Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:45

Heb trouwens ook wel eens vragen gehad betreffende dat ik weinig uitgaf, maar had een moestuin. Wat toen nog echt goed ging.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 01:23

Ik wil graag het laatste rolgordijn in de kamer omhoog doen,maar er woont een spin in.Toch maar zo laten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 01:38

DuoPenotti schreef:
Bloodymary schreef:
Dat komt omdat wij voortaan betalen voor het ophalen van het restafval (de zwarte bakken). Op de aanslag gemeentelijke lasten staat nu van het hele vorige jaar dat bedrag er op. Maar inderdaad dat is dus zo'n hoge stijging ten opzicht van 2023 toen het gratis was....

voor restaval hebben we altijd al betaald. Zelfs voor groen. Elke lediging op gewicht.

Nu is groen gratis maar grijs per keer ledigen.
Of ik heb het verkeerd onthouden, kan ook :)

Klopt, maar toen kreeg je daar elk kwartaal een aparte factuur voor. En nu staat het de aanslag gemeentelijke lasten er bij. Dus van het voorgaande jaar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 02:19

Ben voor een nieuwe auto aan het sparen. Heb een boek verkocht en die €15 in het spaarpotje geplaatst. Zo komen we er wel :')

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:52

Wakker worden met koorts terwijl ik vandaag op stap wou gaan..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:54

Gisteren was het zo’n fijne dag. Na 10 dagen niks te kunnen hebben doen met de paarden door de enorme hoeveelheid sneeuw, gevolgd door de vorst, eindelijk even weer kunnen longeren. Gaat het vandaag de hele dag regenen -O- Heb een fijne buitenbak, daar niet van, maar waarom zo van het ene uiterste in het andere?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:56

Balen van de regen vandaag. Ik had de lange ladder willen pakken en mijn dakkapel willen gaan schoonmaken. Maar dat wordt binnen klusjes doen vandaag.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:31

Niobe schreef:
Er zijn ook speciale oogdruppelbrillen! Scheelt weer klussen

Heb er maar 1 besteld, krijg hem (hopelijk) Dinsdag en dan heb ik nu nog een paar dagen om te klooien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:34

Marcella schreef:
Heb trouwens ook wel eens vragen gehad betreffende dat ik weinig uitgaf, maar had een moestuin. Wat toen nog echt goed ging.

Hadden ze hier een wettelijke grondslag voor om dit te vragen?
Zij kunnen en mogen namelijk niet op jouw rekening kijken zonder.

Dus vreemd dat je hier vragen over gehad hebt dat je weinig uitgaven had.
Hoe weten zij dit?

Balen he die regen!
En vervelend dat je met koorts wakker geworden bent, griepje?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:36

Stomme regen.
Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:37

Nooo...lekkage? Dat is ruk zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:40

Al sinds ik de sleutel kreeg. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:42

Jolliegirl schreef:
Vraag me ook oprecht af hoe ze erachter gekomen zijn na 5 jaar...

Ze vragen rekeningafschriften, die moet je aanleveren van x aantal maanden en daar kijken ze of je geld krijgt, maar ze zien het ook als je ineens geen boodschappen doet. En ze kunnen serieus in het echt komen controleren. Dat mag idd gewoon als je in de bijstand zit en moet je aan meewerken, anders word je gekort of gewoon uit de uitkering gegooid.
Ik zit in de bijstand en kreeg ook te horen dat je best eens bij iemand mag gaan eten, ook wel elke week een keer. Maar niet dagelijks, want dan heb je 'voordeel' dat je nooit avondeten hoeft te kopen. Ze mogen echt alles controleren en kunnen ook de wacht gaan houden bij je huis bij verdachte situaties.

Zal ik je sterker vertellen dat je zelfs verjaardagscadeau's door moet geven? En zij gaan bekijken of je dat mag houden of dat je gekort wordt op uitkering.... En elke gemeente heeft zijn eigen regels. Buurgemeente kan je zomaar 100 euro per maand mogen krijgen van familie bijvoorbeeld en dan eigen gemeente waar je geen 100 euro per jaar mag krijgen. Dat kan dus 1200 euro per jaar schelen wat iemand binnenkrijgt en dat is sowieso veel geld, laat staan als dat evenveel is als je uitkering per maand. 100 euro is mijn boodschappenbudget per maand ongeveer :+

Of toen ik nog fotografeerde, je hebt je standaard kosten die je hebt voor eigen bedrijf. Die betaalde ik dus netjes, maar als ik wat verdiende werd dat volledige bedrag ingehouden. Dus ik was meer geld kwijt als ik eens 'werk' had dan wanneer ik het niet had. Nu ben ik gestopt omdat ik het lichamelijk niet meer kon, maar krom was dat ook wel.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 22-02-25 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:44

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Wauw...nooit geweten!
En ik vind het echt ongelooflijk... Het gaat zo ver het prive-leven in dus...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:46

Jolliegirl schreef:

Wauw...nooit geweten!

Kun je nagaan dat de meeste mensen niet voor de lol in de bijstand zitten al word het vaak zo wel gedacht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:49

DuoPenotti schreef:
Jolliegirl schreef:

Wauw...nooit geweten!

Kun je nagaan dat de meeste mensen niet voor de lol in de bijstand zitten al word het vaak zo wel gedacht.

Dat vind ik sowieso al een vreemde gedachte..
Als men echt niets meer kan snap ik die bijstand.
Maar er zijn er genoeg die er misbruik van proberen te maken. Dat zie je soms toch wel eens op tv bij zulke programmas dat mensen zich afvragen waar ze het van doen... 6 honden, 10 peuken per dag, maar wel in de bijstand.
Is overigens een andere discussie hoor want die dieren kan je natuurlijk al gehad hebben enzovoorts...maar toch .

Denk wel dag wij blij mogen zijn met een regeling zoals WW, bijstand enzovoorts hier in Nederland.
En vergeet de voedselbank niet!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:52

Ja, het is echt wel heel heftig. Probleem is ook dat door het geweldige uwv gemeentes een enorme stijging van mensen in de bijstand hebben gekregen. Mensen die daar niet thuis horen, omdat ze chronisch ziek zijn, maar volgens uwv niet.
Die regels zijn gemaakt met de gedachte dat bijstand een tijdelijk vangnet is en mensen zo snel mogelijk weer aan het werk gaan en moeten. Niet als vangnet voor chronisch zieken die niet kunnen werken. Dus het is echt een bedrag dat je net aan kan leven, 1e levensbehoeften. Als je dan boodschappen krijgt heb je flink voordeel tegenover anderen en dat willen ze niet.
Behalve dat dat 'voordeel' er toch wel is doordat elke gemeente eigen regels heeft.

Voor degene die niet willen, dat is echt wel heel lastig om dan niet gekort te worden hoor. Als ik al zie hoeveel ik on het begin moest verantwoorden en bewijzen voordat ik vrijstelling kreeg voor solliciteren, dan denk ik dat die groep echt veel kleiner is als mensen denken.

Voedselbank is ook zo'n leuke. Ik heb minder over per maand voor boodschappen als wat zij als grens stellen. Maar ze hebben normbedragen voor allerlei lasten en die zijn bij mij door ziekte flink hoger. Dus ik kom niet in aanmerking want ik hoor meer over te houden als je hun bedragen aanhoudt. Als ik schulden had gehad was ik wel in aanmerking gekomen, terwijl ik keihard mijn best doe om geen schulden op te bouwen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:55

Ontzettend oneerlijk!
Waarom is er zoveel geregeld voor mensen...en is juist deze groep zo gebonden aan de hardste en strengste regels die er zijn!

Ik ontvang elke maand netjes mijn geld van het uwv, vanwege de zwangerschap. Dat is normaal hier in Nederland.
Maar anderzijds denk ik wel eens : je kiest er zelf voor om zwanger te worden en dus tijdelijk niet te werken, waarom moet een instantie of werkgever daarvoor opdraaien?

Misschien is dit wel eens een discussie topic waard... Al denk ik dat dit flink de spuigaten kan uitlopen want ik ben niet zo heel goed in mezelf netjes verwoorden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:58

Jolliegirl schreef:
Ontzettend oneerlijk!
Waarom is er zoveel geregeld voor mensen...en is juist deze groep zo gebonden aan de hardste en strengste regels die er zijn!

Ik ontvang elke maand netjes mijn geld van het uwv, vanwege de zwangerschap. Dat is normaal hier in Nederland.
Maar anderzijds denk ik wel eens : je kiest er zelf voor om zwanger te worden en dus tijdelijk niet te werken, waarom moet een instantie of werkgever daarvoor opdraaien?

Misschien is dit wel eens een discussie topic waard... Al denk ik dat dit flink de spuigaten kan uitlopen want ik ben niet zo heel goed in mezelf netjes verwoorden.

Dit kan ik je wel vertellen:

Kinderen krijgen is goed voor de economie en nodig om de samenleving te laten draaien. Zonder het krijgen van kinderen stopt onze economie zowat. Dus de overheid ondersteunt dit om het te stimuleren. Om zo grote problemen in de toekomst te voorkomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:58

Nou heb het er maar voor over zo je privacy opgeven denk ik dan.
Ook de mensen die er niet in zouden horen en prima kunnen werken.

Ik vraag me toch af of er dan geeestelijke gesteldheid dan oké is.
Wie wil nu echt dat je alles moet delen voor een min loon?

Ja vangnetten zijn leuk.
Ware het niet dat het erg vaak misgaat. Zie bij mwm maar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:59

MarlindeRooz schreef:

Kinderen krijgen is goed voor de economie en nodig om de samenleving te laten draaien. Zonder het krijgen van kinderen stopt onze economie zowat. Dus de overheid ondersteunt dit om het te stimuleren. Om zo grote problemen in de toekomst te voorkomen.

In tegenstelling tot zieken, die een 'last' zijn, en dus gekort worden waar het maar kan.

Leuk joh, die economie die gebaseerd is op groei groei groei.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:00

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

In tegenstelling tot zieken, die een 'last' zijn, en dus gekort worden waar het maar kan.

Wat vind ik dit slecht zeg als dit echt zo is....
Bizar!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:02

Jolliegirl schreef:
_San87_ schreef:

Wat vind ik dit slecht zeg als dit echt zo is....
Bizar!

Het UWV heeft als taak mensen zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen, dus ja...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:02

Je bent niet de enige die wat moeite heeft in zulke discussies hoor :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:05

MyWishMax schreef:
Je bent niet de enige die wat moeite heeft in zulke discussies hoor :')

Nee maar van jou snap ik dat heel erg goed...
Je word genaaid waar je bij staat ... -O-