E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Onlylienn schreef:
Heb even rond gekeken, en via coolblue kwam de pocketbook era color het beste uit.. op mijn punten dan zeg maar.. is het ene beetje een fatsoenlijke qua merk?

Geen ervaring mee. Ik heb een Kobo libra.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Ik heb bewust voor een Kobo gekozen zoda5 ik het plus abonnement kan nemen. Die haal ik er echt dik uit. :j

Hoe wil je aan je voorraad boeken komen?

Onlylienn

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Oké, dus Kobo heeft abonnements vormen waar je dan tot een aantal boeken toegang hebt? Dat is dan wel weer een pluspunt van de Kobo

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Ja, ik betaal 12 euro dacht ik en kan onbeperkt boeken lezen.

Sommige nieuwe exemplaren tegen bijbetaling maar die worden na verloop van tijd ook gratis. Dus die zet ik op mn verlanglijst en die loop ik eens in de zoveel tijd door of er weer gratis nieuwe boeken zijn. :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Ik heb een kobo clara. Maar ik denk dat ik niets aan kobo plus heb, want veel van de boeken die ik wil lezen zitten niet in het aanbod en kosten alsnog geld. Dat is wel balen. Verder moet ik ook wel zeggen dat ik het irritant vind dat je zo vast zit aan een bepaalde site of format qua boeken kopen. Boeken van Amazon krijg je er volgens mij niet op, alleen die je via kobo koopt. Dan ben je toch wel weer beperkt.

Maar ik vind het wel heel fijn lezen en tot nu toe erg blij mee! Ik was anti maar eigenlijk is het wel erg prettig lezen zo'n klein dingetje vast houdend ipv een dik boek of een boek wat niet mag beschadigen en je dus moeilijk moet doen om hem netjes te houden :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Het ligt er denk ik inderdaad aan wat je graag leest! Ik kom een heel goed eind met de thrillers en romans die er nu gewoon op staan. En ik lees VEEL. :')

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:38

Ik ben ook echt een die veel leest, heb een grote boekenkast die zowat uitpuilt :') er past simpelweg geen boek meer bij :').
Daarnaast liggen er ook nog overal het en der 2/3 boeken.. gewoon veel..
mijn vriend gaf echt al jaren aan “neem toch zn E reader” maar iets hield me steeds tegen, het gezellige, het knusse om lekker weg te duiken met een boek, de geur.. <3 maar mijn interesse is dus wel gewekt.. niet meer die dikke boeken vast houden, in elke positie kunnen lezen, makkelijker mee voor vakantie etc. := En gelukkig zijn veel dan wel bijna alle boeken wel als een e book te verkrijgen,

Ben voornamelijk fan van thrillers! Dus suggesties zijn welkom :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

Ik heb een Kobo Libra met Plus abo. Maar ook een abo bij Bookchoice. Ik lees ook voornamelijk thrillers en heb inmiddels zo’n 600 boeken op mijn ereader. Er zit genoeg in Kobo plus, ook nieuwe boeken. Niet alles natuurlijk maar vaak komt dat later alsnog

Series waar ik fan van ben zijn Doggerland, Erika Foster, Chris Carter, Angela Marsons. Zitten allemaal in Kobo Plus

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:21

Tancreda4 schreef:
Ik heb een kobo clara. Maar ik denk dat ik niets aan kobo plus heb, want veel van de boeken die ik wil lezen zitten niet in het aanbod en kosten alsnog geld. Dat is wel balen. Verder moet ik ook wel zeggen dat ik het irritant vind dat je zo vast zit aan een bepaalde site of format qua boeken kopen. Boeken van Amazon krijg je er volgens mij niet op, alleen die je via kobo koopt. Dan ben je toch wel weer beperkt.

Maar ik vind het wel heel fijn lezen en tot nu toe erg blij mee! Ik was anti maar eigenlijk is het wel erg prettig lezen zo'n klein dingetje vast houdend ipv een dik boek of een boek wat niet mag beschadigen en je dus moeilijk moet doen om hem netjes te houden :))

Met een Kindle ben je ook beperkt, tenzij je alles eerst omzet. Standaard epubs bevatten ongeloofelijk veel fouten en omgekeerd kan je alles wat je via Amazon "aankoopt" niet langer downloaden en omzetten om op een andere reader te zetten. (uitgez als je een oude Kindle hebt die gekoppeld is met Calibre, dan zou het nog wel lukken)
Vandaar da tik aangaf dat hoe en waar je ebooks wil aanschaffen imo dooslaggevend is. Of dat je de overstap naar een tablet met eInk scherm moet overwegen (Boox)

Voor leestips zou ik een kijkje nemen in dit topic:
[ENT] [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Ik lees veel Engels, wellicht dat het daar aan ligt? Binnenkort neem ik een proef abbo op kobo, dan kan ik wat beter rond snuffelen of ik wat kan vinden of dat het toch steeds buiten het plus abonnement ligt. Wat dat betreft super fijn dat je proef abbo kunt doen:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:40

Ik heb ook een Kobo abbonement en kom er goed mee uit

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Tancreda4 schreef:
Ik lees veel Engels, wellicht dat het daar aan ligt? Binnenkort neem ik een proef abbo op kobo, dan kan ik wat beter rond snuffelen of ik wat kan vinden of dat het toch steeds buiten het plus abonnement ligt. Wat dat betreft super fijn dat je proef abbo kunt doen:)

Ik lees ook vnl Engelstalig en vond het aanbod ook telkens te beperkt. Maar ik ken verschillende mensen met een Kobo plus abbo die heel tevreden zijn. Dus ligt er maar aan of je voornamelijk in het Nederlandstalig leest en welk genre.
Ik geloof ook dat het aanbod gebonden is aan het land waarin je je bevindt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:58

Ik ben een pocketbook en ben er heel blij . Hiervoor 90 jaar een kobo gehad

Maat ik heb een grote voorraad e boeken en een abonnement bij de bieb en daar heb ik genoeg aan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

90 jaar? Bestaat Kobo al zo lang? :P
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb ook al jaren ereaders van Kobo en ben er heel blij mee.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Bedankt

Hahaha dat moet 9 jaar zijn

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Met thrillers kun je je lol op met Kobo! Staan zo ontzettend veel thrillers op! (Lees ik zelf ook het liefst).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Ik lees ook alleen maar Thrillers en die staan er idd genoeg op!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Ik denk dat als je veel Engels leest, je waarschijnlijk beter af bent met een Kindle en Kindle Unlimited abbo.
Dat is bijna alleen maar Engelstalig volgens mij, en anders kun je bij de Engelse id Amerikaanse Amazon een abbo krijgen.

Via Adobe digital editions geloof ik kun je tegenwoordig ook EPUB’s toevoegen aan een kindle, dus Best of both worlds denk ik.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

Onlylienn schreef:
Heb even rond gekeken, en via coolblue kwam de pocketbook era color het beste uit.. op mijn punten dan zeg maar.. is het ene beetje een fatsoenlijke qua merk?

Hier echt een fan van PocketBook :j

Mijn eerste PocketBook QI 700 is ruim 12 jaar meegegaan zonder ooit vast te lopen. Dus vorig jaar, nadat de accu definitief overleden was, de Era Colour gekocht. Ben er nog steeds heel blij mee, en kan nu gewoon ook makkelijker pdf-jes met grafieken bekijken en strips lezen. En ook deze is in dit jaar nog niet vastgelopen.

Verder lees ik van alles wat ik leuk vind, diverse genres.