[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:35

Sizzle schreef:
Ik denk eigenlijk dat het nu nog slechter wordt ontvangen.
Vroeger was het juist veel meer geaccepteerd dat het er biologisch gezien nou eenmaal bij hoorde.
Nu is alles veel meer gericht op keuzes (van beide geslachten) en dan voelt het denk ik voor een hoop mensen juist als een belediging wls je zegt dat ze enkel naar hun primitieve oerdrift geluisterd hebben :D

Toch juist niet? Nurture is een grotere invloed op de kinderwens dan nature.

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:01

Oh op die manier. Dat is dan weer handig van dan kun je ouders de schuld geven en hopen dat ze uit schuldgevoel komen oppassen :))

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:01

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:19

Zo’n scenario zou mijn grootste nachtmerrie zijn, dat het zorgen voor een verplichting is, wat je volhoudt op verantwoordelijkheidsgevoel. Recept voor totale instorting... Gelukkig voor die kinderen hebben ze leuke tantes, dat komt wel goed.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:23

Niet handig dat ze dat ongelukje heeft gehouden. Tis al 'n domper dat haar eerste worp een tweeling was.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:34

elnienjo schreef:
Niet handig dat ze dat ongelukje heeft gehouden. Tis al 'n domper dat haar eerste worp een tweeling was.

Haar man is vertrokken toen ze hoogzwanger was. Ze is er tot die tijd natuurlijk wel vanuit gegaan dat ze samen de kinderen zouden opvoeden, en financieel veranderde de situatie daardoor ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:38

joyce_eddy schreef:
https://www.vriendin.nl/persoonlijke-ve ... 9V4R8s_0r0

Was deze al gedeeld hier?? Erg toch! Arme kids

Ja, is idd al eens gedeeld. Ik heb heel erg medelijden met haar, wat een rotleven... Haar kinderen krijgen wat ze nodig hebben, toch vraag ik me af of ze wat overhouden aan dat afstandelijke gedrag van hun moeder.

Die vent is een waardeloze zak hooi.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:39

FrNo schreef:
elnienjo schreef:

Haar man is vertrokken toen ze hoogzwanger was. Ze is er tot die tijd natuurlijk wel vanuit gegaan dat ze samen de kinderen zouden opvoeden, en financieel veranderde de situatie daardoor ook.

Ja, maar als je zelf geen gevoel voor kinderen hebt, dan besluit je toch ook binnen een goede relatie dat het bij die tweeling gaat blijven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:44

Ik heb eerder het idee dat die vrouw met zichzelf in de knoei zit en helemaal niet weet hoe ze met intimiteit en liefde moet omgaan dan dat ze een probleem heeft met kinderen. Ik wens haar een goede psychloog. Trieste situatie zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:48

Sizzle schreef:
Ik heb eerder het idee dat die vrouw met zichzelf in de knoei zit en helemaal niet weet hoe ze met intimiteit en liefde moet omgaan dan dat ze een probleem heeft met kinderen. Ik wens haar een goede psychloog. Trieste situatie zo.

Ze heeft dat van haar ouders iig nooit geleerd. Dat drukt zo'n stempel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:22

elnienjo schreef:
FrNo schreef:

Ja, maar als je zelf geen gevoel voor kinderen hebt, dan besluit je toch ook binnen een goede relatie dat het bij die tweeling gaat blijven?

Ze werd door de pil heen zwanger dus kan zomaar dat ze het niet op tijd wist.
En andere optie is dat abortus in later stadium voor haar onjuist voelde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:29

Ik denk overigens dat veel mensen uit de generatie van mijn ouders nooit echt affectie gekeerd hebben. Zeker in de grote christelijke gezinnen waar het oudere kroost maar op het jongere moet passen. Daarnaast was toen nog veel sterker het geval dat jongens geen emotie dienden te tonen.
Ik weet nog dat mijn vader zei op de begravenis van zijn vader dat hij nooit gezegd had dat hij van hem hield.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:32

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:40

Jup.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:52

Ook mijn grootste angst. Ik was altijd heel stellig om geen kinderen te krijgen maar sinds ik 30 ben geworden komen er twijfels. ik zit in een fijne relatie, carrière komt op de rit etc en gisteren kwam vriend thuis van een vriendin met het nieuws dat ze zwanger was en of dat toch ook niks voor ons was. Tot mijn grote schrik dacht ik ineens goh, over een tijdje moet ik weer een nieuw voorschrift halen maar maar niet en zien hoe het loopt? Niet uitgesproken gelukkig maar snachts bekroop me ineens de angst dat je altijd continu verantwoordelijk bent en dat je zoveel meer vast hangt aan de (schoon)familie.
Ik heb schrik dat ik ofwel totaal ontaarde moeder wordt doe het kind geen liefde kan geven of juist helemaal doorslaat en een soort overbeschermende heks wordt.

Voorlopig dus het antwoord gegeven 'nu niet' maar oef wat zit het in mijn hoofs

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:59

Schuur_ schreef:
Ook mijn grootste angst. Ik was altijd heel stellig om geen kinderen te krijgen maar sinds ik 30 ben geworden komen er twijfels. ik zit in een fijne relatie, carrière komt op de rit etc en gisteren kwam vriend thuis van een vriendin met het nieuws dat ze zwanger was en of dat toch ook niks voor ons was. Tot mijn grote schrik dacht ik ineens goh, over een tijdje moet ik weer een nieuw voorschrift halen maar maar niet en zien hoe het loopt? Niet uitgesproken gelukkig maar snachts bekroop me ineens de angst dat je altijd continu verantwoordelijk bent en dat je zoveel meer vast hangt aan de (schoon)familie.
Ik heb schrik dat ik ofwel totaal ontaarde moeder wordt doe het kind geen liefde kan geven of juist helemaal doorslaat en een soort overbeschermende heks wordt.

Je kunt ook een mirena laten steken, die werken 5 jaar en dan hoef je niet telkens opnieuw met de pil bezig te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:12

elnienjo schreef:
Schuur_ schreef:

Je kunt ook een mirena laten steken, die werken 5 jaar en dan hoef je niet telkens opnieuw met de pil bezig te zijn.

Dat was haar punt niet.

Lastig Schuur. Je kent jezelf het beste. Wat zou je vriend willen?

Ben ik de enige die trouwens denkt dat die tijdschriftverhalen fictief zijn?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:15

Nee hoor soms zijn ze zo sterk dat ik denk dit kán gewoon niet echt zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:16

Geef het de tijd schuur. Je hoeft dit niet in een dag te bepalen. Forceer het niet, vermijd het niet, kijk hoe je er gedurende een paar maand in staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:18

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:

Dat was haar punt niet.

Lastig Schuur. Je kent jezelf het beste. Wat zou je vriend willen?

Ben ik de enige die trouwens denkt dat die tijdschriftverhalen fictief zijn?

Ik denk niet dat ze fictief zijn. Ik denk wel dat ze hier en daar wat aangedikt zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:48

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:50

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:04

Cayenne schreef:
Deze past ook wel in het rijtje thuis :=
https://www.viva.nl/mama/mia-zoon-is-ze ... d-om-zien/

Dat had iemand bovenaan deze pagina ook al verzonnen :+

Het lijkt me overigens heel lastig, als je toch voor een kindje gaat en het valt zo hard tegen. De hond kan je nog op Marktplaats zetten als 'ie tegenvalt. Veroordeeld word je toch wel, daarvoor maakt tegenvallend kind of dier niet uit. Dus eigenlijk... ;-)

Ik merk wel dat vriendschappen met vrienden met kinderen weer aantrekken nu hun kinderen halverwege de basisschool zijn. Er is gewoon weer wat meer tijd voor zichzelf en ik ben blij dat ik daar deel van kan uitmaken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:06

Lijkt mij ook heel lastig, maar ik vraag me af of je je dat ook niet van tevoren al kunt bedenken?
Ik heb ook een vriendin die nu zwanger is. En ze is nu zo moe en merkt dat het haar veel tijd kost en dat ze het toch wel anders zou doen en er minder geld en me-time overblijft..
En dan is het kind nog niet eens geboren :=