Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:36

Mirriejj ziet er leuk uit zeg ! En wat een lieve hond <3

Spannend Nynke :D Veel en plezier met verhuizen.

Rena o dat is balen zeg ! Hopen dat de opzichter een oplossing heeft....

Ik heb besloten die ene woning niet te doen, het is een behoorlijke tokkie buurt ben ik achter gekomen en als ik daar dan in mn uppie woon voel ik me er niet echt prettig bij denk ik.
Wel heb ik alles op een rijtje gezet en met huurtoeslag moet het lukken, ik ga dus wel weer verder zoeken naar een eigen huisje en tot die tijd gewoon blijven sparen... :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:52

Zooo weer terug van vakantie en ben ook gelijk 2 huisgenootjes rijker. :)

Windel fijn dat je voor een voor jou goede beslissing bent gekomen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:57

Oww leuk huisgenootjes :D Katjes ?

Ja ben blij dat ik nu een beslissing heb gemaakt, steeds wel / niet is ook niks...
Het is dus wachten op een geschikt huisje.... Jullie nog tips waar huurwoningen op staan ?
Ik sta ingeschreven bij woningcorporaties maar misschien zijn er nog andere sites met woningen...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:34

Rena100 schreef:
Ik had nogal een tegenvaller dit weekend. We wilden beginnen met het verven van de muren, echter wanneer we met de verfroller over de muren heen gingen, lieten grote delen van de vorige laag los, dus heb allemaal een soort van 'gaten' in de muur. We zijn er maar mee gestopt. Vanmiddag komt de opzichter langs, kan ik eisen dat zij iets doen aan die muren, zodat ik het fatsoenlijk kan verven? Ik heb hele dure verf gekocht, dus ik hoopte snel klaar te zijn.

@Mirriej: dat is ook een leuk idee zeg met die plank en daarop je TV. Hoe groot is jouw woonkamer, lijkt mij redelijk smal of niet? Maar je hebt het wel heel leuk ingericht!

Toevallig heb ik net met de oplevering het daar nog over gehad. Als je huurt via de woningbouw, moet je dit meteen aangeven, hun horen een nette woning op te leveren.
Ik had dus achteraf ook veel meer op mijn strepen moeten staan!

Mijn kamer is ongeveer 50 m2 incl open keuken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:53

Ook weer terug van vakantie met een bijzonder verhaal:

Citaat:
Donderdag 15 oktober kwamen Lindsey en ik terug van een middagje strand in Elafonisi, Kreta. Door de bergen heen, begonnen wij aan onze 3,5 uur durende terugreis naar Chersonissos. Na ongeveer een halfuur maakte Lindsey een noodstop en roept dat er een kitten op de weg zit. Ik had het helemaal niet gezien. Wij sprinten beide de auto uit, richting het kitten. Een klein hummeltje, mauwend langs de weg. Duidelijk op zoek naar haar moeder. Ze liet zich niet direct pakken, maar na 10 minuten en wat schrammen verder gaf ze zich over. Haar moeder was nergens te bekennen.

Wij besloten haar mee te nemen naar Chersonissos. Hier had zij geen kans op overleven. Ze zou hoogstens nog een dag te leven hebben of misschien nog wel eerder aangereden worden.. Toevallig hadden wij een paar dagen daarvoor contact gehad met het Mirtos Animal Project. Een Nederlandse organisatie die zwerfdieren opvangt in het buitenland, waaronder op Kreta. Zij wisten ons te vertellen dat er in Chersonissos een dierenwinkel zat waar wij heen konden. De mensen daar konden ons verder helpen met o.a. een zwerfdiertje meenemen naar Nederland.

Wij bedachten ons geen moment. Het kleine murmeltje hebben we in een doek gewikkeld en wij zijn in een ruk doorgeraced naar Chersonissos. Wij hadden immers nog drie uur voor de boeg. Helaas moesten wij erg voorzichtig zijn, want de politie had besloten die dag overal langs de weg te gaan staan. En wij wisten niet of het toegestaan was om zomaar een dier los te vervoeren.. Na een heel avontuur en een race tegen de klok kwamen wij iets na 19.00 uur aan in Chersonissos. De winkel, die eigenlijk om 19 uur zou sluiten, was gelukkig nog open! Lindsey deed ons verhaal maar kwam boos naar buiten. Wij waren de zoveelste die dag met een kitten. Wij moest haar maar ergens dumpen of euthanaseren.. No way!

Boos hebben wij ons bericht naar het Mirtos Animal Project gedaan en besloten het kitten mee te nemen naar ons appartement. Zelf hebben wij haar goed bekeken en schatte haar op 7/8 weken oud. Graatmager, een beetje ziekig en vervuild. Terwijl wij de zorg hadden voor dit kitten, was het Mirtos Animal Project bezig met het regelen van een opvang plek voor haar. De voorwaarden was echter wel dat als ze groot en gezond genoeg was, ze naar Nederland moest komen. Wij riepen direct dat dat geen probleem was. Zo gezegd, zo gedaan. Vrijdagavond konden wij haar naar het vliegveld brengen waar wij in contact gebracht zouden worden met Sue. Sue woont op Kreta en vangt zwerfdieren op totdat ze groot en gezond genoeg zijn om te vliegen naar een beter thuis.

Maar, het was pas donderdagavond dus wij hadden nog een nacht te gaan met een kitten. Wij hadden haar ondertussen al meerdere malen water aangeboden, maar drinken deed ze niet.
Er lag een afwasteil in het appartement en met wat dekens daarin, is ze in slaap gevallen. Er volgde wat nachtelijke controles. Het viel Lindsey op dat ze nog niet was gaan verliggen en ze helemaal koud aan voelde. Het kitten wakker gemaakt. Gelukkig leefde ze nog. Echter zo verzwakt dat zij zichzelf niet warm kon houden.

Vrijdag heeft zij gelukkig wat tonijn kunnen eten en wat gedronken. Oooh wat was het toch een lieverd. Waar ze zich eerst niet liet pakken, was ze nu niet meer bij ons weg te slaan. Op zoek naar warme plekjes en om lekker te kroelen. 's Avonds vertrokken wij op tijd richting het vliegveld van Heraklion. Na 1,5 uur zoeken, een hoop gevloek en vermijden van meneer de agent hadden wij Sue eindelijk gevonden. Wat een lieve dame! Zij gaat zorgen voor dit mormeltje tot ze naar Nederland kan vliegen en dan komt deze dame bij mij wonen <3

Vrijdag heb ik een mooie naam voor haar gevonden. Deze dame heet vanaf nu Joya en dit betekend 'geluk'. En wat mag zij van geluk spreken dat wij haar gevonden hebben! Tot over een week of 4 a 5 lieve Joya!

Thank you Sue for helping us and Joya.

Gister zijn wij dus terug gekomen. Zonder Joya, maar wel met twee andere katten want Lindsey wilde er ook twee redden. Sammy en Moos zijn met ons meegevlogen als zijnde handbagage. Zulke lieve en leuke beestjes!

Joya
Afbeelding

Sammy
Afbeelding

Moos
Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:12

Och wat een verhaal zeg ! Wat fijn dat het hummeltje straks bij jou gaat wonen <3

En die andere 2 katjes zijn ook erg leuk <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:15

Bij de foto van Sammy sloeg m'n hart een slag over; wat lijkt hij veel op Tom* zeg. :wow:
Dit was Tom trouwens:
Afbeelding

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:26

Dat lijkt echt sprekend! Die onderste twee zijn van Toushie :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:22

Rena balen ><

Winsel dat snap ik volkomen :j

Milatje wat een leuke dieren ♡

Ik heb gewoon niks te melden haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:54

milatje schreef:
Dat lijkt echt sprekend! Die onderste twee zijn van Toushie :-D

Alleen de oren zijn verschillend van grootte. :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:00

Ja, nu je het zegt. Grappig zeg :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:17

Die katten lijken idd op elkaar :P

Ik heb zojuist gebeld naar een voormalig bejaardentehuis, zij verhuren op dit moment de appartementen, sociale huur. Er zijn nog 8 woningen vrij en op dit moment twee mensen voor mij die eerst een keus maken. Als zij een keus gemaakt hebben welk appartement ze willen, belt die mevrouw mij weer opnieuw op om te bezichtigen ed :)

Waar ik wel even mee zit is dat ze per direct beschikbaar zijn, moet dus even goed puzzelen hoe ik die laatste maanden van dit jaar rond ga komen, vanaf januari krijg ik dan meer huurtoeslag en dan wil het wel :) Huurtoeslag van januari krijg je eind december toch ?

Zijn wel mooie appartementen met balkon en eigen keuken/badkamer ed :)
En nog even een vraagje over afvalstoffen gemeente, betaal je die elke maand ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even wat fototjes van het appartement, ze zullen er vast niet allemaal zo uit zien, maar hier ben ik best enthousiast over :D Nu afwachten wanneer die vrouw mij terug belt :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:42

Dat ziet er best ruim uit winsel!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:05

Ja dacht ik ook :D Moet dus nog even afwachten totdat ik terug gebeld wordt en dan bezichtigen :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:09

Leuk!!!
Ben benieuwd

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:54

Afvalstoffen kon ik in een keer of in termijnen voldoen.

Appartement ziet er ruim uit idd! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:18

Apart Winsel in bejaardentehuis , ziet er ruim uit net als bij oma vroegah

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:20

Haha ja voormalig bejaardentehuis he :P Ik ga niet tussen de berjaarde mensen zitten hoor haha
Dit pand stond volledig leeg vandaar dat het nu verhuurd wordt als sociale huurwoning :)
Hoop echt dat het wat wordt, likje verf, laminaat op de vloer en dan ziet het er waarschijnlijk al anders uit :D

Afvalstoffen had ik maandelijks staan, dat is dus niet nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:23

En gezamenlijke ingang of niet? , oh en lift! Leuk leuk!, en apart hihi

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:26

Je kan het zien als een appartementen complex :) Iedereen heeft eigen ingang, badkamer, keuken enz :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:30

Ah vet , mooi stekje als eerste keer op jezelf :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:31

Ja daarom, groot genoeg voor mij alleen en af en toe voor mn vriend haha
En huisdieren zijn toegestaan en er is een balkon :D

Hoop dat ik deze week gebeld wordt....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:05

Ik heb nog even een vraagje...

In 2015 krijg ik minder huurtoeslag dan in 2016. Omdat vanaf 2016 huurtoeslag wordt berekent met mijn huidige loon en in 2015 het loon van mijn vorige werk er ook nog bij berekent wordt...

Hoe ga ik dat doen ? Laten we zeggen dat ik in november en december nog minder huurtoeslag krijg ( als ik een huisje heb ) moet ik dan in december weer opnieuw het aanvragen voor januari ofzo ? :o?
Het verschil is 112 euro zoals ik heb berekent dus dat wil ik niet laten lopen haha

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:30

Nee, elk jaar wordt er een schatting gemaakt. Je kan gewoon aan het eind van dit jaar de schatting voor 2016 aanpassen aan je huidige loon :-)