Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:01

Laurora dat noem ik niet gierig in jou plaats maar juist andersom en ook nog eens super l.ullig van hem.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:09

Laurora schreef:
Ik ben eens door wat vrienden gevraagd mee uit eten te gaan. Gezegd dat ik erg krap zat en eigenlijk beter niet mee kon gaan. Uiteindelijk haalde een jongen mij over, want gezellig, en het hoeft niet per se duur te zijn enz.
Aangegeven dat ik dan mee zou gaan, maar niet zou splitten omdat ik maar 20 euro te besteden had. (net een hoofdgerecht en een drankje dus)
Wouden we de rekening betalen, ik ben netjes beneden de 20 gebleven en leg dus mijn 20 euro in. Gaat dezelfde hansworst die me overgehaald heeft mee te gaan opeens zeuren dat hij het niet vond kunnen dat ik zo weinig hoefde te betalen. Want de rest zou de rekening splitten en zouden toch zeker op 60 euro pp komen, of ik die 40 euro nog even wou lappen.
Dat de rest een voor, hoofd en nagerecht had, en meerdere dure drankjes vond hij niet uitmaken. 8)7

Wat een eikel, ben wel benieuwd of de anderen hier nog wat van gezegd hebben wat dat is echt een rotstreek.

LauroraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:17

Gelukkig nam de rest het voor me op.
overigens was dit sowieso nogal een l*l
De meeste mensen (inclusief ik) gaan inmiddels al een paar jaar niet meer met hem om :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:37

Zulke mensen ben je inderdaad beter kwijt dan rijk. :=

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 02:23

Een tijd geleden gingen we gaan eten met de vriendengroep van mijn vriend, voor de verjaardag van een van die gasten.
Ik ben een kleine eter, drink max 3a4drankjes op een hele avond en drink geen alcohol.
Ook moesten we na het hoofdgerecht al naar huis omdat m'n vriend de volgende dag vroeg moest werken.
De vriendin van de jarige ging wel even voorschieten en dan zou ze de rekening de dag erop doorsturen zodat ik kon betalen.
Zei ze dat ze alles gedeeld had en dat het €50/persoon was, wat ik ontzettend veel vind voor kaaskroketten en een slaatje als hoofdgerecht met max 4 niet alcoholische dranken.

Terwijl er anderen everzwijn en fazant aten en alcohol vollenbak dronken en dan ook nog een dessert.

Noem het stom maar tot op de dag van vandaag heb ik spijt dat ik zomaar betaald heb zonder er iets van te zeggen, volgend etentje betaal ik mijn wel apart :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:07

Killed schreef:
Een tijd geleden gingen we gaan eten met de vriendengroep van mijn vriend, voor de verjaardag van een van die gasten.
Ik ben een kleine eter, drink max 3a4drankjes op een hele avond en drink geen alcohol.
Ook moesten we na het hoofdgerecht al naar huis omdat m'n vriend de volgende dag vroeg moest werken.
De vriendin van de jarige ging wel even voorschieten en dan zou ze de rekening de dag erop doorsturen zodat ik kon betalen.
Zei ze dat ze alles gedeeld had en dat het €50/persoon was, wat ik ontzettend veel vind voor kaaskroketten en een slaatje als hoofdgerecht met max 4 niet alcoholische dranken.

Terwijl er anderen everzwijn en fazant aten en alcohol vollenbak dronken en dan ook nog een dessert.

Noem het stom maar tot op de dag van vandaag heb ik spijt dat ik zomaar betaald heb zonder er iets van te zeggen, volgend etentje betaal ik mijn wel apart :)

Goede les voor de volgende keer om van te voren al aan te geven dat je niet wilt splitten. Wel suf van die vriendin dat ze er zelf niet aan denkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:12

Killed schreef:

Daar had ik toch gewoon m'n eigen rekening gevraagd als ik eerder van tafel weg ging. Het is niet logisch om dat te splitten. No way dat ik 50 euro had neergeteld voor iets waar je maximaal 20 euro voor kwijt zou zijn geweest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:18

Ik snap ook wel dat die vriendin die voorgeschoten heeft er niet bij stilgestaan heeft, niet meer weet wie wat genomen heeft, ook geen gedoe via de app wilt (want ga je zien dat er dan twee drankjes op het einde overblijven die van niemand zijn geweest) en dus voor het gemak de rekening door het aantal mensen heeft gedeeld. Ik snap dat eigenlijk heel goed en vind niemand hier gierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:16

elnienjo schreef:
Killed schreef:

Daar had ik toch gewoon m'n eigen rekening gevraagd als ik eerder van tafel weg ging. Het is niet logisch om dat te splitten. No way dat ik 50 euro had neergeteld voor iets waar je maximaal 20 euro voor kwijt zou zijn geweest.

Max €20 zeg je? Als je hier kaaskroket als voorgerecht neem zit je aan €7/€8. Slaatje, afhankelijk van welke €12/€19. 4 niet alcoholische drankjes €2.5 per stuk.

Dus neem nog het goedkoopste dan zit je aan €29 hoor. Ik zou niet weten waar je daar aan geraakt voor nog geen €20 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:21

Kaaskroket als voorgerecht? Ik lees het nu een paar keer. Iets uit Belgie?
Wat is dat en waarom zou ik een kroket als voorgerecht nemen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:29

Anoniem schreef:

Oh dat zie ik hier in het noorden van Nederland soms ook wel op de kaart staan hoor. Kaaskroketten of garnalenkroketten als voorgerecht. Vooral die laatste vind ik zelf echt yum. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:36

__Sannne schreef:
Anoniem schreef:

Oh dat zie ik hier in het noorden van Nederland soms ook wel op de kaart staan hoor. Kaaskroketten of garnalenkroketten als voorgerecht. Vooral die laatste vind ik zelf echt yum. <3

Oh garnalenkroketjes wel ja, dat vind ik lekker! Vooral die van Oma Bob. :9
Maar meer als lunch dan als voorgerecht.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:41

Hier wordt dat inderdaad vaak als voorgerecht geserveerd. Vaak kan je kiezen uit 1 of 2 kroketten, of gecombineerd een kaas en garnaalkroket.
vaak zo geserveerd, meestal zelfs nog iets soberder.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:45

Sorry dat ik zo offtopic ga hoor! O:)

Maar oh, dat ziet er goed uit Duhelo!
Wanneer gaan we?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:48

Kaaskroketten zijn zooooo lekker. En dat wordt inderdaad vaak als voorgerecht genomen. Al moet ik zeggen dat ik kaaskroketten al op verschillende manieren gegeten heb, zelfs een keer als ontbijt/brunch. Dat laatste raad ik wel af. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:05

Anoniem schreef:
Sorry dat ik zo offtopic ga hoor! O:)

Maar oh, dat ziet er goed uit Duhelo!
Wanneer gaan we?

Voor eten maak ik me wel vrij, geef maar een seintje als je in west-vlaanderen bent :D
(maarreuh, betalen we elk ons deel, of splitten we de rekening? }> :+ )
*just kidding*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:16

_O-
ik ben 1 feb ergens in Belgie.
Ergens ja, waar precies weet ik even niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:17

Jij bent van West Vlaanderen? :wow:

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:01

Ja, geboren en getogen :D. Jij ook van in 't ronde?

Tica: Toevallig niet naar de lezing bij PK Horses?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:07

Duhelo schreef:

Nee, naar een vriendinnetje dat in Centerparcs Vossemeren zit dat weekend. Ik heb nu ook gezien dat dat niet bepaald het westen is ook. :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:08

oh, nee, dat is niet bepaald in de buurt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:28

Duhelo schreef:

Ik kom van Gent en woon nu 3 jaar in Limburg. :) Mijn vriend zijn familie langs moeders kant wonen nog volledig aan de kanten van Roeselare en mijn vader aan de kant van Ieper :) Ik ben er gewoon altijd van overtuigd geweest dat je op en top Nederlands was :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:29

Ik heb leren Nederlands-isch typen :D

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:41

@ DeMolenhoek ; Hallo medeLimburger :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:44

:wave: Hey!