Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:14

GamblersCup schreef:
Daphara schreef:
Ik loop hier niet te pochen of iets, dus doe niet zo jaloers.

:') :') Jaloers... :)) _O-

Het kwam wel over als pochen ja.

Dat is jouw interpretatie en niet mijn bedoeling of mijn probleem. Ik noem nergens prijzen of wat ik ervoor betaald heb. In vergelijking tot de links van Penotti waarop ik reageerde, vallen mijn hoofdstellen in een wat hogere prijsklasse. Het was een constatering dat ik het mis had en een mogelijke oorzaak, niets minder, niets meer en al helemaal niet wat jij ervan maakt.

Kunnen we nu weer on topic?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 00:05

Met de teugels. Ik denk dat een hoofdstel van 5 euro al behoorlijk goedkoop is. Tuurlijk, ik zou ook teugels erbij verwachten. Maar als het een misverstand blijkt en de teugels zitten er niet bij en de verkoper heeft gezocht, dan zou het voor mij afgedaan zijn.

Ik vind niet dat de verkoper dan maar teugels moet regelen ofzo. Dit kan gebeuren en het is niet met opzet gedaan verder.

iirrssjjee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 04:54

Even heeeeel wat anders; kun je iemand beoordelen zonder dat je wat gekocht hebt? Ik heb een super goede ervaring met een verkoper, die echt alles eraan heeft gedaan om iets op te lossen. Helaas uiteindelijk niks bij hen gekocht, maar zou m wel graag willen beoordelen!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:08

ik ben het met Daphara eens, zou ook niet verwachten dat er teugels bij zitten.maar.dit vragen of die er bij zitten. je verwacht ook geen bit erbij als het op de foto staat waar je paard hem om heeft.

de huismerken verkopen vaak nog wel met teugels, maar vele andere merken nog maar zelden. heb ik het idee altijd

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:31

2 week geleden 20 nieuwe stofzuiger zakken gekocht voor onze Miele stofzuiger.

Wat gebeurt? Stofzuiger komt een week later te overlijden...

We hebben een Hetty gekocht en uiteraard passen daar de zakken niet in dus ik kijk rond voor een 2ehands Miele stofzuiger.

Toch wel hand om zo'n ding in de schuur te gebruiken O:)

Ik zie een advertentie op mp met in de titel " Miele 1300 toeren"
Wazige foto erbij maar ok het is in de buurt.

Ik reageer en vraag om een duidelijke foto van het type wat bovenop de stofzuiger staat en ik vraag naar de staat waarin de stofzuiger is.

Netjes afgesloten met de groeten en mijn naam.

Krijg je terug ; werkt zoals het moet

Ok,1 regel, geen hallo oid. Nou ik hoef hem al niet meer, als een beetje normaal bericht al teveel moeite is, laat dan maar zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:37

Ashleytjuhh schreef:
ik ben het met Daphara eens, zou ook niet verwachten dat er teugels bij zitten.maar.dit vragen of die er bij zitten. je verwacht ook geen bit erbij als het op de foto staat waar je paard hem om heeft.

de huismerken verkopen vaak nog wel met teugels, maar vele andere merken nog maar zelden. heb ik het idee altijd

Maar hier heeft geen paard hem om. Het is een foto getrokken van het product zelf terwijl het niet wordt gebruikt. Je verwacht toch ook veters bij jou schoenen als die op de foto staan? Als je iets 2dehands op de foto zet is dat wat er te koop staat. Zijn er dingen niet bij dan vermeld je dit. Het was ook duidelijk de bedoeling deze te verkopen met teugels maar dat was de poster vergeten/teugels verloren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:30

DeMolenhoek schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Maar hier heeft geen paard hem om. Het is een foto getrokken van het product zelf terwijl het niet wordt gebruikt. Je verwacht toch ook veters bij jou schoenen als die op de foto staan? Als je iets 2dehands op de foto zet is dat wat er te koop staat. Zijn er dingen niet bij dan vermeld je dit. Het was ook duidelijk de bedoeling deze te verkopen met teugels maar dat was de poster vergeten/teugels verloren.

Anouk_H is niet duidelijk over hoe de foto gemaakt is. Ik ben het met je eens als de foto gemaakt is zonder dat een paard het om heeft en er dan teugels op staan, dat het erbij hoort te zitten. Heeft het paard het hoofdstel om op de foto, dan vind ik niet dat je er zomaar vanuit kunt gaan dat de teugels erbij zitten.

Maar goed, als koper zou ik het hoe dan ook even navragen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:35

Ik heb ook weer wat. Heb nog steeds de auto in onderdelen te koop staan. Krijg ik alleen: reservewiel met gereedschap. Waarop ik terug stuur: Die zijn nog aanwezig. Ik neem aan dat dat je vraag is.

Nu wilt ie dat ik de reserve wiel ga opsturen. Ik heb al aantal keren aangegeven dat ik dat niet doe. Ik vind een wiel opsturen geen doen, en daar begin ik gewoon niet aan. En nou blijft hij maar blijven aandringen. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:38

Daphara schreef:
Anouk_H is niet duidelijk over hoe de foto gemaakt is. Ik ben het met je eens als de foto gemaakt is zonder dat een paard het om heeft en er dan teugels op staan, dat het erbij hoort te zitten. Heeft het paard het hoofdstel om op de foto, dan vind ik niet dat je er zomaar vanuit kunt gaan dat de teugels erbij zitten.

Maar goed, als koper zou ik het hoe dan ook even navragen.

Ik ben het met je bericht eens.
Maar ik vind dat de eerste verantwoordelijkheid van correcte informatie bij de verkoper ligt. Zit er op de foto een andere frontriem aan en krijg je als koper de originele (minder mooie) frontriem toegestuurd? Zitten de teugels erbij? Op de foto hangt er een bit aan, zit dat er dan bij? Dat is informatie die in de advertentietekst thuis hoort. Een koper laten gissen en lukraak vragen laten stellen om hopelijk een beetje een idee te krijgen van welk product nu effectief aangeboden wordt, is natuurlijk niet de bedoeling, denk ik. :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:44

Vealosz schreef:
Ik heb ook weer wat. Heb nog steeds de auto in onderdelen te koop staan. Krijg ik alleen: reservewiel met gereedschap. Waarop ik terug stuur: Die zijn nog aanwezig. Ik neem aan dat dat je vraag is.

Nu wilt ie dat ik de reserve wiel ga opsturen. Ik heb al aantal keren aangegeven dat ik dat niet doe. Ik vind een wiel opsturen geen doen, en daar begin ik gewoon niet aan. En nou blijft hij maar blijven aandringen. :+

Ik heb begin dit jaar 4 wielen (banden met velg) voor mijn trailer op laten sturen, was wel bij een autobedrijf gekocht. Kosten voor verzenden was rond de €25, was goedkoper dan heen en weer rijden. Ze waren per twee verpakt, dus twee grote zware pakketten. De verkoper had ze in meters en meters xylofaan folie gewikkeld, dus kon ze gelukkig wel rollen. Zo de trailer ingerold, met trailer naar kennis gereden en daar samen de wielen gewisseld.

Ik zou gewoon informeren wat het kost en dan €10 erbij rekenen voor de moeite. Hem dat voorstellen, wil hij dat niet betalen, dan ben je er vanaf.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:58

iirrssjjee schreef:
Even heeeeel wat anders; kun je iemand beoordelen zonder dat je wat gekocht hebt? Ik heb een super goede ervaring met een verkoper, die echt alles eraan heeft gedaan om iets op te lossen. Helaas uiteindelijk niks bij hen gekocht, maar zou m wel graag willen beoordelen!

Blijkbaar soms wel. Ik had als verkoper met personen contact en verkocht aan nr 1. Geeft nr 2 mij een beoordeling met als commentaar niet geleverd. Nee klopt want ik verkocht het aan nr 1 en ik had ook netjes aangegeven dat als nr 1 zou afhaken ik haar zou berichten en nu kon ik zeggen dat het daadwerkelijk verkocht was. Nog nagevraagd en krijg ik terug dat het een foutje is maar niet meer te veranderen . Stom dus

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:06

@iirrssjjee Voor mijn gevoel krijg je de optie om iemand te beoordelen nogal random. Het is mij althans niet gelukt om ergens te vinden waar ik iemand kan beoordelen, tenzij je zo'n pop-up krijgt. En het gebeurt toch regelmatig dat je dan die mogelijkheid alleen krijgt bij iemand waarmee je uiteindelijk niet een deal gesloten hebt, zoals bij anca.

Of heeft iemand hier een goede work-around voor?

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:13

Ik koop of verkoop eigenlijk bijna nooit wat via marktplaats. Daarom heb ik er ook vrij weinig ervaring mee.

Laatst gratis laminaat, dat zo goed als nieuw is, opgehaald met mijn moeder in mijn auto. Mijn moeder heeft geen marktplaats en heeft mij alles laten regelen.
Nadat we terug kwamen kreeg ik bericht waarvan we het laminaat hadden opgehaald met allerlei tips en trucs en dat diegene blij was dat het naar een mooi persoon ging ect.
Nou oke.. diegene bedankt en gezegd dat alles goed komt.

Later ineens weer allemaal tips en trucs. Dus heb ik maar een duimpje gestuurd met bedankt.
Ineens paar dagen later weer bericht van hoe ik heet en wat een lief meisje met allemaal X'jes..

Ik wist niet zo goed wat ik hier nou weer mee aan moest :') Maar gewoon niet meer gereageerd. Ook niet op het vraagteken wat recent gestuurd is.

Is dat normaal bij marktplaats? Ik vat het maar op als een compliment :))

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:21

Nee, dat is niet normaal en ook niet gepast... afstand houden zou ik zeggen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:33

1 berichtje van fijn dat het goed terecht is gekomen en een instructie leg tip, prima.
Maar de rest nee echt niet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:11

anca schreef:
iirrssjjee schreef:

Blijkbaar soms wel. Ik had als verkoper met personen contact en verkocht aan nr 1. Geeft nr 2 mij een beoordeling met als commentaar niet geleverd. Nee klopt want ik verkocht het aan nr 1 en ik had ook netjes aangegeven dat als nr 1 zou afhaken ik haar zou berichten en nu kon ik zeggen dat het daadwerkelijk verkocht was. Nog nagevraagd en krijg ik terug dat het een foutje is maar niet meer te veranderen . Stom dus

Ja het schijnt als je meerdere berichten naar de persoon hebt gestuurd en het product uiteindelijk op verkocht word gezet door de verkoper, dat je dan die pop-up krijgt. Maarja, het is uiteindelijk niet verkocht natuurlijk...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:04

Daphara schreef:
Vealosz schreef:

Ik heb begin dit jaar 4 wielen (banden met velg) voor mijn trailer op laten sturen, was wel bij een autobedrijf gekocht. Kosten voor verzenden was rond de €25, was goedkoper dan heen en weer rijden. Ze waren per twee verpakt, dus twee grote zware pakketten. De verkoper had ze in meters en meters xylofaan folie gewikkeld, dus kon ze gelukkig wel rollen. Zo de trailer ingerold, met trailer naar kennis gereden en daar samen de wielen gewisseld.

Ik zou gewoon informeren wat het kost en dan €10 erbij rekenen voor de moeite. Hem dat voorstellen, wil hij dat niet betalen, dan ben je er vanaf.

Prijs voor band en gereedschap is al 25 euro. Zie hem niet nog eens zoiets betalen voor het verzenden.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:21

iirrssjjee schreef:

Als de verkoper de advertentie verwijderd en aangeeft ''verkocht via marktplaats'' dan krijg je geloof ik melding om te beoordelen. Correct me if im wrong.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:25

_Penotti schreef:
1 berichtje van fijn dat het goed terecht is gekomen en een instructie leg tip, prima.
Maar de rest nee echt niet.

Fijn dat het goed terecht is gekomen vind ik persoonlijk meer iets wat je bij een dier zegt dan bij materiaal, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:55

Dus... Een tijdje terug verkocht er iemand dakpannen. 900 stuks voor €50 2dehands. Ze werden er voor ons afgehaald. Wij gaan kijken, waren de juiste pannen en €20 aanbetaald. Na enkele dagen begon het. Wouden zij dat wij opeens toch kwamen helpen. Aangegeven geen tijd te hebben op korte termijn. Opeens bericht: Alles was uitgesteld en we mochten er in het najaar achter.

Nu willen zij dat wij ze en betalen en afhalen want het is toch meer werk dan gedacht. Ik ga dus gewoon mijn geld terug vragen want dit type pan vind je gratis als je ze zelf afhaalt. Ik ga dus niet en betalen en ze afhalen :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:02

Snap ik Molenhoek, wat een gedoe weer zeg!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:17

Zijn er meer mensen waarbij de MP app raar doet? Ik kan niets meer vinden op zoektermen waarvan ik zeker weet dat er spul online moet staan. Ook worden mijn verzonden berichten al dagen niet gelezen, van personen die normaal snel beantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:44

Ik heb al sinds vorig jaar november last van dat ik geen berichten kan sturen via de app. Dan krijg ik de melding ‘Er ging iets verkeerd, probeer het later nog eens’.
Contact gehad met marktplaats (probeer maar eens een medewerker op de chat te krijgen trouwens, drama!) maar vooralsnog geen oplossing :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:30

Ik had servies verkocht aan iemand. Het laatste wat ik van haar gehoord had was "ik laat het weten zodra het binnen is". Daarna dus niets meer gehoord, maar ik ben uitgegaan van het motto 'als het niet goed zou zijn geweest had ik het wel gehoord'. Nu stuurde ze me ineens een berichtje, of ik [insert bijzonder stuk x] ook had. Aangegeven dat ik hem wel heb maar niet verkoop :roll: , en dat ik alles wat ik te koop heb staan in de advertentie heb staan...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:33

Maar was dit niet gewoon een vraag? Kan me zo voorstellen dat zij dat bepaalde stuk ook nog graag wil en dan eerste aan jou dacht of jij dit misschien ook hebt?