Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:11

prompter schreef:
Rioolheffing is voor huiseigenaren hoger dan voor huurders, maar je betaalt beide. De gemeenten bereiden zich voor op het "ravijnjaar" zoals volgend jaar genoemd wordt, omdat de huidige regering besloten heeft om gemeenten in 2026 miljarden minder uit te gaan betalen. En dat mag de burger ophoesten.

Ja, de burger maar lappen idd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:12

Wat een prijzen, en dan ook met de rioolheffing er nog bovenop. Op mijn brief staat dat ik die laatste niet hoef te betalen dus volgens mij mag ik daar blij mee zijn, rioolheffing is hier 303 euro (Rotterdam)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:14

fjordjes schreef:
Al de 2e keer dat ik een WhatsApp bericht krijg van een nummer wat begint met +27 met hello. Flikker op met die zooi. Hoe komen ze aan mijn nummer, die geef ik eigenlijk nooit.

Ik kreeg ook deze afgelopen zondag.
Maar ik ken niemand uit Zuid Afrika :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:18

Ik kreeg gisteren en eergisteren een belletje van een NL-nummer met een robotstem dat er iets van m'n Apple Pay afgeschreven wordt.

Ik wens ze succes. Ik heb geen Apple Pay.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:21

Alja schreef:
Marcella schreef:
Als je op sociaal minimum zit mag een klein percentage erboven zitten.

Verkoop geen honing, geen eieren (die teveel zijn krijgen ze Als smooty terug).

Waarde auto telt als eigen vermogen, maar ook scooter.

Maar jij hebt toch ook je nestjes met katten?
Die verkoop je toch wel?

Daar zit geen winst in te behalen. Beetje mazzel speel je gelijk. En nu al 1,5 jaar ofzo geen nestje. Als er een nestje kom najaar/winter.

Als ik niet zou enten, chippen, ontwormen, ontvlooien en alle rest erbij dan zou ik winst kunnen maken.

Geld ook alleen als je er aan zou verdienen en dat is niet zo.

Zelfde geld als ik eieren zou verkopen dan gaat dat geld terug de kippen in. Is ook geen winst heb alleen minder kosten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:24

Dus jij geeft netjes het geld van je katten aan bij de gemeente en laat het ze niet contant betalen Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:25

xSagan schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar hebben degenen die kwijtschelding hebben aangevraagd dan wel paarden? Want dat kan toch niet?

Geen kwijtschelding aangevraagd, maar hier geen eigen paard. Ik verzorg wel en help daarmee iemand qua tijd in hun agenda.:) (Wel auto en als ik zie dat scooter niet geaccepteerd wordt, gaat dat bij auto helemaal niet natuurlijk, dat begrijp ik ook wel dan.)

Voor automatische kwijtschelding.

Uiteindelijk krijg ik het wel.

Waarde auto kan je bij de anwb opvragen en dat verschilt per gemeente.

Meeste betalen via bank en niet contant.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:27

Sorry ik geloof echt niet dat het grootbrengen van een kitten (zonder complicaties) 1000-1500 euro kost. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:28

Mijn vriendin heeft toch zeker aan haar nestje verdiend.
En katjes zijn helemaal netjes met alle entingen enz verkocht.

Ze wilde het gewoon 1 keer meegemaakt hebben voorhaarzelf en de kinderen. Kat is daarna gesteriliseerd.
En ze wilde er nog een ragdoll bij.
Die heeft ze nu dus en de andere verkocht. Dus ondanks zelf 1 houden heeft ze nog geld over.
Had ze die ook verkocht uiteraard meer.

Dus sorry.... of je doet het heel slecht of je wilt niet toegeven dat je er aan verdient.
Wellicht verstandig in jou geval dat niet toe te geven, maar zou wel oppassen met wat het UWV weet, zeker nu MP enz daarin strenger is geworden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:29

_San87_ schreef:
Ik kreeg gisteren en eergisteren een belletje van een NL-nummer met een robotstem dat er iets van m'n Apple Pay afgeschreven wordt.

Ik had pas een block chain probleem voor mijn crypto's

Ik heb geen crypto's :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:31

Ze bellen alle nummers die ze kunnen krijgen, 1 op zoveel mensen zal wel crypto of Apple Pay hebben en iedereen bellen is minder werk dan alles uitzoeken :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:33

prompter schreef:
_San87_ schreef:

Ik had pas een block chain probleem voor mijn crypto's

Ik heb geen crypto's :D

Echt he :').

Fly_high schreef:
Ze bellen alle nummers die ze kunnen krijgen, 1 op zoveel mensen zal wel crypto of Apple Pay hebben en iedereen bellen is minder werk dan alles uitzoeken :P

Misschien moeten ze eens gaan werken voor hun centen :7. En dan bedoel ik eerlijk werk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:33

xSagan schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar hebben degenen die kwijtschelding hebben aangevraagd dan wel paarden? Want dat kan toch niet?

Geen kwijtschelding aangevraagd, maar hier geen eigen paard. Ik verzorg wel en help daarmee iemand qua tijd in hun agenda.:) (Wel auto en als ik zie dat scooter niet geaccepteerd wordt, gaat dat bij auto helemaal niet natuurlijk, dat begrijp ik ook wel dan.)

Ik heb ook geen paard, paard is niet van mij en betaal ik niks aan.
Maar ik heb wel een auto en wordt gewoon geaccepteerd. Ligt helemaal aan de regels, maar bijna altijd is het dat auto een bepaalde waarde maximaal mag hebben en daar zit de mijne nog onder. Het is niet dat je helemaal niks mag hebben aan spaargeld of bezittingen, maar het is wel maar weinig. Gewoon de regels van jouw gemeente goed doorlezen en aanvragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:38

Verkoop al geen kittens via marktplaats misschien dat dat ook scheelt.

En uwv weet het ben er eerlijk over. Laatste nest heeft behoorlijk wat geld gekost. Dat ik zelfs met mama kat en de 4 kittens bij de dierenarts ben geweest. En begon toen met 1 kitten en uiteindelijk hadden ze allemaal virus inclusief mama poes en de 2 volwassen zijn toen ook iets beroerd geweest.

3 Flesjes nutribound opgebruikt. En de nodige dierenarts kosten.

En zou kunnen dat het vanwege gezondheid najaar laatste keer wordt. Of dek gewoon helemaal niet meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:50

fjordjes schreef:
Al de 2e keer dat ik een WhatsApp bericht krijg van een nummer wat begint met +27 met hello. Flikker op met die zooi. Hoe komen ze aan mijn nummer, die geef ik eigenlijk nooit.

Ja hier ook vaak. Uit verschillende landen. Gaat altijd meteen op de blok. Weg ermee.

Ik heb ook veel telefoontjes de laatste tijd met een bandje van: Dit is de HR afdeling etc etc. Ik hang altijd meteen op en blokkeer het nummer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:04

Kater die ik voor Alexia zou willen gebruiken zit op 2,5 uur reizen ongeveer enkele reistijd. Dus ga er even goed over nadenken. Alexia zou zeker laatste keer zijn en erna steriliseren.

Voor cathy heb ik geen kater. Gezien ik nebelung of variant wil voor haar. Vrees dat ik over de grens moet zoeken en dan zit ik met afstand. Er zijn voor de rest alleen points beschikbaar en daar krijg ik bij mijn vereniging geen papieren bij. En daar fok ik niet voor.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:05

Suzanne F. schreef:
fjordjes schreef:

Ja hier ook vaak. Uit verschillende landen. Gaat altijd meteen op de blok. Weg ermee.

Ik heb ook veel telefoontjes de laatste tijd met een bandje van: Dit is de HR afdeling etc etc. Ik hang altijd meteen op en blokkeer het nummer.

Das ook het meest verstandige dat er is.

Laatst werd ik dagelijks gebeld door een nummer, en bleef maar door gaan.
En mijn telefoon gaf al aan vermoedelijk spam dus ik neem dan niet aan, en is uiteindelijk ook mee gestopt het bellen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:10

Telpeva schreef:
Afvalstoffenheffing

Ga nogal, mijn hemel |(

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:22

Marcella schreef:
Verkoop al geen kittens via marktplaats misschien dat dat ook scheelt.

En uwv weet het ben er eerlijk over. Laatste nest heeft behoorlijk wat geld gekost. Dat ik zelfs met mama kat en de 4 kittens bij de dierenarts ben geweest. En begon toen met 1 kitten en uiteindelijk hadden ze allemaal virus inclusief mama poes en de 2 volwassen zijn toen ook iets beroerd geweest.

3 Flesjes nutribound opgebruikt. En de nodige dierenarts kosten.

En zou kunnen dat het vanwege gezondheid najaar laatste keer wordt. Of dek gewoon helemaal niet meer.

Je gaat toch hopelijk met elk nestje naar de dierenarts? Chippen, vaccinaties, ontwormen en zo? :) Of heb ik het verkeerd begrepen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:26

Wij betaalden afgelopen jaar op een paar duppies na 1000 euro -O-
Saampjes in een appartement dus schiet mij maar lek!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:36

prompter schreef:
Rioolheffing is voor huiseigenaren hoger dan voor huurders, maar je betaalt beide. De gemeenten bereiden zich voor op het "ravijnjaar" zoals volgend jaar genoemd wordt, omdat de huidige regering besloten heeft om gemeenten in 2026 miljarden minder uit te gaan betalen. En dat mag de burger ophoesten.

Als de bijdrage van het rijk hetzelfde zou blijven, mag de burger dat toch net zo goed ophoesten? Alleen dan via de loonbelasting in plaats van de OZB.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:40

Eapy schreef:
Je gaat toch hopelijk met elk nestje naar de dierenarts? Chippen, vaccinaties, ontwormen en zo? :) Of heb ik het verkeerd begrepen?

2x enten en chippen
2x ontvlooien en ontwormen voor vertrek mits ze niet ziek, zwak of misselijk zijn. Hou minimaal 14 weken aan soms een paar dagen eerder, maar heeft geen voorkeur liever wat langer.

Had van de week nog een aanvraag betreffende kittens die vond het jammer dat het voorlopig niet was.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:08

Voor ons tweeën is de ozb 890 euro geloof ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:38

Oh en dat mijn flat een lekker riool luchtje had. :')

Zijn er problemen met de riolering, maar zolang de stelling staat kunnen ze niks. _O-

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:42

Ik ben gister door mijn enkel gegaan en ik wilde toch perse rijden vandaag dus ik dacht ik rijd wel even zonder zadel met barebackpad.
Had paardlief lentekriebels (1 dag goed weer) dus kreeg ik een paar boeken en gekke sprongen