verootjoo schreef:Ik begrijp wel waarom een kerk niet gesloten kan worden, en dat we het aanpassen van die wet ook zeker niet moeten willen.
Maar ik ben wel erg teleurgesteld in medechristenen. Vrijwel alle kerken regelen het gewoon goed, en dan een paar die de hele boel zo verstieren. Ongelooflijk.
Ik snap dat dus echt niet. Ik vind dat er een bepaalde noodtoestand uitgeroepen moet kunnen worden waarin ook kerken hun fysieke deuren tijdelijk moeten sluiten. Of dat er een max. aantal bezoekers als maatregel ingesteld kan worden. Juist om die paar die de boel zo lopen te verstieren in toom te houden.
Veel kerken nemen wel hun verantwoording en zenden hun diensten uit per livestream of laten maar een max. aantal bezoeker toe. Dus het kan/mag toch gewoon en het wordt geaccepteerd!? Waarom kan dit dan geen regel worden in deze specifieke situatie?
Ik vind het nogal wat dat ik beperkt word in het aantal mensen dat ik persoonlijk in mijn huis ontvang en dat ik na 21:00 niet meer op straat mag. Ik vind dat behoorlijke vrijheidsbeperkende maatregelen. Vrijheid is ook een groot goed. Het wordt niet compleet afgenomen, maar het wordt wel beperkt.
Ik zie niet in waarom kerken zich in deze situatie niet aan een aantal maatregelen horen te houden? Mensen wordt dan hun geloof niet onthouden. Ze mogen gewoon hun geloof blijven belijden, alleen zal dit tijdelijk vanuit huis moeten. Of met een max. aantal mensen per keer in de kerk, met een max. van een bepaald aantal diensten per dag/week. Het is gewoon niet verantwoord.
Diensten kunnen prima via een livestream of radio.
Mensen kunnen thuis in de bijbel lezen, thuis bidden. Dan doe je toch niets aan de vrijheid van geloofsovertuiging? Mensen blijven die vrijheid toch behouden, alleen het uitvoeren ervan zal tijdelijk even thuis moeten om bij te dragen aan de volksgezondheid.