Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand niet opstond voor bijvoorbeeld iemand met krukken.
Ik heb een keer geweigerd op te staan in de bus. Zat zelf op de invalidenplek met been in het gips, dus het was niet zo dat ik voor niks daar zat. Mevrouw prikte met haar wandelstok zowat mijn oog uit en commandeerde me echt op te staan, want ik was jong

Doeg, bij de invalidenplek aan de andere kant is er nog een vrij hoor.
Zat net in een lege bus. Ik ga in bus 8 standaard in de vierzits zitten zodat ik normaal mijn benen kwijt kan. Komt er een mevrouw, jawel, in een compleet lege bus, precies tegenover mij zitten. Ze wachtte ook niet tot ik mijn benen normaal naar me toe had getrokken en vervolgens werd ze boos omdat ik ze over haar schoot heen moest zwaaien. Heb haar vriendelijk verzocht ergens anders te gaan zitten, wat ze niet deed. Ik ben nu eenmaal te trots om dat te doen, dus ik bleef ook zitten

Later probeerde ze mijn telefoon uit mijn handen te pakken/slaan, want ze stoorte zich kapót aan die jongeren die de hele tijd aan dat ding vastgeplakt zaten. Oud of niet, daar ben ik niet van gediend. Heb haar arm gewoon hard teruggeduwd, waarop ze de hele bus bij elkaar krijste (inmiddels waren er een paar mensen ingestapt) dat de jeugd van tegenwoordig maar afgemaakt moest worden (!). Moest er gelukkig twee haltes later uit, waar ze me nog even naschreeuwde dat ze me allang mijn kop in had geslagen als ze mijn moeder was geweest. Jezus mina zeg, daar ging mijn goede humeur

Kan het OV hier iets mee als ik ze er een mailtje over stuur?