Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 10055
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:46

prompter schreef:
Even de rode letters negeren.

Ik vind dat mensen steeds meer zeuren over pakketjes die niet op tijd of binnen hun tijd worden bezorgd. Bestel het gewoon wat eerder als je iets nodig hebt. Al die pakketbezorgers werken zich uit de naad omdat ze per bezorgd pakketje betaald krijgen in plaats van een vast salaris, maar iedereen wil tegenwoordig maar op de minuut weten hoe laat hun pakketje komt. Ik vind het wel een beetje verwend gedrag :o

Dat is wat je krijgt als je heel groot op je website zet: "vandaag besteld voor tijd X, morgen in huis."

Persoonlijk maakt het mij niet superveel uit, maar wat ik wel vervelend vind is dat pakketbezorgers er vaak een zooitje van maken:
- om 8:00 uur een bericht krijgen dat het 'vandaag niet meer is gelukt om je pakket te bezorgen'. De dag is nog jong?
- tijdsvakken geven tussen 9:00 uur en 18:00 uur
- aanbellen en direct weglopen, om vervolgens een niet-thuis update te geven en je pakket naar een pakketpunt te brengen
- niet eens aanbellen en gewoon je pakje op de stoep zetten, zodat je die pas vind als je de deur uit stapt

Gini
Berichten: 18514
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:52

rien10 schreef:
Vraag en aanbod. Als niemand “levering de volgende dag, in het door u gewenste tijdvak” aanbied, stopt die dwingende klant vraag.


Klopt, verantwoordelijkheid van de aanbieder dus en niet van de klant. Als aanbieder doe je beloftes die je kan waarmaken of waarvoor je alles doet om die waar te maken, lukt dat niet, dan mogen klanten balen en de aanbieder op de mislukte dienst wijzen zonder dat ze meteen aan het zeuren zijn. Je bent als webshop gelukkig niet verplicht om met een messcherpe levertijd te adverteren.

MyWishMax

Berichten: 27774
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 19:16

Ik vind het idd niet belangrijk dat ik pakket die volgende dag krijg. Wel dat de informatie die ik krijg van een pakketbezorgdienst kloppend is. En niet 3 uur eerder als het tijdvak komen, dingen neerzetten zonder toestemming en noem maar op.

Ik zou wel aan willen kunnen geven of iets 'snel' moet of niet. :') Zolang ik naar weet wanneer het komt en die stomme apps ook werken als ik dan wijziging doorgeef.

Dat op tijd bestellen zullen sommige nooit leren, nee. Alles ligt aan anderen en niet aan hun slechte planning.

iirrssjjee

Berichten: 6438
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:14

prompter schreef:
Even de rode letters negeren.

Ik vind dat mensen steeds meer zeuren over pakketjes die niet op tijd of binnen hun tijd worden bezorgd. Bestel het gewoon wat eerder als je iets nodig hebt. Al die pakketbezorgers werken zich uit de naad omdat ze per bezorgd pakketje betaald krijgen in plaats van een vast salaris, maar iedereen wil tegenwoordig maar op de minuut weten hoe laat hun pakketje komt. Ik vind het wel een beetje verwend gedrag :o


Is voor mij vooral belangrijk dat PostNL levert in de tijd die ze zelf aangeven... Ik had vorige week maandag een pakket die zou komen. Woensdagavond had ik m nog niet, maar die stond wel op bezorgd. Bleek kwijt te zijn geraakt.. Vervolgens zou er zaterdag een aangetekend pakket komen. Die kwam afgelopen woensdag... oftewel, 4 dagen later dan gemeld. Vervolgens kon ik ook geen handtekening ervoor zetten omdat zijn systeem raar deed....