Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neverland schreef:Doorzetten. Bij mijn eerste relatie heb ik 6 maanden gejankt. Ik was er helemaal kapot van. Maar tijd heelt, echt waar. Nu is het even poedersuiker maar ook jij komt hier doorheen.
bigone schreef:Waar de ene deur dichtgaat gaat vaak een volgende open, natuurlijk is het poedersuiker om alleen te zijn maar je kunt er ook een positieve draai aan geven door alleen maar met jezelf en je dieren rekening te hoeven houden. Doen wat jezelf wil kan ook heel fijn zijn. En je heel verdrietig voelen is ook een emotie die komt en gaat, je leven gaat door dus even Ben en Jerry's en weer door, de wereld ligt open voor iedereen.
bigone schreef:Maar waarom wil je gewoon met hem kunnen praten, het is niet voor niets over en uit. Klinkt misschien hard maar negen van de tien relaties die knappen gaan juist door de verschillen en niet praten fout. Dan is het toch redelijk onrealistisch om te denken dat je , juist na zesenhalf jaar, weer gewoon op oude voet verder kunt gaan waar je zeven jaar geleden voor je relatie was? Er zal altijd meer mee blijven spelen omdat je zolang lief en leed gedeeld hebt, dat je geen antwoorden krijgt is poedersuiker maar ook daar kun je zelf weinig aan veranderen, je kunt mensen niet dwingen. Probeer het echt los te laten en kijk vooruit want daar ligt je toekomst en geluk. Zet je gedachten en alles waar je antwoord op wil op papier, misschien komen de antwoorden dan vanzelf en ben je hem/haar daar niet voor nodig.
lieveli schreef:Ja het klinkt hard, maar kom op, wat valt er nog te zeggen? Het ging al tijden küt, dit is niet de 1e keer dat het uit is. Raap jezelf bij elkaar en sta open voor mensen die jou wél waard zijn. Hoppetee, je bent een 9, zoek andere 9ens en neem geen genoegen meer met minder.
capopjekop schreef:En mss is het een idee om een nieuwe hobby op te pakken of vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat zorgt voor afleiding,nieuwe energie en je leert nieuwe mensen kennen.
Citaat:Ik ga helaas dit topic ook maar even opslaan omdat ik na poging 300 opnieuw niet ver meer van breakup zit.. Liefdesverdriet en tranen zijn al wel een beetje aanwezig
lieveli schreef:Ja maar je gaat niet kappen met school, ik ga je nu al verklappen dat dat er niet in zit. Je wilde dit graag, je wist dat het pittig zou worden dus je zet nu door ook. Je zit daar voor jezelf en niet voor een ander. Hard gezegd: zet je eroverheen. Ik snap best dat je er verdrietig van word om je ex onverwachts tegen te komen maar je gaat niet je toekomst vergallen. Het is küt, maar niet het einde van de wereld. Echt niet.
Je wordt hier een sterker en zelfstandiger mens van. Maar laat je ex los. Echt. En ja zo simpel is het echt.