Zebrastreep schreef:@hc
Maar waarom heb je dan de booster genomen? Dat verbaast mij elke dag meer en meer aan je post.
Misschien zijn berichten nog eens goed lezen?

Oeps, ik zie dat HC het nog een keer uitgelegd heeft, hopelijk heb je je antwoord.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Sizzle schreef:Je gaat immers niet dood als je al een kans had om af te reizen naar weet ik veel waar omdat de unieke geel gekeelde fliederfluit met kuif daar gespot is.
Zo heeft iedereen zijn eigen passies.
En iemand mag dat missen - maar tegelijkertijd is het dus deels gewoon het leven dat die dingen soms anders lopen. Er zijn ongetwijfeld een heleboel potentiele vogelspotters die nooit naar Afrika vliegen voor de geelgekeelde fliederfluit, omdat ze daar geen mogelijkheden voor hebben. Dat stoort me. We doen teveel alsof iedere hobby van behoorlijk geprivilegeerde mensen net zo ingrijpend is als mensen die dood gaan, ziek zijn, echt arm zijn, letterlijk niemand meer zien omdat er niemand meer is... alsof het allemaal hetzelfde is.
En je hoeft niet van alle leed een wedstrijd te maken, en natuurlijk mag je balen als er dingen niet doorgaan, maar tegelijkertijd mogen sommige tamelijk verwende mensen zich ook best realiseren hoeveel mazzel ze eigenlijk hebben. Ik zie in al die verhalen ook steeds alleen maar 'ik' terugkomen. Het doet er niet toe welke gevolgen het voor anderen heeft, als de 'ik' het maar goed heeft en laat dan de rest maar barsten.
Sizzle schreef:Oh echt is de site er nog? Kun je de link geven?
Super dat je paarden er nog zijn.
Ik vind de overweging om te boosteren om niet de druk op kinderen te leggen echt![]()
Daar kunnen meer ouderen voorbeeld aan nemen wat mij betreft. Nog altijd 10% van de mensen boven de 65 en zelfs 80+ die wat dat betreft de jeugd er voor laten opdraaien.
Spenk schreef:Ik herhaal alleen maar wat je jonge zei tijdens de persconferentie? Heeft u corona gehad en denkt u ik ben beschermd? Haal die prik want dat bent u niet.
Douce schreef:Nee maar in alle eerlijkheid, dat geldt net zoveel voor het vaccin.
Spenk schreef:Douce schreef:Nee maar in alle eerlijkheid, dat geldt net zoveel voor het vaccin.
Dat zegt toch ook helemaal niemand?
Na vaccineren kun je het gewoon krijgen. Alleen na een besmetting ontstaat wel het idee van nu kan ik het niet meer krijgen.
Spenk schreef:Ik herhaal alleen maar wat je jonge zei tijdens de persconferentie? Heeft u corona gehad en denkt u ik ben beschermd? Haal die prik want dat bent u niet.
Spenk schreef:Het idee van corona gehad nu ben ik immuun gaat allang niet meer op.
sureido schreef:Spenk schreef:Ik herhaal alleen maar wat je jonge zei tijdens de persconferentie? Heeft u corona gehad en denkt u ik ben beschermd? Haal die prik want dat bent u niet.
Dit is geen persoonlijke aanval op jou:
Maar dit stoort mij dus zo erg aan zo’n persconferentie.
De boodschap is:
‘We weten niks over omrikron, dus we gaan alles sluiten’
En dan ondertussen wel uitspraken doen over dit soort dingen…
Dat weet je dan toch ook gewoon niet?
Huertecilla schreef:Spenk schreef:Het idee van corona gehad nu ben ik immuun gaat allang niet meer op.
Anti-stoffen verminderen, verdwijnen. Bij vaccinatie wat sneller dan bij natuurlijk.
Na besmetting zijn de T-cellen breder ´geprogrammeerd´. Natuurlijke besmetting resulteert in een immuunsysteem wat véél langer en tegen meer varianten voorbereid is.
Dit houdt in dat je wel ziek wordt maar slechts korter en niet heel erg.
Citaat:Does immunity from previous infections stop Omicron?
Not very well. The first clues that Omicron could evade immunity came from South Africa, where scientists estimate that at least 70 percent of people have had Covid-19 at some point in the pandemic. An unexpectedly large fraction of Omicron cases involved people who had previously been infected.
When Omicron surged in England, British researchers similarly found that many people infected with the new variant had already survived Covid. The researchers estimated that the risk of reinfection with Omicron was about five times that of other variants.