Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:59

Maar als het goed is kan je geen printscreen meer maken van je code en is een foto met een andere telefoon niet geldig. Daarbij moet je je altijd identificeren erbij dus als er goede controle is dan hoort het niet mis te gaan. Maar goed, als er honderden mensen in de rij staan dan zal de controle af en toe wel sneller en minder nauwkeurig gaan dan gewenst.
In de toekomst hangt er bij de deur een scanner denk ik waar je hem moet scannen voor je er in kan. Bij menselijke controle kunnen fouten worden gemaakt en kan er agressie optreden.

Anna79

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:09

Ik vraag mij wel af hoe het dan gaat bij winkels met een inpandig restaurant zoals Hema of Ikea. Mag een ongevacineerde dan wel winkelen maar niet wat eten? Sneu voor de horeca dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:15

Jawel dan moet je testen. Het is sneuer voor de zorg als die weer overlopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:18

Spenk schreef:

Je weet toch hopelijk wel dat dit geen direct verband houdt?
De besmettingen vinden voornamelijk in de prive sfeer plaats. De app voor gevruik in de horeca is niet om
besmettingen te reduceren in de horeca maar om mensen te overtuigen dat inenten makkelijker is. Het is een (dwang)middel om het aantal prikken omhoog te krijgen, meer niet.

Ik ben ook wel benieuwd of al het horeca personeel en ook alle horeca eigenaren dan wel ook braaf een pasje hebben.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-09-21 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:19

Sizzle schreef:
Spenk schreef:

Je weet toch hopelijk wel dat dit geen enkel verband houdt?
De besmettingen vinden voornamelijk in de prive sfeer plaats. De app voor de horeca is niet on besmettingen te reduceren in de horeca maar om mensen te overtuigen dat inenten makkelijker is. Het is een (dwang)middel om het aantal prikken omhoog te krijgen, meer niet.

Precies dit.

En de grap is dat nog niet eens alles open mag. Kroegen, festivals en discotheken zijn gewoon de banketstaaf. En in het OV moet ook nog een mondkapje waarvan niet bewezen is dat het werkt.

Echt top!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:19

dus als mensen gaan winkelen, of ergens heen gaan, en dat doen ze, en ze krijgen onderweg honger, moeten ze eerst ergens een test zien te scoren?
Of altijd brood voor onderweg meenemen... ?

Gaat die zorg overlopen als de horeca langer opengaat, of als mensen een broodje gaan eten bij de hema?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:20

Cer schreef:
dus als mensen gaan winkelen, of ergens heen gaan, en dat doen ze, en ze krijgen onderweg honger, moeten ze eerst ergens een test zien te scoren?
Of altijd brood voor onderweg meenemen... ?

Gaat die zorg overlopen als de horeca langer opengaat, of als mensen een broodje gaan eten bij de hema?

Je mag wel afhalen en ergens anders opeten. En eigen broodje meenemen doen wij best wel vaak. :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:20

Sizzle schreef:
Spenk schreef:

De besmettingen vinden voornamelijk in de prive sfeer plaats. De app voor gevruik in de horeca is niet om
besmettingen te reduceren in de horeca maar om mensen te overtuigen dat inenten makkelijker is. Het is een (dwang)middel om het aantal prikken omhoog te krijgen, meer niet.

Ik ben ook wel benieuwd of al het horeca personeel en ook alle horeca eigenaren dan wel ook braaf een pasje hebben.

Dit idee heb ik ook...
Spenk, hoe kan je dit beleid steeds zo verdedigen? Ik ben daar wel benieuwd naar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:22

Sizzle schreef:
Spenk schreef:

Ja en daarom heeft het wel verband. Er zullen nu echt wel meer mensen over stag gaan en toch enten waardoor de druk op de zorg minder wordt.

Wat zien jullie dan als oplossing? Dit ook niet invoeren en dan mag nog steeds niks?

In andere landen werkt dit uitstekend en kan hierdoor alles weer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-21 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:22

De zorg gaat namelijk niet overlopen van ongevaccineerde jongeren. Wel van ongevaccineerde ouderen. -O-

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:23

Ondanks dat ik gevaccineerd ben, vind ik dit dus absoluut niet kunnen. Voor mij de reden om voorlopig horeca etc te vermijden.

Een vaccinatie hoort een vrije keus te zijn. Maar alle dwang die er nu bij komt kijken...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:25

Als het beleid is om mensen aan het prikken te krijgen dan moet men dat ook gewoon zo zeggen, niet omslachtig doen.

In Zwitserland was er nog ophef omdat er geen covid app gevraagd werd bij het parlement en regeringsbijeenkomsten. Dat is inderdaad behoorlijk met 2 maten meten.

Of het prima werkt is naar de vraag, de fitness centra zijn weer behoorlijk de zak aangezien die geen standaard deur controle personeel hebben, zeker niet de 24/7 centra waar mensen vaak in hun enkele alleenige uppie staan te fitnessen om 11 uur savonds.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:29

Ik denk niet dat het enorm gaat schelen vwb vaccinaties, wel dat andere sectoren er de dupe van gaan zijn dat mensen niet willen vaccineren..
Ze krijgen voor sommige groepen gewoon niet uitgelegd dat Corona schadelijk is, dat vaccins niet schadelijk zijn en dat je immuumsysteem het niet altijd zelf op kan lossen.
Dan moeten ze zeggen "iedereen moet prikken" en zich hoeden voor een revolutie... zoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:30

Maar dat geldt toch voor alle landen waar dit allang ingevoerd is?

Duitsland wil nog een stap verder en alleen vaccineren toelaten en testen niet meer. Dat is natuurlijk ook een verkapte dwang.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:36

996981 schreef:
Popstra schreef:
Het sneue is wel dat de vaccinaties bij mensen met een laag weerstand/immuun problemen niet werkt. Hopen dus dat er nog veel en veel meer gevaccineerd gaat worden om die mensen ook te beschermen. Hun leven is al vaak zo beperkt. Iets wat een gezond (jong) mens maar een ver van zn bed show is.

Ohja, bron: NOS journaal van gisteren

Grappig dat jij anders nieuws leest of hoort dan ik.

Citaat:
Studie: vaccins werken bij meeste patiënten met auto-immuunziekte

Voor het overgrote deel van de patiënten met een auto-immuunziekte die afweeronderdrukkende medicijnen gebruiken, werken coronavaccins prima. Deze mensen maken bijna net zo veel beschermende antistoffen aan als gezonde personen, stellen onderzoekers van Amsterdam UMC en bloedbank Sanquin.

https://nos.nl/artikel/2397386-studie-v ... muunziekte

Het gaat alsnog om een groep van circa 100000 mensen, die ondanks de opheffing van regels thuis moeten blijven.
Waaronder ik, ik ben getest op antistoffen na mijn vaccinatie en helaas helemaal voor niets gevaccineerd. Dus waar met strenge regels voor iedereen af en toe nog iets kan, kan ik straks weer net als tijdens de lockdown thuis zitten, kijken hoe de rest lol maakt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:40

Cer schreef:
Ik denk niet dat het enorm gaat schelen vwb vaccinaties, wel dat andere sectoren er de dupe van gaan zijn dat mensen niet willen vaccineren..
Ze krijgen voor sommige groepen gewoon niet uitgelegd dat Corona schadelijk is, dat vaccins niet schadelijk zijn en dat je immuumsysteem het niet altijd zelf op kan lossen.
Dan moeten ze zeggen "iedereen moet prikken" en zich hoeden voor een revolutie... zoiets..

Maar je krijgt ook mensen die juist wel weer naar plekken toe gaan, omdat er een test of vaccinatie nodig is om binnen te komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:41

Deze week was er een intervieuw met een arts in een hoge functie die ondanks het vaccin toch maar even ging testen voor een congres en inderdaad positief bleek. Deze waarschuwde nog weer een keer extra dat het valse gevoel van veiligheid met de app wellicht ook in de verkeerde richting werkt. Ofwel mensen waarbij het vaccin niet aangeslagen heeft zijn sowieso niet veilig want uitgerekend de ingeente mensen hoeven zich nergens meer aan te houden.

Als men slechts het aantal vaccins omhoog wil hebben, begin dan eerst eens met een verplichting bij iedereen die een politieke functie heeft (ook regionaal), dus ook de partijen die tegen de maatregelen zijn (met een beetje geluk stappen ze dan op O:) )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:44

Spenk schreef:
Maar dat geldt toch voor alle landen waar dit allang ingevoerd is?

Duitsland wil nog een stap verder en alleen vaccineren toelaten en testen niet meer. Dat is natuurlijk ook een verkapte dwang.

Die hebben, meen ik, andere wet en regelgeving.. daar staat, dacht ik, niet iets over lijfsbehoud in de grondwet.
En ik weet niet hoe de communicatie daar gegaan is, geen idee hoe de burgers daar luisteren, of daar een Willem Engel is..

En als Duitsland daar dan inderdaad mee voorgaat, dan zouden ze eens moeten kijken wanneer er naar Duitsland gewezen werd in voor en nadelen. En laat ze de cijfers eens goed toelichten... kortom, er zou best wat meer informatie mogen zijn :j Zonder dat je daarvoor naar lastige sites moet, vage statestiekjes zelf moet interpreteren, of digitale abbonnementen moet hebben...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:52

In Duitsland is het wat half-zacht ingevoerd op basis van economische aspecten.
De landen die het echt consequent hebben ingevoerd zijn Oostenrijk en Frankrijk.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:53

hmm. als ik kijk naar de cijfers op het coronadashboard vind ik het stiekem wel bijzonder dat er op dit punt überhaupt wordt versoepeld?
En dan kijk ik expres NIET naar positieve tests (want dat zegt inderdaad minder nu er zoveel mensen gevaccineerd zijn), maar óók het aantal ziekenhuisopnames varieert nog van "zorgelijk" tot "zeer ernstig", afhankelijk van naar welke regio je kijkt.. Landelijk gezien ligt het zevendaags gemiddelde al sinds ongeveer half juli boven de signaalwaarde, datzelfde geldt voor de IC opnames, met een (logische) vertraging van een paar dagen. De besmettings- en opnamecijfers zijn stabiel, maar dus - volgens de opgestelde richtlijnen - wel stabiel te hoog!

Dat staat los van de aard van de versoepelingen, waarvan ik inderdaad vermoed dat het voor veel mensen in de praktijk weinig verschil maakt (omdat veel mensen in privékring al geen afstand meer hielden, en anderen deze juist - los van deze versoepelingen - nog een tijdje zullen behouden).

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:54

Sizzle schreef:
Deze week was er een intervieuw met een arts in een hoge functie die ondanks het vaccin toch maar even ging testen voor een congres en inderdaad positief bleek. Deze waarschuwde nog weer een keer extra dat het valse gevoel van veiligheid met de app wellicht ook in de verkeerde richting werkt. Ofwel mensen waarbij het vaccin niet aangeslagen heeft zijn sowieso niet veilig want uitgerekend de ingeente mensen hoeven zich nergens meer aan te houden.

Het gaat imo niet over individuele gevallen, maar over kansberekening. Als je een groep gevaccineerde en/of neg geteste personen samenbrengt is de kans kleiner dat er ellende van komt dan bij een groep niet-gevaccineerden en niet-getesten. Uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar in een pandemie geldt de wet van de grote getallen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:00

Dat effect gaat nog wel even op zich laten wachten.
Immuunzwakken zullen hoe dan ook nog gevaar lopen ookal is de vaccinatiegraad hoog. In de herfst zitten helaas altijd vrij veel mensen in „isolatie“ uit angst voor griep. Onze maatschappij was al niet lief voor deze mensen helaas.

Om de vaccinatiegraad echt omhoog te krijgen kunnen ze natuurlijk ook een pas verlangen bij de check-in poortjes in het OV en bij de kerken.
Maar nee, we pakken liever de horeca want die hadden het toch al lastig en die protesteren niet zo heftig.

Ik ben niet zozeer tegen vaccinatie promoten, maar de manier waarop vind ik laf en geeft weer aanleiding tot polarisatie. Deze week was er een restaurant met bloed besmeurd omdat de eigenaar hardop had gezegd wel achter de app te staan.
Laat de overheid zelf eens de koolthes uit het vuur halen, dat lijkt me wel zo eerlijk.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-09-21 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:01

Urk was toch zo'n plaats met kerk enzo?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:14

Cer schreef:
Ik maak mij niet zo heel druk , maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat wel doen (ook gezien het “gerommel” in de overheid inzake sommige kwesties)

Het overduidelijk niet in míjn belang (als individueel burger) inconsequente en gemanipuleer door de overheden maken dat ik me mínder druk maak over onformatie en regels.

Gelukkig zijn controle en het certificaat hier (op het moment) uit het zicht. In mijn sociale omgeving de regels ook :j
Het enige wat een béétje een ethische vraag is, is wat te doen als ik of mijn directe omgeving symptomen heeft.
Ik bedoel, met najaar voor de deur is snuffen, snotteren, zelf wat verhoging te verwachten. Stel je doet dan een zelftest. Een negatief resultaat is waarchijnlijk negatief; nog steeds behorlijk onzeker. En positief? Een officiële test laten doen heeft vervelende gevolgen voor je sociale kring.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:17

Wat zijn de regels in Spanje momenteel eigenlijk? En gelden die voor de eilanden ook? Of is dat verschillend per regio?