Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:21

StonedRomy schreef:
De liften op stations zijn zo leuk. Gisteren nam ik dus de lift omdat ik bij gebruik van trap bijna zeker flauwval en toen ik dus boven was met de lift stonden daar een paar oude mensen te klagen over het feit dat ze langer hadden moeten wachten doordat de jeugd weer eens lui wilde zijn. :')

Tja, heb ze gevraagd waarom zij zelf de lift wilde gebruiken als 2 seconden wachten tot iemand uit is gestapt te lang is voor ze. Hij had het aan zijn hart. ' nou meneer, ik ook. Begrijp helemaal waarom u dan de lift pakt. Laat u niet teveel stressen door zo lang op mij te moeten wachten.'

Oudere mensen vind ik tegenwoordig snel hun vooroordelen hebben in het ov. Ik heb zelf ook een onzichtbare handicap. Ooit gehad dat er een ouder echtpaar was en de man zijn vrouw liet zitten en zelf bleef staan. De man stond met zijn rug naar mij toe en na meerdere keren gevraagd te hebben of meneer op mijn plek wilde zitten en hem zelfs een paar keer aangetikt te hebben maar geen respons kreeg ben ik blijven zitten want als ik was opgestaan had hij het alsnog niet gemerkt. Om vervolgens vieze blikken van een oudere dame te krijgen en allemaal commetaar te krijgen. Sorry hoor maar ik had mijn best gedaan.

Shadow0

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:26

Goeie reactie Romy. Maar jammer inderdaad dat het zo gaat, en dat geldt al net zo goed voor Lisanne. Beetje aardiger en minder oordelend zou het reizen wel iets leuker maken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:39

Ehh wij staan net met 3000 concert man op Bijlmer ArenA te wachten op de IC naar Utrecht van 23:22. Om 23:21 raast er een trein met 140 voorbij en om 23:23 verdwijnt onze trein van het bord. Bijlmer overgeslagen dus. Andere treinen waren al gecanceld dus iedereen was een beetje van kuuuut. Eerstvolgende ging vanaf spoor 6 dus die hele meute gaat de roltrap af richting spoor 6. Is er maar 1 uitcheckpoortje voor al die mensen, dus dat werd een enorm opstopping (gevaarlijk!). Vervolgens flipt dat poortje hem ook nog waardoor iedereen hem maar openduwt en er doorheen rent naar het andere spoor. Ook daar alle poortjes opengeduwd en er verscheen zowaar een trein op dat spoor! :D Nu zitten we 1e klas en is de trein echt stampvol. Levensgevaarlijk deze actie van NS..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:58

Die laatste treinen gaan helaas nogal eens mis op bijlmer (ben er laatst zelf perongeluk ook voorbij gereden |o ) omdat die treinseries daar overdag nooit stoppen.

Maar aan de andere kant passen zoveel reizigers ook niet normaal in de standaard ic die op dat tijdstip rijdt. Het is de verantwoording van de concert organisator om grote evenementen te melden bij de NS zodat die meer materieel en extra stops door andere treinen kan inzetten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:06

Zo'n vermoeden had ik inderdaad wel. Hier gaat het nog maar om een concert in de AFAS, maar als er ook nog iets in de ArenA of Ziggodome was geweest.. Dan was het helemaal gevaarlijk geworden.

Er was zo weinig ruimte beneden aan de roltrap bij spoor 8, plus dat ene poortje.. Werd gewoon gevaarlijk :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:21

Afgelopen dinsdag was het ook vrij "gezellig" op bijlmer arena na het concert van Ed Sheeran haha :')
Gelukkig reed die trein wel gewoon. Was alleen vrij knus :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:30

Ach die gezelligheid moet ik helaas iets te vaak door met "naast" bijlmer arena wonen :') vind zo wonderlijk dat niet vaker mis gsat, want het station is echt niet gebouwd voor dat soort druktes

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:34

Ja wat dat betreft is het echt een verschrikkelijk station. Ook nog eens belachelijk koud :+ Sowieso snap ik het ontwerp met enkel roltrappen niet, totaal onlogisch als het heel druk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 05:46

Jep, die laatste wordt nogal eens overgeslagen. Ben daardoor wel eens niet meer thuisgekomen s avonds, echt behoorlijk vervelend. Dat is de trein die vanaf Amstel komt, die stopt normaal niet op Bijlmer maar s avonds heel laat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:59

Emmaa_ schreef:
Jep, die laatste wordt nogal eens overgeslagen. Ben daardoor wel eens niet meer thuisgekomen s avonds, echt behoorlijk vervelend. Dat is de trein die vanaf Amstel komt, die stopt normaal niet op Bijlmer maar s avonds heel laat wel.

In dat geval moet je die sos palen gebruiken (gewoon de info knop) en zorgt de ns dat jij alsnog thuis komt als het echt je laatste reismogelijkheid van die dag was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:18

Zit er een met een giga sigarettenwalm achter me. Lekker met een nuchtere maag.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:51

Iemand die op het trappetje van de Intercity zat, ik moest naar beneden. Ik kwam per ongeluk tegen d'r aan, al nadat ze me had gezien. Had 2 tassen bij me en moest me door een smalle ruimte proppen, maar ze keek me heel geïrriteerd aan en verdomde het om op te staan >;)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:54

Er rijdt altijd een 6-baks VIRM op mijn traject, maar de laatste dagen is het steeds een 4-baks... Dat is een beetje krap!
De machinisten zijn het denk ik ook niet gewend, die rijden steeds een heel eind te ver door waardoor er een mega meute achter de trein aan moet rennen en via de achterste deur naar binnen moet.

Ik had wel een hele leuke vrolijke conductrice vanmorgen, dat maakt dan wel weer wat goed. :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:44

Pfoe ik moest me echt inhouden...

Zit in de metro een groep jongen te gillen en schreeuwen, springen, op de muren te slaan.. dus ik vraag rustig of het iets zachter mag.. word ik uit geschreeuwd, gescholden.. gaan ze bewust naast me op de muur slaan..

Heb ook nog eens een ziek konijn bij me.. doe hier zo angstig van werd (is ze echt niet snel), dus maar vokr mezelf en mijn gekozen en andere coupe gekozen

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 01:56

Gianti wat erg!! Soms wou ik dat ik stoer was en daar dan echt korte metten mee zou kunnen maken.... Helaas de werkelijkheid is anders maar had ik in die metro gezeten had ik je wel bij gestasn.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:30

Struggles. Omdat de trein op rotterdam 10 minuten later vertrok, ben ik later op Utrecht, en mis ik de trein naar Houten... Heel de planning in de soep :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:57

Ik was vandaag in Vught die kant uit. Ik ging naar het herinneringskamp. Op de site van het kamp stond dat ik een bus moest pakken. Reed die bus helemaal niet vandaag. Dus uiteindelijk maar iets van meer dan 6 km gelopen.
Ach het was mooi weer en het was goed voor de beweging :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:52

Afbeelding

En dan ook nog nodig moeten plassen :(

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:53

De trein van 20.09 naar Maastricht zag er ook zo uit en de trein daarvoor ook hoorde ik. Veel dagjesmensen vandaag :=

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:44

Ja, idd! Op de Facebook van de NS gaat t ook los ja!
Alle treinen overvol.
Nu moet k ook nog 29 minuten op m'n bus wachten omdat m'n vriend z'n bier belangrijker vind dan dat ie mij vind :/

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 01:11

Weten die mensen dat ze op bokt staan?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:44

Ik had net een conductrice die in een redelijk volle trein aan me vroeg "oh wat heb je gedaan dat je met een kruk loopt?" Ze bedoelde t vast lief, maar ik voel niet echt de behoefte om dat aan 100 vreemde mensen te vertellen :=
En tegen de jongen tegenover me zei ze "je haar zit een beetje raar"

Eh oké :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:52

Warboel schreef:
Ik had net een conductrice die in een redelijk volle trein aan me vroeg "oh wat heb je gedaan dat je met een kruk loopt?" Ze bedoelde t vast lief, maar ik voel niet echt de behoefte om dat aan 100 vreemde mensen te vertellen :=
En tegen de jongen tegenover me zei ze "je haar zit een beetje raar"

Eh oké :=

:')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:02

Ja ze liep weg en we keken ook echt zo naar elkaar van :?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:07

Warboel schreef:
Ja ze liep weg en we keken ook echt zo naar elkaar van :?

Maar had ze gelijk?