Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:30

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:00

Sammie schreef:
Ik vraag mij af wie er naar horseandhound een mail gaat sturen met de opmerking dat de woorden braaf, rollkur en goed zo geen Duits is...

http://www.horseandhound.co.uk/features ... iva-467088

Rollkür is wel Duits, de andere twee... Waar ze dat vandaan halen :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:49

vanspeijk schreef:
Sammie schreef:
Ik vraag mij af wie er naar horseandhound een mail gaat sturen met de opmerking dat de woorden braaf, rollkur en goed zo geen Duits is...

Nederlands;) veel buitenlanders, bv Amerikanen denken dat Nederland en Duitsland zo ongeveer heftzelfde is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:51

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:00

MarJon schreef:
Sammie schreef:

"Good-so" *proest* _O- _O-

Waar hebben ze deze info nou weer vandaan _O-

Monchou

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:03

Waarom krijg ik soms als ik met iemand sta te praten opeens ontzettende last van de ''scherpe'' lucht? Sta ik daar enorm met mijn ogen te knijpen opeens en gaan ze helemaal wateren :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:04

Finliox schreef:
Waar hebben ze deze info nou weer vandaan _O-
Nou dat vroeg ik mij dus ook al af.. En dan nog zeggen dat het German is.. :')

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:15

Ik zit al dagen met iets in mijn hoofd. Ik wil het zo graag weten maar er is denk ik niemand die het kan weten.
Ik wil graag weten wat er na de dood is..... Reïncarnatie? geestverschijning? Hel of hemel?
Ik vind het gewoon zo raar dat er voor je geboorte en na je geboorte niks is. Waarom kom je dan wel 1 keer op de wereld en niet een tweede keer?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:20

Dat is een vraag waar je hopelijk nog lang geen antwoord op krijgt haha. Maar niemand weet ook of er een 2e leven na de dood is...

Afbeelding

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:43

eilleen333 schreef:
vanspeijk schreef:

Nederlands;) veel buitenlanders, bv Amerikanen denken dat Nederland en Duitsland zo ongeveer heftzelfde is.

http://www.sustainabledressage.net/rollkur/how.php

De term is geïntroduceerd door het Duitse tijdschrift Sankt Georg.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:08

Bambi1995 schreef:
Ik zit al dagen met iets in mijn hoofd. Ik wil het zo graag weten maar er is denk ik niemand die het kan weten.
Ik wil graag weten wat er na de dood is..... Reïncarnatie? geestverschijning? Hel of hemel?
Ik vind het gewoon zo raar dat er voor je geboorte en na je geboorte niks is. Waarom kom je dan wel 1 keer op de wereld en niet een tweede keer?

Daar zijn vele antwoorden op,maar niemand weet of het echt zo is.
Ik geloof wel in een hemel,waar je ziel heen gaat na de dood.Je lichaam blijft achter,dat is een omhulsel dat je nodig hebt om op de Aarde te kunnen leven.

De Hel geloof ik ook in.Misschien komt dat door een Visioen wat ik ooit gehad heb. ;)

Reïncarnatie geloof ik ook in,je ziel kan opnieuw in een lichaam geboren worden.
W.b.t. geesten,je Ziel is in princiepe een geest,omdat er geen lichaam omheen zit.
Geest is ook niet het juiste woord,het is een Entiteit.

Het is maar net wát je gelooft,maar echt weten doet niemand.Simpelweg omdat je geen bewijs hebt.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:15

Bambi1995 schreef:

Ik geloof dat er niets is. Het wordt gewoon zwart en dan is het klaar.

Maar niemand kan het met zekerheid zeggen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:25

Felicxa schreef:
Bambi1995 schreef:

Ja en voor je geboren werd was het ook zwart. Maar toen kwam je tot leven, waarom kan dat dan niet een tweede keer gebeuren?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:27

Omdat ik geloof dat jouw persoonlijkheid, jij dus, niets meer bent dan je hersenen die een lichaam aansturen. Als je lichaam stopt met werken, houd jij op te bestaan.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 19-09-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:39

Felicxa schreef:
Omdat ik gewoon geloof dat jouw persoonlijkheid, jij dus, niets meer bent dan je hersenen die een lichaam aansturen. Als je lichaam stopt met werken, houd jij op te bestaan.

je gelooft niet dat een mens een Ziel heeft?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:41

gohya schreef:
Felicxa schreef:
Omdat ik gewoon geloof dat jouw persoonlijkheid, jij dus, niets meer bent dan je hersenen die een lichaam aansturen. Als je lichaam stopt met werken, houd jij op te bestaan.

je gelooft niet dat een mens een Ziel heeft?

Dat geloof ik inderdaad niet :)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:27

Felicxa schreef:
Bambi1995 schreef:

Ik denk ook dat er niets is. Maar mijn hersens kunnen het concept van 'niets' niet aan, dus als ik over de dood nadenk houd ik het voor het gemak meestal op reïncarnatie (maar dat vind ik ook een ellendige gedachte, dus erg blij word ik er ook niet van).

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:31

Waarom is dat een ellendige gedachte? Ik zou doodblij zijn mochten we er zeker van zijn dat reïncarnatie bestond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:19

Century schreef:
renateeee_ schreef:

Moet je als vrouw zijne, ook je bh uitdoen bij een ecg?

Inderdaad kan prima aangehouden worden, misschien iets lastiger plakken, maar prima te doen.

Kan als je geen beugels hebt wel :j[/quote]

Dus als je een BH zonder beugels hebt, mag je hem aanhouden?

Snap wel dat ze dat zo vaak zien, maar voel me er zelf gwn niet prettig bij... :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:30

Ik mocht het in ieder geval wel toen. Weet niet of dat overal zo is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:35

Waarom klanten altijd 10 minuten voor sluitingstijd opeens wel komen, en het de overige 8 uur vrij rustig is >;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:43

EskeGirl schreef:
Waarom klanten altijd 10 minuten voor sluitingstijd opeens wel komen, en het de overige 8 uur vrij rustig is >;)

Nou dit inderdaad. Waarom altijd rond sluitingstijd? Ik snap dat er veel mensen zijn die nog werken. Maar ik heb het idee dat het overgrote deel zich na een dag luieren nog bedenkt dat ze boodschappen moeten hebben :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:45

Leffroi schreef:
EskeGirl schreef:

Nou dit inderdaad. Waarom altijd rond sluitingstijd? Ik snap dat er veel mensen zijn die nog werken. Maar ik heb het idee dat het overgrote deel zich na een dag luieren nog bedenkt dat ze boodschappen moeten hebben :')

En dit gaat echt om de zaterdag, dan werk ik, het is altijd hetzelfde :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:48

Nou niet alleen de zaterdag. De dierenwinkel sloot altijd om 6 uur. Rond 10/5 voor 6 begin ik dan altijd met spulletjes binnen te zetten en als er dan toevallig nog een klant binnenwandelt, nouja, so be it. Maar als ik dan nét de winkel dicht wil doen om kas en alles op te maken, was er 1 klant die er op vrijdag nogal een handje van had om mét klein kind nog even snel een zak voer te halen, terwijl ik haar ALTIJD vantevoren nog even op het terras oid zag zitten een drankje te doen. Dan zag ze dat ik bezig was met spul binnen halen en dan bedenkt ze zich nog even 'oja, opschieten'.. Pfff!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:20

En dan willen ze 't nog ingepakt hebben ook. Duh :roll: