Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:16

oomens schreef:
Wij hadden hier Sebastiaan, mannetje gewone huisspin. Hij speelde altijd leuk met de kat (of omgekeerd) en dat ging verrassend lang goed. Toch is het niet goed met hem gegaan.
Ik trof hem onlangs leeggezogen aan in het web van (waarschijnlijk) een trilspin.

Toch even credits voor deze zin :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:07

MarlindeRooz schreef:
Ze kunnen zien waar je incheckt en waar je op dat moment bent. Als dat niet op de kortste route is krijg je een boete.

Als je een echt fanatieke conducteur tegenkomt en die kans is niet zo heel groot. :o Wat je sowieso niet moet doen is op meerdere plekken buiten de route in en uit checken, dan valt het veel meer op.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:38

Femek2902 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ze kunnen zien waar je incheckt en waar je op dat moment bent. Als dat niet op de kortste route is krijg je een boete.

Als je een echt fanatieke conducteur tegenkomt en die kans is niet zo heel groot. :o Wat je sowieso niet moet doen is op meerdere plekken buiten de route in en uit checken, dan valt het veel meer op.

Ah zo :D ik wou eigenlijk naar een plek die op de route ligt, dat is ongeveer op de helft van waar dat ticket naartoe gaat. Dat scheelt namelijk 2x het geld wat het normaal kost :')

Officieel zal het wel niet mogen, maar zo erg is het toch ook niet?

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:14

Ook een NS vraag. Ofja, trein vraag :+

Ik heb een anonieme OV, kan ik het online opwaarderen? Ik zie alleen iets dat ik het al kan 'bestellen' en dan morgen alsnog eerst langs een automaat moet om het op te halen? Onhandig, dat moet toch anders kunnen?
Of is het zó simpel dat het in 2 tellen gefixt is bij de automaat? Let op, met een anonieme kaart dus.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:30

Nyaleti schreef:

Ik heb een anonieme OV, kan ik het online opwaarderen? Ik zie alleen iets dat ik het al kan 'bestellen' en dan morgen alsnog eerst langs een automaat moet om het op te halen? Onhandig, dat moet toch anders kunnen?
Of is het zó simpel dat het in 2 tellen gefixt is bij de automaat? Let op, met een anonieme kaart dus.

Je doet je kaart *bliep* tegen het apparaat, je kiest voor opwaarderen, klikt het bedrag aan dat je wil, rekent af met je pas, nogmaals *bliep* je kaart er tegenaan en dat was het.
Dit is voor een niet anonieme kaart maar ik kan me niet voorstellen dat het met een anonieme kaart anders is.
En anders wordt ik graag verbeterd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:08

fleurtjeuh schreef:
Nyaleti schreef:

Je doet je kaart *bliep* tegen het apparaat, je kiest voor opwaarderen, klikt het bedrag aan dat je wil, rekent af met je pas, nogmaals *bliep* je kaart er tegenaan en dat was het.
Dit is voor een niet anonieme kaart maar ik kan me niet voorstellen dat het met een anonieme kaart anders is.
En anders wordt ik graag verbeterd
Voor een anonieme kaart werkt het net zo. :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 01:02

Nyaleti schreef:

De tips die hier gegeven worden zijn voor opladen bij de automaat. Jouw vraag gaat over online opladen. Dat kan ook maar dan moet je alsnog langs de automaat. Dat kan niet makkelijker. Hoewel het idd wel in 2 tellen is gefixt. Vraag is wat makkelijker is. Online opladen of de automaat. Je moet sowieso langs de automaat. Ook met anoniem.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 01:37

Fearn schreef:
Femek2902 schreef:

Ah zo :D ik wou eigenlijk naar een plek die op de route ligt, dat is ongeveer op de helft van waar dat ticket naartoe gaat. Dat scheelt namelijk 2x het geld wat het normaal kost :')

Officieel zal het wel niet mogen, maar zo erg is het toch ook niet?

Hiervoor zou je even goed de voorwaarden moeten lezen, maar ik vermoed dat dit gewoon kan. Met een normaal retour ticket kan je ook onderweg gewoon in en uitchecken namelijk. Enkel op de terugreis kan je zien dat je niet op je eindpunt bent geweest, maar dan moet je al een heel fanatieke conducteur met een slecht humeur treffen om daar echt problemen mee te krijgen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:02

Is het niet zo dat je ook op je anonieme kaart kunt kiezen voor automatisch opwaarderen?
Als het bedrag onder de €20 komt dat hij automatisch bij laad zeg maar ?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:17

Nee volgens mij niet, daarvoor moet de kaart gekoppeld zijn aan een rekeningnummer. Daarmee vervalt al meteen de anonimiteit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:39

moniek21 schreef:
Is het niet zo dat je ook op je anonieme kaart kunt kiezen voor automatisch opwaarderen?
Als het bedrag onder de €20 komt dat hij automatisch bij laad zeg maar ?

Nee. Is echt irritant. Je kan wel online opwaarderen maar dan moet je alsnog langs een automaat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 12:49

Maddy_Paola schreef:
Welk middel tegen zand in de darmen bij een paard gaat nou een beetje makkelijk naar binnen? Mijn verschrikkelijk kieskeurige merrie blijft mega slappe mest hebben, en psyllium eet ze dus niet, krijg met moeite hooguit 50 gram naar binnen :roll:

Even een tip wat ik eerder naar iemand heb gestuurd met een veulen.
Door slobber heen, eten ze het vaak ook wel trouwens.
En anders het gouden lijnzaad van Marstall, dat produceert ook veel slijm en hoef je niet te koken.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:50

Snippergroen schreef:
oomens schreef:
Wij hadden hier Sebastiaan, mannetje gewone huisspin. Hij speelde altijd leuk met de kat (of omgekeerd) en dat ging verrassend lang goed. Toch is het niet goed met hem gegaan.
Ik trof hem onlangs leeggezogen aan in het web van (waarschijnlijk) een trilspin.

Toch even credits voor deze zin :D

_O-

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:02

Mensen die als mbo'er geregistreerd zijn in het SKJ?
Ik heb mijn 2 jarige hbo studie afgerond. Nu kom ik daarvoor niet in aanmerking voor het SKJ. Echter lees ik wel als je ervaring hebt in de jeugdzorg je zelfs met mbo in aanmerking komt om het traject te volgen.

Ik heb met de SKJ gebeld, zij zeggen dat dit waarschijnlijk niet kan maar ik een scholingsadvies kan laten doen. Maar goed, ik ga geen advies aanvragen voor 70 euro als de kans 99% is dat het toch niet kan. Iemand ervaring mee?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:05

Maar als mbo'er heb je helemaal geen SKJ nodig toch?
Je kan bv wel een EVC traject doen om toch je SKJ te gaan halen..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:07

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:10

Ik heb mijn AD afgerond en heb dus wel een niveau hoger dan mbo. De AD in de jeugdzorg is iets van de laatste jaren, en ik hoop als ik mijn SKJ heb dat ik nog meer kansen heb in de toekomst.

Prrrr, de EVC ken ik inderdaad. Alleen belde net met SKJ dat dat dus niet kan. Maar had het idee dat ze het zelf ook niet helemaal snapte want ze had het elke keer over mbo dat het dan wel kon maar met 2 jaar hbo niet. Ze vroeg ook wanneer ik dan verder ging met de laatste 2 jaar van de bachelor dus ik denk dat ze niet helemaal snapte dat een AD een volledige studie afgerond is. :+

EVC doen ze idd ook via mijn werk, alleen van hun moest ik eerst contact opnemen met SKJ of dit kan.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:30

Een AD is geen volledige HBO-opleiding, dan moet je het wel echt hebben van je EVC en moet je een jaar een HBO-functie vervuld hebben. Maar het SKJ interesseert het niks. Als je maar aan kan tonen dat je dat HBO-niveau hebt:

Wanneer kun je direct SKJ-registreren?

Citaat:
Je kunt je direct registreren bij de SKJ als Jeugd- en Gezinsprofessional met:

Een HBO-diploma sociaal werk dat niet ouder is dan 5 jaar, mét een uitstroomprofiel jeugdzorgwerker of jeugd
Een afgeronde master Jeugdzorg die niet ouder is dan 5 jaar
Een afgerond EVC traject Jeugd- en Gezinsprofessional
Als je op 1 januari 2018 werkzaam was in een HBO-functie in de jeugdhulpverlening waarin je direct contact had met kinderen en/of jeugd (overgangsregeling).

De EVC staat er gewoon tussen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:32

Ik bedoelde inderdaad ook het EVC traject die ik kan volgen. Heb nu twee jaar een hbo functie. Ik ga er eens bij het EVC achteraan! Het probleem is dat ik heel makkelijk de laatste 2 jaar van bachelor kan doorvliegen binnen 1 jaar,maar dan de volledige 4 jaar moet betalen met wat korting van de behaalde studiepunten.

Als ik hierboven lees kan je dus na 3 jaar werkzaam te zijn geweest ook gewoon inschrijven zonder het traject?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:38

Als ik vroeger een nieuwe bril kreeg dan werd mijn oude omgetoverd tot zonnebril.
Ik praat nu over 50 jaar geleden, vroeg mij af of dat nog steeds kan. Heb gezocht, maar het niet kunnen vinden. Uiteraard morgen even telefoontje plegen met de opticien, maar vroeg me af of er bokkers zijn die dit weten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:22

thequeensmum schreef:
Als ik vroeger een nieuwe bril kreeg dan werd mijn oude omgetoverd tot zonnebril.
Ik praat nu over 50 jaar geleden, vroeg mij af of dat nog steeds kan. Heb gezocht, maar het niet kunnen vinden. Uiteraard morgen even telefoontje plegen met de opticien, maar vroeg me af of er bokkers zijn die dit weten

Ik kan ook gewoon nieuwe glazen in mijn huidige montuur laten zette, dus waarom zouden dit niet zonneglazen kunnen zijn? :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:45

Dat bedoel ik niet, de bestaande glazen werden donker gemaakt. Geen idee of dat nog kan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:51

Oooh jeetje, dat zou ik inderdaad niet weten... Ik ben daarmee te kort brildragend denk ik :D En mijn sterkte is nogal aan het veranderen :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:06

Ja dat kan wel, je kan ipv een nieuwe bril ook je oude glazen laten vernieuwen namelijk.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:13

MarlindeRooz schreef:
Ja dat kan wel, je kan ipv een nieuwe bril ook je oude glazen laten vernieuwen namelijk.

Bedoel je hele nieuwe (donkere) glazen of de bestaande glazen donker laten maken?