Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:45

Roodvos schreef:
Ik heb bestrating (tegels, klinkers) op MP staan. Gratis, zelf ophalen.
Ze liggen al op pallets.

De eerste die reageert: "bezorg je ook?" :roll:

:')

600 euro! :))

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:53

Hevonen schreef:
Had een oproep geplaatst voor iemand die licht tuinwerk (grasmaaien etc) wilde doen voor max € 10,- per uur (ik kan niet meer missen). Ik kreeg binnen een dag ruim 70 reacties waarvan het grootste deel van hoveniersbedrijven, die het wel voor 45 tot 65 euro per uur wilden doen.

Dat snap ik dus niet. Waarom toch reageren als er duidelijk een prijs is aangegeven?

Een buurkind ofzo, heitje voor een karweitje. Ik denk niet dat je doelt op een ZZPer denk ik?

Wellicht een briefje in de plaatselijke supermarkt?

Mijn kinderen (dan pubers) mogen later ook best hun handjes laten wapperen bij opa/oma/buurman als ze willen, dan is 10eu contant netjes toch? Daar ben ik zelf ook niet slechter van geworden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 21:44

Dat kaartje is sneu maar niet jouw probleem als de datum er duidelijk opstond.

Dat bezorgen bij gratis of bijna gratis vraag kreeg ik ook vaak. Dan was mijn antwoord altijd ja hoor maar wel tegen een redelijke kilometervergoeding, :j meestal hoefde het dan niet :+

Die klusmensen zijn lastig te vinden en kinderen of jeugd lijkt niet meer zo warm te lopen voor tuinwerkjes

Ik had vanavond mijn snelste verkoop ooit. :D binnen de minuut na plaatsing van de advertentie ontplofte meteen mijn inbox en binnen 20 minuten na plaatsing een kijker, betaald en meegenomen. Ik wist dat het gewild was (bij opruimen van een kast kwam ik het tegen) maar zo erg, :') ik had er geen prijs bijgezet zelfs. Ik hoefde niet de hoofdprijs maar heb netjes mijn in het hoofd prijs er voor gekregen.

Zo kan het ook. Nu de rest van de tegengekomen spullen nog zien kwijt te raken.

PotjeMayo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:43

Een irritatie dus volgens mij vrij veel voorkomt. De vraag of het nog beschikbaar is en vervolgens niet meer reageren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:46

Ik check wel of mijn prijs niet boven de nieuwprijs komt. Het is wel eens gebeurd dat een artikel later in het seizoen dik in de uitverkoop is. Dan wijst een geïnteresseerde mij daarop. Als ik een linkje vraag, dan is dat meestal die ene rijbroek in maat XXS of zo. Niet dat je mijn rijbroek in die kleur en maat voor dat bedrag kunt kopen. Dan durf ik wel hoger te zitten dan die aanbiedingsprijs. Is mijn artikel in de winkel goedkoper te krijgen, dan zak ik graag, anders verkoop ik 'm niet...

Dat kaartje zou ik waarschijnlijk zo laten. :o Als je een verkeerd ticket boekt, kan je dat meestal ook niet meer ongedaan maken, toch?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:12

Mensen die openbaar op facebook lopen muggenziften over een (niet storend verder) schrijffoutje in een advertentie.
Niet mijn advertentie overigens, maar dan denk ik: "komaan, stop met azijn drinken, heb je er geen belang bij, scroll dooooorrrrr!"

Zie dit zoveel bij Facebook advertenties... Waarom?!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 17:00

maralyn schreef:
Mensen die openbaar op facebook lopen muggenziften over een (niet storend verder) schrijffoutje in een advertentie.
Niet mijn advertentie overigens, maar dan denk ik: "komaan, stop met azijn drinken, heb je er geen belang bij, scroll dooooorrrrr!"

Zie dit zoveel bij Facebook advertenties... Waarom?!

Zo had ik er gisteren 1. Die zocht voor haar (dacht ik) draver een big neck anti vlieg deken. Krijgt ze commentaar dat dit niet kan omdat een tinker van degene die commentaar gaf het niet nodig had dus een draver al helemaal niet...dan heb ik ook zoiets van scroll door joh

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:41

Wiwabalia schreef:
Hevonen schreef:
Had een oproep geplaatst voor iemand die licht tuinwerk (grasmaaien etc) wilde doen voor max € 10,- per uur (ik kan niet meer missen). Ik kreeg binnen een dag ruim 70 reacties waarvan het grootste deel van hoveniersbedrijven, die het wel voor 45 tot 65 euro per uur wilden doen.

Dat snap ik dus niet. Waarom toch reageren als er duidelijk een prijs is aangegeven?

Een buurkind ofzo, heitje voor een karweitje. Ik denk niet dat je doelt op een ZZPer denk ik?

Wellicht een briefje in de plaatselijke supermarkt?

Mijn kinderen (dan pubers) mogen later ook best hun handjes laten wapperen bij opa/oma/buurman als ze willen, dan is 10eu contant netjes toch? Daar ben ik zelf ook niet slechter van geworden.

dat is ook wat ik dacht, gewoon een schoolkind die wat wil bijverdienen, of iemand die het gewoon leuk vindt. Ik loop helaas te slecht om het zelf te doen.

En helaas, in ons dorp is geen winkel meer, anders had ik het wel op het prikbord gezet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:08

Ik heb een vraag ik kocht gisteren een vliegendeken maar mijn dochter gaf aan dat is de verkeerde maat. Dus stuurde ik dat naar die man, hoe doet hij nou met zijn verzendlabel?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:39

ik neem aan dat je al betaald hebt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:42

Ja ik heb betaald.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:11

Als je betaald hebt incl verzendkosten dan zou ik het versturen als ik de verkoper was. Ik zou denken ‘nu jouw probleem’.

Als hij welwillend is betaalt hij de vliegendeken terug zonder de verzendkosten.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:05

Ligt eraan. Is het label nu aangekocht via Marktplaats of heb je met een Tikkie oid betaald?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:07

Poeh geen idee. Vind dat voor de verkoper ook wel lastig eerlijk gezegd. Is alles via marktplaats gegaan inclusief label?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:09

Eh, zelf weer doorverkopen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:17

Via MP kan je toch niet annuleren? Ik denk dat je dan gewoon de deken krijgt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:13

Dat hangt denk ik volledig af van de welwillendheid van die man, en daarin of hij het label al gekocht heeft of niet.
Persoonlijk zou ik denk ik het geld terug storten zonder verzendlabel (ook afhankelijk van hoe lang hij al te koop stond en of ik meerdere geïnteresseerden heb), maar het kan net zo goed zijn dat hij wel besluit om het te verzenden, en ook dat zou zijn goed recht zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:31

Ik als verkoper zou zeggen dat is pech.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:19

Hij krijgt pas het geld als het pakket bij mij is aangekomen, hij heeft het nog niet verstuurd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:32

marleen_usar schreef:
Hij krijgt pas het geld als het pakket bij mij is aangekomen, hij heeft het nog niet verstuurd.

Maar heeft hij het verzendlabel al gekocht?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 06:37

Kopersbescherming waarschijnlijk.

Je maakt het wel een beetje andermans probleem zo terwijl jij een fout hebt gemaakt vind ik.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:26

marleen_usar schreef:

Heb je het label via marktplaats gehaald of heeft hij deze zelf gekocht?
In het eerste geval kan hij het geld van artikel terug laten storten door de aankoop te annuleren en jij zelf contact opnemen met marktplaats voor het label.
Indien hij zelf een label heeft moeten kopen en dit al heeft gedaan heb je simpelweg pech. Hij zou dan ook geld van ongebruikt label kunnen terugvragen via verzendbedrijf maar dit kost veel tijd en moeite.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:24

marleen_usar schreef:

Via marktplaats met kopersbescherming? Dan krijgt hij het geld na een x aantal dagen alsnog.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:07

Als verkoper zou ik de koop zonder problemen terugdraaien op voorwaarde dat jij het verzendlabel betaalt. Het is jouw fout dat je de verkeerde maat koopt. Vind jij dan dat hij dat ook nog voor jou moet betalen? Hij kan toch niks met dat verzendlabel?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:40

Ik zou het gewoon opsturen, dan verkoop je het zelf maar weer. Eenmaal verkocht is verkocht bij mij.