Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:40

Waarom ik pas na 6 maanden een instellingscombinatie op mijn flitsers vind. Dat maakt het leven veel gemakkelijker en ik heb ineens meer licht en belichtingsmogelijkheden. Aahhhhh. :D :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:49

Waarom waren er vanochtend zoveel mensen aan het fietsen?
En dan bedoel ik op racefietsen en mountainbikes...

Op een gewone droge zondag kom ik er lang zoveel niet tegen...
*er was hier geen fietstocht ofzo*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:51

Janine1990 schreef:
Waarom waren er vanochtend zoveel mensen aan het fietsen?
En dan bedoel ik op racefietsen en mountainbikes...

Op een gewone droge zondag kom ik er lang zoveel niet tegen...
*er was hier geen fietstocht ofzo*

Om de calorieën van gisteravond eraf te werken ? ~~}>

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:20

Haha geen idee.. hoop bekenden van mij zijn ook al wezen MTB-en, wij hadden zelf ook willen gaan.

Veel mensen zijn lekker vrij! :D

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:27

Verschilt het per land hoe snel je ontoerekeningsvatbaar wordt verklaart? Of weten mensen vaak een toneelstukje op te voeren en prikt iedere goede psycholoog daar gewoon doorheen?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:14

Ik ben een buikslaper (ik probeer mezelf om te scholen, maar dat lukt niet) en soms heb ik last van mijn onderrug als ik lig. Dan druk ik een dun kussen onder mijn buik zodat de holling uit mijn rug verdwijnt. Bestaat er ook een matras of kussen wat daarvoor is gemaakt?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:20

Independence schreef:
Ik ben een buikslaper (ik probeer mezelf om te scholen, maar dat lukt niet) en soms heb ik last van mijn onderrug als ik lig. Dan druk ik een dun kussen onder mijn buik zodat de holling uit mijn rug verdwijnt. Bestaat er ook een matras of kussen wat daarvoor is gemaakt?

Helpt een bierbuik daar niet gewoon voor? Als die maar dik genoeg is, druk je vanzelf de holling uit je rug als je op je buik ligt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:21

oomens schreef:
Independence schreef:

Helpt een bierbuik daar niet gewoon voor? Als die maar dik genoeg is, druk je vanzelf de holling uit je rug als je op je buik ligt.

En waar kan ik die kopen dan?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 01:13

In de drankhandel. Enkel nog zelf in elkaar te zetten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 07:37

Schemerdier schreef:

:') :') _/-\o_ _/-\o_

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:27

Hoe het bedrijf fedex werkt... ik moest een datum kiezen van bezorgen. Was maandag maar dinsdag kwam beter uit dus aangepast naar dinsdag. Nu krijg ik een sms dat het vandaag bezorgd wordt ... in mijn mail staat nog steeds dinsdag maar in de link in de mail staat vandaag. Moet ik dan vandaag de hele dag thuis blijven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:24

Independence schreef:

Ik kreeg voor onderrugklachten van mijn fysio een wereldtip... Nu ga ik sinds een poosje liever naar een Bowen therapeut omdat dat de oorzaak van de klachten kennelijk heeft weggenomen. Maar heel af en toe komt het door stress een beetje boven.

Als ik dan last krijg van mijn onderrug tijdens het slapen ofzo (ik slaap in de meest onmogelijke houding, getordeerd lichaam één knie omhoog), of ik merk het overdag... Dan ga ik op mijn buik liggen, breng mijn bovenlichaam omhoog door op mijn ellebogen te leunen en moet dan mijn onderrug ontspannen en zo hol mogelijk maken.

Na jaaaaren en jaaaaren oefeningen was daar dé manier om die spierspanning te verlichten... Volgens mij is het een yoga pose.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:06

Eigenlijk mag ik niet op mijn buik slapen, maar ik lig nu op een voedingskussen zodat ik toch zo kan liggen. Dat werkt ook goed om geen last van je rug te krijgen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:09

Schemerdier schreef:

_O- _O-

Een relatief harde matras en een dun, hard hoofdkussen doen het hier al 30 jaar prima voor
deze buikslaper :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:36

casperzazoe schreef:
Bij de katten komt er inderdaad een stof vrij als ze met de nagels kneden, eentje waardoor ze zich goed gaan voelen ben alleen de naam ervan even kwijt.

Endorfine denk ik. :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:29

Ik zoek een leuke manier om geld als cadeau te geven aan iemand! Pot gel is te cliché. Zoek iets vies of irritant :)) gaat maar om een bedrag van 15 euro en weet niet tot in hoe ver ik het in kleingeld kan geven.
Dacht nu aan een spaarpot die je niet open kan maken maar open moest slaan of anders een ballon met confetti en geld er in, alleen daar krijg ik alleen briefgeld in dus da's dan misschien een beetje skeer met 3 briefjes

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:55

casperzazoe schreef:
Ik zoek een leuke manier om geld als cadeau te geven aan iemand! Pot gel is te cliché. Zoek iets vies of irritant :)) gaat maar om een bedrag van 15 euro en weet niet tot in hoe ver ik het in kleingeld kan geven.
Dacht nu aan een spaarpot die je niet open kan maken maar open moest slaan of anders een ballon met confetti en geld er in, alleen daar krijg ik alleen briefgeld in dus da's dan misschien een beetje skeer met 3 briefjes

Mijn moeder drukte altijd munten zo ver mogelijk in een appel, die kreeg je er niet uit zonder mes

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:00

Die ballon kun je ook uitbreiden naar een hele bos ballonnen, en dan in elke ballon maar 1/een paar muntjes stoppen. Kun je ook nog eens waterballonnen van maken voor een extra irritatiefactor. Nog meer irritant als je de boel dan ook nog eens invriest. Of zoveel mogelijk muntjes in een etenswaar duwen, cake of taart ofzo. Of de muntjes op een onmogelijke manier aan een oppervlak vastmaken: helemaal strak ingetapet, dikke laag kit oid.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:19

Klein laagje water in een bak zetten, in de vriezer tot het bevroren is. Geld erop leggen, nog een laagje water, weer invriezen. Deksel er op, cadeaupapier er omheen, dicht plakken met ducttape of tiewraps :=

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:54

Ik hoorde dat de Staatsloterij een aantal auto’s verloot...hoe doen ze dat dan als het een half staatslot betreft? Of is dit een hele domme vraag? Of trekken ze net zolang de loten tot er een heel lot op de auto valt? Ik denk er al een paar dagen over...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:57

Dan krijg je een 45 kilometer autootje :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:59

soesie schreef:
Ik hoorde dat de Staatsloterij een aantal auto’s verloot...hoe doen ze dat dan als het een half staatslot betreft? Of is dit een hele domme vraag? Of trekken ze net zolang de loten tot er een heel lot op de auto valt? Ik denk er al een paar dagen over...

Is er niet gewoon een registratie van hele en halve loten? Dat ze die alleen uit hele loten trekken?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:16

soesie schreef:

https://staatsloterij.nederlandseloteri ... -mini-2019 : "Indien de naturaprijs valt op een 1/2 Oudejaarslot dan krijgt de winnaar de helft van de waarde van de auto in het economisch verkeer, zoals gehanteerd door de belastingdienst, te weten 85% van de bruto consumentenadviesprijs. Dit bedrag is € 11.856,- per 1/2 Oudejaarslot. In dit geval is het niet mogelijk te kiezen voor de naturaprijs."
"Indien de naturaprijs wordt getrokken op een heel of 1/2 Oudejaarslot dat toebehoort aan een spelersgroep, wordt de prijs niet in natura uitgekeerd, maar wordt (in het geval van een 1/2 Oudejaarslot de helft van) het bedrag van de waarde van de auto in het economisch verkeer, zoals gehanteerd door de belastingdienst (te weten 85% van de bruto consumentenadviesprijs) in gelijke delen onder het aantal leden van de spelersgroep verdeeld. Het aantal delen is afhankelijk van het aantal leden van de (spelers)groep waarbij, voorafgaand aan de Staatsloterij Oudejaarstrekking op 31 december 2019, een geslaagde automatisch incasso heeft plaatsgehad (deelname via abonnement of elektronische weg) of dat zich meldt bij het innen van deze prijs (deelname via aankoop bij officiële verkooppunten). Een spelersgroep betreft een groep van deelnemers met een aantoonbare (groeps)administratie, waaruit ten minste blijkt dat de individuele leden van de groep voorafgaand aan de trekking gezamenlijk hebben betaald voor de betreffende trekking, bijvoorbeeld door het tonen van een onderlinge betaling via een bankafschrift."

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:28

Duidelijk! Dank je wel...ik kan weer slapen :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:56

Waarom huren mensen een paardenscheerder in? Wat houdt mensen tegen om het zelf te doen?