[LZP] Rommella, vlastelers en closetrollen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SavannahNx schreef:Dat Belgen het woordje “poepen” gebruiken als in seks hebben, geslachtsgemeenschap. Kan er niet bij dat je dat zo noemten hoe noemen hun “de grote boodschap” dan wel?
Sannert schreef:[ [url=m/36wrl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Om dat onderrste plaatje gaat het dus. Deze kant maakt een normaal nietje.
[ [url=m/prj9sU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omgedraaid.
[ [url=m/WjgTGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de 2 nietjes.
leintje_ schreef:SavannahNx schreef:Dat Belgen het woordje “poepen” gebruiken als in seks hebben, geslachtsgemeenschap. Kan er niet bij dat je dat zo noemten hoe noemen hun “de grote boodschap” dan wel?
Kakken.
Ik kan er ook niet aan wennen hoor. Woon inmiddels bijna 3,5 jaar in Antwerpen maar iedere keer als ik poep(en) (want poep in het Vlaams betekent kont) hoor ben ik weer in de war. Beide kanten op trouwens, als een van mijn Nederlandse vrienden poepen zegt moet ik ook altijd even denken
musiqolog schreef:Shanna schreef:Ben ik blij dat wij nederlanders zijn waarbij poepen gewoon poepen betekend en niet te verwarren is met sex (op sommige fetish-sex-soorten na dan)
Hoezo "gewoon"? Waarom is onze betekenis gewoon en de Vlaamse niet? Waarom niet andersom?
MarlindeRooz schreef:Optiwolk schreef:In Nederland wel.
Maar Belgisch-Nederlands bestaat ook gewoon en daar heeft poepen dus een andere betekenis.
Ja dat snap ik wel, maar voor de meeste Nederlandssprekende mensen is poepen gewoon schijten zeg maar.
Zoe_97 schreef:Wij Belgen spreken ook gewoon AN (allemaal Nederlands) hoor. Dat jullie een ander woord gebruiken verandert daar niets aan. (De term ABN algemeen Belgisch nederlands wordt al jaren uit het onderwijs geweerd).
Omdat degene colour (Brits) schrijft en de ander collor (am) maakt het 1 niet juister dan het andere
MarlindeRooz schreef:Zoe_97 schreef:Wij Belgen spreken ook gewoon AN (allemaal Nederlands) hoor. Dat jullie een ander woord gebruiken verandert daar niets aan. (De term ABN algemeen Belgisch nederlands wordt al jaren uit het onderwijs geweerd).
Omdat degene colour (Brits) schrijft en de ander collor (am) maakt het 1 niet juister dan het andere
AN staat voor Algemeen Nederlands...
En je kan twee landen waar een complete oceaan tussen ligt niet vergelijken met 2 kleine landjes die naast elkaar liggen.![]()
Ik zeg ook niet dat Belgen het fout zeggen. Ik gaf alleen een verklaring waarom het ene correcter gevonden wordt dan de ander.
Zoe_97 schreef:Wij Belgen spreken ook gewoon AN (allemaal Nederlands) hoor. Dat jullie een ander woord gebruiken verandert daar niets aan. (De term ABN algemeen Belgisch nederlands wordt al jaren uit het onderwijs geweerd).
Century schreef:Zoe_97 schreef:Wij Belgen spreken ook gewoon AN (allemaal Nederlands) hoor. Dat jullie een ander woord gebruiken verandert daar niets aan. (De term ABN algemeen Belgisch nederlands wordt al jaren uit het onderwijs geweerd).
ABN stond voor Algemeen Beschaafd Nederlands, maar dat wordt inderdaad niet meer gebruikt.