Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:55

Picopico schreef:
Ik ga weleens weg zonder iets te zeggen. Mijn moeder werkt veel vanuit huis en zit de halve dag aan de telefoon. Dan leg ik een briefje neer of stuur een appje. Als ik maar heel kort weg ben (boodschappen doen bv) ga ik gewoon. Waarschijnlijk ben ik dan toch terug voordat ze überhaupt door heeft dat ik weg ben :+

Weer on-topic. Nav van mijn vorige vraag over "dingen die mensen op tv doen". Ik zie vaak mensen water in hun gezicht splashen. Ik snap het als je je gezicht wilt wassen, maar het gebeurt voornamelijk nadat persoon iets "ergs" heeft gedaan. En dan ook nog op een openbaar toilet op het werk ofzo. Ben ik de enige die dit raar vind? :D
Ja, oké, zo is er altijd wel een uitzondering, maar als ze gewoon op de bank zitten, laat ik wel even weten dat ik wegga. :D

Dat laatste zie ik ook nooit iemand in het echte leven doen, nee. :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:38

*steekt vinger op* ik doe dat dus wel. Of als ik heel moe/duf ben. Scheelt wel dat ik geen make-up draag denk ik :))

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:25

Doe je dat ook op een openbaar toilet? Hoe droog je je gezicht dan weer af :o?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:30

Papiertjes? En anders droogt het vanzelf weer. Het is maar water.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:18

Ik ben ook iemand die het super fijn vindt om mijn gezicht te wassen. Bij stress of hoofdpijn, spanning etc geeft het me ook een soort kalmte

Ik droog het gewoon met papiertjes in een openbare wc

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:57

Ik heb een hoodie waar ik heel zuinig op ben, hij is nog niet gewassen en is nu nog onwijs zacht/fluffy van binnen.

Inmiddels is hij wel aan een wasbeurt toe maar ik ben bang dat hij hard wordt.

Wat is DE tip om hoodies/vesten/truien zacht te houden aan de binnenkant? Ik zou het echt zonde vinden als het zo'n hard kartonnen ding wordt -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:02

Ghostattack schreef:
Ik heb een hoodie waar ik heel zuinig op ben, hij is nog niet gewassen en is nu nog onwijs zacht/fluffy van binnen.

Inmiddels is hij wel aan een wasbeurt toe maar ik ben bang dat hij hard wordt.

Wat is DE tip om hoodies/vesten/truien zacht te houden aan de binnenkant? Ik zou het echt zonde vinden als het zo'n hard kartonnen ding wordt -O- :')
Even kort in de droger doen voordat je hem ophangt. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:03

En vooral ook niet binnenste buiten wassen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:07

Beetje wasverzachter erbij?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:09

En niet te heet wassen. Niet teveel wasmiddel. Ik heb nog nooit harde hoodies gehad :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:24

Liefst in de droger inderdaad. Maar denk dat de tip van Mkango net zo goed werkt, eventjes in de droger en verder gewoon aan de lucht drogen.

Ik heb wat officiële Engelstalige papieren ontvangen. Onder elke bladzijde staat "accepted:....." Even dubbel checken maar daar willen ze dan toch een handtekening?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:03

Thanks voor de wastips! Ik ga het proberen en zal het resultaat hier delen :))

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:41

Hoe was je een elektrische deken? Er staat op het etiket dat ie in de wasmachine kan, maar dat vind ik een beetje spannend. Wat zouden jullie doen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:50

Als op het etiket staat dat hij in de wasmachine kan, kan hij in de wasmachine. Wel goed de wasvoorschriften volgen. Ik zou me voor kunnen stellen dat centrifugeren niet zo'n goed idee is, bijvoorbeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:59

Prrrr schreef:
Als op het etiket staat dat hij in de wasmachine kan, kan hij in de wasmachine. Wel goed de wasvoorschriften volgen. Ik zou me voor kunnen stellen dat centrifugeren niet zo'n goed idee is, bijvoorbeeld.

Precies. En wel de stekker loshalen he? Niet met snoer en al wassen.
Kan gewoon op een fijnwas programma.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:08

Centrifugeren (op iet al te hoog toerental) kan ook gewoon hoor :j. Als dat op het voorschrift staat, tenminste. Ik gooi mijn elektrische dekens met enige regelmaat in de wasmachine. Gewoon op 30 graden, fijnwas.

Is het een onderdeken of een bovendeken? want mijn bovendeken mag vervolgens (volgens voorschrift) daarna ook nog een kwartiertje in de droger, waarna ik hem aan de lijn/op het rek verder laat drogen. Moet je alleen even opletten dat je geen al te grote knikken er in krijgt (dus geen knijpers erop).

Hier is het altijd goed gegaan :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:03

Wat ik mij afvraag.. mijn ogen hebben minimale sterkte afwijking, en een cilinder. Ik heb een bril maar kan maar niet aan de cilinder wennen. Dat ik niet 100% perfect zie, merk ik vooral in de auto. Nu heb ik gemerkt dat als ik een zonnebril draag (geldt voor diverse varianten) ik zowel in licht als donker veel beter zie en het gevoelsmatig net is alsof mijn cilinderafwijking dan wegvalt :+ lichten worden dan namelijk geen sterren dus mijn zicht wordt scherper en rustiger. Ik kan borden en matrixborden beter lezen en behoud daardoor meer overzicht. Hoe kan dat :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:51

Komen jullie ook wel eens mensen tegen die tijdens het autorijden een serie oid kijken op hun telefoon?
Vandaag weer achter een trage auto beland, amper optrekken, geen 80 rijden op de N weg, slingeren etc. Kijk ik tijdens het inhalen opzij, staat zijn telefoon in zijn dashboard met daarop bewegend beeld, van een programma/serie of muziekclip? Ik wist niet wat ik zag. :wow:

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:11

marleen_88 schreef:
Komen jullie ook wel eens mensen tegen die tijdens het autorijden een serie oid kijken op hun telefoon?
Vandaag weer achter een trage auto beland, amper optrekken, geen 80 rijden op de N weg, slingeren etc. Kijk ik tijdens het inhalen opzij, staat zijn telefoon in zijn dashboard met daarop bewegend beeld, van een programma/serie of muziekclip? Ik wist niet wat ik zag. :wow:

Dat heb ik nog niet gezien. Wel een keer achter iemand gereden die het voor elkaar kreeg om de bovenkant om te kleden tijdens het rijden :=

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 07:49

Hoe kunnen mensen denken dat dat uberhaubt een goed idee is? _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 07:59

Hier zie ik echt heel veel mensen die in het verkeer met hun telefoon bezig zijn. Van vrachtwagenchauffeur tot fietser, echt bedroevend. En bovendien levensgevaarlijk.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:13

Serie kijken heb ik nog niet gezien... vergaderen onderweg wel. Ook stom. Oerstom.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:10

Afbeelding
Net is mijn halve schimmelteennagel eraf gegaan.Maar om er nu mee naar de dokter of pedicure te gaan.Wat denken jullie?Doet geen pijn.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:21

Ik denk vooral dat je dit de volgende keer in een spoiler moet zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:24

Kan de post niet meer verwijderen.Sorry Bokkers.