Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:34

Het gaat om reizen die na 15 maart geboekt zijn dus snap het wel , niet duidelijk gecommuniceerd maar met een pandemie boeken is ook niet echt slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:38

bigone schreef:
Het gaat om reizen die na 15 maart geboekt zijn dus snap het wel , niet duidelijk gecommuniceerd maar met een pandemie boeken is ook niet echt slim.

Idd, van mijn reisverzekering kreeg ik ook meteen een mail dat reizen vanaf de volgende dag geboekt niet meer gedekt werden bij annuleren door Corona.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:42

bigone schreef:

Ja idd... Ik snap het ook wel. Ik had iig niet anders verwacht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:29

Voor wie nog plannen heeft om richting Frankrijk te gaan :
Bron : live-blog van de vrt.

Citaat:
"Frankrijk kan op elk moment controle over verspreiding coronavirus verliezen"
Frankrijk kan op elk moment de controle over de verspreiding van het coronavirus verliezen. Daarvoor waarschuwt de Franse wetenschappelijke raad van de regering, nu volgens officiële cijfers het aantal patiënten met Covid-19 op de intensive care opnieuw gestegen is.

"Het virus circuleert actiever doordat er bijvoorbeeld minder afstand gehouden wordt en andere maatregelen minder toegepast worden", luidt het in een advies aan de regering in Parijs. Frankrijk kwam in mei uit een lockdown die twee maanden geduurd heeft. "De balans is kwetsbaar en we kunnen op elk moment evolueren naar een minder gecontroleerd scenario, zoals in Spanje."

De raad waarschuwt ook voor de herfst, want dan zou het virus opnieuw helemaal kunnen floreren. "De controle over het virus ligt in handen van de burgers. Zij moeten de maatregelen naleven. Het blijft prioritair om veilig afstand te houden, regelmatig de handen te wassen en mondmaskers te dragen in openbare ruimtes."

In drie dagen tijd zijn er dertien patiënten bijgekomen op de intensive care, dat totaal bedraagt nu 384. Er werden ook 29 extra sterfgevallen gemeld (30.294 doden in totaal). Het land registreerde vorige week duizenden bevestigde nieuwe infecties. In sommige steden of regio's kwamen er dan ook extra beperkingen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:13

Peetstap schreef:
Echwel schreef:
Wat betreft efteling kun je ook je verantwoording nemen en je kinderen zeggen, sorry dit jaar niet.
Hebben wij ook gedaan, normaal ieder jaar, nu maar weekend Texel in de plaats.

Nou het was begin juli al zo onwijs druk op Texel met eigenwijze Duitsers, dat je waarschijnlijk nu beter af bent in de Efteling.... ;)

Dat denk ik ook wel. Die Duitsers zijn echt verschrikkelijk. Ik woon dan in Den Helder/Julianadorp maar van afstand houden lijken ze niet gehoord te hebben. Op Ibiza is het een stuk rustiger. Al haal je hier ook zo de Duitsers er weer uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:15

De auto staat gepakt, morgen om 5.00 vertrekken we richting Oostenrijk +:)+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:18

LadyMadonna schreef:
De auto staat gepakt, morgen om 5.00 vertrekken we richting Oostenrijk +:)+

Veel plezier :) fijne vakantie

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:18

Veel plezier!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:22

Fijne vakantie en geniet ze.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:24

Fijne vakantie LM!

Ik heb net mn vlucht geboekt volgende voor anderhalve week Nederland. Vind het vliegen heeeeeeel eng maar goed.. Nu is het nog te doen met COVID denk ik, over een maand of wat dan ook kan het nog vele malen erger zijn...

Alleen nog in twijfel of ik nog een extra stoel bijkoop (heb nu het raam gereserveerd, voorin het vlieguitg) in het midden, maar ja... Als er voor of achter je iemand hoest, ben je ook de pisang.
En ik verwacht dat de Dublin - Amsterdam vluchten redelijk leeg zijn omdat Ierland voor Nederland nog oranje is en de Ieren alleen essentiele reizen mogen doen (wat het voor mij inmiddels is, ik merk dat ik er langzaam aan redelijk aan onderdoor ga, sinds Kerst familie/vriendinnen niet meer gezien).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:27

Sodera, in plaats van een extra stoel kun je denk ik beter goede FFP2-maskers kopen. (Dus de echt goed filterende.)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:28

Dat is idd ook wel een idee Shadow!
Even kijken hoe ik daar hier aan kom, maar dat moet wel te regelen zijn denk ik!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:41

Als er echt iemand virusdeeltjrs in jouw richting verspreid dan kun je ook gewoon via je ogen geinfecteerd worden. Daarom is het masker vooral om anderen te beschermen, niet zozeer jezelf.
Dat is overigens echt niet om bang te maken, de kans is nog steeds erg klein, maar een extra stoel is dan ook niet perse zinvol. Als je langere tijd in 1 ruimte bent met iemand die echt veel virus uitscheidt dan help eigenlijk bijna niets. Maar daar is onder normale omstandigheden gewoon niet vanuit te gaan. Zeker vanuit Ierland waar de getallen echt nog herl goed zijn, Ontspan, denk aan wat leuks :)
Stress is niet goed voor je immuunsysteem.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:12

Sizzle: jawel, goede FFP2-maskers helpen wel degelijk. Aanzienlijk. Daarom worden ze ook door medisch personeel in hoogrisico situaties gebruikt! Die veiligheidsbril/spatschermen zijn wel nuttig... omdat medisch personeel vaak handelingen doet waarbij je met je gezicht redelijk dicht bij iemand anders moet. En zelfs daarvan weten we niet eens echt hoeveel het beschermen van je ogen uitmaakt. (Spatschermen en gezichtsmaskers bv beschermen ook de randen van je mondmasker.)

En die maskers, die filteren dus wel alle deeltjes groter dan (heel klein, details weet ik niet) eruit. Dat is hun functie, daar worden ze op getest, en ze zijn nu ook wel redelijk in de praktijk getest door de IC-mensen die ermee moeten werken.

(En dat geneuzel over 'ontspan, denk aan iets leuks' komt mij veel te veel van viruswaanzinwappies af. Dat is *geen* zinnige manier van besmetting voorkomen, sla die maar over.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:21

Tja, ik vind het zeker wel nuttig om in een situatie die je niet kunt veranderen gewoon even je aandacht verzetten ipv een uur met verhoogde bloeddruk te gaan zitten. Dat jij dat onzin vind kan ik niet zo veel aan doen.
Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes. Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet. Betere kwaliteit maskers helpen uiteraard tegen inademen. Maar dat is niet de enige weg helaas.
De kans blijft echter gering dus de stress is niet nodig, zeker op zo‘n korte vlucht uit een van de veiligste landen op het moment.

Edit: waar mijn mond trouwens letterlijk van openviel is dat ze blijkbaar zelfs op de korte vluchten gewoon ook eten en drinken serveren zodat haast iedereen zijn mondkapje tegelijk afdoet (mijn man is pas KLM gevlogen op een europese vlucht), daar kan ik dan met de pet echt niet bij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:38

Sizzle schreef:
Tja, ik vind het zeker wel nuttig om in een situatie die je niet kunt veranderen gewoon even je aandacht verzetten ipv een uur met verhoogde bloeddruk te gaan zitten. Dat jij dat onzin vind kan ik niet zo veel aan doen.

Ik denk dat ik het meer vind dat het zo aanmatigend is als iemand anders aankomt met 'je niet druk maken' en al helemaal niet als dat gevolgd wordt door 'dat is niet goed voor je weerstand' omdat dat een uitspraak is die veel gebruikt wordt door de rare club van viruswaanzin.

Citaat:
Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes.

Dat schreef ik ja :)

Citaat:
Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet.

Dit is nou echt iets waar ik erg geinteresseerd ben in een bron en dan vooral in hoe de verhoudingen liggen (en dan liefst specifiek voor corona, omdat we het daar tenslotte over hebben.)
Doen alsof alle risico's op overdracht vergelijkbaar zijn, en hier specifiek, doen alsof goedfilterende mondmaskers niet nuttig zijn zonder oogbescherming, lijkt te missen dat daar waarschijnlijk een flinke ordegrootte verschil tussen zit.

(Hier hebben we het al over gehad volgens mij? Dat een binaire benadering van wel/niet perfect beschermend heel anders is dan omgaan met risico's die in ordegrootte verschillen?)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:50

Kun je nog aanmatigender doen en conclusies trekken die ik niet getrokken heb en me notabene tot virusontkenner bestempelen :=
Heb ik je iets misdaan :?

Sodera, ik meen het oprecht: hou je zelf aan de maatregelen. Vooral in de wachtrij en neem een goed boek mee. Je druk maken over zo‘n kleine kans kun je misschien niet volledig voorkomen als de angst diep zit, maar er is niets mis met proberen te relativeren. Veel plezier meg je familie gewenst alvast!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:12

Zo bijna alles aan boord
Neem morgen Pandora2 nog effe stiekem mee.
En dan gaan...best spannend

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:22

@shadow0 meen je dat nou dat omdat er een aantal viruswaanzinwappies zijn die ook vinden dat geen stress etc. bijdraagr aan het bestrijden(sorry ontstaan? Ik volg die mensen niet zo) van het virus. Dat het ineens niet meer belangrijk is voor je weerstand?
Dan mag jij ook wel een gesprek aan gaan met mijn zorgverzekering die mij dood gooit met aanbiedingen over online cursussen geen stress, mindfullness in de natuur, beter slapen etc. in deze onzekere tijden tijdens de pandemie.

Dat het geen redmiddel is betekend niet dat vooral goed voor je zelf zorgen niet belangrijk is voor je gezondheid.
@sodero kun je online niet zien bij het kiezen van een stoel hoeveel keuze je hebt. Dat zegt misschien iets over hoe vol het vliegtuig is en stelt zo gerust! Fijn dat je naar je familie en vrienden kan.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-20 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:25

Fijne vakantie aan diegenen die gaan!! Geniet ervan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:27

Fijne vakantie allemaal :D !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:40

Fijne vakantie LadyMadonna en anderen die gaan! *\o/*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:45

Veel plezier allemaal!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:48

Sizzle schreef:
Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes. Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet. Betere kwaliteit maskers helpen uiteraard tegen inademen. Maar dat is niet de enige weg helaas.
De kans blijft echter gering dus de stress is niet nodig, zeker op zo‘n korte vlucht uit een van de veiligste landen op het moment.

Edit: waar mijn mond trouwens letterlijk van openviel is dat ze blijkbaar zelfs op de korte vluchten gewoon ook eten en drinken serveren zodat haast iedereen zijn mondkapje tegelijk afdoet (mijn man is pas KLM gevlogen op een europese vlucht), daar kan ik dan met de pet echt niet bij.

Klopt... broodje, koffie en water. En daarna mensen die doen alsof ze slapen en geen masker opzetten. Of onder hun neus doen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:50

Sizzle schreef:

Dat laatste klopt indd.. Ik vloog naar Toulouse 1.5 uur en kreeg eten en drinken en het hele vliegtuig zonder mondkapje op hetzelfde moment. Dan hebben die mondkapjes verder de hele vlucht ook geen zin lijkt mij.