Verder zijn ze dol op slakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Libera schreef:Ja wij hebben eenden gehad. Zorg dat de badjes makkelijk te vullen en schoon te maken zijn want die moeten sowieso iedere dag ververst worden, waarschijnlijk vaker
Verder zijn ze dol op slakken
DeMolenhoek schreef:Ik heb eenden gehadInderdaad de vijvertjes niet ingraven. Het is onvoorstelbaar wat voor vuiligheid daar na een dag alweer in ligt. Gewoon op het gras is prima voor hun hoor!
Hier zijn gisterenavond de lammetjes gespeend. Hoop dat ze het geroep snel gaan opgeven
tamary schreef:DeMolenhoek schreef:Ik heb eenden gehadInderdaad de vijvertjes niet ingraven. Het is onvoorstelbaar wat voor vuiligheid daar na een dag alweer in ligt. Gewoon op het gras is prima voor hun hoor!
Hier zijn gisterenavond de lammetjes gespeend. Hoop dat ze het geroep snel gaan opgeven
Waarom speen jij? Hier loopt alles samen totdat de ram er bij moet. Tegen die tijd is alles vanzelf van de uier af en is mama weer op gewicht. Ik kan dan namelijk gewoon doorvoeren, wat niet meer naar melk gaat, gaat vanzelf richting lichaamsreserves.
Solleke_Noah schreef:Gewoon gras, is dat ok? Overdag mogen ze los in de "tuin" (stuk van twee hectare)
Solleke_Noah schreef:Haha check, ik verwacht me aan veel ranzigheidDe ren is denk ik ongeveer vijf meter lang en twee meter breed. Is wel enkel voor 's nachts, overdag mogen ze dus los. Voor vier loopeendjes.
Mizora schreef:Bij kwartels (net als kippen trouwens) wil je liever meerdere vrouwen per mannetje, anders hebben de dames het erg zwaar. Voor rust in een toompje wordt 4-6 hennen per haantje aangehouden, dan zijn ook alle eitjes bevrucht. Meerdere haantjes gaat voor ruzie zorgen (van wie zijn de hennen) en ook de hennen zijn daar dan slachtoffer van.We hebben nu een week Japanse kwartels en ze groeien goed (nu 2.5 en 4.5 week oud). Het zijn wildkleur en ik denk dat we 3 mannen en 3 vrouwen hebben, dus uiterst gunstig.
Eigenlijk zijn ze voor mijn moeder gekocht omdat ik er nog over twijfelde. Maar nu twijfelt zij en mag ik ze straks misschien hebben.
Moonfight schreef:Solleke_Noah schreef:Haha check, ik verwacht me aan veel ranzigheidDe ren is denk ik ongeveer vijf meter lang en twee meter breed. Is wel enkel voor 's nachts, overdag mogen ze dus los. Voor vier loopeendjes.
Opzich wel lekker ruim. Je kan altijd nog overwegen (als het wel vies word) om het te verharden en dan te bedekken met stro. Dan kan je het af en toe verschonen.