Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:02

Citaat:
Ik ben zo’n Groninger die inderdaad niemand kent met Corona. In ons blaadje stond nu een verpleegkundige met Corona. Dat kwam nog het meest dichtbij en ik weet hoe gelukkig we daar mee moeten zijn.
En ja ik heb moeite met mensen uit Brabant die hier komen vakantie vieren maar ik snap heus wel dat mensen hun familie missen en op familie bezoek gaan. Dat is ook alleen maar logisch.
Zelf willen we ook graag naar Zuid Limburg op familie bezoek.

Ik ben import Drent. Ik ken niemand met covid-19, al weeti ik van een Limburgse collega dat haar oom overleden is en haar dochter van twaalf (!) fiks ziek is.

Ik heb geen enkele moeite met mensen uit Brabant die zich aan de regels houden en hetzij incidenteel op familiebezoek gaan of vakantie komen vieren.
(Graag thuisblijven bij klachten, anderhalve meter - en ik denk dat we in de trein maar mondkapjes op moeten. Voor vakantie is het hier heerlijk wandelen zonder dat je veel anderen tegenkomt.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:03

Dat vakantie is ook gewoon een eigen mening hoor! Ik vind het te vroeg voor dat soort verspreidingen. Denk dat we niet alles tegelijk moeten willen.
Wij hebben er ingeval voor gekozen deze mei vakantie niet naar mijn schoonouders te gaan. Daar verblijven we normaal wel altijd een paar dagen tijdens de meivakantie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:04

Tja, ik sta er wel wat anders in. Als mensen uit de dichtbevolkte gebieden naar de noordelijke provincies in een huisje gaan, en gewoon overal afstand van houden, hebben ze in de dichtbevolkte gebieden wat meer ruimte om ook buiten te komen zonder dat het te druk is. We zijn met 17 miljoen in een klein landje, als we wat kunnen verspreiden zou het draaglijker kunnen zijn. Kan me voorstellen dat je in een stad op een flatje met nauwelijks recreatie ruimte (park, bos) je niet vrolijk wordt, zeker niet als dat ook nog afgesloten wordt omdat het te druk is. Ik zou echt gillend gek worden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:07

rien10 schreef:
Astoria, als je iemand in elkaar slaat met beademingsapparatuur is t heel dodelijk. ;)

Zoiets moet het zijn idd :')

Alsof je iemand voor je lol aan de beademing legt. 'Had er nog eentje staan in de schuur en niet gebruiken is ook zo zonde.'
Helft van de tijd hebben ze het ook niet (goed) vertaald en gebruiken ze het woord ventilator. Daar wil ik al helemaal niet aan liggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:07

Neonlight schreef:
Tja, ik sta er wel wat anders in. Als mensen uit de dichtbevolkte gebieden naar de noordelijke provincies in een huisje gaan, en gewoon overal afstand van houden, hebben ze in de dichtbevolkte gebieden wat meer ruimte om ook buiten te komen zonder dat het te druk is. We zijn met 17 miljoen in een klein landje, als we wat kunnen verspreiden zou het draaglijker kunnen zijn. Kan me voorstellen dat je in een stad op een flatje met nauwelijks recreatie ruimte (park, bos) je niet vrolijk wordt, zeker niet als dat ook nog afgesloten wordt omdat het te druk is. Ik zou echt gillend gek worden.

Natuurlijk maar ik woon vlakbij de stad. Zo dun bevolkt is het hier dus niet. En waarom je dan op je vakantie een bezoekje moet brengen aan de te drukke Bauhaus is mij ook een raadsel. Die plastic reiger heb je echt niet persé nodig in je camper.
En ja dit overkwam mij bij de kassa .. (en ja online had ik de verkeerde bouten gekregen bij mijn uitlaat en mijn auto moest voor de keuring. Dus ik was blij met een open Bauhaus )
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-05-20 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:08

Astorga schreef:
elnienjo schreef:
Ik vind het erger dat iemand die omschreven wordt als 'top-epidemioloog' groot-ontkenner is van de dodelijkheid van deze pandemie.
https://commonsensetv.nl/top-epidemiolo ... LxysLyfpBg

Wow, hoe kom je op deze bizarre site terecht?
Dit is ook zo'n pareltje: https://commonsensetv.nl/de-beademingsa ... dsoorzaak/ Samengevat: uit verschillende onderzoeken concludeert de schrijver van deze site dat het de beademingsapparatuur is die dodelijk is en niet COVID 8)7

Helaas gedeeld door een bekende van mij op facebook. En die stond een poosje terug nog te vertellen dat ze het allemaal zo beangstigend vond en dan deelt ze nu dit?!
Heb het idee dat het maatschappelijk draagvlak voor de semi lockdown aan 't afnemen is omdat veel mensen toch de drang krijgen om weer sociale dingen te kunnen ondernemen ofzo.
Ik denk alleen maar, dat virus is niet opeens verdwenen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:15

pien_2010 schreef:
Mijn kort kapseltje is inmiddels een grote volle bos . Nog even en ik kan een staartje maken. Ik heb heel dik haar dat snel groeit en dat nu alle kans krijgt. Ik vind het wel boeiend om te volgen en manlief is weer helemaal verliefd op zijn nieuwe vrouw :D :j Dus electra ik mag nog niet maar vind dat niet erg.

Knippen hoeft ook niet, maar die landingsbaan moet weg :D ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:20

rien10 schreef:
Coby schreef:
rien10 schreef:
Ik was vandaag in Friesland (Bakkeveen). Daar is het echt veel minder dan hier, bij mij thuis regio Rotterdam. Er is binnen ons land veel verschil.

Minder qua drukte? Ik vind het hier in Friesland ook al veel drukker op straat. Maar zie wel dat het overgrote deel zich wel aan de regels probeert te houden.
Maar door de wat minder dichte bebouwing is dat ook sneller te realiseren.

Minder zieken en dodelijke slachtoffers. Sorry ik was niet duidelijk.

In mijn omgeving zijn er wel ouderen overleden in een verpleeghuis. Maar inderdaad niemand die ik zelf ken is besmet geraakt. Ook geen nieuwe besmettingen of overlijden deze dag in Friesland.
Vanochtend met de buurvrouw die mijn paard rijdt nog over gesproken. Hopen dat het zo blijft. En ook enorm hopen dat er daardoor ook meer vrijheid komt in dichter bevolkte gebieden.
Het is zo makkelijk om te zeggen blijf thuis. Maar met een zolderkamer in de stad is dat niet altijd haalbaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:21

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik ben zo’n Groninger die inderdaad niemand kent met Corona. In ons blaadje stond nu een verpleegkundige met Corona. Dat kwam nog het meest dichtbij en ik weet hoe gelukkig we daar mee moeten zijn.
En ja ik heb moeite met mensen uit Brabant die hier komen vakantie vieren maar ik snap heus wel dat mensen hun familie missen en op familie bezoek gaan. Dat is ook alleen maar logisch.
Zelf willen we ook graag naar Zuid Limburg op familie bezoek.

Ik ben import Drent. Ik ken niemand met covid-19, al weeti ik van een Limburgse collega dat haar oom overleden is en haar dochter van twaalf (!) fiks ziek is.

Ik heb geen enkele moeite met mensen uit Brabant die zich aan de regels houden en hetzij incidenteel op familiebezoek gaan of vakantie komen vieren.
(Graag thuisblijven bij klachten, anderhalve meter - en ik denk dat we in de trein maar mondkapjes op moeten. Voor vakantie is het hier heerlijk wandelen zonder dat je veel anderen tegenkomt.)

Het wordt ook niet alleen door vakantiegangers verspreid.
Zuid-Holland heeft nu de meeste zieken, hoorde ik op de radio vanmiddag.
Nu is ZH dichtbevolkt, maar door het Rijnmondgebied hebben wij veel vervoerders hier.
En veel Zuid-Hollanders hebben carnaval in Brabant gevierd en misschien toch ook het virus toen al meegenomen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:25

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
Mijn kort kapseltje is inmiddels een grote volle bos . Nog even en ik kan een staartje maken. Ik heb heel dik haar dat snel groeit en dat nu alle kans krijgt. Ik vind het wel boeiend om te volgen en manlief is weer helemaal verliefd op zijn nieuwe vrouw :D :j Dus electra ik mag nog niet maar vind dat niet erg.

Knippen hoeft ook niet, maar die landingsbaan moet weg :D ;)

Hier ook een dikke bos haar, maar gelukkig wel zilverdraden maar geen grijze landingsbaan. Ik laat het eens een tijdje zijn gang gaan, wat kleur betreft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:26

PSvanLot schreef:
Ik hoop het ook maar ik denk dat thuiswerken nog de wens gaat zijn. Zeker om het OV niet teveel te ontlasten.

Ik hoorde juist dat ze nu naar wat kan wel willen gaan... dus nog steeds fingers crossed

Ik krijg ook steeds meer grijze haren Monique. Nu ik thuis ben gaan ze meer opvallen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:35

(quote) Ik ben import Drent. Ik ken niemand met covid-19, al weeti ik van een Limburgse collega dat haar oom overleden is en haar dochter van twaalf (!) fiks ziek is.

(Graag thuisblijven bij klachten, anderhalve meter - en ik denk dat we in de trein maar mondkapjes op moeten. Voor vakantie is het hier heerlijk wandelen zonder dat je veel anderen tegenkomt.)[/quote]

Dat is nou juist het linke.. thuisblijven bij klachten, we horen/zien toch ook regelmatig berichten van mensen dat ze eigenlijk niet eens gemerkt hebben dat ze besmet waren, weinig tot geen klachten, dus hoe moet iemand dat inschatten als ie eens hoest, zijn neus ophaalt een paar dagen geen smaak heeft en daarna alles weer gewoon is??? Voor die persoon zal zich niet geroepen voelen om thuis te blijven want daar zijn de klachten niet voor, maar is dus wel besmettelijk voor wie het oppakt.. en de ouderen pakken het ff net iets meer op en de vraag is dan hoe komt die er aan??

In begin van de maatregelen was het verhaal, wanneer je gaat hoesten ben je besmettelijk, dat is al aardig teruggedraaid in de week voordat je gaat hoesten.. Maar wanneer weet je dan of je besmet bent? Al je geen of nauwelijks herkenbare klachten hebt.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 04-05-20 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:37

Deze is de moeite waard.
Iets naar beneden, eerbetoon 2020.
Om 43:30 gaat er een zangeres zingen, ik heb de officiële herdenking niet gezien.
Ik vond deze zo mooi dat ik dat even beladen zat vond, deze heb ik rond 5 uur gekeken.
https://m.facebook.com/oorlogsgravenstichting/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:38

Op het nieuws was net, dat kabinet misschien toch strandtenten en terrassen wil open laten gaan, met inachtneming van de 1,5 m.
En er wordt verwacht dat de contactberoepen weer aan het werk mogen.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:40

Ik zie echt niet hoe je 1,5 meter kan Vol houden in de horeca. Ik gok dat dat binnen een week niet meer gedaan wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:44

Electra63 schreef:
Op het nieuws was net, dat kabinet misschien toch strandtenten en terrassen wil open laten gaan, met inachtneming van de 1,5 m.
En er wordt verwacht dat de contactberoepen weer aan het werk mogen.

Plus dat je alleen bij klachten thuis moet blijven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:20

rien10 schreef:
Ik zie echt niet hoe je 1,5 meter kan Vol houden in de horeca. Ik gok dat dat binnen een week niet meer gedaan wordt.

Ze willen alleen horeca buiten openen....

raket

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 06:56

Ik ben gisteren voor het eerst weer in uniform aan het werk gegaan.
Wat was dat fijn. Ik ken helaas wel 4 mensen die de afgelopen week nog besmet zijn. Ze lijken het wel redelijk te doorstaan.

We hadden ook een covid patiënt. Dus ik stond ook in volledige isolatie. Best bijzonder om nu eindelijk weer aan de goede kant van het bed te belanden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:13

Mijn zusje heeft een eigen kapsalon.
Je kan er online afspraken maken.

Mensen blijven er afspraken boeken in de hoop dat ze steeds open mag.
Dus ik denk dat alle salons het heel druk gaan krijgen als ze open mogen.

Zelf heb ik lang haar en verf het al een jaar niet meer dus hier geen problemen.

Ik ken zelf ook geen mensen die besmet zijn geweest.
Bij ons in het dorp waren er ook maar een paar gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:31

PSvanLot schreef:
purny schreef:

Fingers crossed dat we weer naar kantoor mogen

Ik hoop het ook maar ik denk dat thuiswerken nog de wens gaat zijn. Zeker om het OV niet teveel te ontlasten.

Maar de mensen die niet thuis kunnen werken mogen wel naar het werk. Volgens mij mocht dat altijd al, als maar de anderhalve meter werd aangehouden.
Jij werkte toch indirect voor de culturele sector, purny? Ligt dat niet gewoon stil nu, en ligt jullie werk daarom ook stil?

Wat betreft het OV: het kabinet heeft aan het OMT advies gevraagd over mondkapjes in OV. Die anderhalve meter in het OV gaat echt niet werken als de maatschappij weer op gang komt. Ik verwacht en hoop dat mondkapjes verplicht zullen worden ipv de anderhalve meter en heb alvast wasbare mondkapjes gekocht, kan ze deze week afhalen. Ik wil zo graag weer eens de stad uit.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:46

mvdende schreef:
Mondkapjes zijn bijna nergens meer te krijgen, als ze nog bestelbaar zijn, betaal je zo €20 voor één mondkapje. Wegwerp...

Belachelijke prijs.

Ik ga kijken of ik iets op Ali kan bestellen, zn stoffen die uitwasbaar is. Daar zijn ze volgens mij nog redelijk geprijsd.

Kijk op smoelbeschermer.nl

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:52

lenaa_tje schreef:
Natuurlijk maar ik woon vlakbij de stad. Zo dun bevolkt is het hier dus niet. En waarom je dan op je vakantie een bezoekje moet brengen aan de te drukke Bauhaus is mij ook een raadsel. Die plastic reiger heb je echt niet persé nodig in je camper.
En ja dit overkwam mij bij de kassa .. (en ja online had ik de verkeerde bouten gekregen bij mijn uitlaat en mijn auto moest voor de keuring. Dus ik was blij met een open Bauhaus )

Nee, die plastic reiger heb je niet persé nodig in je camper. (Al kan ik me wel voorstellen dat dat ding nodig was als ze gingen vissen op vakantie oid)

Maar mijn ouders zijn in het buitenland wel eens een paar dorpen afgefiets op zoek naar een specifiek stukje buis/slang om hun campertje mee te kunnen repareren..

Mocht dat euvel in Nederland gebeurd zijn, dan was mijn vader ook in een druk Bauhaus te vinden geweest. Of hij 10 minuten in de rij had gestaan of 2 uur.

Uiteindelijk heeft hij het benodigde stukje buis/slang gevonden en heeft hij het campertje weten te repareren en konden ze verder met hun vakantie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:55

Astorga schreef:
elnienjo schreef:
Ik vind het erger dat iemand die omschreven wordt als 'top-epidemioloog' groot-ontkenner is van de dodelijkheid van deze pandemie.
https://commonsensetv.nl/top-epidemiolo ... LxysLyfpBg

Wow, hoe kom je op deze bizarre site terecht?
Dit is ook zo'n pareltje: https://commonsensetv.nl/de-beademingsa ... dsoorzaak/ Samengevat: uit verschillende onderzoeken concludeert de schrijver van deze site dat het de beademingsapparatuur is die dodelijk is en niet COVID 8)7

Deze site past goed bij de (extreem) rechtse Facebook pagina's als: 'volk wordt wakker' en 'iedereen de straat op haha.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:07

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:

Nee, die plastic reiger heb je niet persé nodig in je camper. (Al kan ik me wel voorstellen dat dat ding nodig was als ze gingen vissen op vakantie oid)

Maar mijn ouders zijn in het buitenland wel eens een paar dorpen afgefiets op zoek naar een specifiek stukje buis/slang om hun campertje mee te kunnen repareren..

Mocht dat euvel in Nederland gebeurd zijn, dan was mijn vader ook in een druk Bauhaus te vinden geweest. Of hij 10 minuten in de rij had gestaan of 2 uur.

Uiteindelijk heeft hij het benodigde stukje buis/slang gevonden en heeft hij het campertje weten te repareren en konden ze verder met hun vakantie.

Natuurlijk maar dat is heel wat anders dan ten eerste op vakantie gaan terwijl het nog wordt afgeraden. En vervolgens voor een plastic reiger naar de Bauhaus te gaan. Ik zeg toch nergens dat je nooit op vakantie naar een bouwwinkel mag naar dit was gewoon een vermaak uitje.

Als je dan al persé op vakantie moet dan kan je dat soort aankopen of gewoon thuis doen of gewoon even niet. En wat mij betreft doe je het wel hier maar dan wacht je maar even tot de winkel rustiger is. Je hebt vakantie toch.

Het is gewoon een feit dat we ons momenteel meer moeten aanpassen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:50

Morgen horen we of de kappers weer open mogen, ik kan prima zonder.