Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 11:21

_San87_ schreef:
Aight schreef:

En meer zelf investeren in netverzwaring, dit was voor hen immers al overduidelijk.

Netbeheer is een overheidsbedrijf. Als zij geen geld krijgen, dan houdt t op denk ik?

Dat is het punt: net beheer mocht niet investeren!! Pro-actief handelen was domweg verboden! De netbeheerder kreeg een draai om z'n oren (en een boete) als men dat wel deed!

Als er een vraag was, mocht netbeheer het net aanpassen (reactief) maar er mocht niet meer gedaan worden dan nodig om aan de vraag te voldoen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 11:35

ikke schreef:
_San87_ schreef:

Netbeheer is een overheidsbedrijf. Als zij geen geld krijgen, dan houdt t op denk ik?

Dat is het punt: net beheer mocht niet investeren!! Pro-actief handelen was domweg verboden! De netbeheerder kreeg een draai om z'n oren (en een boete) als men dat wel deed!

Als er een vraag was, mocht netbeheer het net aanpassen (reactief) maar er mocht niet meer gedaan worden dan nodig om aan de vraag te voldoen.

Dan mag de overheid zich kapot schamen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:06

_San87_ schreef:
ikke schreef:

Dan mag de overheid zich kapot schamen.

Niet alleen op dit vlak maar ook het vervolg.

Waar die overheid eindeloos de voorbereiding op die transitie blokkeerde zo ontbreekt het nog steeds op een visie hoe we de transitie moeten vorm geven om daadwerkelijk fossiele energiedragers uit te bannen.

Overigens helpen de milieuterroristen daar ook niet bij door steeds maar weer vast te houden aan hun kortzichtige broeikas-opvattingen.
Hoe moeilijker ze het werk van Netbeheer Nederland maken, hoe langer het zal duren voordat we fossiele energiedragers uit kunnen faseren.

Electra63

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:42

Heb je daar een linkje van ?
Dat de overheid de transitie blokkeerde? Wanneer ? En met welke reden?

Beetje jammer dat je mensen die zich zorgen maken over het milieu en/of klimaat terroristen noemt.
Lijkt mij dat jij niet echt objectief bent.

En nee, ik ben geen GL-stemmer ofzo en ik eet vlees en rij gewoon auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:18

Electra63 schreef:
Heb je daar een linkje van ?
Dat de overheid de transitie blokkeerde? Wanneer ? En met welke reden?

Beetje jammer dat je mensen die zich zorgen maken over het milieu en/of klimaat terroristen noemt.
Lijkt mij dat jij niet echt objectief bent.

En nee, ik ben geen GL-stemmer ofzo en ik eet vlees en rij gewoon auto.

Nee, daar is geen expliciete link van. Het is simpelweg de wetgeving die de netbeheerders tot twee jaar geleden blokkeerde om adequaat (pro-actief) te reageren op alle signalen uit de markt/wereld.
De ACM was de uitvoerende/controlerende partij vanuit de overheid die de netbeheerders blokkeerde (moest blokkeren van de wetgeving).

Op nog veel meer vlakken zijn dit soort blokkerende wetten te vinden.
Zo mag een bedrijf/instantie niet gedwongen worden om vermogen af te nemen, terwijl dat voor het juist regelen en balanceren van het net wel noodzakelijk gaat zijn.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:57

MarlindeRooz schreef:
Als er hier de pleuris uitbreekt qua Rusland. En het komt maar in de buurt van een oorlog…

Dan zou ik heel graag Rutte terug willen. Ga hem persoonlijk wel halen. :=

Want stel je voor dat we Schoof, Wilders of Caroline laten onderhandelen met wereldmachten. :+

En nee ik ben geen VVD stemmer. _O-

Ik zou Rutte sowieso liever terug hebben dan dit zooitje ongeregeld, waarbij ik echt wel denk dat Schoof ontzettend zijn best doet, maar dat ook moet doen met dit zooitje. Ik benijd de man niet.
Klaas Dijkhoff zag ik ook graag terug in de politiek. Geen idee of dat een UO is eigenlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 10:56

Piercings in het gezicht zijn vreselijk. De ergste van allemaal is de stieren ring. Horror.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:18

rien10 schreef:
Piercings in het gezicht zijn vreselijk. De ergste van allemaal is de stieren ring. Horror.

Om te hebben of om naar te kijken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:32

Om naar te kijken. Verschrikkelijk. Wat iemand doet moet hij helemaal zelf weten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:03

Ik vind het zelf ook niet mooi. Oorbellen prima maar verder houd ik niet van piercings in het gezicht. Eigenlijk sowieso niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:06

Mungbean schreef:
rien10 schreef:

Om te hebben of om naar te kijken?

Ja. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:15

Ik vind het ook niks hoor, niet om te hebben en om naar te kijken, dus net als mijn voorganger :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:16

Ik vind het vooral een raar gezicht als mensen met zo'n tong ding zitten te spelen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:16

Alleen wenkbrauw vind ik mooi. Neus vind ik vies. En zo’n koe ring vind ik raar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:41

Zat er uitgerekend vanmiddag iemand tegenover me in de trein met zo'n ring in de neus.
Moest gelijk aan deze discussie denken en nee, het zag er ook niet uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:44

Ik kan dan alleen maar aan verkoudeden denken dat daar dan snot aan gaat hangen en zo. Of een halstertouw eraan vastmaken en meenemen _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:45

Ik voel altijd een beetje een wens om een dun draadje eraan vast te maken met een mini paardenknoop.
Never gonna happen natuurlijk, maar ik denk het vaak

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:46

DuoPenotti schreef:
Ik vind het vooral een raar gezicht als mensen met zo'n tong ding zitten te spelen.

Oh ja, dat vond ik ook altijd erg apart om te zien.
Ik had het idee dat piercings niet meer zo'n ding waren, ik zie het eigenlijk nooit meer.
Tegenwoordig lijkt wel iedereen tattoos te hebben, dat vind ik ook maar zelden mooi.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:58

De stierenring <3 love it, heb hem zelf al jaren. De reacties van touwtje eraan snap ik wel want die morbide nieuwsgierigheid had ik ook. Al zoveel lol mee gehad, haakje met kerstbal erin, sleutelhangers, idd touwtjes erin etc :')

Ik vind nep piercings en nep oorbellen stom. Doe het dan echt of doe het niet, maar die clip-on accessoires vind ik echt suf.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:21

Ik kan een septum piercing heel mooi vinden, maar bij sommige mensen vind ik het niks. Ligt aan de vorm van hun gezicht denk ik?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:04

Even de rode letters negeren.

Ik vind dat mensen steeds meer zeuren over pakketjes die niet op tijd of binnen hun tijd worden bezorgd. Bestel het gewoon wat eerder als je iets nodig hebt. Al die pakketbezorgers werken zich uit de naad omdat ze per bezorgd pakketje betaald krijgen in plaats van een vast salaris, maar iedereen wil tegenwoordig maar op de minuut weten hoe laat hun pakketje komt. Ik vind het wel een beetje verwend gedrag :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:09

Ik las “verward” gedrag :+

Ik vind dit geen UO hoor.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:12

ikke schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik denk ikke, dat het niet eens perse "de overheid", oftewel het ambtenarenapparaat, is die geen idee heeft, maar dat die ambtenaren tegengewerkt worden door welke bestuurlijke wind er vanuit de Tweede Kamer inclusief regering/bewindspersonen waait, waar ze wel of geen energie in mogen of kunnen steken.

Als ik voor mijn eigen vakgebied kijk, was er beleid inclusief werkvoorschriften om het beleid uit te voeren zo goed als klaar om te gaan gebruiken, omdat vanuit Adema de opdracht was om dat te ontwikkelen, wat nu door Wiersma letterlijk in de koelkast is gezet en wat we niet in mógen voeren van haar.

Na de val van het vorige kabinet kwamen er echt dingen tot stilstand die daarvoor al gewoon goed liepen.

Nee, voor mijn vakgebied heeft die overheid echt geen idee, op geen enkele beslissende laag (dat is niet het zelfde als dat individuele ambtenaren het niet zouden weten/begrijpen)

Dat hele gejammer over het volle elektriciteitsnet zag Netbeheer Nederland 15 jaar geleden al aankomen.

Dat riep mijn lief toen ook al. Hij zit ook in de elektra en zag de bui al hangen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:20

prompter schreef:
Even de rode letters negeren.

Ik vind dat mensen steeds meer zeuren over pakketjes die niet op tijd of binnen hun tijd worden bezorgd. Bestel het gewoon wat eerder als je iets nodig hebt. Al die pakketbezorgers werken zich uit de naad omdat ze per bezorgd pakketje betaald krijgen in plaats van een vast salaris, maar iedereen wil tegenwoordig maar op de minuut weten hoe laat hun pakketje komt. Ik vind het wel een beetje verwend gedrag :o

Nu ja, wat is het alternatief? Webshops die adverteren met messcherpe levertijden maar ze niet waar hoeven te maken en de klant ziet wel wanneer zijn pakket verschijnt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:46

Vraag en aanbod. Als niemand “levering de volgende dag, in het door u gewenste tijdvak” aanbied, stopt die dwingende klant vraag.