Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 06:46

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:21

Echwel schreef:
Zo bijna alles aan boord
Neem morgen Pandora2 nog effe stiekem mee.
En dan gaan...best spannend

*\o/*

:D

Goeie reis voor iedereen die vertrekt !

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:10

xxxmh schreef:
Sizzle schreef:
Tja, ik vind het zeker wel nuttig om in een situatie die je niet kunt veranderen gewoon even je aandacht verzetten ipv een uur met verhoogde bloeddruk te gaan zitten. Dat jij dat onzin vind kan ik niet zo veel aan doen.
Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes. Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet. Betere kwaliteit maskers helpen uiteraard tegen inademen. Maar dat is niet de enige weg helaas.
De kans blijft echter gering dus de stress is niet nodig, zeker op zo‘n korte vlucht uit een van de veiligste landen op het moment.

Edit: waar mijn mond trouwens letterlijk van openviel is dat ze blijkbaar zelfs op de korte vluchten gewoon ook eten en drinken serveren zodat haast iedereen zijn mondkapje tegelijk afdoet (mijn man is pas KLM gevlogen op een europese vlucht), daar kan ik dan met de pet echt niet bij.

Dat laatste klopt indd.. Ik vloog naar Toulouse 1.5 uur en kreeg eten en drinken en het hele vliegtuig zonder mondkapje op hetzelfde moment. Dan hebben die mondkapjes verder de hele vlucht ook geen zin lijkt mij.

Dat werkt niet inderdaad.

Ik eet bijvoorbeeld ook echt heel traag (altijd al) heb op zn korte vlucht vaak al moeite om mn eten optijd op te krijgen voordat de landing ingezet wordt :+ dat zou dan betekenen dat ik alleen met het opstijgen en landen een mondkapje op heb, de rest van de vlucht niet.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:47

Of je eet het gewoon niet op Mvdende.... Dat is ook een mogelijkheid weet je wel?

Ik vind idd vooral op zo'n stukje van een uurtje echt belachelijk dat er nu vooral eten wordt gegeven, dat bekertje water vind ik dn nog tot daar aan toe, maar zelfs dat... Sla het nu dus ook fijn over, lekker laten zitten dat mondkapje :D!

@Sizzle, thanx voor je bemoedigende woorden :)!

Vliegtuig zag er zo op het oog nog erg leeg uit; tot en met rij 13 was nog geen stoel geboekt (rij 1-6 is business class).
Ik heb iig toch de FFP2 kapjes maar besteld voor in het vliegtuig zelf en ik draag sowieso een bril anders ben ik zo blind als ik weet niet wat en dan gaan we idd met een boek maar gewoon zitten en genieten van het vooruitzicht enzo :D!

Echwel, veel plezier! Ook voor jou, probeer toch een beetje te genieten, volgens mij is het zoooo mooi daar :)! En sterkte voor je nicht/haar dochter!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:09

Sodera geniet van je tijd bij je familie straks! Fijn om iedereen weer even te kunnen zien voor het straks misschien niet mogelijk is :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:27

_Reneee schreef:
Vouchers nu toch gedekt: https://nos.nl/artikel/2342907-sgr-dekt ... -2020.html

Ik heb in september een week Griekenland geboekt :)

Heb je een pakketreis geboekt of alles los? Wij overwegen ook Griekenland, aangezien Turkije nog steeds negatief is -O-

Wat ik even niet snap, of ik denk te moeilijk. Ik had een aantal vragen gesteld aan onze tussenpersoon. Wij hebben een doorlopende reis/annuleringsverzekering.

Ze geven dus aan, dat als je in een land zit wat nu geel is, maar tijdens je verblijf oranje/rood wordt je ook niet voor die kosten bent gedekt. Dus dan maakt het toch eigenlijk niet uit of ik nu naar Griekenland of Turkije ga? Want bij beide gevallen wordt er niks gedekt. Enige verschil is dat Turkije al oranje is.
Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:35

Strenge reisverzekering zeg! Die van ons is minder streng met code geel naar oranje en je krijgt dan ook nog gewoon verblijf etc. Vergoed. Eerder afbreken hebben ze er bij ons ook uit gehaald volgens mij.
Zoals het er zo lijkt te staan is er inderdaad geen verschil tussen geel/oranje lijkt het.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:36

Afbeelding

Nou dit dus :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:37

Echwel schreef:
[ [url=m/geRmLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dit dus :D

Haha veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:39

Niet verwacht maar volgens mij vertrekken we toch zaterdag naar Spanje *\o/*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:55

Voor iedereen die vertrekt of al vertrokken is: fijne vakantie en kom gezond weer terug!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:09

Booooo schreef:
_Reneee schreef:

Heb je een pakketreis geboekt of alles los? Wij overwegen ook Griekenland, aangezien Turkije nog steeds negatief is -O-

Wat ik even niet snap, of ik denk te moeilijk. Ik had een aantal vragen gesteld aan onze tussenpersoon. Wij hebben een doorlopende reis/annuleringsverzekering.

Ze geven dus aan, dat als je in een land zit wat nu geel is, maar tijdens je verblijf oranje/rood wordt je ook niet voor die kosten bent gedekt. Dus dan maakt het toch eigenlijk niet uit of ik nu naar Griekenland of Turkije ga? Want bij beide gevallen wordt er niks gedekt. Enige verschil is dat Turkije al oranje is.
[img]m/Ev0phz.jpg[img]

Opzich heb je gelijk ja, alleen kan terug komen uit Turkije lastiger worden dan uit Griekenland met de grenzen enzo. Veel verzekeringen hebben pandemieën uit hun nieuwe én lopende verzekeringen geschrapt. Bij mijne in ieder geval wel (CB), partner alleen bij nieuwe verzekeringen (ANWB)

Fijne vakantie voor wie gaat/al weg is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:28

De anwb reisverzekering dekt ook alles wat niet coronagerelateert is in oranje gebied als je daar nu heengaat. :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:17

Wat is verstandiger een pakket boeken? Of alles los? Voor een vliegvakantie..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:42

Booooo schreef:

Helemaal niet boeken?
O wacht die optie staat er niet bij :')

Grapje, indien ik zou boeken zou ik voor een pakketreis gaan bij een organisatie die een SGR en ANVR dekking heeft.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:53

Als je gaat sowieso een pakketreis om de redenen die ineke2 noemt. Ook vergoeden verzekeringen vaak alleen pakketreizen en geen losse elementen als het om meerdere dingen gaat is mij verteld (correct me if I'm wrong)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:07

Ineke2 schreef:
Booooo schreef:

Helemaal niet boeken?
O wacht die optie staat er niet bij :')

Grapje, indien ik zou boeken zou ik voor een pakketreis gaan bij een organisatie die een SGR en ANVR dekking heeft.

:')

Het voelt gewoon heel oneerlijk dat mensen vrij zijn in reizen naar Italië, Spanje en Frankrijk maar niet naar bijv. Turkije.

Ik wist dat een van de 2 beter was, maar welke wist ik niet meer :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:12

Zal wel een reden hebben waarom het ene wel mag en het andere niet. Niet om jou te pesten in ieder geval

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:20

Booooo schreef:
_Reneee schreef:

[ [url=m/Ev0phz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een pakketreis. Mocht het niet doorgaan krijgen we een voucher en we kunnen tot 7 dagen van te voren omboeken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:24

Keet schreef:
Zal wel een reden hebben waarom het ene wel mag en het andere niet. Niet om jou te pesten in ieder geval

Om het geld binnen Europa te houden :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:33

Zal vast met de aanpak van het virus en de hoeveelheid besmettingen te maken hebben. En het voorkomen ervan dat dat massaal hierheen gebracht wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:55

Keet schreef:
Zal vast met de aanpak van het virus en de hoeveelheid besmettingen te maken hebben. En het voorkomen ervan dat dat massaal hierheen gebracht wordt.

Nja... Zal..

Half europa mag naar Kroatië, maar wij niet... :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:20

Je mag wel naar Kroatië maar gaat het fout mag je het ook zelf oplossen .

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:24

Niet dus.. In Turkije zijn er minder besmettingen en doden als in de lande die ik noemde. Maatregelen zijn daar veel strenger als hier. Mondkapje op straat, afstand houden, de straten, winkelcentra’s etc worden met speciale machines gereinigd. Maar nee hoor Turkije is oranje :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is voor ons overigens niet alleen vakantie, maar ook familie bezoek. Schoonouders wonen daar, en hebben ons kindje ook nog nooit gezien. In mei was het al geannuleerd -O-

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:48

Boooo, zijn er beperkingen voor het inreizen van Nederlanders?
Ierland is bijv ook nog steeds oranje naar wij zitten <4 gevallen/100.000 inwoners in de laatste week. Ierland is oranje omdat mensen 2 weken hun bewegingen moeten beperken/in quarantaine moeten als ze hier komen.