Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:48

Duhelo schreef:
Ik heb leren Nederlands-isch typen :D

Nou ja zeg, zelfs Belgen typen na verloop van tijd lekker Nederlands op bokt. Een bak koffie en een bolletje brood met pindakaas erbij en niemand die ons nog aanziet voor indringers :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:18

Schemerdier schreef:
Duhelo schreef:

Nou ja zeg, zelfs Belgen typen na verloop van tijd lekker Nederlands op bokt. Een bak koffie en een bolletje brood met pindakaas erbij en niemand die ons nog aanziet voor indringers :Y)
Die pindakaas zou je meteen verraden. :)) Boterhammetjes met kaas, die moet je hebben. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:25

Schemerdier schreef:
Duhelo schreef:

Jullie zouden door kunnen gaan voor spion :') _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:28

M_D_H schreef:
Schemerdier schreef:

Jullie zouden door kunnen gaan voor spion :') _O-

Sshhhht <<)

Toch online. Zodra je me in het echt ziet,of beter hoort praten, heb je het direct door.

Fitzroy

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:34

Door dat toch online verraad je je al :P , wij Ollanders zouden zeggen: alleen online ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:35

Duhelo schreef:

Ik lees mee maar ik moest hier wel erg om lachen. Ik heb dat ook, soms typ ik iets en dan denk ik Jeetje (voilà, punt gemaakt :D ) dat is wel erg Nederlands wat ik nu schrijf. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:39

Dat overkomt me hier de laatste tijd ook meer en meer :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:40

Dat is echt zo hé. Ik gebruik woorden dat ik in spreektaal nooit zou gebruiken. Ik weet van sommige niet eens hoe ze uitgesproken worden :+.
Maargoed, gaan we wel een beetje er offtopic :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:45

Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor woord je wel typt maar niet uitspreekt?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:46

De vermommingen zouden niet nodig moeten zijn als je in topic zit wat over gierig gaat

Spoiler:
ik maak hem zelf maar

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:47

Zouden we weer ontopic kunnen gaan O:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:49

goldenarrow schreef:
Zouden we weer ontopic kunnen gaan O:)

Nee...

:')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:50

Ik heb iets wat trouwens niet direct gierig is financieel. Weet niet of het hier thuishoort?

Alle neven en nichten van mijn vaderskant zijn hecht en allemaal minimaal halverwege de 20. Een deel is verloofd en/of woont samen met hun partner. Een van de nichtjes organiseert een gezellig avondje, waar we dus bij zouden blijven slapen (ver weg en we gaan wat drankjes consumeren). Partners zijn niet uitgenodigd wegens ruimtegebrek. Het is niet dat ik enorm gekwetst ben of hier een probleem van ga maken. Maar persoonlijk, als het omgekeerd zou zijn, zou ik geen verschil maken tussen nichtjes en partners. Wat mij betreft zijn ze van harte welkom en horen ze er 200% bij. Desnoods gooi ik wat luchtbedden op de grond.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:04

Ik zou er persoonlijk niet van wakker liggen, maar ik zou er zelf dan ook de kriebels van krijgen als mijn partner en ik als één persoon gezien worden en een uitnodiging voor de één ondenkbaar is zonder uitnodiging voor de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:47

Bij neven en nichtjes dag zou ik ook geen partners doen, maar gewoon eens als vroeger met neven en nichtjes onder elkaar zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:51

Nee, ik vind het heel normaal om iedere persoon nog steeds als een individu te beschouwen en dus eventueel ook zo uit te nodigen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:53

Inderdaad, ik vind het ook vrij normaal. Moet gewoon kunnen, ook wel zo gezellig :).

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:57

Niemand z’n partner is erbij toch, dus wat is het probleem? Lijkt me dat je prima zonder je man wat kan ondernemen toch? En zeker als er al ruimtegebrek is snap ik al helemaal niet dat je dit raar vindt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:19

Vjestagirl schreef:
Luxorvalkje schreef:
Wat ik dan apart vind is dat mensen die meer eten beginnen te zeuren dat ik gierig ben.
Is het niet gierig van hen om mij mee te laten betalen aan alles wat zij naar binnen gieten/proppen?

Die laatste opmerking klinkt ook niet heel erg gezellig...

Hoezo?
Vind jij het dan gezellig dat ik een ander zijn eten/drinken moet betalen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:22

Nikass schreef:
LWdaisy als je keer op keer in dezelfde vriendengroep in de situatie komt dat zij veel duurder eten/drinken en niet aanbieden om dan ook meer te betalen, dan ging ik met die vrienden niet meer op stap.
Niet zozeer om het geld op zich, maar ik vind dat gewoon asociaal gedrag.

Hmm ik weet heel zeker dat ze het niet asociaal bedoelen, mocht dat wel zo zijn zou ik al lang niet meer uit eten gaan met hen haha. We gaan ook niet zo heel vaak uit eten, we zijn allemaal meer fan van etentjes thuis te organiseren gelukkig :)

Het is niet zo dat wij het ons niet kunnen veroorloven hoor, maar zij moeten er minder naar kijken als ons.
Ik ben altijd al iemand geweest die prijsbewust is, op alle vlakken, en zij veel minder :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:02

Danique_G schreef:
Ik heb een vriendin die ik al heel lang ken, en zij is best strict op haar geld.

Voor het tikkie tijdperk heeft ze me wel eens berichtjes gestuurd met dat ik 50 cent te weinig heb overgemaakt en of ik dat nog even kon sturen.

Laatst hebben we met nog twee anderen vriendinnen gegeten bij haar thuis en omdat zij zelf wilde koken etc wilde ik mijn waardering laten blijken door een lekkere fles wijn mee te nemen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan want ik verwachtte het al: naderhand kwam er gewoon een tikkie van een paar euro voor het eten. Ik vind dit zo on-romantisch. De volgende keer kook ik en die andere keer is het weer bij een ander. Het weerhoudt mij vaak wel een beetje om spontaan even iets mee te nemen want omgekeerd gebeurd dit niet. Die andere vriendinnen en ik sturen nooit tikkies, alleen zij doet dat.
Ik was ook een aantal geleden met haar op vakantie en toen heb ik haar op voorhand verteld: de ene keer betaal jij en de andere ik en die tien of twintig euro die ik meer betaal misschien ga ik niet moeilijk over doen en ik heb geen zin om elke euro bij te houden. Uiteindelijk heb ik wel een of twee keer meer betaald om haar niet te veel te laten stressen :Y) ik vind het gewoon niet gezellig om op vakantie een lijstje bij te houden want stel dat iemand je een euro is verschuldigd.

Verder is het een schat.

In mijn studententijd was het normaal, dat iedereen een deel van het eten betaalde.
Maar nu -met echte banen- is dat gelukkig niet meer nodig..

Ps. ik ben gek op kaaskroketten, dat is echt een reden om een dagje naar België te gaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:12

LWDaisy schreef:
Nikass schreef:
LWdaisy als je keer op keer in dezelfde vriendengroep in de situatie komt dat zij veel duurder eten/drinken en niet aanbieden om dan ook meer te betalen, dan ging ik met die vrienden niet meer op stap.
Niet zozeer om het geld op zich, maar ik vind dat gewoon asociaal gedrag.

Hmm ik weet heel zeker dat ze het niet asociaal bedoelen, mocht dat wel zo zijn zou ik al lang niet meer uit eten gaan met hen haha. We gaan ook niet zo heel vaak uit eten, we zijn allemaal meer fan van etentjes thuis te organiseren gelukkig :)

Het is niet zo dat wij het ons niet kunnen veroorloven hoor, maar zij moeten er minder naar kijken als ons.
Ik ben altijd al iemand geweest die prijsbewust is, op alle vlakken, en zij veel minder :)

Het gaat mij er niet om of ze het asociaal bedoelen, het feit dat het niet in ze opkomt, ze dus geen oog hebben voor de ander, dat vind ik niet sociaal.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:13

Voor de duidelijkheid, ik kan prima wat zonder partner doen! Het gaat mij niet om het feit dat mijn partner en ik onafscheidelijk zijn, maar meer het feit dat ik partner en nichtje als gelijke zie en daarom geen prioriteit zou geven aan 1 van de 2. Daarom zei ik: persoonlijk zou ik geen onderscheid maken tussen wel of niet familie als ik iemand uitnodig/tussen partner en nicht/neef. Ik vind het belangrijk namelijk dat zij weten dat ik hen als familie zie en dat ze net zo hartelijk verwelkomd worden bij mij. Maar misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt, kan natuurlijk :+
Dat ik iets zonder partner doe maakt mij niets uit. Ik ben ook niet nukkig naar mijn familie (want inderdaad ruimtegebrek is ruintegwbrek). Maar vroeg mij meer af meer mensen het zo zien omdat ik de situatie omdraaide. Overigens, weet ik al maanden van dit uitje en voor die tijd heb ik er nooit over nagedacht. Ik vind het dus niet wereldschokkend oid. Geen stress jongens, ben niet het type persoon dat altijd partner erbij moet hebben.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:57

Nikass schreef:
LWDaisy schreef:

Het gaat mij er niet om of ze het asociaal bedoelen, het feit dat het niet in ze opkomt, ze dus geen oog hebben voor de ander, dat vind ik niet sociaal.

Hmm ja als je het zo bekijkt heb je wel een punt!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:05

Britta31 schreef:
Ik denk niet eens dat ze het proefen hoor.

Ja hoor. River of 3s is echt niet te hachelen.