Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 06:55

Ik had een zeer enthousiaste verkoper haha. Ik vroeg of 3 zakken hondenvoer er nog waren en of ik er dinsdag middag om mag komen. Ik kreeg als antwoord een tikkie voor 150 euro en daarna een bericht dat er 4 zakken zijn en ik uiteraard voor extra geld ook 4 mee mag nemen.
Aangegeven dat ik het prima vind mits houdbaarheidsdatum minimaal nog 6 maanden oke is. Ga er dinsdag om maar wel aangegeven dat ik of contant betaal of digitaal als ik ter plaatse ben. Met dit soort bedragen en voeding ga ik echt niet voordien betalen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:18

xTammyy schreef:
Ik had er vanavond ook eentje:
‘Is dit nog te koop?’
Ik reageerde binnen een paar minuten dat het er nog was.
‘Oh sorry ik heb al wat anders gevonden’
Fijn dat het zo snel ging _O-

Dit zou mij ook gebeuren! Ik bied/reageer heel vaak op diverse advertenties binnen een paar minuten (omdat er altijd wat zijn die niet akkoord gaan met een bod, waarbij toch al verkocht blijkt of die nooit reageren). En als er dan een paar toevallig snel zijn, lijkt het heel maf dat ik dan zeg dat ik al iets anders heb. Maar het gebeurt me best vaak zo.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:10

Oke... Geen marktplaats, maar wel een verkoop naar iemand naar het buitenland. Koper wilt graag via PayPal omdat ze zeker wilt zijn dat het pakketje bij haar binnen komt.

Hoe werkt dit? Heb een QR-code die ik naar haar kan sturen? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook een beetje beschermd ben? Niet dat ze zomaar het geld terug kan halen.

(Ik heb overigens de koper benaderd, niet andersom. Gaat om een verloren pakketje dat we hebben opgekocht en waarvan we degene op de pakbon zelf hebben gecontacteerd)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:55

Cardy schreef:
Oke... Geen marktplaats, maar wel een verkoop naar iemand naar het buitenland. Koper wilt graag via PayPal omdat ze zeker wilt zijn dat het pakketje bij haar binnen komt.

Hoe werkt dit? Heb een QR-code die ik naar haar kan sturen? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook een beetje beschermd ben? Niet dat ze zomaar het geld terug kan halen.

(Ik heb overigens de koper benaderd, niet andersom. Gaat om een verloren pakketje dat we hebben opgekocht en waarvan we degene op de pakbon zelf hebben gecontacteerd)

Snap ik het goed ? Koper had dit product al gekocht en pakket is verloren gegaan?
Jullie hebben het via "?" opgekocht en zijn erachter gekomen wie de oorspronkelijke koper was ?

Is de oorspronkelijke koper dan schadeloos gesteld vanuit de originele verkoper ?

De koper wil het dus nu via PayPal aan jullie betalen ( zal dan waren en diensten zijn, dus met eeb extra bijdrage)
Is op zich geen probleem - mits dat je alles goed vastlegd. Dus foto's maken van product, inpakken,inleveren, enz, enz.
Dan heb ten allen tijde bewijs tegenover PayPal.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:27

Uiteraard is koper schadeloos gesteld, heb de vraag gesteld of ze nog een 2e wilde hebben. Gaat om een product dat € 200+ kosten en nu voor een klein bedragje wordt overgekocht. Win-win voor beide haha.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:18

Cardy schreef:
Uiteraard is koper schadeloos gesteld, heb de vraag gesteld of ze nog een 2e wilde hebben. Gaat om een product dat € 200+ kosten en nu voor een klein bedragje wordt overgekocht. Win-win voor beide haha.

Okidoki
Als buitenlandse koper snap ik dat die dus met PayPal waren en diensten wil betalen.
Maar zoals gezegd, als jij van alles foto's maakt , enz enz, kan je weinig gebeuren - ook al wil koper je naaien, want jij kan dan bewijzen dat alles ok was.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 07:48

Kun je het niet via Vinted versturen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:23

Geprobeerd, maar ze is van Duitsland.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 15:23

Ik heb een frees te koop. Morgen komt er iemand ophalen voor 120 euro. Krijg ik net een bod van 55 dus geef aan dat die morgen opgehaald wordt voor 120 euro.

Volgend bod is 65 euro.

Echt ten eerste heb ik al een afspraak staan en ten tweede het is nog steeds minder.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 08:17

Niet zozeer deze keer een ergernis/ raar mens wat betreft 1 advertentie, maar gewoon meerdere advertenties achter elkaar...waarom vraag je als verkoper op marktplaats méér dan de huidige nieuwprijs bij een webshop! 8)7

Gisteren even gekeken naar een wandelrugzak, maar gewoon meerdere advertenties die zeggen "nieuw" en dan gewoon dezelfde of zelfs een hogere vraagprijs hanteren dan een officiële webshop...

Ik snap dat nooit....

Ten eerste is het nooit meer echt nieuw zodra je met een product de winkel uit loopt/ niet binnen de retour termijn retourneert. En zit er via marktplaats natuurlijk geen officiële garantie op.

2 je gaat het toch nooit verkocht krijgen? Tja, misschien aan een dombo die niet eerst de actuele nieuwprijs googled, maar ik hoop toch dat eenieder zo snugger is even te controleren wat de huidige nieuwprijs is voordat je op marktplaats iets 2e hands koopt?

En daarnaast denk ik wél eerst na voordat ik iets koop en heb ik zelden een retour en al helemaal nooit dat ik nét na de officiële retour termijn alsnog besluit iets niet te willen en mocht dat ooit gebeuren, dan weet ik héél goed dat je er nooit meer dezelfde prijs voor gaat krijgen op marktplaats dan waarvoor ik het zelf heb gekocht.

Meestal nieuw met kaartjes eraan = 20-30% onder de huidige nieuwprijs. Maximaal!

Ik vind het best, ik ga binnenkort wel ff shoppen bij de Decathlon.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:04

Ik heb wel eens iets boven de nieuwprijs verkocht. Als iemand dat er voor wil betalen is het prima toch?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:16

1. Laagste prijs garantie is geen ding op MP
2. Verkoper kan het zelf gewoon voor een hogere prijs hebben gekocht
3. Als er kortingsacties online van toepassing zijn, die gaan wel weer voorbij

Ik snap dan weer niet dat mensen zich er druk over maken, scroll lekker langs de advertentie of zelfs helemaal langs MP en bestel lekker nieuw :')
Toen ik een ongebruikte rijbroek op MP had staan kreeg ik ook een regen aan berichtjes dat mijn prijs veeeeel te hoog was (-20% van mijn aankoopprijs), want namelijk EXACT dezelfde rijbroek (in een andere kleur en 2 maten kleiner :+ ) stond ergens te koop voor -70% dus ik moest die prijs ook hanteren!

_O- :evaw:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 17:59

Vragen staat vrij toch....laatste waar ik me druk om maak. Ik koop meestal hondenvoer voor 2 euro per kg via marktplaats en dan de duurdere/betere merken. Ik biedt dat ook altijd. Echter vorige week 60 kg opgehaald voor 200 euro. Was alsnog meer dan prima prijs. Beide partijen tevreden en komende 3 maanden hoef ik niets te zoeken. Hadden ze meer gevraagd ook prima maar dan was ik verder gaan zoeken en mezelf er totaal niet druk om gemaakt. Dat is hoe marktplaats werkt. Heb vorig jaar eens 40 kg voor 40 euro opgehaald en kreeg er nog allerlei koekjes bij. Ook toen waren verkoper en ik blij met de deal.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 18:01

Toen mijn hond overleed heb ik ook een hoop naar het asiel gebracht, maar mijn vriend zei die dure blikken zou ik op mp zetten. Ik had nooit gedacht dat iemand hondenvoer zou komen via mp.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 18:14

laura1987 schreef:
Toen mijn hond overleed heb ik ook een hoop naar het asiel gebracht, maar mijn vriend zei die dure blikken zou ik op mp zetten. Ik had nooit gedacht dat iemand hondenvoer zou komen via mp.

Ik doe niets liever. Vroeger een periode gehad dat ik dat uit noodzaak deed. We konden 2 husky's zelf opvangen en houden of laten euthanaseren ivm kennelsyndroom toen hun eigenaar ze nooit meer op kwam halen na een logeerpartij. Het bevalt me echter prima dus ben het blijven doen. Betreffende honden inmiddels overleden aan ouderdom overigens. Huidige honden (8 en 6) eten al hun hele leven zo. Steeds andere merken en andere smaken. Vorig jaar kreeg ik 4 kg farmfood gratis en 10 blikken profine blikvlees voor 20 euro. Ze hebben ontzettend lekker en luxe gegeten op vakantie en kostte geen drol. De kwaliteit is echt niet anders als vanuit de winkel bijvoorbeeld. Net als acana is voor mij onbetaalbaar. Echter had vorig jaar 3 zakken van 14,5 kg voor 150 euro. Dan is het prima te doen. Heb gelijk ervaren dat de honden het niet echt lekker vonden, erg veel van poepten en ik dus niet rauwig moet zijn dat ik het normaal te duur vind in aanschaf (gerust rond de 100 euro per 14,5 kg). Overigens ik koop ook gerust wel via de winkel of zooplus als dat net zo uit komt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:56

Hier ook al eens hondenbrok prima verkocht via marktplaats. Toen onze pup kwam voor de zekerheid de brok die hij ook kreeg naast het vlees gekocht, 10 kilo zak. Maar hier thuis direct volledig op vlees dus daarna ook iemand heel blij kunnen maken met een dichte zak goed voer voor een leuke prijs, dus het wordt zeker gedaan!
Mevrouw woonde hier niet ver vandaan maar had alleen een fiets ter beschikking dus heb toen afgesproken het mee te nemen als ik in de woonplaats was waar zij woonde, daar heeft ze het toen bij me bij de auto/winkel opgehaald.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:41

Had een oproep geplaatst voor iemand die licht tuinwerk (grasmaaien etc) wilde doen voor max € 10,- per uur (ik kan niet meer missen). Ik kreeg binnen een dag ruim 70 reacties waarvan het grootste deel van hoveniersbedrijven, die het wel voor 45 tot 65 euro per uur wilden doen.

Dat snap ik dus niet. Waarom toch reageren als er duidelijk een prijs is aangegeven?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:00

Heb je geen buurkindje/buurtpuber die wat zakgeld wil verdienen?

Want eerlijk, denk dat er weinig volwassenen (en de kans is groot dat die op je MP adv reageren) zijn die voor €10 per uur de tuin van een ander willen onderhouden/maaien.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:04

10 euro per uur -21% btw -afschrijving van je apparatuur -reiskosten -pensioenopbouw sorry maar ik begrijp dat bedrijven jouw uur bedrag niet als serieus zien. Het is vervelend dat jouw budget niet hoger is, maar waarom verwachten mensen dat zzp’ers toch altijd graag geld toe leggen op hun werk…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:07

Ik denk zomaar dat de advertentie ook is bedoeld voor een kind in de buurt. Of gepensioneerde die graag nog wat bij doet.
Vind ik 10,- voor tegenwoordig nog laag.
Maar snap wel dat ts niet bedoelt daar een zzp-er voor te krijgen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:20

Ik heb ook wat!
Kaartje te koop voor animal event, ik heb in de titel en advertentie tekst de datum staan.
Iemand koopt hem, krijgt hem gemaild en daarna oeps het is de verkeerde datum.

Hoe los ik dit nu op?
Aan de eene kant vind ik het vervelend voor haar maar aan de andere kant moet ik er nu maar op vertrouwen dat ze hem echt niet gaat gebruiken?
En het geld terug storten?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:28

Jammer maar helaas voor die persoon. Aangeven dat je het heel vervelend vindt, maar je hem niet terugkoopt. Ze kan hem zelf doorverkopen?

Als het goed in de advertentie stond, dan had de koper beter moeten opletten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:41

Nee dit is echt haar fout. Zeker als het zo duidelijk erbij stond. Ze kan ze zelf weer gaan verkopen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:04

Ik heb bestrating (tegels, klinkers) op MP staan. Gratis, zelf ophalen.
Ze liggen al op pallets.

De eerste die reageert: "bezorg je ook?" :roll:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:43

Alja schreef:
Ik heb ook wat!
Kaartje te koop voor animal event, ik heb in de titel en advertentie tekst de datum staan.
Iemand koopt hem, krijgt hem gemaild en daarna oeps het is de verkeerde datum.

Hoe los ik dit nu op?
Aan de eene kant vind ik het vervelend voor haar maar aan de andere kant moet ik er nu maar op vertrouwen dat ze hem echt niet gaat gebruiken?
En het geld terug storten?

Hier zou ik niet in meegaan. Fout van haar en nu mogelijk een gratis kaart. Zou haar het zelf laten verkopen.