Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:07

SavannahNx

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:08

Dat Belgen het woordje “poepen” gebruiken als in seks hebben, geslachtsgemeenschap. Kan er niet bij dat je dat zo noemt :+ en hoe noemen hun “de grote boodschap” dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:13

Ja bizar is dat he, volgens mij noemen ze dat kakken ofzo?

Wat zullen onze kinderen raar klinken voor hun als ze nodig moeten poepen en dat ongegeneerd hardop roepen met paniek in de stem :oo

Ben ik blij dat wij nederlanders zijn waarbij poepen gewoon poepen betekend en niet te verwarren is met sex (op sommige fetish-sex-soorten na dan) :Y)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:14

Dat de bandnaam AC/DC verwijst naar wisselstroom / gelijkstroom (Alternating Current / Direct Current).
Serieus gisteren achter gekomen toen ik de bandnaam als sticker achterop iemands auto zag staan.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:24

SavannahNx schreef:
Dat Belgen het woordje “poepen” gebruiken als in seks hebben, geslachtsgemeenschap. Kan er niet bij dat je dat zo noemt :+ en hoe noemen hun “de grote boodschap” dan wel?

Kakken.
Ik kan er ook niet aan wennen hoor. Woon inmiddels bijna 3,5 jaar in Antwerpen maar iedere keer als ik poep(en) (want poep in het Vlaams betekent kont :+) hoor ben ik weer in de war. Beide kanten op trouwens, als een van mijn Nederlandse vrienden poepen zegt moet ik ook altijd even denken :')

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:45

Sannert schreef:
[ [url=m/36wrl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Om dat onderrste plaatje gaat het dus. Deze kant maakt een normaal nietje.
[ [url=m/prj9sU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omgedraaid.

[ [url=m/WjgTGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de 2 nietjes.

Ik zie echt niet hoe dat tweede nietje nuttig kan zijn? Het is nog zowat recht, dus hoe moet dat door papier heen zitten en het bij elkaar houden? (hier geen nietmachine in huis, dus ik kan het niet uitproberen)

Edit: geen idee waarom de afbeeldingen het niet doen, de post staat in ieder geval op de vorige pagina, dus nog makkelijk terug te vinden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:31

leintje_ schreef:
SavannahNx schreef:

Kakken.
Ik kan er ook niet aan wennen hoor. Woon inmiddels bijna 3,5 jaar in Antwerpen maar iedere keer als ik poep(en) (want poep in het Vlaams betekent kont :+) hoor ben ik weer in de war. Beide kanten op trouwens, als een van mijn Nederlandse vrienden poepen zegt moet ik ook altijd even denken :')

Jaaa idd bij dat programma met die stellen van RTL 5 (even de naam kwijt) zei die Belgische man steeds “ze heeft zo’n mooie poep hè.. en ik dacht wat? Gelukkig ondertitelt dus wist dat hij kont bedoelde :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:45

Shanna schreef:
Ben ik blij dat wij nederlanders zijn waarbij poepen gewoon poepen betekend en niet te verwarren is met sex (op sommige fetish-sex-soorten na dan) :Y)

Hoezo "gewoon"? Waarom is onze betekenis gewoon en de Vlaamse niet? Waarom niet andersom?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:14

musiqolog schreef:
Shanna schreef:

Hoezo "gewoon"? Waarom is onze betekenis gewoon en de Vlaamse niet? Waarom niet andersom?

Omdat poepen meer wordt gebruikt voor ontlasting produceren dan voor seksen. :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:29

In Nederland wel.
Maar Belgisch-Nederlands bestaat ook gewoon en daar heeft poepen dus een andere betekenis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:30

Optiwolk schreef:
In Nederland wel.
Maar Belgisch-Nederlands bestaat ook gewoon en daar heeft poepen dus een andere betekenis.

Ja dat snap ik wel, maar voor de meeste Nederlandssprekende mensen is poepen gewoon schijten zeg maar. :P

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:35

MarlindeRooz schreef:
Optiwolk schreef:
In Nederland wel.

Ja dat snap ik wel, maar voor de meeste Nederlandssprekende mensen is poepen gewoon schijten zeg maar. :P

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Omdat Nederland nou eenmaal meer inwoners heeft. Maar volgens dezelfde logica zou je alle Amerikaans-Engelse woorden de voorkeur moeten geven boven Brits-Engelse, omdat de meeste Engelstaligen nou eenmaal in de VS wonen.

Waarom maak ik hier zo'n punt van? Omdat de mentaliteit van "wij doen het normaal en hun doen het verkeerd" (ja, "hun doen", dat typ ik expres zo) in de wereldgeschiedenis al voor heel veel ellende heeft gezorgd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:36

Indy_Mouse_9 schreef:
_Susan94 schreef:
Nog zo'n lekkere.. Ik kwam er een paar maanden geleden pas achter: para-sol (tegen zon) en para-plu (tegen regen) Nooit bij de letterlijke betekenis stil gestaan :+

:)*

:o? :)* B-) :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:41

Wij Belgen spreken ook gewoon AN (allemaal Nederlands) hoor. Dat jullie een ander woord gebruiken verandert daar niets aan. (De term ABN algemeen Belgisch nederlands wordt al jaren uit het onderwijs geweerd).

Omdat degene colour (Brits) schrijft en de ander collor (am) maakt het 1 niet juister dan het andere :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:45

Zoe_97 schreef:
Wij Belgen spreken ook gewoon AN (allemaal Nederlands) hoor. Dat jullie een ander woord gebruiken verandert daar niets aan. (De term ABN algemeen Belgisch nederlands wordt al jaren uit het onderwijs geweerd).

Omdat degene colour (Brits) schrijft en de ander collor (am) maakt het 1 niet juister dan het andere :')

AN staat voor Algemeen Nederlands...

En je kan twee landen waar een complete oceaan tussen ligt niet vergelijken met 2 kleine landjes die naast elkaar liggen. :')

Ik zeg ook niet dat Belgen het fout zeggen. Ik gaf alleen een verklaring waarom het ene correcter gevonden wordt dan de ander.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:46

MarlindeRooz schreef:
Zoe_97 schreef:

AN staat voor Algemeen Nederlands...

En je kan twee landen waar een complete oceaan tussen ligt niet vergelijken met 2 kleine landjes die naast elkaar liggen. :')

Ik zeg ook niet dat Belgen het fout zeggen. Ik gaf alleen een verklaring waarom het ene correcter gevonden wordt dan de ander.

Jij vindt het ene correcter omdat jij in Nederland woont en alles volgens het Nederlands-Nederlands gewend bent. Voor een Vlaming is het precies andersom. Dat heeft dus alleen maar te maken met weinig van elkaar weten.

En ja "AN" staat wel voor Algemeen Nederlands, maar dat betekent niet dat er geen variaties zijn tussen de standaarden ten noorden en ten zuiden van de taalgrens. Dat betekent alleen maar: dit wordt volgens de boekjes goedgekeurd, in tegenstelling tot dialecten, straattaal en al het andere wat je op school wordt afgeleerd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:49

Oeps autocorrect.
Dan bekijk je Frankrijk en Wallonië maar. Liggen wel langs elkaar. Het ene land zegt nonante (geen idee of het juist geschreven is), het andere lang zegt quatre-vingh-dix (excuses voor fouten). Toch bedoelen ze beide 90 en beide zijn juist ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:52

Joh in Friesland noem je geslachtsgemeenschap al geslachtsferkear en dat ligt gewoon in Nederland :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:58

Zoe_97 schreef:

ABN stond voor Algemeen Beschaafd Nederlands, maar dat wordt inderdaad niet meer gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:28

En color, niet collor. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:54

"Dank u" en "dans le cul" klinken hetzelfde maar willen ook wat anders zeggen. Idem met Bonjour en bosho*er :')

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:16

Au revoir ooievaar

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:34

Die zeg ik al heeeeeeel lang haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:40

Century schreef:
Zoe_97 schreef:

ABN stond voor Algemeen Beschaafd Nederlands, maar dat wordt inderdaad niet meer gebruikt.

Wait.. what? -O-
Wordt het niet meer gebruikt? Waarom niet? Sinds wanneer niet? :oo

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:57

Omdat het zou betekenen dat mensen uit bijvoorbeeld het oosten van het land niet beschaafd zouden zijn.