Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:17

Als Belgie op slot zit komen de Belgen naar hier. Nu gaan de Nederlanders naar Belgie. Is niets nieuws.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:18

Sizzle schreef:
Wat mij het allermeeste stoort deze pandemie is het aanwijzen van schuldigen en dan vooral naar mensen die men niet kent en nooit gesproken heeft puur omdat men ergens is waar het toevallig druk is bijvoorbeeld.

Maar mensen zijn dus niet 'toevallig' zomaar in Antwerpen waar het 'toevallig' druk is. Dat is niet iets wat je overkomt. Steeds doen alsof je daar niets over kunt zeggen is miskennen van de motivaties van mensen.

Citaat:
Ik wil totaal geen aso gedrag goedpraten maar ik wil dat mensen stoppen met dat werpen van stenen.

Maar je praat het dus wel degelijk goed. Dat is precies wel wat je doet - in dit is bij lange na niet de eerste keer. (Stenen werp ik niet. Maar we hoeven ook niet alles voortdurend goed te praten.)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:25

Het is zo weinig concreet.. “mocht het nodig zijn” “meerdere maanden” “groot verschil” “bescherming was laag, maar nam toe” etc.

Wanneer is het nodig? Wat zijn meerdere maanden? Hoe groot is het verschil in percentages? Hoeveel nam het toe?….

Hier kun je als lezer toch net niks mee? Is deze info, deze percentages niet bekend? Of wordt het niet gedeeld?
[/quote]

Werkelijk kun je zien hoe ongeloofwaardig het allemaal is. Polarisatie en angst zaaien heet dat.[/quote]
En jij doet daar zelf niet aan denk je?[/quote]

Omdat ik geloof dat het niet om corona gaat, daar mogen meningen over verschillen toch?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:25

Het is eigenlijk maar goed dat niet elk land in de lockdown schiet, anders kom je er nooit achter of Omricron nu echt minder of juist meer heftig is toch?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:26

Pandora2 schreef:
Is goed voor onze economie, toch? We kunnen wel een steuntje gebruiken :D
Bart De Wever ook .... Wir schaffen das ! :')

Anyway, Novavax is goedgekeurd door het EMA lees ik.
Er was hier iemand of meerdere mensen die geen MrNa vaccin mochten, dus dit is goed nieuws voor hen.

Ja heel blij
En nu maar afwachten wanneer ( en of) t komt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:29

Shadow, lets agree to disagree, daar komen we toch niet uit.
Ik ben niet van mening dat ik iets goed praat. Ik wil niet dat mensen ad hoc hun medemens veroordelen zonder iets van ze te weten. Maar als jij dat zo voelt alsof ik jou of anderen daarmee onrecht aan doe dan is dat evengoed jouw recht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:41

OleJon schreef:
Het is zo weinig concreet.. “mocht het nodig zijn” “meerdere maanden” “groot verschil” “bescherming was laag, maar nam toe” etc.

Wanneer is het nodig? Wat zijn meerdere maanden? Hoe groot is het verschil in percentages? Hoeveel nam het toe?….

Hier kun je als lezer toch net niks mee? Is deze info, deze percentages niet bekend? Of wordt het niet gedeeld?

Werkelijk kun je zien hoe ongeloofwaardig het allemaal is. Polarisatie en angst zaaien heet dat.[/quote]
En jij doet daar zelf niet aan denk je?[/quote]

Omdat ik geloof dat het niet om corona gaat, daar mogen meningen over verschillen toch?[/quote]

Daar is een ander topic voor:
Viruswaanzin :D :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:47

Imker schreef:
Is long-covid nu dat het lang duurt voordat je genezen bent (zoals in it took a long time) of als in longen-waar-je-mee-ademhaalt?

Ik vind dat het allebei kan :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:48

Loretta schreef:
Ik ben toch wel blij dat ze op onze stal niet zo nauw kijken met de regels. Heb nog lekker kunnen rijden na 17:00. Mensen die op de manege staan hebben het moeilijker.

Volgens mij gelden daar geen regels voor op een pensionstal? Omdat je individueel de paarden beweging geeft.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:53

OleJon schreef:
IMANDRA schreef:
En jij doet daar zelf niet aan denk je?

Omdat ik geloof dat het niet om corona gaat, daar mogen meningen over verschillen toch?

Ongeacht mening, je zit continu te roepen over wereldordes, corruptie, etc etc. Dat is net zo goed angstzaaien. En misinformatie verder verspreiden, maar die laatste wil je vast niet toegeven.

996981

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:17

Wat ik heel opvallend vindt aan dit topic is dat men vindt dat anderen zich hetzelfde moeten gedragen als zijzelf. Men vindt echt dat de manier waarop zij invulling geven aan de maatregelen en mogelijkheden het juiste is. Waarom is dat toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:27

996981 schreef:
Wat ik heel opvallend vindt aan dit topic is dat men vindt dat anderen zich hetzelfde moeten gedragen als zijzelf. Men vindt echt dat de manier waarop zij invulling geven aan de maatregelen en mogelijkheden het juiste is. Waarom is dat toch?

ík mis waardering voor het overgrote deel van de bevolking waarvoor het virus geen noemenswaardig direct risico is, zich tóch laat vaccineren, zich toch aan beperkende maatregels houdt; voor anderen; voor risico-groepen (vooral >60, BMI 30+, roker) en opdat díe de zorg niet overspoelen.
Nu al meer dan anderhalf jaar, nu met weer meer beperkingen, zonder uitzicht op verbetering. Voor iets wat voor hén nauwelijks een direct risico is :)*
Enig begrip voor dat zat zijn, voor eens wat níet perfect doen, eens wat ruimte nodig hebben is méér dan op zijn plaats.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:32

@hc

Maar waarom heb je dan de booster genomen? Dat verbaast mij elke dag meer en meer aan je post.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:42

Loretta schreef:
Ik ben toch wel blij dat ze op onze stal niet zo nauw kijken met de regels. Heb nog lekker kunnen rijden na 17:00. Mensen die op de manege staan hebben het moeilijker.

Hier niet hoor. Ook wij kunnen gewoon na 17:00 terecht. Er is echt een onderscheid in het manegedeel en het pensiondeel zeg maar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:49

Lughnassadh schreef:
Loretta schreef:

Hier niet hoor. Ook wij kunnen gewoon na 17:00 terecht. Er is echt een onderscheid in het manegedeel en het pensiondeel zeg maar.

Ons pensiondeel is ook gewoon open gebleven, iets eerder dicht, om 21 uur ipv 23 uur.
We kregen vandaag zelfs een melding dat de gewone manegelessen zelfs door mogen gaan. Zonder toeschouwers en horeca dicht. Geen wedstrijden en evenementen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:52

Zebrastreep schreef:
@hc

Maar waarom heb je dan de booster genomen? Dat verbaast mij elke dag meer en meer aan je post.

Wat een rare vraag in het licht van wat ik net schrijf. Wat heeft dát te maken met waardering voor de gezonden die met de regels/vaccinerne opgezadleld worden?

Verder heb ik het helder toegelicht:
- om ouderen, dikkerds, rokerds te beschermen
- opdat die de zorg niet overspoelen
- opdat ik geen alibi ben voor het vaccineren van 5 - 12 jarigen
- voor een geldig Covid-bewijs
en ja ook ietwat maar niet meer dan dat voor de bescherming die het me zou moeten bieden.

Ík begrijp totaal niet wat daar aan te niet-begrijpen is.

En ja, ik ben het fokking zat dat er continue naar de gezonde massa gewezen wordt terwijl díe op een pechgeval na niet op de IC komen, hun levens wel onder de maatregelen kreunen, menigeen ook financieel.
Na anderhalf jaar voor anderen hun best doen, hoppa een ijskoude douche, zonder uitzicht op verbetering. Wat er vreemd aan is, is dat niet veel meer gezonden er de brui aan geven. Ze krijgen nog stank voor dank ook immers.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:09

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
@hc

Wat een rare vraag in het licht van wat ik net schrijf. Wat heeft dát te maken met waardering voor de gezonden die met de regels/vaccinerne opgezadleld worden?

Verder heb ik het helder toegelicht:
- om ouderen, dikkerds, rokerds te beschermen
- opdat die de zorg niet overspoelen
- opdat ik geen alibi ben voor het vaccineren van 5 - 12 jarigen
- voor een geldig Covid-bewijs
en ja ook ietwat maar niet meer dan dat voor de bescherming die het me zou moeten bieden.

Ík begrijp totaal niet wat daar aan te niet-begrijpen is.

En ja, ik ben het fokking zat dat er continue naar de gezonde massa gewezen wordt terwijl díe op een pechgeval na niet op de IC komen, hun levens wel onder de maatregelen kreunen, menigeen ook financieel.
Na anderhalf jaar voor anderen hun best doen, hoppa een ijskoude douche, zonder uitzicht op verbetering. Wat er vreemd aan is, is dat niet veel meer gezonden er de brui aan geven. Ze krijgen nog stank voor dank ook immers.

Omdat je steeds zit te hameren dat je niet snapt waarom gezonden mensen zich laten vaccineren tegen een volgens jou alleen gevaarlijke ziekte voor oude of zieke mensen.

Dan ga ik ervanuit dat je in de risico groep valt anders is het toch vreemd om te roepen dat je het onzin vindt dat gezonde mensen zich laten vaccineren is en dat je dan zelf ook gaat

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:12

Zebrastreep, HC is ruim in die leeftijdsklasse.
Die heeft zijn sporen al verdient zeg maar.

Wat me doet denken aan een vraag die ik al langer heb. HC: heb je eigenlijk nog paarden en rij je nog wel eens?
Ik vind nog altijd jammer dat je site niet meer bestaat met die geniale foto naast die vrachtwagen. Toevallig moest ik er laatst weer aan denken omdat ik op mijn nieuwe stal lang een drukke weg moet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:52

Sizzle schreef:
Wat me doet denken aan een vraag die ik al langer heb. HC: heb je eigenlijk nog paarden en rij je nog wel eens?
Ik vind nog altijd jammer dat je site niet meer bestaat met die geniale foto naast die vrachtwagen. Toevallig moest ik er laatst weer aan denken omdat ik op mijn nieuwe stal lang een drukke weg moet.

Ja en ja. Maar weinig door hun ouderdom. Vooral spelen en knuffelen.

Heb mijn eerste paarden nog steeds.
Twee inmiddels aan ouderdom overleden.
De jongste is 20.

Site bestaat nog steeds. Wordt onderhouden door Bandida.

@Zebrastreepje: Ik begrijp niet waar jij denkt te lezen dat ik tégen vaccineren van gezonde mensen ben. Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Ook is het niet alleen volgens míj :)*
Ik vind dat gezonde gevaccineerden een pluim verdienen.

Voor mij onbegrijpelijk dat je nu nóg niet begrijpt waarom ik gevaccineerd ben. Geef je nét een lijst!!! |o
Ongeacht mijn leeftijd.

Ik ben wel tegen vaccineren voor 5 - 12 jarigen. Ook dat is helder onderbouwd de revue gepasseerd.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-12-21 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:04

Oh echt is de site er nog? Kun je de link geven?
Super dat je paarden er nog zijn.

Ik vind de overweging om te boosteren om niet de druk op kinderen te leggen echt _/-\o_
Daar kunnen meer ouderen voorbeeld aan nemen wat mij betreft. Nog altijd 10% van de mensen boven de 65 en zelfs 80+ die wat dat betreft de jeugd er voor laten opdraaien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:08

Sizzle schreef:

Mag dat?
Per pm beter.

Gedaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:11

Top :D
Hij was ooit uit de lucht (kort na een discussie over ruitergewicht dacht ik) en daarna vond ik hem niet meer.

Sorry, on topic weer dan :P

Er zijn vandaag 30.000 mensen met lampjes en kaarsjes in Wenen de straat op gegaan als eerbetoon aan de overledenen. De foto‘s zagen er wel indrukwekkend uit.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-12-21 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:14

Sizzle schreef:
Ik vind de overweging om te boosteren om niet de druk op kinderen te leggen echt _/-\o

Het is uiteraad volstrekt symbolisch maar nu ben ík part noch deel van dit imo puur schandalige. misleidende ´argument´.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:17

Sizzle schreef:
Top :D
Hij was ooit uit de lucht (kort na een discussie over ruitergewicht dacht ik) en daarna vond ik hem niet meer.

Sorry, on topic weer dan :P

Was uit de lucht voor onderhoud en verhuizing. Daarna modernisering door de onvolprezen Bandida _/-\o_
Veel lees- en denkplezier :j
Komt prima uit nu ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 02:07

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Mag dat?
Per pm beter.

Gedaan.

Ohh mag ik ook de link? :D