Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Mellow schreef:De plaatjes van een dode hoek kloppen wel aardig. Alleen word dat getekend bij een stilstaande vrachtwagen. Maar zo'n vrachtwagen is in beweging natuurlijk en dat maakt het dat de hoeken steeds veranderen.
Leuk dat mensen enthousiast zijn. Een keer mee is echt wel leerzaam. Ook waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. En waarom we soms erg in de weg staan of rijden. Dit doen we vaak niet voor de lol.
Rij jij toevallig wel eens in het weekend? Onder het mom, durf te vragen
hagelslag schreef:Mensen die langs een persoon wouden rijden die bewusteloos midden op straat lag.
Ik heb de straat geblokkeerd en mensen de andere kant op gestuurd.
Hierdoor kon je ambulancepersoneel veilig werken.
[ [url=m/dfvQSk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het ikke ikke ikke gedrag is echt zo extreem.
pien_2010 schreef:hagelslag schreef:Mensen die langs een persoon wouden rijden die bewusteloos midden op straat lag.
Wat heftig associaal.
Dan is het ook niet verplicht.
hagelslag schreef:Mensen die langs een persoon wouden rijden die bewusteloos midden op straat lag.
Avalanche schreef:Ik had vanmorgen zelf een stomme streek. Ik wilde invoegen op de snelweg maar daar reden 2 vrachtwagens en ik was op het laatste moment te bang om gas te geven om ervoor te komen, dus moest op het allerlaatst naar links. Ik schaam me dood.......
pien_2010 schreef:Avalanche schreef:Ik had vanmorgen zelf een stomme streek. Ik wilde invoegen op de snelweg maar daar reden 2 vrachtwagens en ik was op het laatste moment te bang om gas te geven om ervoor te komen, dus moest op het allerlaatst naar links. Ik schaam me dood.......
Soms vraag ik me af of andere weggebruikers begrijpen dat de auto ook vaak bepaalt hoe er gereden wordt.
Bv als ik in de 107 rijdt ben ik veel defensiever bezig. Dat ding is zeer gevoelig voor wind, dus passeren van vrachtwagens zeker met wind is niet gemakkelijk, of even gauw gastgeven om ruim voor vrachtwagens in te voegen. Ook als er nieuw gravel is gestort hier, moet ik zo uitkijken met de 107 dat ik niet wegglijd dus rijd ik echt de adviessnelheid of ik ga langzamer.
Als ik met de 2008 rijdt dan kan ik gemakkelijk invoegen, een dotje gas en hij spuit weg, passeren stelt niets voor want hij ligt als een huis, en bij gravel ook, dat doet met zijn wegligging niets.
Ik zie wel eens dat ik boos ingehaald wordt op een 90 km weg met allerlei bochten terwijl ik met de 107 rijd en dan denk ik "ja gast met een bmw of Toyota durf ik ook wel die bochten sneller te nemen".
Helaas heb ik dat ook ooit meegemaakt toen het zeer glad was, door een jongere, die veel te hard reed, mij boos passeerde met knipperende lichten en claxon . Toen ik de bocht uitkwam 1 km verder stapte hij net uit. Wel in het weiland,dus hij had geluk daar er een sloot aanwezig was waar hij overheen gevlogen was.![]()
Dus AVA misschien lag het ook aan je auto.