Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Het gaat om reizen die na 15 maart geboekt zijn dus snap het wel , niet duidelijk gecommuniceerd maar met een pandemie boeken is ook niet echt slim.
Citaat:"Frankrijk kan op elk moment controle over verspreiding coronavirus verliezen"
Frankrijk kan op elk moment de controle over de verspreiding van het coronavirus verliezen. Daarvoor waarschuwt de Franse wetenschappelijke raad van de regering, nu volgens officiële cijfers het aantal patiënten met Covid-19 op de intensive care opnieuw gestegen is.
"Het virus circuleert actiever doordat er bijvoorbeeld minder afstand gehouden wordt en andere maatregelen minder toegepast worden", luidt het in een advies aan de regering in Parijs. Frankrijk kwam in mei uit een lockdown die twee maanden geduurd heeft. "De balans is kwetsbaar en we kunnen op elk moment evolueren naar een minder gecontroleerd scenario, zoals in Spanje."
De raad waarschuwt ook voor de herfst, want dan zou het virus opnieuw helemaal kunnen floreren. "De controle over het virus ligt in handen van de burgers. Zij moeten de maatregelen naleven. Het blijft prioritair om veilig afstand te houden, regelmatig de handen te wassen en mondmaskers te dragen in openbare ruimtes."
In drie dagen tijd zijn er dertien patiënten bijgekomen op de intensive care, dat totaal bedraagt nu 384. Er werden ook 29 extra sterfgevallen gemeld (30.294 doden in totaal). Het land registreerde vorige week duizenden bevestigde nieuwe infecties. In sommige steden of regio's kwamen er dan ook extra beperkingen.
Peetstap schreef:Echwel schreef:Wat betreft efteling kun je ook je verantwoording nemen en je kinderen zeggen, sorry dit jaar niet.
Hebben wij ook gedaan, normaal ieder jaar, nu maar weekend Texel in de plaats.
Nou het was begin juli al zo onwijs druk op Texel met eigenwijze Duitsers, dat je waarschijnlijk nu beter af bent in de Efteling....
Sizzle schreef:Tja, ik vind het zeker wel nuttig om in een situatie die je niet kunt veranderen gewoon even je aandacht verzetten ipv een uur met verhoogde bloeddruk te gaan zitten. Dat jij dat onzin vind kan ik niet zo veel aan doen.
Citaat:Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes.
Citaat:Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet.
Sizzle schreef:Tja, ik vind het zeker wel nuttig om in een situatie die je niet kunt veranderen gewoon even je aandacht verzetten ipv een uur met verhoogde bloeddruk te gaan zitten. Dat jij dat onzin vind kan ik niet zo veel aan doen.
Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes. Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet. Betere kwaliteit maskers helpen uiteraard tegen inademen. Maar dat is niet de enige weg helaas.
De kans blijft echter gering dus de stress is niet nodig, zeker op zo‘n korte vlucht uit een van de veiligste landen op het moment.
Edit: waar mijn mond trouwens letterlijk van openviel is dat ze blijkbaar zelfs op de korte vluchten gewoon ook eten en drinken serveren zodat haast iedereen zijn mondkapje tegelijk afdoet (mijn man is pas KLM gevlogen op een europese vlucht), daar kan ik dan met de pet echt niet bij.
Spatschermen zijn voor spatten niet voor kleine zwevende deeltjes. Je kan wel doen of je alles kunt voorkomen maar oogslijmvlies is ook „gewoon“ slijmvlies en virale infecties vinden ook via die route plaats, of je dat nou wil ontkennen of niet. Betere kwaliteit maskers helpen uiteraard tegen inademen. Maar dat is niet de enige weg helaas.
De kans blijft echter gering dus de stress is niet nodig, zeker op zo‘n korte vlucht uit een van de veiligste landen op het moment.
Edit: waar mijn mond trouwens letterlijk van openviel is dat ze blijkbaar zelfs op de korte vluchten gewoon ook eten en drinken serveren zodat haast iedereen zijn mondkapje tegelijk afdoet (mijn man is pas KLM gevlogen op een europese vlucht), daar kan ik dan met de pet echt niet bij.