Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:08

Ik zie echt alleen blauw/zwart. Waar zit het wit en het goud? :')

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 18:08

bruintje123 schreef:
Anke, we zien het erg verkeerd :P :+

-O-

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:09

Ik zie ook goud en blauw..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:12

Ik zie gewoon een lelijk jurkje, onafhankelijk van kleur :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:17

khirshanta schreef:
Ik zie gewoon een lelijk jurkje, onafhankelijk van kleur :+

Dat sowieso. Bovendien is het jurkje en de bijbehorende discussie nu al zo oud dat het inmiddels hoe dan ook verwassen is tot vaalgrijs met bruinig of vaalgrijs met vaalblauwgrijs.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:27

Nee! Die jurk wil ik niet meer zien... Ellenlange discussies over dat vod :') uitleggen dat het echt mogelijk was om het in andere kleuren te zien :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:30

Zeker weten blauw - zwart... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:34

Mag die discussie terug naar het jaar waarin het ook al volledig uitgemolken is? :roll:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:40

Graag :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:36

Onze buren zijn al vier maanden aan klussen in het huis boven ons. Aanbellen heeft geen zin, want de bel doet het niet en aankloppen op 1 hoog is wat lastig (we hebben een aparte opgang)...
Ze werken soms overdag maar altijd elke avond tot +- 20.30. In het weekend werken ze twee dagen door. We worden zo langzamerhand gek ervan en ik merk dat ik niet meer in staat ben om deze mensen op een 'nette' manier aan te spreken over de overlast die zij bezorgen.
Mag dit, elke avond tot die tijd door? En allebei de dagen in het weekend?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:38

AmyII schreef:
Onze buren zijn al vier maanden aan klussen in het huis boven ons. Aanbellen heeft geen zin, want de bel doet het niet en aankloppen op 1 hoog is wat lastig (we hebben een aparte opgang)...
Ze werken soms overdag maar altijd elke avond tot +- 20.30. In het weekend werken ze twee dagen door. We worden zo langzamerhand gek ervan en ik merk dat ik niet meer in staat ben om deze mensen op een 'nette' manier aan te spreken over de overlast die zij bezorgen.
Mag dit, elke avond tot die tijd door? En allebei de dagen in het weekend?

Als het geen bedrijf is, wat ik uit je verhaal opmaak, hoeven ze niet aan wet geluidhinder te voldoen. Maar we hebben ook zoiets als een saamhorige gemeenschap en normen en waarden dus ja bespreek het eens met een buurtbemiddelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:39

Wat je moet doen is even de APV (zo heet t geloof ik) van je gemeente opzoeken. Daarin staat vaak tot hoe laat je 'geluid' mag maken.

Echter vind ik persoonlijk 20:30 niet heel schokkend... ik dacht dat het tot middernacht was aan de hand van je verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:43

Ik vind stoppen om 20.30 juist ontzettend schappelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:44

Er zijn heel weinig gemeentes die in de APV geluidsnormen voor burgers hebben omschreven. Vaak is de enige regel die vermeld staat eentje voor bedrijven. Voor burgers wordt dan opgenomen dat het geen slaap of rust mag hinderen en dat het binnen 'normale' geluidslimieten moet blijven. Specifieke decibels staan vaak ook niet vermeld.

Op je vraag of het mag is het antwoord dus 'ja'. Ze mogen klussen in hun eigen woning en ik vind 20.30 niet zo'n schokkende tijd dat ik er een bemiddelaar of wijkagent voor zou inschakelen. Wel kan je natuurlijk een keer aanbellen om te vragen wanneer ze verwachten klaar te zijn met klussen, vier maanden is best heftig en het lijkt me dat daar dan binnenkort wel een einde aan moet komen. Je kan natuurlijk altijd op een kalme manier proberen aan te geven dat je er langzamerhand toch wel tuureluur van wordt en dat je het prettig zou vinden als ze de tijden iets zouden aanpassen als ze echt nog lang bezig denken te zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:48

Normaal vind ik het ook schappelijk als het eens gebeurd. Een weekje ofzo. Maar vier maanden alleen maar herrie op de momenten dat ik uitgeput uit het werk thuis kom..? Ik word er zo langzamerhand echt knettergek van.
Ik vermoedde al dat het gewoon toegestaan zal zijn en een buurtbemiddelaar vind ik ook nogal wat om in te schakelen, we moeten waarschijnlijk nog heel lang samen leven in dit pand...
Dank voor jullie tips, als ik gekalmeerd ben zal ik eens proberen ze te benaderen (want ja, de bel doet het niet) en vragen wanneer ze verwachten klaar te zijn...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:54

Anders even een briefje op de deur hangen en vragen of ze je bellen.

Ik zou daar ook trouwens niet vrolijk van worden. Als ik thuis kom wil ik rust en een weekje kan ik verdagen, maar 4 maanden zou me ook te lang zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:57

Erheen met een schaal koekjes voor de harde werkers, ze welkom heten en als goede start met je hopelijk leuke buren een babbeltje maken waarin terloops de duur van de verbouwing ter sprake komt. Dat lijkt mij de gezelligste aanpak.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:57

Hoe het komt dat Mn blinde haar blauw grijs moest worden en nu groen is? Ben benieuwd hoe het opdroogt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:58

Maar goed, wat kunnen ze eraan doen? Niet meer klussen omdat de buren dat niet graag hebben? Wordt mooi dat :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:00

Citaat:
Nee maar inmiddels heb ik het maar wel ergens anders besteld waarbij het wel direct verstuurd is.
Er staat letterlijk in de mail 'hopelijk wordt het vandaag wel opgehaald door de pakketdienst'

Hopelijk? Hoezo hopelijk?
Het ligt nu dus nog steeds daar (in de winkel) maar annuleren wil ze ook niet, ik moet het eerst ontvangen en dan het retourproces ingaan. Lekker omslachtig.

Edit; zou bijna denken dat ze meelezen, t wordt nu gecrediteerd zonder morren. :')

Je probleem is opgelost. Mare besef dat het voor een webwinkel lang niet altijd makkelijk is, de vervoerders in nederland zijn heel erg lastig op dit gebied. In hun voorwaarden staat bv dat ze niet verplicht zijn op afgesproken tijden te komen, dat ze niet alles mee hoeven nemen. Alles is onder voorbehoud. Bovendien hebben de meeste ook nog kleine lettertjes die zeggen dat ze er 5 dagen over mogen doen om te bezorgen en dat ze geen klachten aannemen voor die tijd.
Niet dat het niet vervelend is voor de klant... Je zit als bedrijf gewoon vast met dat soort gezeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:10

Veulen; ik weet hoe het werkt, m'n vriend heeft een webwinkel. Juist daarom ben ik van mening; doen wat je belooft én contact opnemen als blijkt dat iets niet gelukt is. Als ik op vrijdag de bevestiging krijg dat het die dag verstuurd wordt, verwacht ik het maandag in huis. Als ik dan op dinsdag zélf erachteraan moet en dan moet horen dat de bezorger het vergeten is op te halen vind ik dat een kwalijke zaak, zeker met de mededeling 'hopelijk wordt het vanavond opgehaald en dan heb je het morgen of de dag daarna hopelijk in huis'. Zo werkt het niet, althans bij ons absoluut niet.

Het pakket lag dus nog daar in de winkel, en na meerdere mails waarbij ik het eerst zou moeten ontvangen en terug zou moeten sturen (en dus kosten moeten maken terwijl ik het door de vertraging al wilde annuleren) en toen kon ineens wel direct geannuleerd worden.

En het is niet dat het om iets ingewikkelds ging ofzo :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:08

Trui schreef:
Hoe het komt dat Mn blinde haar blauw grijs moest worden en nu groen is? Ben benieuwd hoe het opdroogt

Omdat blond haar “koel” is. Toen ik het bruin verfde (heb blond haar) werd het groenig. Daarom moest ik dus eerst mn haar rood verven zodat er warmte in kwam en daarna bruin. (Wat overigens zwart werd.. :+ )

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:09

Ze zeggen dat het het best op blond werkt :’)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:26

Als je van blond naar bruin gaat moet je na het bruin verven je haar met ketchup wassen! Echt geen grapje :') Werkt serieus tegen de groene waas die er dan doorheen zit na het verven.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:29

Amy schreef:
Ik moest m'n rijbewijs laten zien, toen ging één agent dmv een kastje dingen opzoeken. Ze vroegen verder niet naar de auto, was overigens ook niet m'n eigen auto.

Ze vroegen of ik vaker bekeuringen had gehad, wat ik hier ging doen, of ik de weg goed kende etc. Het ging wel heel raar vind ik achteraf. Maar stond vooral beetje perplex. Heb nog nooit boetes gehad en rij bijna nooit te hard, maar gisteren was ik al veel te laat dus dacht even gas erbij... Nou mooi stom.

Misschien waren ze op zoek naar iemand (die aan de beschrijving van de auto voldeed?)
En voldeed jij na die vragen niet aan het signalement? Die hebben hun neus dan niet op hardrijders staan,maar op een ‘target’.

Zo zijn wij ‘s avonds laat eens aangehouden en of ze even in onze auto mochten kijken? :=
Heel spannend allemaal,auto op kop gezet, ik snapte er niks van?
Uiteindelijk was alles oké,maar bleken wij rond te rijden met een automerk die als signalement opgegeven was vanwege inbraken in de buurt. Maar ze vonden geen inbrekerswerktuigen (wist je dat je geen schroevendraaier in de auto mag hebben? :? ) dus we mochten doorrijden.