Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:50

Froukje schreef:
Wij bezorgen in principe gewoon elke dag. De ene dag een piek(veel post en ook magazines ed.) dag en de andere een dal(minder post en geen folders en magazines) dag.

Alleen bij veel zieken laten ze wel eens een dal dag staan maar dat gebeurd hier echt weinig.

Heb ook echt te doen met de bezorgers in wijken waar maar 1 of 2x per week bezorgd wordt. Dat is echt niet grappig.

Hier dus idd 2 of soms 3 keer per week maximaal. Klein dorpje maar gok juist aardig wat post vanwege veel ouderen en mensen die vanwege geloof zo min mogelijk online willen

manzano

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:07

Hoezo dagen dat er geen post wordt bezorgd? PostNL is toch verplicht om elke dag behoudens zondag en maandag te bezorgen? Was laatst uitgebreid in het nieuws dat ze dat verder wilde afschalen, maar dat mag wettelijk gezien niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:25

Hier komen ze toch echt maar drie dagen per week. De postbode is een oudere dame bijna tegen pensioenleeftijd aan. Die hobbelt nog maar door zolang het kan :(:) tof mens

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:30

manzano schreef:
Hoezo dagen dat er geen post wordt bezorgd? PostNL is toch verplicht om elke dag behoudens zondag en maandag te bezorgen? Was laatst uitgebreid in het nieuws dat ze dat verder wilde afschalen, maar dat mag wettelijk gezien niet.

Dat klopt, maar in de praktijk zijn er op veel plaatsen niet voldoende bezorgers om elke dag langs te komen met post. En dan schuift de zogenoemde 24-uurspost door naar de volgende werkdag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:33

manzano schreef:

Nee, maar er wordt niet echt op gehandhaafd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:41

Er staan wel meer dingen in de postwet die niet nageleefd worden.

Huis aan huis bezorgen in een groot flatgebouw/appartementencomplex, zonder zicht op je fiets met post, is verboden volgens de postwet.
Er zou een centrale postbussenhal moeten zijn.
Maar in ons dorp zijn er nog legio plekken waar je als bezorger je fiets uit het zicht achter moet laten en je huis aan huis een flat door moet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:52

Vreemd dat er dan zo'n heisa over was als het toch al niet gebeurd.
Ik krijg echt zelden tot nooit wat per post dus ik zal het verschil niet merken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:58

Ik had iets bij Bol besteld en dat zou de volgende dag geleverd worden. Niet dus. :+ Het was brievenbuspost dus ik hoefde er niet voor thuis te blijven. Het zou vorige week zaterdag geleverd worden, ik kreeg het gisteren. :+ Maar goed, ik had er geen haast mee maar ik was bang dat het kwijt was.

Kerstkaarten zijn ook allemaal later binnen dan gewild maar ja, dat krijg je in deze maand.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:56

Postzegel post zou de volgende werkdag bezorgd moeten worden, de port betaald post inderdaad maar een paar dagen per week, dat is hier donderdag en zaterdag.
Las toevallig dat kerstzegels niet onder de gewone postzegels vallen en ze over die post ook langer mogen doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:43

Ook vandaag dus weer niets in de bus.

Het "nieuwe" pakket zou morgen moeten komen, dus ik hoop dat die er wél goed door komt. Waarschijnlijk heb ik volgende week ergens ineens 2 tegelijk in m'n bus :+ 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:23

Reken er maar niet op met de drukte

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:26

mvdende schreef:

Het "nieuwe" pakket zou morgen moeten komen, dus ik hoop dat die er wél goed door komt. Waarschijnlijk heb ik volgende week ergens ineens 2 tegelijk in m'n bus :+ 8)7

Misschien eens naar een winkel gaan en niet zo mopperen

Jeetje het zijn ook altijd dezelfde zeurende hier

Teveel bestellen
Teveel verwachten
Teveel zeiken

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:59

Hier zou een brievenbuspakketje wel bezorgd zijn om exact 19:00, maar niets te zien. Benieuwd waar die uithangt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:24

Echwel schreef:
mvdende schreef:

Misschien eens naar een winkel gaan en niet zo mopperen

Jeetje het zijn ook altijd dezelfde zeurende hier

Teveel bestellen
Teveel verwachten
Teveel zeiken

Helaas is lang niet alles meer in een fysieke winkel te koop.....dus is het online bestellen...

Ik heb er echt wel begrip voor dat het op dit moment niet "24 uur bezorgd" is. Maar zaterdag besteld, zou dinsdag geleverd worden. Dan vind ik uitloop naar woensdag, misschien donderdag nog oké, maar dat het nu dus gewoon een week duurt voordat het geleverd is, vind ik niet zo tof.

Begrijpelijk toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:27

Echt.. ik vind vandaag een belangrijke aangetekende brief met een oproep voor rechtszitting gewoon in mijn brievenbus. Bezorger heeft zelf een krabbel gezet en het ding in de (vrijstaande) brievenbus gemikt |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:51

mvdende schreef:
Helaas is lang niet alles meer in een fysieke winkel te koop.....dus is het online bestellen...

Ik heb er echt wel begrip voor dat het op dit moment niet "24 uur bezorgd" is. Maar zaterdag besteld, zou dinsdag geleverd worden. Dan vind ik uitloop naar woensdag, misschien donderdag nog oké, maar dat het nu dus gewoon een week duurt voordat het geleverd is, vind ik niet zo tof.

Begrijpelijk toch?

Kan. Maar er is je al zo vaak uitgelegd dat het nou eenmaal druk is bij de post. En dat je dan nog geïrriteerd blijft omdat de post achter blijft kan ik echt niet meer begrijpen.
En als je verwacht dat je morgen het andere pakket van bol in je brievenbus hebt, kan ik al helemaal niet begrijpen.

Maar goed ik ga dit topic verlaten, is beter voor mij...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:57

Ik had vanochtend nog zo iets met een pakket dat bezorgd zou worden. Tussen 8.15 en 10.15 zouden ze komen. Dus mooi op tijd het ochtendprogramma met dieren en kinderen afgerond. Krijg ik een mail dat het om 7.15 al is bezorgd. Had ik dan toch de bezorger gemist?
Dus het hele erf afgezocht naar dat pakket, bij de buren langs gereden, door de straat of het ergens anders op de oprit stond.
Komt de bezorger er als nog aan; had hij de mensen bij het vorige adres voor mijn pakket laten tekenen :')
Gelukkig wel het juiste pakket daar afgeleverd en kreeg ik gewoon mijn bestelling.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:56

Ik mag wederom niet klagen hier.
Had een grooooote bestelling paardenvoer bij Equilin gedaan, samen met een paar stalgenoten voor de staffelkorting en met het oog op de BTW stijging per 1 januari.

Dat waren in totaal 8 dozen. Kreeg donderdag de verzendmail van DPD en gisteren keurig op het aangekondigde tijdstip bezorgd. Mijn man was thuis en heeft het direct in onze bus laten leggen, zodat ik het mee kan nemen naar stal en niet alles in de gang stond te blokkeren en we het allemaal nog een keer extra moesten sjouwen.

Blij mee *\o/*

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:39

Gisteren n.a.v. m'n post even aan PostNL gevraagd of zij meer konden zien. Reactie:

"Brievenbuspakjes gaan met de postbezorger mee en worden na de bezorgronde automatisch als bezorgd gescand. Als jouw pakket toch nog niet bezorgd is, wordt het meestal binnen 5 bezorgdagen (di - za) alsnog geleverd. Sorry voor de verwarring door de foutieve scan!"

Is vanmorgen alsnog bezorgd :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:53

Exitium schreef:
Gisteren n.a.v. m'n post even aan PostNL gevraagd of zij meer konden zien. Reactie:

"Brievenbuspakjes gaan met de postbezorger mee en worden na de bezorgronde automatisch als bezorgd gescand. Als jouw pakket toch nog niet bezorgd is, wordt het meestal binnen 5 bezorgdagen (di - za) alsnog geleverd. Sorry voor de verwarring door de foutieve scan!"

Is vanmorgen alsnog bezorgd :)

Dat dat automatisch zou gaan vind ik wel kwalijk. Ik laat vaak dingen met track en trace verzenden zodat ik kan bewijzen of en wanneer ik iets heb ontvangen (ook voor de retour termijn). Als het sowieso als bezorgd wordt gescand, maar dan nog 5 dagen kan duren heb je daar ook niks aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:33

secricible schreef:
Echt.. ik vind vandaag een belangrijke aangetekende brief met een oproep voor rechtszitting gewoon in mijn brievenbus. Bezorger heeft zelf een krabbel gezet en het ding in de (vrijstaande) brievenbus gemikt |o

Ik vind echt dat ze bij dit soort dingen de bezorgers zouden moeten vervolgen. Een pakje niet krijgen is niet handig... maar zo wordt het rechtsysteem unfair en dat kan gewoon niet. Dat betekenen heeft een belangrijke juridische functie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:07

secricible schreef:

Absurd! Ik vind de regel dat een bezorger zelf mag tekenen ook belachelijk. Daarmee heeft aangetekend verzenden alle betekenis verloren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:59

Die regel was er ook uitsluitend in Covid tijd, die is allang afgeschaft.

En in covid tijd zouden ze je eerst toestemming hebben moeten vragen en 3 cijfers van je ID hebben moeten noteren, dat laatste deed echt helemaal niemand, maar het toestemming geven om te tekenen helaas ook niet :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:12

Hier is post.nl best verwarrend bezig.
Wij hebben ingesteld automatisch naar pakketautomaat.

Gisteren zei de t&'t code dat het pakket vandaag zou komen, vanmorgen nog steeds. Einde ochtend veranderde dit naar maandag. Geen probleem wat mij betreft. Extra hondenvoer ivm sluiting winkel rondom kerst en oud en nieuw. Stond ook netjes in de app.

Mijn man had ook een pakket via post.nl maar verscheen niet in de app. Gelukkig had hij wel de t&t gekregen. Doe zei vandaag.
Maar op voorhand ook de pakketautomaat aangegeven bij bestellen. Ondanks dat we dit als standaard ingesteld hebben.

Mijn pakket hebben ze naar een pakketpunt ruim 12km verderop gebracht.
Mijn man kreeg de melding "u was niet thuis" we brengen het naar een pakketpunt. Enkel nog niet bekend welk punt.

Dan geef je voor hun en ons gemak de automaat aan, en dan doen ze er niks mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:35

Misschien automaat vol en zou kunnen dat dichtstbijzijnde pakketpunt ook vol was.