Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:32

DuoPenotti schreef:
Hier moet hij er voor 8 uur zijn en rond 2 uur klaar. Dus wachten echt geen optie.

En hoe zit dat dan als de auto een steekproef krijgt?

Als er een steekproef is, zou ik in theorie daarop wachten als ik tijd had en anders kan ik me altijd laten ophalen wel - mijn man of ouders bv. Maar in de 19 jaar dat ik met auto's op apk ga en rijd, heb ik nog nooit een steekproef meegemaakt bij onze eigen apk's dus het valt gelukkig wel mee.

Bellatrix
Ohh ja ook met beurt erbij nog, begrijpelijk dan helemaal ja.
Ik ga voor apk naar bedrijven die eigenlijk echt alleen apk doen.
Voor onderhoud e.d. ga ik naar een garage die geen eigen apk doet, maar door connecties heb ik daar altijd super snelle service en prijzen - en dat ligt dan weer heel kortbij mijn ouders ook, dus m'n vader pikt me dan bv op als de auto moet blijven. Maar voor kleine dingen blijf ik daar ook gewoon wachten bv.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:37

Ik doe alles bij het lokale autobedrijf. Vind ik fijn en ik heb van huis uit geleerd hoe belangrijk het is om lokale kleine ondernemers te steunen. En niet grote ketens die alles maar zo goedkoop als het kan doen.

Daarbij is het voor mij ook echt makkelijk omdat het dichtbij huis is.

En zijn het tot nu toe super makkelijke en vriendelijke mensen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:38

Dit zijn allemaal lokale bedrijven waar ik ook kom :j geen ketens of iets dergelijks.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:42

Ah ja er zit maar één autobedrijf in mijn dorp. Deze heeft goede reviews en bevalt top tot nu toe. Dus ik wil dat het blijft. Dus gun ik ze ook mijn APK. :P

Mijn APK heeft vorig jaar 35 euro gekost dus beter dan vorig jaar wordt het al niet. :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:44

Ja ik woon inderdaad niet in een dorp, maar rand stedelijk dus ik heb tig opties haha. Maar ik rijd 20min naar de garage in een dorp vlakbij mijn ouders alsnog omdat we daar connecties mee hebben en zij ook altijd asap klaar staan voor me, dus heb daar echt mee geboft. En voor de APK zit ik wel wat korter bij huis en heb ik meerdere opties; dat wissel ik dus af, aan de hand van de drukte wanneer ik ga :j Maar zijn allen gewoon fijne bedrijven, lokaal en geen ketens.

Dat is dan voor mijn honden auto, in eigen beheer.

Met onze gezinsauto zitten we wel gebonden aan ketens soms omdat dit lease auto's zijn altijd en dan heb je geen vrije keus. Maar ook hier worden er vaak niet-ketens gebruikt en gewoon normale bedrijfjes wanneer er bv schade is. Bij APK en gewoon onderhoud gaat hij wel naar de Nissan garage.

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:00

Dat een second opinion aan vragen echt de hel is met dit klote ziekenhuis. Eerst twee weken moeten wachten voordat ik eindelijk eens een doorverwijzing krijg. Vervolgens moet ik een heel formulier invullen voordat ik het beeldmateriaal op kan vragen. En dat beeldmateriaal versturen gaat ook 5 werkdagen duren, maar dit ziekenhuis kennende, zal het wel weer langer gaan duren. Echt krijg de touwtyfus. Ze hebben een heel online systeem, maar dit kan daar weer niet. Het moet per se moeilijk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:20

prompter schreef:
Een bericht dat jongeren in Den Bosch een zwaan hebben mishandeld. Ze hebben het dier aangereden, geschopt en geslagen. Wat bezielt zulke figuren toch, en hoe kan je een weerloos dier dit aandoen?!? Ik ben er naar van, bah!

Stel je voor dat dat je eigen gebroed is zeg -:(-
Ik denk niet dat ik mijn kind ooit nog zou kunnen aanspreken en aankijken als die zoiets zou wagen -:(-

Ik zou zoiets moeten zien, ik sta niet in voor de gevolgen dan, denk dat het dan effe rood wordt voor mijn ogen.

Wat haat ik de mens toch weer maar eens -:(-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:55

Ik wil een smartwatch die echt een beetje op een horloge lijkt, en zonder zo'n rubberen bandje, want daar gaat mijn huid heel slecht op.
Vanmiddag dus even bij de mediamarkt langs om te kijken wat er allemaal is, en ik wil natuurlijk eentje meteen rond "klokje" zodat het op een gewoon horloge lijkt.

Probleem, ik heb blijkbaar echt baby polsjes :+ ongeveer 15cm omtrek, en elk horloge is echt massief tenzij ik een kinderhorloge neem :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:58

Ik heb hetzelfde probleem Polarize :') Nu maar een eenvoudig model die tenminste voor mijn pols niet veel te groot is en waarmee het niet zo is dat je zegt “ horloge waar ga je met die vrouw naartoe “

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:01

Ik had nog zo'n eenvoudig model gepast, maar mijn polsen zijn ook nog eens ovaal?? Waardoor dat echt niet lekker zit en naar de zijkant gaat schuiven :')

Ik had een huawei gt5 gepast die qua formaat krap aan was, maar dat ding had een gouden bandje met magneten en was loodzwaar. En iets van een Garmin active ofzo...die zat ook redelijk goed, maar die had weer rubberen bandjes

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:05

Ongevraagde tip, als je een model ziet met een formaat dat je aanspreekt, focus dan niet teveel naar het bandje, kijk ook even online naar reserve bandjes voor dat merk en model. Goede kans dat er andere bandjes voor bestaan, wel of niet uit China.
Sommige van die horloges (o.a. die van Samsung) hebben ook een optie om universele horlogebandjes erop te zetten, dan wordt de keuze voor een ander bandje nog groter.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:09

Ik heb ook een garmin met custom bandjes, ik krijg blaren van die rubberen dingen maar er bestaan 101 custom bandjes van elk materiaal mogelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:10

Polarize schreef:
Ik had nog zo'n eenvoudig model gepast, maar mijn polsen zijn ook nog eens ovaal?? Waardoor dat echt niet lekker zit en naar de zijkant gaat schuiven :')

Ik had een huawei gt5 gepast die qua formaat krap aan was, maar dat ding had een gouden bandje met magneten en was loodzwaar. En iets van een Garmin active ofzo...die zat ook redelijk goed, maar die had weer rubberen bandjes

Zo'n beetje iedere pols ter wereld is ovaal?

Ik zou me, zoals hierboven al aangegeven, niet blind staren op bandjes. Die zijn in alle soorten en maten los te koop :j.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:18

_San87_ schreef:
Polarize schreef:

Zo'n beetje iedere pols ter wereld is ovaal?

Ik zou me, zoals hierboven al aangegeven, niet blind staren op bandjes. Die zijn in alle soorten en maten los te koop :j.

Ja ik weet het niet anders te zeggen, maar ze zijn net scheef genoeg dat als een horloge niet perfect ligt het opzij schuift en heel pijnlijk gaat drukken.

Het probleem met bandjes los bij bestellen is dat ik zo'n smartwatch al een aardige investering is voor mij, en ik niet echt geld overhoud om een los bandje bij te bestellen :') Ondanks dat ze maar 10-15 euro zijn van wat ik heb gezien met de officiele bandjes komt het er wel weer bij bovenop

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:20

Oh smartwatches zijn echt drama.
Ik krijg ook blaren van die bandjes, dus nu een leren bandje en dat gaat goed!

Waar ik heel erg tegenaan loop is dat het klokje vaak breder is dan mijn pols. En daardoor wordt de keus al heel klein.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:25

Polarize schreef:
Ik wil een smartwatch die echt een beetje op een horloge lijkt, en zonder zo'n rubberen bandje, want daar gaat mijn huid heel slecht op.
Vanmiddag dus even bij de mediamarkt langs om te kijken wat er allemaal is, en ik wil natuurlijk eentje meteen rond "klokje" zodat het op een gewoon horloge lijkt.

Probleem, ik heb blijkbaar echt baby polsjes :+ ongeveer 15cm omtrek, en elk horloge is echt massief tenzij ik een kinderhorloge neem :')

Garmin lily?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:33

Ik zou echt graag een niet logge willen, die door kan gaan als een mooi 'sieraad'. Maar dat blijkt een moeilijke zoektocht.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:35

Kimberley_ schreef:
Polarize schreef:

Garmin lily?

Oeh die heeft een wat kleiner display nog dan de huawei, dus dat zou wel mooi moeten zitten. Maar ook een goeie 100 euro duurder, dus moet daar echt eerst voor doorsparen als ik die + een ander bandje wil

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:38

Kana schreef:
Ik zou echt graag een niet logge willen, die door kan gaan als een mooi 'sieraad'. Maar dat blijkt een moeilijke zoektocht.

Vospo heeft mooie, imo.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:39

Ik heb een garmin trend, ook een gewoon horloge inderdaad, met een scherm er achter.
Heeft een verwisselbaar bandje

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:41

Zit al sinds april zonder eigen auto. Nu is de bedoeling dat ik de auto overkoop van mijn vriend en hij een andere auto gaat zoeken.
Maar we zijn al een tijd verder en hij heeft nogsteeds niks. Eerst wilde die perse een nieuwe auto waar hij het geld niet voor heeft en nu begint die eindelijk te kijken naar 2ehands maar snel gaat het niet (hij is best kieskeurig haha)
Maar heb geen zin om in de herfst/winter geen eigen auto te hebben een steeds af te stemmen wie hem mag pakken -O-
(Hij heeft zelf aangeboden om zijn auto te verkopen aan mij :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:43

Koop een andere auto.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:49

_San87_ schreef:
Koop een andere auto.

Heb zelf rondgekeken maar wil graag weer een automaat en dat heeft hij. En hij is wel zo aardig om hem voor een hele nette prijs aan te bieden aan mij waar ik geen andere automaat voor kan vinden (mijn budget zelf is niet zo groot)
Dus is wel een hele goede deal maar het duurt gewoon even wat langer dan ik dacht allemaal

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:30

Wij zoeken ook een auto voor mijn zoon maar alles wat leuk en betaalbaar is dat staat meestal op 2 uur rijden.

Zolang hij zijn rijbewijs nog niet heeft gaat dat hem niet worden.

Ik wou graag een grotere aquarium en dan mijn 2 kleinere weg doen.

Maar in de winkel echt lang staan twijfelen tussen de 180 liter en de 240 liter.

Toch maar voor de 240 liter gegaan..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:31

Ik doe niet veel aan back to school shopping, behalve een paar dingen die ik echt nodig had om mijn leven makkelijker te maken
En. Eten voor lunch :') ik ben echt zo'n groot lunch persoon, heb altijd een heel gerecht mee, maar moet nu na zo'n 8 weken vakantie weer alles opnieuw inslaan en dat vindt mijn bankrekening niet zo leuk _O-