Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:30

Ik had gisteren een hele grote ergernis.
Ik zat in de syntus trein, dat is een trein met niet veel ruimte laten we zeggen :'). Ik zat aan de raamkant in zo'n 4 zits, en er zaten 2 behoorlijk lange personen aan de gangkant. Op een gegeven moment komt op het laatste moment een oud vrouwtje binnen, helemaal buiten adem.
En dan is er gewoon NIEMAND die opstaat. Iedereen zit elkaar gewoon stom aan te kijken. Uiteindelijk ben ik dus opgestaan en heb me tussen de mensen gewurmd om haar te zeggen dat zij daar wel mocht zitten, maar ook de meneer aan het gangpad kwam niet op het heldere idee om even door te schuiven waardoor het helemaal lastig werd voor haar om bij die stoel te komen...
Snap het echt niet en vond het zo ontzettend sneu, ik heb altijd van Mn moeder geleerd om op te staan voor oudere mensen.

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:55

Geen ergernis maar een leuke reis. De trams rijden nu anders. Zegt de trambestuurder volgende halte station Hollands spoor. Neemt u de trein dat is fijn :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:14

ik moet soms mensen ook echt aansporen om een plek op te geven voor een ander. Als ik in me railcatering outfit rond loop gaat het gelukkig sneller, maar ik vind het zo onbeschoft. :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:17

Oh railcatering... het meest vreselijke in het OV.
Heel vaak hebben ze wat overgewicht waardoor ze te breed zijn voor de trein. Ik krijg elke keer die tas tegen me aan. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:18

Tja als ik een hele dag gewerkt heb, en daardoor zere voeten heb, dan sta ik ook niet automatisch op. Er zijn vast andere mensen in de bus/tram/ trein die op kunnen staan. Maar ja, als iedereen dat denkt, dan krijg je dus dat niemand op staat. Is er dan iemand op krukken, duidelijk zwanger of bejaard, sta ik nog wel op, anderen vragen maar Door.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:22

mvdende schreef:
Tja als ik een hele dag gewerkt heb, en daardoor zere voeten heb, dan sta ik ook niet automatisch op. Er zijn vast andere mensen in de bus/tram/ trein die op kunnen staan. Maar ja, als iedereen dat denkt, dan krijg je dus dat niemand op staat. Is er dan iemand op krukken, duidelijk zwanger of bejaard, sta ik nog wel op, anderen vragen maar Door.

Ik had ook een lange en drukke dag achter de rug dus ik was ook blij dat ik even kon zitten, maar als daar een oud vrouwtje staat te happen naar adem en op dr benen staat te trillen zou ik het niet eens in Mn hoofd halen om te denken "ik heb zere voeten dus ik blijf zitten". Tuurlijk zijn er ook mensen met niet zichtbare problemen waardoor ze niet lang kunnen staan, maar dat is echt geen trein vol :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:25

Dat is dan aan jou. Ik weet zeker dat er op dat moment genoeg andere mensen zijn die niets mankeren, laat hun maar staan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:53

Voor mensen op krukken staat ook niet iedereen op hoor :+ Been there done that :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:55

Ik heb vooral in drukke bussen van school naar huis of naar het station echt wel eens boos staan kijken toen ik op krukken liep. Had m'n knie echt volledig vertieft dus staan ging niet van harte, en dan al helemaal niet in een bus waar ik me niet lekker vast kon houden. Uiteindelijk stond er altijd wel iemand op, maar met pijn en moeite.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:58

Maar waarom vraag je dan niet of iemand voor je op staat? Heb ik ook gedaan toen ik op krukken liep en ik heb nog nooit gehad dat er niemand voor me opstond :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:59

Oh ja zeker. Ik ben in 2015 geopereerd aan m'n achillespees en hielbeen en heb een vol jaar met krukken gelopen, nu heb ik er af en toe nog één op een slechte dag (wat er helaas meer zijn als dat ik zou willen) maar meestal doen mensen gewoon alsof ze het niet zien. Ik kan nog niet echt kracht op m'n voorvoet zetten dus dan is staan in een bewegende trein echt megavervelend. Meestal zorg ik dan gewoon dat ik me met één hand vast kan houden en ga dan maar op één been staan, dat doet nog het minste pijn (ookal donder ik dan wel eens om) :')
En als je het vraagt word je kwaad aangekeken :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:02

Zolang ze maar opstaan kan het mij echt aan mn derrière oxideren of ze boos kijken :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:05

Meestal blijft het hier bij alleen boos kijken en dan blijven zitten :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:14

Ik vind dat echt heel erg :+
Zou niet eens in mn hoofd opkomen om niet op te staan

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:15

SophieFT schreef:
Ik had gisteren een hele grote ergernis.
Ik zat in de syntus trein, dat is een trein met niet veel ruimte laten we zeggen :'). Ik zat aan de raamkant in zo'n 4 zits, en er zaten 2 behoorlijk lange personen aan de gangkant. Op een gegeven moment komt op het laatste moment een oud vrouwtje binnen, helemaal buiten adem.
En dan is er gewoon NIEMAND die opstaat. Iedereen zit elkaar gewoon stom aan te kijken. Uiteindelijk ben ik dus opgestaan en heb me tussen de mensen gewurmd om haar te zeggen dat zij daar wel mocht zitten, maar ook de meneer aan het gangpad kwam niet op het heldere idee om even door te schuiven waardoor het helemaal lastig werd voor haar om bij die stoel te komen...
Snap het echt niet en vond het zo ontzettend sneu, ik heb altijd van Mn moeder geleerd om op te staan voor oudere mensen.

Ik zou dan gewoon aan die meneer vragen of die even wilt doorschuiven. Asociaal gedrag...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:17

Bij mij toen ik nog fatsoenlijk kon staan ook niet hoor. Maarja blijkbaar toch genoeg...
Overigens reis ik nu voor stage een veeeeel rustiger traject (Utrecht - Arnhem) dan normaal (Leiden - Rotterdam) en man man man wat een verademing :') Er heeft zelfs nog niemand tegen m'n kruk aangeschopt :')

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:58

MarlindeRooz schreef:
Oh railcatering... het meest vreselijke in het OV.
Heel vaak hebben ze wat overgewicht waardoor ze te breed zijn voor de trein. Ik krijg elke keer die tas tegen me aan. :+

Die tas is ook niet het makkelijkst nee, vooral in de icm is het smal. :+ Zelf bied ik wel altijd mijn excuses aan als ik tegen iemand aan stoot.
Laatst bijgewerkt door maava op 05-04-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:00

Ik was laatst toch maar wat blij met de railcatering toen m'n water op bleek en ik zo'n irritante kriebelhoest had :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:29

Als iemand het vriendelijk vraagt sta ik op of schuif ik even op om plaats te maken/haal m'n tas weg.
Heb 1x geweigerd op te staan (zat op de trap naar boven, groepje vriendinnen eromheen) maar dat was omdat mevrouw a) kwiek genoeg was en b) me sommeerde op te staan.
Werd nog een leuke discussie waarbij zij mij vertelde dat ik respect moest hebben voor ouderen en ik antwoordde dat ze dat alleen kreeg als ze dat ook verdiende. }>
Paar dagen later kwam ik haar weer tegen en toen kwam een lief oud slecht ter been dametje naar me toe met de vraag of ze alsjeblieft op mijn plek mocht zitten
Ik ben gelijk opgestaan, heb me beleefd gedragen, ben op de trap tegenover dat dametje gaan zitten en we hebben heel gezellig gekletst tot ik de trein uit moest.
Ondertussen vielen de ogen van de andere vrouw bekant uit d'r kassen omdat ze dit bijna niet kon geloven. :')
Dat oude dametje zei ook nog tegen haar dat ze nog maar zelden zulke beleefde en vriendelijke jongeren tegenkwam. _O- _/-\o_

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:04

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand niet opstond voor bijvoorbeeld iemand met krukken.
Ik heb een keer geweigerd op te staan in de bus. Zat zelf op de invalidenplek met been in het gips, dus het was niet zo dat ik voor niks daar zat. Mevrouw prikte met haar wandelstok zowat mijn oog uit en commandeerde me echt op te staan, want ik was jong 8)7 Doeg, bij de invalidenplek aan de andere kant is er nog een vrij hoor.

Zat net in een lege bus. Ik ga in bus 8 standaard in de vierzits zitten zodat ik normaal mijn benen kwijt kan. Komt er een mevrouw, jawel, in een compleet lege bus, precies tegenover mij zitten. Ze wachtte ook niet tot ik mijn benen normaal naar me toe had getrokken en vervolgens werd ze boos omdat ik ze over haar schoot heen moest zwaaien. Heb haar vriendelijk verzocht ergens anders te gaan zitten, wat ze niet deed. Ik ben nu eenmaal te trots om dat te doen, dus ik bleef ook zitten :o Later probeerde ze mijn telefoon uit mijn handen te pakken/slaan, want ze stoorte zich kapót aan die jongeren die de hele tijd aan dat ding vastgeplakt zaten. Oud of niet, daar ben ik niet van gediend. Heb haar arm gewoon hard teruggeduwd, waarop ze de hele bus bij elkaar krijste (inmiddels waren er een paar mensen ingestapt) dat de jeugd van tegenwoordig maar afgemaakt moest worden (!). Moest er gelukkig twee haltes later uit, waar ze me nog even naschreeuwde dat ze me allang mijn kop in had geslagen als ze mijn moeder was geweest. Jezus mina zeg, daar ging mijn goede humeur :n Kan het OV hier iets mee als ik ze er een mailtje over stuur?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:21

Ik heb een niet zichtbare handicap en zelfs dan voel ik me bezwaard als ik blijf zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:00

enamorada schreef:
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand niet opstond voor bijvoorbeeld iemand met krukken.
Ik heb een keer geweigerd op te staan in de bus. Zat zelf op de invalidenplek met been in het gips, dus het was niet zo dat ik voor niks daar zat. Mevrouw prikte met haar wandelstok zowat mijn oog uit en commandeerde me echt op te staan, want ik was jong 8)7 Doeg, bij de invalidenplek aan de andere kant is er nog een vrij hoor.

Zat net in een lege bus. Ik ga in bus 8 standaard in de vierzits zitten zodat ik normaal mijn benen kwijt kan. Komt er een mevrouw, jawel, in een compleet lege bus, precies tegenover mij zitten. Ze wachtte ook niet tot ik mijn benen normaal naar me toe had getrokken en vervolgens werd ze boos omdat ik ze over haar schoot heen moest zwaaien. Heb haar vriendelijk verzocht ergens anders te gaan zitten, wat ze niet deed. Ik ben nu eenmaal te trots om dat te doen, dus ik bleef ook zitten :o Later probeerde ze mijn telefoon uit mijn handen te pakken/slaan, want ze stoorte zich kapót aan die jongeren die de hele tijd aan dat ding vastgeplakt zaten. Oud of niet, daar ben ik niet van gediend. Heb haar arm gewoon hard teruggeduwd, waarop ze de hele bus bij elkaar krijste (inmiddels waren er een paar mensen ingestapt) dat de jeugd van tegenwoordig maar afgemaakt moest worden (!). Moest er gelukkig twee haltes later uit, waar ze me nog even naschreeuwde dat ze me allang mijn kop in had geslagen als ze mijn moeder was geweest. Jezus mina zeg, daar ging mijn goede humeur :n Kan het OV hier iets mee als ik ze er een mailtje over stuur?

Zo ff serieus?
Ik zou hier niet alleen t ov bedrijf voor mailen maar ook kijken of je op een of andere manier geen aangifte kan doen. Geen idee voor wat overigens. Maar mijn god, wat een debiel.. ook echt telefoon uit je hand pakken/slaan, is ze helemaal besodemieterd??

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:08

enamorada schreef:

Zo zeg wat onbeschoft! Lijkt net of ze het gewoon expres doet bij jou komen zitten zodat ze weer iemand haar dag kan ruïneren. Niet normaal meer |o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:09

Ik was na dat met de telefoon ook niet erg aardig meer nee. Heb iig het OV een mailtje gestuurd.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:34

De liften op stations zijn zo leuk. Gisteren nam ik dus de lift omdat ik bij gebruik van trap bijna zeker flauwval en toen ik dus boven was met de lift stonden daar een paar oude mensen te klagen over het feit dat ze langer hadden moeten wachten doordat de jeugd weer eens lui wilde zijn. :')

Tja, heb ze gevraagd waarom zij zelf de lift wilde gebruiken als 2 seconden wachten tot iemand uit is gestapt te lang is voor ze. Hij had het aan zijn hart. ' nou meneer, ik ook. Begrijp helemaal waarom u dan de lift pakt. Laat u niet teveel stressen door zo lang op mij te moeten wachten.'