Niobe schreef:LadyMadonna schreef:Wat is WO
Wereld Oriëntatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Ik gooi er maar even een andere impopulaire in.
Ik vind het irritant als niet-WO-ers zeggen dat ze gestudeerd hebben/studeren. Zorgt voor veel verwarring. Niet dat het minder is dan WO, maar WO rechten en HBO rechten is gewoon een andere opleiding en als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' wil ik gewoon weten wat ik aan je heb
Rytir schreef:Sheran schreef:Ik gooi er maar even een andere impopulaire in.
Ik vind het irritant als niet-WO-ers zeggen dat ze gestudeerd hebben/studeren. Zorgt voor veel verwarring. Niet dat het minder is dan WO, maar WO rechten en HBO rechten is gewoon een andere opleiding en als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' wil ik gewoon weten wat ik aan je heb
Ik vind dit soort discussies altijd wel heel interessant. In Nederland refereren we dan aan het Nederlandse onderwijs stelsel maar eigenlijk betekent dat niks... Zo hebben wij gewoon onze opleidings niveaus geclassificeerd. In heel veel landen is er praktisch en wetenschappelijk onderwijs. Wij hebben een gekke tussenstap waar je een ba op hbo niveau hebt en een ba op wo niveau. Maar die bachelors op wo niveau is volgens de meeste onderwijs systemen weer best een gekke
Maflinger_S schreef:@Shaggy09: ik ben nog van de oude stempel. Toen was het niet moeilijker dan dit. Werkt voor mij nog steeds.