corinep schreef:Dat is nog eens een bijzondere naam zeg...
Slaat je kompas er van op hol?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Wat een plaatje! Dibs op je eerste fokproduct!
Plop1997 schreef:Urbanus schreef:Wat een plaatje! Dibs op je eerste fokproduct!
Hahaha eerst maar eens de eerste terug naar de fokker laten gaan. Vind het wel heel leuk om uit te pluizen welke hengsten leuke combi's zijn. Helaas kan ik nu alleen nog even op kleur en conformatie kijken. Zal in de komende maanden pas leren hoe ze is qua karakter.
Haar halfzus had nu ook een fantastisch wildkleur bont veulen aan de voet staan. Wist niet eens dat je die kleur uit een zwartbonte kon krijgen. Vind het heerlijk die toverballen, fokken is altijd gokken maar ik vind het geweldig welke verassingen er toch uit kunnen komen. Dacht dat ze nu ook met die hengst was gedekt maar moet het nog even navragen want ik onthoud al die namen niet.
Plop1997 schreef:c_alsemgeest schreef:Is het niet een valk bonte? Dan kan uit zwart prima.
Ik dacht eerst dat die palomino was, maar had op de gele vlek ook duidelijk een aalstreep. Vader is wild kleur/ bruinbont.
[ [url=m/XmfoIN.jpg]Afbeelding[/url] ]
c_alsemgeest schreef:Plop1997 schreef:
Ik dacht eerst dat die palomino was, maar had op de gele vlek ook duidelijk een aalstreep. Vader is wild kleur/ bruinbont.
[ [url=m/XmfoIN.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Aalstreep" kan bij een veulen etc ook countershading zijn.
Je kan ook testen dan weet je het helemaal zeker.
Het is wel een dotje.
Plop1997 schreef:Heb het even nagevraagd bij de fokker. Nirvana is gedekt met Love Game van stal Groenendaal. Hij is vosbont.
[ [url=m/Pp23MN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoop voor de fokker dat ze hiervan drachtig is. Vind de hengst zelf ook gaaf. Vraag me wel af welke kleuren er dan allemaal uit kunnen komen. Probeer me nu heel erg in te lezen in kleurgenetica maar het is echt een vak apart.
_San87_ schreef:Plop1997 schreef:Heb het even nagevraagd bij de fokker. Nirvana is gedekt met Love Game van stal Groenendaal. Hij is vosbont.
[ [url=m/Pp23MN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoop voor de fokker dat ze hiervan drachtig is. Vind de hengst zelf ook gaaf. Vraag me wel af welke kleuren er dan allemaal uit kunnen komen. Probeer me nu heel erg in te lezen in kleurgenetica maar het is echt een vak apart.
Oh die is tof.
Ligt eraan of de merrie homozygoot zwart is en of de vos agouti draagt.