Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:03

Hahaha... Hilarisch is dat altijd.
Ajoh HTM, leg even wat geld bij. Het is voor een klein meisje. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:17

bugpluisje schreef:
Gabbe schreef:
Even een vraag aan jullie, morgen ga ik bij een jaarling kijken zouden jullie nog wat van de prijs proberen af te krijgen zo ja hoeveel? Ze vraagt 380,- is een new forest.

Ik heb voor een 2 jarige hengst met goed papier bijna hetzelfde betaald. Vind het dus wat aan de prijs maar weet niet of t merrie of hengst is. Voor een merrie is t een goede prijs voor een hengst wat aan de hoge kant vind ik persoonlijk.

Het is een ruin vandaar mijn vraag want inprincipe kan je er dan natuurlijk alleen maar meer rijden niet fokken of iet dergelijks.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:48

Dan kun je er vast 300 van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:06

Ach had ook weer een mooie.. Iemand die m'n oude zadel wilde ruilen voor 1 gebruikt Anky dekje.. Nog los van dat ik het absoluut geen fijne dekjes vind, ben ik ook nog niet helemaal gek :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:23

afgelopen zaterdag naar een kast wezen kijken, komen we daar, zit er eens scheur in van bijna 30 cm lang. Fijn als mensen dat er niet bij zetten in de advertentie grrr.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:25

chelle_dora schreef:
Ach had ook weer een mooie.. Iemand die m'n oude zadel wilde ruilen voor 1 gebruikt Anky dekje.. Nog los van dat ik het absoluut geen fijne dekjes vind, ben ik ook nog niet helemaal gek :+

Klinkt als een eerlijke ruil. _O-

BridgetF: Ik vraag me dan altijd af wat mensen denken. :?
"Die zien ze vast niet."
"Vinden ze vast niet erg."
"Wat maakt dat nou uit."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:27

Giolli: ja dacht ik ook :') Heb maar gezegd dat ik Anky dekjes absoluut niet fijn vind en daar dus ook niet tegen ruil :+

BridgetF.. Dat is mooi balen dan, rijd je voor niks.. Of misschien dachten ze wel 'als je nou wat er tegenaan zet, dan zie je er tóch niks van!'

Wel eens gehoord, ook bij een kastje 'ja wij hadden er zus of zo naast gezet, dan valt het niet op en dan staat het ook nog hartstikke leuk!'..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:31

Een dekje voor een zadel, nou Chelle_dora, dan wil ik je zadel wel want ik heb hier nog een spiksplinternieuw dekje liggen die nog mooier is dan die Anky's ook. :')

Bridget, dat is niet fijn. Schade zet je er toch altijd bij in de advertentie. Het is jammer natuurlijk en het drukt de prijs, maar ja, dat verzwijg je toch niet.

Ik heb nu trouwens hetzelfde aan de hand als Giolli, alleen omgekeerd. Advertentie op facebook van 6 februari, geen reacties. Ik reageer en ondertussen zijn er al twee geïnteresseerden bijgekomen. Zou ik de reactie van meneer copy-pasten? :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:55

Ik heb de kast ook laten staan, dadelijk scheurt het verder. Bovendien ga ik me daar toch aan storen, een scheur vind ik ook heel wat anders dan een gebruikersspoor als een krasje. Ze zeiden het niet, maar ze baalden er wel zichtbaar van, hadden ze de kast helemaal voor niks klaar gezet en naar beneden gesjouwd. Ik denk dat menig mens hem wel had meegenomen, zo van anders zijn we voor niks gereden. Gelukkig was het maar 15 km. Maar ik heb ook wel eens 100 km enkele reis gereden voor een kast. Het zou me dan maar gebeuren..:(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:14

bridgetF schreef:
Ik heb de kast ook laten staan, dadelijk scheurt het verder. Bovendien ga ik me daar toch aan storen, een scheur vind ik ook heel wat anders dan een gebruikersspoor als een krasje. Ze zeiden het niet, maar ze baalden er wel zichtbaar van, hadden ze de kast helemaal voor niks klaar gezet en naar beneden gesjouwd. Ik denk dat menig mens hem wel had meegenomen, zo van anders zijn we voor niks gereden. Gelukkig was het maar 15 km. Maar ik heb ook wel eens 100 km enkele reis gereden voor een kast. Het zou me dan maar gebeuren..:(

Oei Oei Oei, maar ze begrepen het toch wel mag ik hopen? Wat hadden ze dan verwacht, dat jij een kapotte kast mee neemt terwijl je daar niet op had gerekend?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:19

Mijn moeder had dat eens met matrassen. Ik koop die bij voorbaat al niet tweedehands, maar deze waren volgens de beschrijving zo goed als nieuw. Ze kwamen bij een bed wat ze graag wilde hebben. (Met een foto van alleen het bed in de advertentie volgens mij) Zij een collega geregeld met een bus om ze te vervoeren, komt daar aan en het waren letterlijk gewoon ranzige matrassen met de gele zweetvlekken er in!

Dus zij heeft gezegd dat ze het bed nog wel wilde hebben, maar de matrassen echt niet in die staat meenam. Meneer maakt er een drama van, prima ze zijn weer vertrokken. Toen die man ze volgde naar de bus was er blijkbaar een stang omgevallen tegen het raam van meneer en kwam hij agressief op ze af gelopen toen ze al in de auto zaten "JE HEBT MIJN HUIS VERNIELD, IK BEL DE POLITIE" :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:23

Wauw, die was wanhopig.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:05

je heb er inderdaad van die zielige personen bij, voor twee weken geleden twee kinderbroekjes gekocht, ook vet versleten, zelfs een gaatje er in. In de advertentie stond dat ze er nog goed uitzagen. Grrr. Moest ik ze maar als speelbroekje gebruiken. nou ja zeg, ik verbaas me echt, heb al zo vaak wat gekocht op MP, maar nu al twee keer dat mensen iets als goed verkopen en is het gewoon kapot, versleten. Ongelooflijk, ik zou dat dus echt niet kunnen, zou me zo naar voelen om willens en wetens mensen te bedonderen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:39

Mijn moeder heeft de vorige auto via marktplaats verkocht, zaten ook wat krassen op, maar dat wilde ze niet vertellen aan de koper (waren aan de onderkant van de bumper dus je zag ze bijna niet, behalve als je echt bukte). Ik tegen haar gezegd dat ze dat er toch echt even bij moest vertellen! Heeft ze uiteindelijk gedaan en de auto was alsnog binnen een week weg, voor boven de prijs die ze ervoor wilde hebben! Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:39

Ik ben wel even wat boos op PostNL intussen.

Zoals geweten heb ik op 4 april een zadel opgestuurd via TNT met volgcode naar Spanje. De eerste dagen was er niks te vinden via de volgcode omdat het nog naar het sorteercentrum moest. Je zag wel dat het afgeleverd was voor verzending. Nu hoorde ik niks meer van de koper, dus ik dacht "ofwel is het gewoon goed aangekomen, ofwel schort er wat". Ga ik kijken op de site... Is het pakket verdomd nog geeneens aangekomen!
"Op transport voor distributie" staat er als sinds 9-4.

Volgens de site duurt het 4 dagen om van België naar het sorteercentrum in NL te geraken en dan paar dagen erbij om tot in Spanje te geraken. Intussen zitten we echter al aan 10 dagen, toch best een aardig tijdje. Heb de koper dus maar even een PB gestuurd dat het wel degelijk onderweg is en dat ik er extra achteraan ga.

Dan heb ik ook gemerkt dat er precies wat letters en een cijfer missen in de adresgegevens die ik te zien krijg. Ze staan wel gewoon op de doos. Was hun invoerschermpje te klein bij PostNL? Geen idee, maar extra reden tot aandacht dus.

En de kostprijs voor verzenden was ook nog eens €3 duurder dan op de site staat, hoewel het pakket perfect binnen de afmetingen en de gewichtslimiet valt.

Mocht het nu aangeduid worden als "kan niet afgeleverd worden" dan gaan ze me daar toch even horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:41

Och PostNL.. Praat me er niet over := Van deze kant dan wel zakelijk, maar inmiddels zijn er 4 pakketjes kwijt naar buitenland.. Met medewerkers 'die een onderzoek in gaan zetten want ze weten niet waar het pakket zich bevind'.. Nou ik zou beginnen met te zoeken naar de plaats waar hij als laatst gescanned is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:48

Het telefoonnummer van de bestemmeling staat ook gewoon op de doos, die tip had ik op hun website gezien als je een pakket naar een moeilijker vindbaar adres stuurt. Nu is dat wel een +31 nummer, een 06 uit NL dus ik HOOP dat de bezorger dan niet denkt "ja doei ik bel niet naar een buitenlands nummer" en het pakket weer terugzend. Of gewoon kwijtraakt, al zal dat niet zo handig zijn met een dressuurzadel. Zeggen dat ie misschien tussen de machines is geglipt of uit de zak is gedonderd lijkt me nogal onwaarschijnlijk :P

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:07

Pffff ja PostNL. Ben ook al eens 2 pakketjes kwijtgeraakt.
Moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig liever met Kiala verstuur alleen die gaan enkel binnen Nederland (ofja, binnen het land van verzending).
Is er nog een andere (goedkopere) verzendservice voor pakketjes naar het buitenland naast PostNL?
Ik heb namelijk ook veel Duitse en Belgische geïnteresseerde die uiteindelijk niet kopen omdat de verzendkosten zo duur zijn... Maar weet eigenlijk geen andere verzendservice...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:09

DHL is volgens mij ook niet heel duur.
Zelf verzend ik met DPD, maar dat is zakelijk, en weet niet hoe dat voor particulieren werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:10

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:12

Ja wat ik gisteren zag, is DHL nog duurder dan PostNL voor het buitenland.
Of ik heb echt fout gekeken :=
Zal DPD is even gaan bekijken!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:15

Geen idee wat PostNL nu kost, en van DHL weet ik het ook niet.
Weet ook niet wat DPD kost.
Weet wel dat DPD erg fijn is naar BE en DE.
Ook de reden waarom ik met hen verzend :D
PostNL maakte mij te veel "kwijt" in BE.
Voor DPD maakt het voor ons niet uit of wij binnen NL verzenden voor naar BE, het is er gewoon de volgende dag.

En tuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar dan is het even de klantenservice bellen, en je pakket is meestal binnen een dag gevonden.
Bij PostNL zit je eerst 2 dagen aan de telefoon, en dan is er na een week nog geen pakket -O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:18

Misschien FedEx? Ik ken het verder niet hoor, maar mijn broer heeft er een tijdje voor gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:20

DPD vind ik vervelend, tracking nummers werken vaak niet goed en levering duurt lang.
PostNL en DHL vind ik fijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:26

DPD gaat ontzettend snel vanuit NL naar België, die pakketjes zijn er altijd op 2-3 dagen maar dan bestel ik wel bij een webshop, geen idee of ze particulier ook zo snel zijn. Ik ben alleen totaal NIET te spreken over hun bezorgers.

Ik laat elke keer een melding op het pakketje aanbrengen dat ze door ons toegangspoortje mogen stappen en rechtstreeks bij de deur aanbellen. Ben ik er niet, dan is het gewoon de deur ernaast even de buurvrouw aanspreken, die pakt dan ook wel eens wat aan voor me (en andersom).
En echt ELKE keer staan ze aan de centrale poort, en als je dan zegt "ogenblikje ik kom eraan" krijg je te horen "nou ik ga hier niet staan wachten hoor, bekijk't maar". Dus al 2x bezorger weer uit z'n auto gevist. 1 minuutje wachten is nou toch ook geen ramp?

De sticker zat er ook in megagrote rode letters bovenop naast mijn naam, dus dat ie ernaast kijkt vind ik ook bijzonder. Andere pakketdiensten doen het wel, zonder problemen ook.

In binnenland verzend ik steeds via Kiala.