Duhelo schreef:Ik heb leren Nederlands-isch typen
Nou ja zeg, zelfs Belgen typen na verloop van tijd lekker Nederlands op bokt. Een bak koffie en een bolletje brood met pindakaas erbij en niemand die ons nog aanziet voor indringers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schemerdier schreef:Die pindakaas zou je meteen verraden.Duhelo schreef:Ik heb leren Nederlands-isch typen
Nou ja zeg, zelfs Belgen typen na verloop van tijd lekker Nederlands op bokt. Een bak koffie en een bolletje brood met pindakaas erbij en niemand die ons nog aanziet voor indringers
M_D_H schreef:Schemerdier schreef:
Jullie zouden door kunnen gaan voor spion![]()
Vjestagirl schreef:Luxorvalkje schreef:Wat ik dan apart vind is dat mensen die meer eten beginnen te zeuren dat ik gierig ben.
Is het niet gierig van hen om mij mee te laten betalen aan alles wat zij naar binnen gieten/proppen?
Die laatste opmerking klinkt ook niet heel erg gezellig...
Nikass schreef:LWdaisy als je keer op keer in dezelfde vriendengroep in de situatie komt dat zij veel duurder eten/drinken en niet aanbieden om dan ook meer te betalen, dan ging ik met die vrienden niet meer op stap.
Niet zozeer om het geld op zich, maar ik vind dat gewoon asociaal gedrag.
Danique_G schreef:Ik heb een vriendin die ik al heel lang ken, en zij is best strict op haar geld.
Voor het tikkie tijdperk heeft ze me wel eens berichtjes gestuurd met dat ik 50 cent te weinig heb overgemaakt en of ik dat nog even kon sturen.
Laatst hebben we met nog twee anderen vriendinnen gegeten bij haar thuis en omdat zij zelf wilde koken etc wilde ik mijn waardering laten blijken door een lekkere fles wijn mee te nemen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan want ik verwachtte het al: naderhand kwam er gewoon een tikkie van een paar euro voor het eten. Ik vind dit zo on-romantisch. De volgende keer kook ik en die andere keer is het weer bij een ander. Het weerhoudt mij vaak wel een beetje om spontaan even iets mee te nemen want omgekeerd gebeurd dit niet. Die andere vriendinnen en ik sturen nooit tikkies, alleen zij doet dat.
Ik was ook een aantal geleden met haar op vakantie en toen heb ik haar op voorhand verteld: de ene keer betaal jij en de andere ik en die tien of twintig euro die ik meer betaal misschien ga ik niet moeilijk over doen en ik heb geen zin om elke euro bij te houden. Uiteindelijk heb ik wel een of twee keer meer betaald om haar niet te veel te laten stressenik vind het gewoon niet gezellig om op vakantie een lijstje bij te houden want stel dat iemand je een euro is verschuldigd.
Verder is het een schat.
LWDaisy schreef:Nikass schreef:LWdaisy als je keer op keer in dezelfde vriendengroep in de situatie komt dat zij veel duurder eten/drinken en niet aanbieden om dan ook meer te betalen, dan ging ik met die vrienden niet meer op stap.
Niet zozeer om het geld op zich, maar ik vind dat gewoon asociaal gedrag.
Hmm ik weet heel zeker dat ze het niet asociaal bedoelen, mocht dat wel zo zijn zou ik al lang niet meer uit eten gaan met hen haha. We gaan ook niet zo heel vaak uit eten, we zijn allemaal meer fan van etentjes thuis te organiseren gelukkig![]()
Het is niet zo dat wij het ons niet kunnen veroorloven hoor, maar zij moeten er minder naar kijken als ons.
Ik ben altijd al iemand geweest die prijsbewust is, op alle vlakken, en zij veel minder
Nikass schreef:LWDaisy schreef:Hmm ik weet heel zeker dat ze het niet asociaal bedoelen, mocht dat wel zo zijn zou ik al lang niet meer uit eten gaan met hen haha. We gaan ook niet zo heel vaak uit eten, we zijn allemaal meer fan van etentjes thuis te organiseren gelukkig![]()
Het is niet zo dat wij het ons niet kunnen veroorloven hoor, maar zij moeten er minder naar kijken als ons.
Ik ben altijd al iemand geweest die prijsbewust is, op alle vlakken, en zij veel minder
Het gaat mij er niet om of ze het asociaal bedoelen, het feit dat het niet in ze opkomt, ze dus geen oog hebben voor de ander, dat vind ik niet sociaal.