Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:46

prompter schreef:
Even de rode letters negeren.

Ik vind dat mensen steeds meer zeuren over pakketjes die niet op tijd of binnen hun tijd worden bezorgd. Bestel het gewoon wat eerder als je iets nodig hebt. Al die pakketbezorgers werken zich uit de naad omdat ze per bezorgd pakketje betaald krijgen in plaats van een vast salaris, maar iedereen wil tegenwoordig maar op de minuut weten hoe laat hun pakketje komt. Ik vind het wel een beetje verwend gedrag :o

Dat is wat je krijgt als je heel groot op je website zet: "vandaag besteld voor tijd X, morgen in huis."

Persoonlijk maakt het mij niet superveel uit, maar wat ik wel vervelend vind is dat pakketbezorgers er vaak een zooitje van maken:
- om 8:00 uur een bericht krijgen dat het 'vandaag niet meer is gelukt om je pakket te bezorgen'. De dag is nog jong?
- tijdsvakken geven tussen 9:00 uur en 18:00 uur
- aanbellen en direct weglopen, om vervolgens een niet-thuis update te geven en je pakket naar een pakketpunt te brengen
- niet eens aanbellen en gewoon je pakje op de stoep zetten, zodat je die pas vind als je de deur uit stapt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:52

rien10 schreef:
Vraag en aanbod. Als niemand “levering de volgende dag, in het door u gewenste tijdvak” aanbied, stopt die dwingende klant vraag.

Klopt, verantwoordelijkheid van de aanbieder dus en niet van de klant. Als aanbieder doe je beloftes die je kan waarmaken of waarvoor je alles doet om die waar te maken, lukt dat niet, dan mogen klanten balen en de aanbieder op de mislukte dienst wijzen zonder dat ze meteen aan het zeuren zijn. Je bent als webshop gelukkig niet verplicht om met een messcherpe levertijd te adverteren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 19:16

Ik vind het idd niet belangrijk dat ik pakket die volgende dag krijg. Wel dat de informatie die ik krijg van een pakketbezorgdienst kloppend is. En niet 3 uur eerder als het tijdvak komen, dingen neerzetten zonder toestemming en noem maar op.

Ik zou wel aan willen kunnen geven of iets 'snel' moet of niet. :') Zolang ik naar weet wanneer het komt en die stomme apps ook werken als ik dan wijziging doorgeef.

Dat op tijd bestellen zullen sommige nooit leren, nee. Alles ligt aan anderen en niet aan hun slechte planning.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:14

prompter schreef:
Even de rode letters negeren.

Ik vind dat mensen steeds meer zeuren over pakketjes die niet op tijd of binnen hun tijd worden bezorgd. Bestel het gewoon wat eerder als je iets nodig hebt. Al die pakketbezorgers werken zich uit de naad omdat ze per bezorgd pakketje betaald krijgen in plaats van een vast salaris, maar iedereen wil tegenwoordig maar op de minuut weten hoe laat hun pakketje komt. Ik vind het wel een beetje verwend gedrag :o

Is voor mij vooral belangrijk dat PostNL levert in de tijd die ze zelf aangeven... Ik had vorige week maandag een pakket die zou komen. Woensdagavond had ik m nog niet, maar die stond wel op bezorgd. Bleek kwijt te zijn geraakt.. Vervolgens zou er zaterdag een aangetekend pakket komen. Die kwam afgelopen woensdag... oftewel, 4 dagen later dan gemeld. Vervolgens kon ik ook geen handtekening ervoor zetten omdat zijn systeem raar deed....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:12

UO: 24/7 een graasmasker is dierenmishandeling.

Femke_Tweety

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:02

UO;

Ik vind de huidige trend in korte kapsels met extreeeeem scherpe lijnen gruwelijk lelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:04

Zijn dat die heeft die meneer of mevrouw nu een bouwhelm op? Dat kan toch alleen met stijl dik haar en enorme hoeveelheden gel lak vet of wat ook?

Kwa graasmasker 24 uur per dag om is voor mij ook heel wat uren te lang voor een paard. Mijn tinker heeft af en toe een graasmasker nodig gehad maar ik ben heel snel overgegaan op strookbegrazing en andere manier van weidebeheer omdat ik merkte dat hij echt hinder had van zijn masker, hooi eten ging bijna niet, even lekker zichzelf knagen werd flink bemoeilijkt. Andere paarden groomen onmogelijk,

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:11

Zo lang vind ik ook zielig. De mijne staat verplicht in het paddock seizoen ermee buiten, maar die heeft toch echt een manier gevonden om andere paarden terug te krabbelen. :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:21

karuna schreef:
Zijn dat die heeft die meneer of mevrouw nu een bouwhelm op? Dat kan toch alleen met stijl dik haar en enorme hoeveelheden gel lak vet of wat ook?

Dit.

Is helemaal hip blijkbaar en ik vind het schreeuwend lelijk.

Ieder moet vooral doen wat hij wil hè, voor alle duidelijkheid. En ik ben nu niet bepaald een modekampioen zelf.
Ik zeg ook niets over persoonlijkheid of karakter van deze mensen.

Ik vind het gewoon vreselijk lelijk :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:21

Ik ook. Lijkt net Lego of Minecraft ofzo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:26

Femke_Tweety schreef:
UO;

Ik vind de huidige trend in korte kapsels met extreeeeem scherpe lijnen gruwelijk lelijk.

Die geschoren lijntjes? Dat blijft maar een week mooi, dan groeit alles weer terug. Mooi kappers-verdienmodel.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:27

Het blijft een week gruwelelijk bedoel je... :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:27

Ja. Ha ha. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:30

UO: ik vind het belachelijk dat er gisteren wedstrijden met paarden gereden werden. En dat er mensen zijn die hier blij naar hebben zitten kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:29

Sherivey schreef:
UO: ik vind het belachelijk dat er gisteren wedstrijden met paarden gereden werden. En dat er mensen zijn die hier blij naar hebben zitten kijken.

En een aantal influencers die er ook nog trots over vertellen dat ze zijn gegaan "want het kon best en ze dachten aan het welzijn van de paarden."
Nou nee, als je daar aan had gedacht, dan had je het risico niet eens genomen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:09

Cayenne schreef:
Sherivey schreef:

En een aantal influencers die er ook nog trots over vertellen dat ze zijn gegaan "want het kon best en ze dachten aan het welzijn van de paarden."
Nou nee, als je daar aan had gedacht, dan had je het risico niet eens genomen.

Dat. Precies dat.

"Ze krijgen extra water."
Ja, leuk, maar dat hebben ze sowieso nodig met die warmte.

Vrijwel alle hardloopwedstrijden waren afgelast, maar met paarden ging alles wel gewoon door. :n

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:05

Mijn UO: Ik heb echt een hekel aan spraakberichten op whatsapp Met wat uitzonderingen
Ik wil niet mijn geluid aan moeten zetten zodat iedereen mee kan luisteren, ik hoor mijn stem niet graag dus je zult van mij ook nooit een spraak bericht terug krijgen.

Maar schijnbaar is het echt van deze tijd, dan heb ik nog liever dat men mij belt zodat niet de hele wereld mee kan luisteren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:26

Oh, zoooo mee eens!
Ik kan echt niets met spraakberichten. Soms krijg je er van 8 minuten of zo... Dat is bekant een podcast. := En volledig eenrichtingsverkeer ook.
Bel dan gewoon even.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:28

Ik vind het ook heel onhandig, een appje kan ik lezen onder het werken door (op mijn horloge), een spraakbericht moet ik echt afluisteren als ik even ergens alleen ben ofzo, dus als er dan haast mee is dan werkt dat echt niet.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:49

Saul schreef:
Mijn UO: Ik heb echt een hekel aan spraakberichten op whatsapp Met wat uitzonderingen
Ik wil niet mijn geluid aan moeten zetten zodat iedereen mee kan luisteren, ik hoor mijn stem niet graag dus je zult van mij ook nooit een spraak bericht terug krijgen.

Maar schijnbaar is het echt van deze tijd, dan heb ik nog liever dat men mij belt zodat niet de hele wereld mee kan luisteren.

Spraakberichten vind ik ook vreselijk, máár ik kwam er laatst achter dat als je je telefoon bij je oor houdt, het in ieder geval niet op luidspreker wordt afgespeeld maar "gewoon" alsof je aan het bellen bent. Dat verzacht het leed wellicht iets...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:57

Ik ben dol op spraakberichten. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:59

Kaitlyn schreef:
Ik ben dol op spraakberichten. :')

Shame, shame, shame!

:')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 11:01

C_estmoi schreef:
Saul schreef:
Ik wil niet mijn geluid aan moeten zetten zodat iedereen mee kan luisteren, ik hoor mijn stem niet graag dus je zult van mij ook nooit een spraak bericht terug krijgen. :')

Spraakberichten vind ik ook vreselijk, máár ik kwam er laatst achter dat als je je telefoon bij je oor houdt, het in ieder geval niet op luidspreker wordt afgespeeld maar "gewoon" alsof je aan het bellen bent. Dat verzacht het leed wellicht iets...

Dat werkt bij mij helaas niet. Dan gaat het geluid uit

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 11:10

Ik houd van spraakberichten krijgen. Verstuur ze zelf amper, maar luister ze graag. Van 1 vriendin iig. Maar heb wel oordopjes in buiten de deur of ik luister ze thuis. Dat weet ze dus kan uren duren. Als er spoed is belt ze wel. Want ook normaal appje lees ik wanneer ik tijd heb en dat kan uren duren.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 12:22

Ik had/heb er ook een hekel aan, vooral omdat ik toch snel vergeet wat er gezegd werd. Kom dus niet met 3 verschillende opdrachten aan..

Ff de stem horen van mijn vriend, is dan wel weer leuk.

Zelf nooit verstuurd.