten draaien. Zonder het krijgen van kinderen stopt onze economie zowat. Dus de overheid ondersteunt dit om het te stimuleren. Om zo grote problemen in de toekomst te voorkomen.
_San87_ schreef:MarlindeRooz schreef:Dit kan ik je wel vertellen:
Kinderen krijgen is goed voor de economie en nodig om de samenleving te laten draaien. Zonder het krijgen van kinderen stopt onze economie zowat. Dus de overheid ondersteunt dit om het te stimuleren. Om zo grote problemen in de toekomst te voorkomen.
In tegenstelling tot zieken, die een 'last' zijn, en dus gekort worden waar het maar kan.
Leuk joh, die economie die gebaseerd is op groei groei groei.
Jolliegirl schreef:_San87_ schreef:
In tegenstelling tot zieken, die een 'last' zijn, en dus gekort worden waar het maar kan.
Leuk joh, die economie die gebaseerd is op groei groei groei.
Wat vind ik dit slecht zeg als dit echt zo is....
Bizar!