Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:29

Pien op auto’s hebben we geen bordjes met dode hoek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 14:45

OK. Bedankt Luuntje. Dat is wel verplicht als jullie op Frankrijk zouden gaan rijden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:12

Op vrachtwagens bedoel je dan toch, Pien?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:13

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:23

Avalanche schreef:
Op vrachtwagens bedoel je dan toch, Pien?

Ja!
o sorry dat was dus niet helder.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:32

Geen probleem, ik dacht al dat je dat bedoelde, maar wilde het even checken :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:49

Vrachtwagens weet ik niet of die in Nederland zo’n sticker hebben.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:52

Mensen die langs een persoon wouden rijden die bewusteloos midden op straat lag.

Ik heb de straat geblokkeerd en mensen de andere kant op gestuurd.
Hierdoor kon je ambulancepersoneel veilig werken.
Afbeelding

Het ikke ikke ikke gedrag is echt zo extreem.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:55

Nayomie schreef:
Mellow schreef:
De plaatjes van een dode hoek kloppen wel aardig. Alleen word dat getekend bij een stilstaande vrachtwagen. Maar zo'n vrachtwagen is in beweging natuurlijk en dat maakt het dat de hoeken steeds veranderen.

Leuk dat mensen enthousiast zijn. Een keer mee is echt wel leerzaam. Ook waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. En waarom we soms erg in de weg staan of rijden. Dit doen we vaak niet voor de lol.

Rij jij toevallig wel eens in het weekend? Onder het mom, durf te vragen :o

Nee, alleen maandag en vrijdag ;) .

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:56

Alleen vrachtwagens die internationaal rijden hebben die stickers. Ik heb ze niet op de wagen ik rijd alleen nationaal @Pien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:44

hagelslag schreef:
Mensen die langs een persoon wouden rijden die bewusteloos midden op straat lag.

[ [url=m/dfvQSk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heftig associaal.

Dan is het ook niet verplicht.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-09-23 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:44

Ik erger me vaak aan afslaande auto’s die mij als rechtdoorgaande voetganger geen voorrang verlenen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:48

pien_2010 schreef:
hagelslag schreef:

Wat heftig associaal.

Dan is het ook niet verplicht.

Ik moet bekennen, ik ben er eerst ook gewoon lamgs gereden.
Maar ik had niet in de gaten dat er iemand lag.
Dat zag ik pas toen ik er naast stond.
En daarom heb ik daarna direct de weg geblokeerd

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:21

hagelslag schreef:

Wat super lief van jou.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:37

Lief en verstandig van je.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:50

:+ ik wil ook wel een keertje met de vrachtwagen mee.

Zal niet heel veel verschillen met rijden met een bus maar lijkt me gezellig. Samen klagen over stuntpiloten _O-

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:21

Anne_GTI schreef:
:+ ik wil ook wel een keertje met de vrachtwagen mee.

Zal niet heel veel verschillen met rijden met een bus maar lijkt me gezellig. Samen klagen over stuntpiloten _O-

Haha denk dat de kijk op het verkeer idd wel een beetje overeen komt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:01

Hagelslag hopelijk gaat alles goed met die persoon.
Goed dat je ben gestopt zodat ambulancemedewerkers goed hun werk konden doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:40

Was onderweg naar huis wel raak vanavond :x Eerst bij een kruising, zie onderstaand. Ik stond op de rechterbaan bij 1, en moest de snelweg op bij 2. Er stond ook een auto naast me. Groen, dus ik rij vlot weg en neem de bocht ruim zodat ik op de strook voor rechtsaf beland en de snelweg op kan draaien. Auto naast me had blijkbaar ook dat plan en wilde me voor zijn, maar ik was sneller weg dan 'ie dacht. Hij snijdt me na de bocht dus eerst af en moet daarna vól op de rem (en ik dus ook) om de bocht te halen >;)

Daarna op de snelweg nog twee keer mensen, één keer een personenwagen en één keer een busje met aanhanger die besluiten met 95 km/u in te gaan halen terwijl ik en een paar andere auto's met 130 km/u aan komen rijden, dat was ook twee keer flink op de rem. :x En dan als busje pissig worden dat ik bijna in je aanhanger zit :=

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:20

Exitium wat een bijzondere chauffeurs.
Ziet er niet heel rot uit de weg en zoals jij het beschrijft.
Met opletten en normaal doen zou dat moeten lukken lijkt mij.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:04

Ja, normaal gesproken zou je op die foto je eigen baan volgen, twee banen slaan af bij de stoplichten waar we stonden en komen ook in twee banen terecht. Na de volgende stoplichten (waar ik rechtsaf de snelweg op ga) krijg je een viaduct, en dan stoplichten waarbij de baan linksaf de snelweg richting Rotterdam op schiet en rechtdoor naar het volgende dorpje gaat, dus niet echt spannend nee. Ik kon mijn bocht ruimer nemen omdat verkeer van de overkant (Franklinweg) aparte stoplichten heeft die vlak voor mijn groen al groen gehad hadden, dus daar kwam niets aan. Maar als je dan gesneden wordt.. :x

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:59

Ik had vanmorgen zelf een stomme streek. Ik wilde invoegen op de snelweg maar daar reden 2 vrachtwagens en ik was op het laatste moment te bang om gas te geven om ervoor te komen, dus moest op het allerlaatst naar links. Ik schaam me dood.......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:09

Avalanche schreef:
Ik had vanmorgen zelf een stomme streek. Ik wilde invoegen op de snelweg maar daar reden 2 vrachtwagens en ik was op het laatste moment te bang om gas te geven om ervoor te komen, dus moest op het allerlaatst naar links. Ik schaam me dood.......

Soms vraag ik me af of andere weggebruikers begrijpen dat de auto ook vaak bepaalt hoe er gereden wordt.
Bv als ik in de 107 rijdt ben ik veel defensiever bezig. Dat ding is zeer gevoelig voor wind, dus passeren van vrachtwagens zeker met wind is niet gemakkelijk, of even gauw gastgeven om ruim voor vrachtwagens in te voegen. Ook als er nieuw gravel is gestort hier, moet ik zo uitkijken met de 107 dat ik niet wegglijd dus rijd ik echt de adviessnelheid of ik ga langzamer.

Als ik met de 2008 rijdt dan kan ik gemakkelijk invoegen, een dotje gas en hij spuit weg, passeren stelt niets voor want hij ligt als een huis, en bij gravel ook, dat doet met zijn wegligging niets.
Ik zie wel eens dat ik boos ingehaald wordt op een 90 km weg met allerlei bochten terwijl ik met de 107 rijd en dan denk ik "ja gast met een bmw of Toyota durf ik ook wel die bochten sneller te nemen".

Helaas heb ik dat ook ooit meegemaakt toen het zeer glad was, door een jongere, die veel te hard reed, mij boos passeerde met knipperende lichten en claxon . Toen ik de bocht uitkwam 1 km verder stapte hij net uit. Wel in het weiland,dus hij had geluk daar er een sloot aanwezig was waar hij overheen gevlogen was. -O-

Dus AVA misschien lag het ook aan je auto.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:25

Mijn vriendin had ooit een Daewoo Matiz.
Plankgas om in te voegen op de snelweg maar 100 km/h haalde ze niet.

En als onze bus zwaarbeladen is trekt hij ook minder snel op.

Ava, voordeel de vrachtwagenchauffeurs hoefde niet te remmen voor je.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:27

pien_2010 schreef:
Avalanche schreef:

Soms vraag ik me af of andere weggebruikers begrijpen dat de auto ook vaak bepaalt hoe er gereden wordt.
Bv als ik in de 107 rijdt ben ik veel defensiever bezig. Dat ding is zeer gevoelig voor wind, dus passeren van vrachtwagens zeker met wind is niet gemakkelijk, of even gauw gastgeven om ruim voor vrachtwagens in te voegen. Ook als er nieuw gravel is gestort hier, moet ik zo uitkijken met de 107 dat ik niet wegglijd dus rijd ik echt de adviessnelheid of ik ga langzamer.

Als ik met de 2008 rijdt dan kan ik gemakkelijk invoegen, een dotje gas en hij spuit weg, passeren stelt niets voor want hij ligt als een huis, en bij gravel ook, dat doet met zijn wegligging niets.
Ik zie wel eens dat ik boos ingehaald wordt op een 90 km weg met allerlei bochten terwijl ik met de 107 rijd en dan denk ik "ja gast met een bmw of Toyota durf ik ook wel die bochten sneller te nemen".

Helaas heb ik dat ook ooit meegemaakt toen het zeer glad was, door een jongere, die veel te hard reed, mij boos passeerde met knipperende lichten en claxon . Toen ik de bocht uitkwam 1 km verder stapte hij net uit. Wel in het weiland,dus hij had geluk daar er een sloot aanwezig was waar hij overheen gevlogen was. -O-

Dus AVA misschien lag het ook aan je auto.

Nee lag niet aan mijn auto, want hij is bloedsnel en hij ligt als een blok op de weg.

Ik begon te twijfelen aan mijn eigen beslissing, en toen deed ik iets stoms :o was 100% mij. Ik kwam naast de vrachtwagen uit omdat ik twijfelde en ben er toen maar achter ingevoegd. Niemand hoefde voor mij te remmen trouwens. Maar toch. Gewoon echt echt stom, en de persoon achter me zal zich geërgerd hebben :o