tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dommelschh

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:55

Ah Annet dat is echt poedersuiker. Vriendin van mij had na haar relatiebreuk ook weinig vrienden over (ook gemeenschappelijk) en heeft via een totaal nieuwe hobby en door een oproepje te plaatsen op een forum of er meiden zin hadden leuke dingen te doen, een paar leuke nieuwe vrienden gevonden! Waar woon je nu ? Bij je ouders even ?

Hier gaat het wel goed! Heb de breuk helemaal geaccepteerd en de knop omgezet. Focussen op alles wat ik wel heb i p v die ene persoon. En mijn leerlingen hebben een hele toffe actie op poten gezet waardoor ik per 1 feb een eigen huisje heb. Dat vooruitzicht helpt enorm. En hun lieve actie ook. Het helpt wel dat nu ik achteraf terugkijk op de relatie, ik zie dat er meerdere dingen niet goed zaten. Het laatste half jaar kwam alles van mijn kant. Werd daar heel onzeker door. Dus voel ook opluchting dat dat weg is. Ik kan nu gewoon weer mezelf zijn.

Oh en.. ik had heel spontaan een date zaterdagavond. Waar ik totaal geen zin in had van tevoren. Maar het was echt heel leuk..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:12

Deze vriendin was alles behalve gezamenlijk, sterker nog ze zag me liever weg gaan bij hem dan blijven had op z'n zachtst gezegd een hekel aan hem.
Dus extra verbaasd dat ze me nu helemaal laat vallen.
Andere vriendin waarvan ik dacht dat het een vriendin was heeft me ook verbaasd hoor ik niks van of het gaat over haar.
We woonden nog niet samen dus ik heb gewoon m'n eigen huis gelukkig :)

Ik heb gisteren het kerstdiner gehad waar ik dagen mee bezig geweest ben zowel het bedenken als voorbereiden enz.
Was echt heel leuk en geslaagd maar toen ik op bed lag hakte het er zo hard in, stukje vermoeidheid ook dacht ik maar nu ben ik wakker en ik ben alleen maar overstuur, wil met hem praten heb er alles voor over, voel me gewoon licht panisch.
Heb voor het eerst geen zin in oud en nieuw ga liever in bed oordoppen in en erdoor heen slapen.
Echt verschrikkelijk hoe oké ik me gisteren nog voelde met familie alles om me heen en ze waren weg ik heb nog even gezeten, ga op bed zie 30 december staan (na 12 uur dus) en ik breek volledig..

Weet nu echt niet meer wat ik moet doen..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:16

Doorzetten. Bij mijn eerste relatie heb ik 6 maanden gejankt. Ik was er helemaal kapot van. Maar tijd heelt, echt waar. Nu is het even poedersuiker maar ook jij komt hier doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:53

Neverland schreef:
Doorzetten. Bij mijn eerste relatie heb ik 6 maanden gejankt. Ik was er helemaal kapot van. Maar tijd heelt, echt waar. Nu is het even poedersuiker maar ook jij komt hier doorheen.

Thanks, ik weet nooit zo goed of ik daar in geloof maar ik zal m'n best doen het op te slaan in ieder geval.
Het maakt het voor mij alleen maar moeilijker dat ik naast familie niemand heb om er mee over te praten, iets te gaan ondernemen zodat ik niet steeds alleen thuis zit.
Het besef komt nu denk ik vooral binnen dat het jaar bijna afgelopen is en dat het m'n ergste nachtmerrie is het jaar zo af te sluiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:56

Waar de ene deur dichtgaat gaat vaak een volgende open, natuurlijk is het poedersuiker om alleen te zijn maar je kunt er ook een positieve draai aan geven door alleen maar met jezelf en je dieren rekening te hoeven houden. Doen wat jezelf wil kan ook heel fijn zijn. En je heel verdrietig voelen is ook een emotie die komt en gaat, je leven gaat door dus even Ben en Jerry's en weer door, de wereld ligt open voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:04

bigone schreef:
Waar de ene deur dichtgaat gaat vaak een volgende open, natuurlijk is het poedersuiker om alleen te zijn maar je kunt er ook een positieve draai aan geven door alleen maar met jezelf en je dieren rekening te hoeven houden. Doen wat jezelf wil kan ook heel fijn zijn. En je heel verdrietig voelen is ook een emotie die komt en gaat, je leven gaat door dus even Ben en Jerry's en weer door, de wereld ligt open voor iedereen.

Tja, mooi gesproken, maar ik ben absoluut geen type die er van houd om alleen te zijn. En al helemaal in een situatie als deze, de muren komen op me af. Ik hou van m'n kat hoor die er altijd zeker wel is. Maar het is ook wel eens fijn met een leeftijdsgenoot te praten die je advies kan geven of hoort/begrijpt wat je zegt. Mijn leven staat voor mijn gevoel stil.
Kan allemaal heel overdreven klinken misschien hoor maar dat is hoe ik me nu voel.
Ik zie een relatie van 6,5 jaar niet als iets het gaat uit, krijg geen kans zelf nog iets te zeggen, iets uit te praten of what so ever, en om dan maar leuk door te gaan alsof die 6,5 jaar nooit bestaan heeft.
Ik weet ook niet hoe ik er mee moet dealen omdat ik geen antwoorden krijg. Hoef nog niet eens perse de antwoorden, maar merk wel dat ik er zo langzamerhand alles voor over heb om gewoon met hem te kunnen praten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:15

Maar waarom wil je gewoon met hem kunnen praten, het is niet voor niets over en uit. Klinkt misschien hard maar negen van de tien relaties die knappen gaan juist door de verschillen en niet praten fout. Dan is het toch redelijk onrealistisch om te denken dat je , juist na zesenhalf jaar, weer gewoon op oude voet verder kunt gaan waar je zeven jaar geleden voor je relatie was? Er zal altijd meer mee blijven spelen omdat je zolang lief en leed gedeeld hebt, dat je geen antwoorden krijgt is poedersuiker maar ook daar kun je zelf weinig aan veranderen, je kunt mensen niet dwingen. Probeer het echt los te laten en kijk vooruit want daar ligt je toekomst en geluk. Zet je gedachten en alles waar je antwoord op wil op papier, misschien komen de antwoorden dan vanzelf en ben je hem/haar daar niet voor nodig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:18

Ja het klinkt hard, maar kom op, wat valt er nog te zeggen? Het ging al tijden küt, dit is niet de 1e keer dat het uit is. Raap jezelf bij elkaar en sta open voor mensen die jou wél waard zijn. Hoppetee, je bent een 9, zoek andere 9ens en neem geen genoegen meer met minder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:21

En mss is het een idee om een nieuwe hobby op te pakken of vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat zorgt voor afleiding,nieuwe energie en je leert nieuwe mensen kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:26

bigone schreef:
Maar waarom wil je gewoon met hem kunnen praten, het is niet voor niets over en uit. Klinkt misschien hard maar negen van de tien relaties die knappen gaan juist door de verschillen en niet praten fout. Dan is het toch redelijk onrealistisch om te denken dat je , juist na zesenhalf jaar, weer gewoon op oude voet verder kunt gaan waar je zeven jaar geleden voor je relatie was? Er zal altijd meer mee blijven spelen omdat je zolang lief en leed gedeeld hebt, dat je geen antwoorden krijgt is poedersuiker maar ook daar kun je zelf weinig aan veranderen, je kunt mensen niet dwingen. Probeer het echt los te laten en kijk vooruit want daar ligt je toekomst en geluk. Zet je gedachten en alles waar je antwoord op wil op papier, misschien komen de antwoorden dan vanzelf en ben je hem/haar daar niet voor nodig.

Sorry misschien dat ik het zelf onduidelijk verwoord, maar met praten bedoel ik niet het uitpraten/goedmaken en gewoon weer verder gaan.
Ik zoek naar antwoorden, ik zoek naar afsluiting. Ik zoek niet naar een hereniging en doodleuk verder gaan met de relatie. Al kan ik ook eerlijk toegeven dat dat natuurlijk is wat het ideale scenario zou zijn en ik zou geen nee zeggen als hij me vraagt toch weer verder te gaan maar ik bedoel hij heeft me wel 's avonds laat in de kou er uit gezet en ga zo maar door.
Ik zit eerder in mijn hoofd met vrienden blijven, gewoon een goed gesprek hebben en dan normaal elkaar in de ogen kunnen kijken en kunnen zeggen het werkt nu gewoon niet.
Maar op deze manier vind ik voor mezelf geen afsluiting kan ik het gewoon niet loslaten merk ik.
Begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik het niet WIL loslaten maar er zit iets in mijn hoofd wat kortsluiting maakt ofzo. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen.
Soms heb ik wel eens gedacht dat ik door draai en gek word maar gelukkig heb ik in de afgelopen weken 2 mensen gesproken die zeggen ooh ik herken dat wel hoor wat toch wel oplucht om te horen..

lieveli schreef:
Ja het klinkt hard, maar kom op, wat valt er nog te zeggen? Het ging al tijden küt, dit is niet de 1e keer dat het uit is. Raap jezelf bij elkaar en sta open voor mensen die jou wél waard zijn. Hoppetee, je bent een 9, zoek andere 9ens en neem geen genoegen meer met minder.

Haha thanks nu maak je me alleen maar meer aan het huilen :') :+
Ik heb het idee dat ik altijd wel open sta voor leuke/lieve mensen/vrienden, maar toch niet op de juiste manier ofzo lijkt het.
Maar dankjewel <3

capopjekop schreef:
En mss is het een idee om een nieuwe hobby op te pakken of vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat zorgt voor afleiding,nieuwe energie en je leert nieuwe mensen kennen.

Ik studeer, maak vrij lange dagen dus vrijwilligerswerk valt af. Een nieuwe hobby tja goeie.. Zou het niet weten eigenlijk. Ik zeg vaak ik heb geen hobby's ben overal voor in als het maar gezellig is :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:37

Vrijwilliger in een popcentrum? Is 1 keer in de maand en je leert zoooooveel leuke mensen kennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:38

lieveli schreef:
Vrijwilliger in een popcentrum? Is 1 keer in de maand en je leert zoooooveel leuke mensen kennen!

Ik weet niet eens of we hier een popcentrum of iets hebben _O- Ben niet zo up to date met zulke dingen maar ik ga eens op google speuren zo direct! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:39

Ik heb ook gezocht naar antwoorden en heb dat gesprek wel gehad. Het lost alleen niks op en heeft niet geholpen, want de antwoorden komen absoluut niet overeen met mijn beeld/gevoel van de relatie. En ja, het is poedersuiker. Wij zijn uit elkaar na bijna 10 jaar, waarvan 7 jaar samen wonen en we waren getrouwd. Wij hebben dus nog contact, maar dat is alleen over dingen waar we de komende jaren nog met elkaar te maken mee hebben en dat echt niet anders kan.

En ja, mensen gaan je laten vallen. De mensen waar ik de laatste jaren meerdere keren per week contact mee had en veel mee omging hebben allemaal niks meer laten horen, op 2 na. Dat zijn dus, naast mijn ouders, de enige die ik in het begin sprak. Maar langzaam aan komen daar toch meer mensen bij, mensen van wie ik het niet verwacht had. En ik word gekscherend sociaal gehandicapt genoemd. ;) Ik ben niet goed in nieuwe mensen ontmoeten, maak niet makkelijk vrienden en na dit gebeuren ben ik nog slechter in mensen vertrouwen en toch krijg ik langzaam aan weer mensen in mijn leven. Nieuwe of oude die ik al jaren niet meer sprak, maar ze komen toch weer.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:45

Okay, misschien helpt dit verhaal je, Annet....

Anderhalf jaar geleden beëindigde mijn ex onze relatie na vier jaar. De laatste jaren (!) was ik al niet gelukkig, maar mijn angst voor verlating en de angst om alleen te zijn, maakten dat ik bleef hangen in een relatie waar ik niets meer uithaalde. Ik liep dagelijks op mijn tenen door het huis en was erg ongelukkig.

Toen hij de relatie beëindigde, had ik het idee dat ik gek werd. Ik wilde niet meer verder zonder hem en kon zijn gedrag naar mij niet plaatsen, maar de boosheid overheerste en ik bande hem direct uit mijn leven. En dat was heel moeilijk, want ik heb maanden nodig gehad om me weer een beetje normaal te gaan voelen. Ik bleef hopen dat hij me toch terug wilde en hij me een bericht stuurde. De eerste maanden wilde ik niet verder zonder hem en heb ik - naast mijn werk - alleen maar op bed gelegen met Netflix. Letterlijk de dekens over mijn hoofd, terwijl het buiten 28 graden was. Ik at niet meer, wilde niet met vriendinnen afspreken en deed niks meer. Ik wist zeker dat ik er NOOIT overheen zou gaan komen. En het is mij gelukt en ik zeg altijd: als het mij lukt, lukt het de rest van de wereld ook.

Het gevoel dat je gek wordt, heeft mede te maken met het feit dat je geen controle meer hebt. Hij geeft je immers niet de afsluiting die je zoekt. Je bent je veiligheid kwijt en 6,5 jaar is niet niks. Maar ik hoop dat je beseft dat het helpt om het heft in eigen handen te nemen. Nu wacht je hopeloos op een vriendschap of een afsluiting. Wil je vriendschap met iemand die jou in de kou op straat zet? Nee, dat wil je niet. Geef jezelf die afsluiting door de tijd te nemen te helen en te verdragen dat je je intens verdrietig voelt. Huil, schrijf, word boos.... Tegen mij werd gezegd: ‘Ga met vrienden leuke dingen doen. Dat helpt.’ Maar daar had ik geen boodschap aan en heb het op mijn eigen manier gedaan. Okay, 4 maanden op bed liggen, is niet ideaal, maar ik was op een gegeven moment klaar met mezelf en heeeeeeeeel langzaam bouwde ik een leven zonder hem op en nu? Nooit meer dat ik terug zou gaan naar die narcist.

Sterkte!

Edit: spelfoutjes

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:46

Hier is de ervaring idd ook dat je geen antwoorden krijgt of iig geen waar je wat mee kunt voor je gevoel. ;)
Het is poedersuiker, maar je kunt er helaas niets aan veranderen buiten zelf verdergaan.

Vandaag alweer precies 6 jaar vrijgezel trouwens. :wow:

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:36

Ik ben vrijwilliger op de plaatselijke voetbalclub geworden. Je kunt zelf aangeven hoe vaak je kunt. Sta tegenwoordig achter de bar. Heb sinds 2 maanden echt een hele grote vriendengroep erbij. 2de kerstdag was er wat gezelligs op de club. Gisteravond ben ik meegegaan naar een finale wedstrijd. Met meerdere bussen, trommels en bier die kant op. Super leuk. Morgen klootschieten met een biertje na in de kantine.
Het leuke is dat ik nu gewoon een hele andere groep hier aan vrienden heb. En daarnaast natuurlijk nog mijn oude vrienden die verder wonen.

Het is echt geen slecht idee om vrijwilligerswerk te gaan doen in je buurt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:45

Mijn motto is altijd, je bent de regisseur van je eigen geluk. :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:03

Oh en vrienden blijven na je relatie? Ik heb gisteren na een halfjaar een punt achter de 'vriendschap' met m'n ex gezet. Hij bleef hopen en bleef mij zien als z'n vriendin, bleef mij verplichten en mij verwijten als ik iets met iemand van het andere geslacht ging doen.
Dus om hem en mij te beschermen en voor verdere pijn te behoeden, heb ik er een punt achter gezet, hoeveel pijn het ook deed en doet. Ik mis m'n beste vriend echt onwijs, maar het is niet anders en zo is het beter voor beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:42

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een mailtje gestuurd voor eventueel vrijwilligerswerk maar omdat ik weinig tijd over heb naast m'n studie moet ik ff kijken hoe ik dat kan indelen, al heb ik nu natuurlijk in het weekend wel ook tijd :)

Ik lees alles en neem jullie adviezen etc ook mee, maar Madison wil even op jou reageren wat lief dat je je verhaal zo deelt.
Het liefste neem ik ook echt even tijd voor mezelf, de eerste week at ik ook amper en ik wil het liefst ook alleen maar op bed liggen huilen maar ik merk juist dat als ik geen afleiding heb dat ik om het even zo te zeggen "door draai" in de situatie van het missen me poedersuiker voelen enz..
En ik studeer gewoon dus ik kan helaas niet zeggen ik neem een maand voor mezelf, dan haal ik m'n studie niet mede omdat dit een verkorte studie is, het word straks na de vakantie ook echt of ik zet me er over heen en ga vol voor m'n studie als dat lukt, of ik stop er mee.
Ik snap dat dat voor heel veel mensen als belachelijk zou klinken maar mijn studie is ook heel stressvol, er is heel veel gedoe in de klas, niet perse met mij en iemand anders maar de sfeer is alles behalve leuk, daarnaast kan ik elke ochtend mijn ex tegen komen en dat vind ik wel het ergste.
Daarom wil ik het ook nog steeds normaal afsluiten zodat ik niet als ik hem wel tegen kom huilend op de brommer zit of om kan draaien terug naar huis omdat ik de rest van de dag overstuur ben..

Het is echt lastig..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:58

Ja maar je gaat niet kappen met school, ik ga je nu al verklappen dat dat er niet in zit. Je wilde dit graag, je wist dat het pittig zou worden dus je zet nu door ook. Je zit daar voor jezelf en niet voor een ander. Hard gezegd: zet je eroverheen. Ik snap best dat je er verdrietig van word om je ex onverwachts tegen te komen maar je gaat niet je toekomst vergallen. Het is küt, maar niet het einde van de wereld. Echt niet.

Je wordt hier een sterker en zelfstandiger mens van. Maar laat je ex los. Echt. En ja zo simpel is het echt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:27

En de beste 'wraak' is doorgaan met je leven en gelukkig worden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:35

Ik herhaal nogmaals, je bent de regisseur van je eigen geluk. Dat is niet je ex-vriend, dat ben jij. Je wordt niet ongelukkig van hem missen. Je wordt ongelukkig van iemand missen die je al 6,5 jaar zag. Dat is net als iemand die overleden is, gewoon rot en heftig. Maar daardoor kan je niet je leven laten bepalen.

Hij is het zat, hij wil jou niet meer. Dat is het en niks meer of minder. Ik heb het ook uitgehad afgelopen zomer en dat is weer goed gekomen. Maar dat ging om een heel ander iets en we hebben nu therapie er voor. ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:42

Plus jullie hadden gewoon een waardeloze relatie. In augustus schreef je dit;

Citaat:
Ik ga helaas dit topic ook maar even opslaan omdat ik na poging 300 opnieuw niet ver meer van breakup zit.. Liefdesverdriet en tranen zijn al wel een beetje aanwezig :x

Vervolgens je topic in november waarin je weer aangaf dat je twijfelde en het poedersuiker ging enzovoorts. Daarnaast geef je aan dat jullie een enorme knipperlicht relatie hadden. Zo wil je toch niet serieus leven? Het ging dus al heel lang klote en je kunt niet zeggen dat jullie ultiem gelukkig waren samen en hij het nu ineens uitmaakt.

Dus waar ben je nou precies zo kapot van? Dat zou ik voor jezelf eens bedenken. Wat is er zo enorm verschrikkelijk aan het feit dat je geen relatie meer met hem hebt? En waarom wil je vrienden met hem zijn?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:45

lieveli schreef:
Ja maar je gaat niet kappen met school, ik ga je nu al verklappen dat dat er niet in zit. Je wilde dit graag, je wist dat het pittig zou worden dus je zet nu door ook. Je zit daar voor jezelf en niet voor een ander. Hard gezegd: zet je eroverheen. Ik snap best dat je er verdrietig van word om je ex onverwachts tegen te komen maar je gaat niet je toekomst vergallen. Het is küt, maar niet het einde van de wereld. Echt niet.

Je wordt hier een sterker en zelfstandiger mens van. Maar laat je ex los. Echt. En ja zo simpel is het echt.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:45

Bedankt allemaal.

Marlinderooz ik denk niet dat je het zo bedoeld maar je reactie komt op mij een tikkeltje te hard over en binnen.
Wij zijn ook vaker uit elkaar geweest en weer bij elkaar gekomen ook al waren we elkaar "zat", al weet ik niet of dat de juiste benaming is ik denk niet dat je iemand perse zat bent na zo veel jaar wel kan de koek gewoon op zijn.
Dat ging om een heel ander iets, ik weet niet of je dat kan weten maar oké.
Iig bedankt :)

Ik ga voor nu wel ff dit topic ontstippen, nee natuurlijk niet ivm een reactie, maar omdat ik erg op zie tegen deze dag(en) dit topic me 9 van de 10 keer weer emo maakt door jullie lieve woorden en ik wil het proberen, al weet ik nu al dat het niet lukt, even los te laten voor oud en nieuw. :)

Fijne jaarwisseling in ieder geval