Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 07:26

Zebrastreep schreef:
@hc

Maar waarom heb je dan de booster genomen? Dat verbaast mij elke dag meer en meer aan je post.

Misschien zijn berichten nog eens goed lezen? :knuffel:

Oeps, ik zie dat HC het nog een keer uitgelegd heeft, hopelijk heb je je antwoord.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 07:32

Shadow0 schreef:
Sizzle schreef:
Je gaat immers niet dood als je al een kans had om af te reizen naar weet ik veel waar omdat de unieke geel gekeelde fliederfluit met kuif daar gespot is.
Zo heeft iedereen zijn eigen passies.

En iemand mag dat missen - maar tegelijkertijd is het dus deels gewoon het leven dat die dingen soms anders lopen. Er zijn ongetwijfeld een heleboel potentiele vogelspotters die nooit naar Afrika vliegen voor de geelgekeelde fliederfluit, omdat ze daar geen mogelijkheden voor hebben. Dat stoort me. We doen teveel alsof iedere hobby van behoorlijk geprivilegeerde mensen net zo ingrijpend is als mensen die dood gaan, ziek zijn, echt arm zijn, letterlijk niemand meer zien omdat er niemand meer is... alsof het allemaal hetzelfde is.

En je hoeft niet van alle leed een wedstrijd te maken, en natuurlijk mag je balen als er dingen niet doorgaan, maar tegelijkertijd mogen sommige tamelijk verwende mensen zich ook best realiseren hoeveel mazzel ze eigenlijk hebben. Ik zie in al die verhalen ook steeds alleen maar 'ik' terugkomen. Het doet er niet toe welke gevolgen het voor anderen heeft, als de 'ik' het maar goed heeft en laat dan de rest maar barsten.

Grappig, in mijn beleving hebben haast al je berichten een hoge IK-Shadow factor. Maar uiteraard zal Ik het wel helemaal mis hebben. 8-)

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 07:58

Nou ik krijg bij de berichten van Shadow ook het idee alsof iedereen zich zou moeten aanpassen aan haar standaarden. Beetje irritant begint het te worden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:07

Als je je steeds aan berichten van iemand ergert dan kun je die berichten overslaan of je kan iemand op je foeilijst zetten. Ik vind dat gehak op elkaar wat irritant worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:11

Oh dat doe ik ook zoveel mogelijk, wees niet bang.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:18

Sizzle schreef:
Oh echt is de site er nog? Kun je de link geven?
Super dat je paarden er nog zijn.

Ik vind de overweging om te boosteren om niet de druk op kinderen te leggen echt _/-\o_
Daar kunnen meer ouderen voorbeeld aan nemen wat mij betreft. Nog altijd 10% van de mensen boven de 65 en zelfs 80+ die wat dat betreft de jeugd er voor laten opdraaien.

Een deel daarvan zal besmet geweest zijn, dus het is minder dan 10%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:49

Een besmetting helpt alleen niet tegen de omikron.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:52

Spenk schreef:
Een besmetting helpt alleen niet tegen de omikron.

weten ze dat al zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:57

Dat werd op tv meermaals gezegd. Bij mijn man op het werk gaat corona nu ook weer als een lopend vuurtje de meeste die het nu hebben hebben in april het ook gehad en zijn gevaccineerd.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:30

Ik zag in dit stuk dat ze het nog niet helemaal weten..

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/17/va ... t-a4069450

De Omikronvariant lijkt sterk verminderd gevoelig voor eerder door vaccinatie of infectie opgebouwde antistoffen. Dat is een aanwijzing dat het virus door bestaande immuniteit heen kan breken, ook al zijn mensen volledig gevaccineerd. Maar de geteste aantallen zijn nog klein en bovendien is de uitslag heel wisselend: bij de een reageert de afweer bijna dertig keer zwakker op Omikron, bij de ander lijkt er niets aan de hand. Een boosterprik lijkt de bescherming tegen symptomatische ziekte door SARS-Cov-2 weer grotendeels te herstellen. De eerste data daarover uit het Verenigd Koninkrijk laten zien dat de effectiviteit van vaccinatie door die derde prik weer stijgt naar 70 tot 75 procent.
....
Het lijkt erop dat Omikron zo mensen makkelijker kan besmetten, schrijven de onderzoekers. En, omdat de ontsteking niet zo diep in de longen zit, worden mensen mogelijk minder ziek.

Maar waarschijnlijk weten we tegen januari meer, gezien de snelheid waarmee het gaat...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:38

Maar dat is dan weer een soort van tegenstrijdig met de berichten uit ZA, waar ze aangaven dat ze dachten dat het mild verliep mede doordat een groot aantal mensen al eerder een infectie hebben doorgemaakt.
Ze zagen ook daar veel herbesmettingen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:02

Zolang de berichten niet eenzijdig zijn lijkt het me verstandig geen harde uitspraken te doen Spenk. Dat blijft een ding hier in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:04

Ik herhaal alleen maar wat je jonge zei tijdens de persconferentie? Heeft u corona gehad en denkt u ik ben beschermd? Haal die prik want dat bent u niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:08

In Amerika lopen de besmettingen met de omnikron ook hard op.

Omikron dominante coronavariant in VS
Omikron is in de Verenigde Staten volgens sommige modellen nu de dominante coronavariant. Van alle coronabesmettingen in het land afgelopen week, ging het in 73 procent van de gevallen om omikron, schat de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC. Een week eerder was dat nog ongeveer 12 procent.

In sommige delen van het land, zoals de staat New York, zou het aandeel van de omikronvariant nog hoger zijn. Eind vorige maand ging het in 99,5 procent van de coronagevallen nog om de deltavariant.

In Texas is een ongevaccineerde vijftiger overleden die was besmet met de omikronvariant. Daarmee is hij voor zover bekend de eerste omikrondode in de VS. De man had onderliggende gezondheidsproblemen en was al eens eerder besmet geraakt met het coronavirus.

De vooraanstaande Amerikaanse viroloog Anthony Fauci waarschuwde in het weekend al voor de snelle opmars van de omikronvariant in het land. Er wordt bovendien gevreesd voor een explosieve toename van het aantal besmettingen na de feestdagen. President Biden houdt vandaag een toespraak waarin hij de bevolking vermoedelijk opnieuw zal oproepen zich te laten vaccineren en te testen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:17

ja, dat zal best... :) Het zal overal hard oplopen..
De vraag is wat de gevolgen zijn qua gezondheid...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:28

Spenk schreef:
Ik herhaal alleen maar wat je jonge zei tijdens de persconferentie? Heeft u corona gehad en denkt u ik ben beschermd? Haal die prik want dat bent u niet.

Goh, is dat je enige informatiebron? Men weet nog niet van de hoed en de rand bij de oorspronkelijke en deltavariant. Laat staan van Omikron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:34

Gelukkig weet jij wel alles....

Nee ik kijk ook buitenlands nieuws en ook daar wordt het gezegd. Je ziet het ook in Afrika wel relatief nu veel herbestemming plaatsvindt.

Het idee van corona gehad nu ben ik immuun gaat allang niet meer op.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:41

Nee maar in alle eerlijkheid, dat geldt net zoveel voor het vaccin.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:43

Niemand vind toch dat je na een vaccin / besmetting immuun bent? Je wordt alleen minder ziek..
Of heb ik wat informatie gemist...

Overigens zit er vaak wel een periode tussen besmetting en herbesmetting, geen idee hoe lang dit gemiddeld is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:46

Douce schreef:

Dat zegt toch ook helemaal niemand?

Na vaccineren kun je het gewoon krijgen. Alleen na een besmetting ontstaat wel het idee van nu kan ik het niet meer krijgen. Ik hoor en lees dat genoeg oh ja maar ik heb corona gehad he! En een prik dus ik kan niet meer krijgen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:47

Spenk schreef:
Douce schreef:

Dat zegt toch ook helemaal niemand?

Na vaccineren kun je het gewoon krijgen. Alleen na een besmetting ontstaat wel het idee van nu kan ik het niet meer krijgen.

Nou ja. Ook na vaccin zijn er mensen die denken dat ze nu 100% beschermd zijn, helaas... Hier in het topic zegt niemand wat anders hoor, maar het zijn er genoeg.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:58

Spenk schreef:

Dit is geen persoonlijke aanval op jou:

Maar dit stoort mij dus zo erg aan zo’n persconferentie.

De boodschap is:
‘We weten niks over omrikron, dus we gaan alles sluiten’

En dan ondertussen wel uitspraken doen over dit soort dingen…

Dat weet je dan toch ook gewoon niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:01

Spenk schreef:

Anti-stoffen verminderen, verdwijnen. Bij vaccinatie wat sneller dan bij natuurlijk.
Na besmetting zijn de T-cellen breder ´geprogrammeerd´. Natuurlijke besmetting resulteert in een immuunsysteem wat véél langer en tegen meer varianten voorbereid is.
Dit houdt in dat je wel ziek wordt maar slechts korter en niet heel erg.

Hier inmiddels ´om kerst te redden´ campagnes op tv om zelftests te doen:
Covid certificaat is niet veilig genoeg voor diners/familiebezoek. Doe een zelftest kort voor je gaat; kan je kopen bij de apotheek voor een tientje.

Het wordt gekker en gekker.
Let wel; voor gevaccineerden; met geldige prikpas.
Zíjn we (hier) 95% gevccineerd, moeten we tóch OOK nog tig tests gaan kopen om met een ander wat te eten.
Sorry hoor, maar..... bekijk het maar met óók nog tests voor sociaal contact.
Bij jove wat een uitzicht.

Ik ben keurig zoals men wil gevaccineerd, gehervaccineerd; VOOR ÁNDEREN opdat díe de zorg niet overspoelen. En wil nu gewoon omicron; voor MEZELF en dan *\%/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:03

sureido schreef:
Spenk schreef:

Dit is geen persoonlijke aanval op jou:

Maar dit stoort mij dus zo erg aan zo’n persconferentie.

De boodschap is:
‘We weten niks over omrikron, dus we gaan alles sluiten’

En dan ondertussen wel uitspraken doen over dit soort dingen…

Dat weet je dan toch ook gewoon niet?

Het kan ook het zekere voor het onzekere nemen zijn. Een vaccin nemen kan in 99,999% van de gevallen geen kwaad en als je met deze up-to-date bescherming mogelijk beter bestand bent tegen omikron dan is dat in deze situatie goed, gezien de vele besmettingen. Het alternatief is gewoon niet beter bestand zijn tegen omikron, dus ik snap wel waarom ze het zeggen.

Ze kunnen moeilijk roepen "ja we weten er eigenlijk nog niks zeker, dus we gaan nu nog 0,0 advies geven".

Huertecilla schreef:
Spenk schreef:

Anti-stoffen verminderen, verdwijnen. Bij vaccinatie wat sneller dan bij natuurlijk.
Na besmetting zijn de T-cellen breder ´geprogrammeerd´. Natuurlijke besmetting resulteert in een immuunsysteem wat véél langer en tegen meer varianten voorbereid is.
Dit houdt in dat je wel ziek wordt maar slechts korter en niet heel erg.

Omikron is dusdanig anders dat natuurlijke besmetting ook geen garantie is. Dus zou het niet zo stellig verwoorden. Zoals sureido zegt, we weten het nog niet.

Dus een natuurlijke besmetting op gaan zoeken omdat je gevaccineerd bent / al covid hebt gehad; of denken dat je bestand bent tegen omikron omdat je een natuurlijke besmetting + vaccin hebt doorlopen, is alsnog geen slim idee.

Edit: en de informatie die we wél hebben lijkt erop te wijzen dat een eerdere besmetting niet per se helpt.
Citaat:
Does immunity from previous infections stop Omicron?
Not very well. The first clues that Omicron could evade immunity came from South Africa, where scientists estimate that at least 70 percent of people have had Covid-19 at some point in the pandemic. An unexpectedly large fraction of Omicron cases involved people who had previously been infected.

When Omicron surged in England, British researchers similarly found that many people infected with the new variant had already survived Covid. The researchers estimated that the risk of reinfection with Omicron was about five times that of other variants.

https://www.nytimes.com/article/omicron ... riant.html
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-12-21 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:10

Iemand de laatste tweet gezien van Hugo de Jonge, over prikspijt? Ik kan m zo snel niet linken, maar ik vind het op zn zachtst gezegd héél vreemd... :?