Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:56

Huertecilla schreef:
Even over die kauwmeuk; doet een teentje verse knoflook méér en langer: Houdt iedereen +:)+ afstand. Is ook nog eens gezond en chemische kauwmeuk???

Met vieze paardrijkleren naar de supermarkt helpt ook :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:58

imaudy schreef:
Ík had even terug gezocht op welke vraag van je HC niet reageerde. Je was overal wat te uitgebreid met teveel quotes waardoor het wat zanderig werd en wat moeilijker te volgen was.

De posieve kant is de moeite die erin gestopt is het daarmee juist duidelijker proberen te maken :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:04

Shadow, als je met iemand ook zijn hobby of sociaal gemis meeleeft dan zijn dat dus automatisch allemaal egoisten? Prima hoor.
Ik realiseer me voor mezelf gewoon hoe veel geluk ik heb dat ik een ruim huis heb, gewoon mag gaan paardrijden, mijn kind gewoon naar school en zwemmen mag en wij sowieso niet bepaald extreem sociaal zijn. Voor mij is covid iets wat ver op de achtergrond speelt. Juist omdat ik het zo goed heb vind ik het extra rot als in een collega van begin 20 echt zie worstelen en spartelen om positief te blijven.

Als ik dan stil sta bij mensen die bepaalde dingen gewoon als heftig ervaren en voor wie het als uitzichtloos voelt dan hoeft daar niet gelijk dood en verderf bij gesleept te worden. Ook mijn collega gaat vast niet dood, maar daarom mag ik het wel gewoon enorm rot vinden toch?
Ik heb een beetje het idee dat jij dat gelijk interpreteert dat wij dus vast wel allemaal tegen de regels zijn, maar dat klopt niet. Komt nog bij dat je zelf nogal vaak kritiek hebt op de regels.

Ik kan werkelijk geen enkeke reden bedenken wat er fout aan is als je er wat meer bij stil staat welk effect dit hele gebeuren heeft op mensen, ook langdurig. Ook door begrenzingen die jou en mij de reet roesten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-12-21 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:05

Sizzle , ben het volkomen eens met je laatste posts, we moeten ophouden met voor anderen te denken/ bepalen wat belangrijk is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:07

Huertecilla schreef:
imaudy schreef:
Ík had even terug gezocht op welke vraag van je HC niet reageerde. Je was overal wat te uitgebreid met teveel quotes waardoor het wat zanderig werd en wat moeilijker te volgen was.

De posieve kant is de moeite die erin gestopt is het daarmee juist duidelijker proberen te maken :j

Ja dat klopt :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:10

Klopt hoor, ik was even vergeten hoe helder en to the point HC altijd is :j
Heel makkelijk te lezen, ik zal er een voorbeeld aan nemen :D _O- :')

Jammer dat verheldering vragen dan weer teveel moeite is -O-

Ohwell….

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:12

Cer schreef:

Heel aardig weer. Is dat een long Covid19 reflex of zo?!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:13

Ik vind dit altijd een leerzaam topic en ook fijn om elkaars ervaringen te lezen.
Maar dat gehak op elkaar kan ik echt missen als kiespijn. Voegt in mijn ogen echt 0 toe aan dit topic.
Kan dat ajb iets minder?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:17

Sure_lee ik ben het helemaal met je eens, maar ik vind het zelf altijd erg lastig om zomaar ergens van beschuldigd te worden .. je kan dan eigenlijk niks meer weerleggen..
voorals als het dan ook nog een splinter/balk verhaal wordt .. maar je hebt een goed punt :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:20

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Heel aardig weer. Is dat een long Covid19 reflex of zo?!

Ach HC, je staat erom bekend om warrige verhalen met veel bijgehaalde dingen (bijv wat je zoal doet met je relaties) te posten die niet direct to-the-point zijn. Wat minder lange tenen mag wel hoor.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:23

Is long-covid nu dat het lang duurt voordat je genezen bent (zoals in it took a long time) of als in longen-waar-je-mee-ademhaalt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:23

Lang :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:25

Imker schreef:
Is long-covid nu dat het lang duurt voordat je genezen bent (zoals in it took a long time) of als in longen-waar-je-mee-ademhaalt?

Ja, de beruchte verwarring (been there) :D
Het gaat over lang, in tijd. Niet de longen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:25

Anders was het lung. :)
In het Nederlands gebruiken we meer corona.

Al begint covid ook meer gebruikt te worden door burgers. Artsen deden dat al.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 20-12-21 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:26

996981 schreef:
Ben ik de enige die zich stoort aan zulke artikelen?
https://www.nu.nl/coronavirus/6174077/s ... gezet.html

Het is zo weinig concreet.. “mocht het nodig zijn” “meerdere maanden” “groot verschil” “bescherming was laag, maar nam toe” etc.

Wanneer is het nodig? Wat zijn meerdere maanden? Hoe groot is het verschil in percentages? Hoeveel nam het toe?….

Hier kun je als lezer toch net niks mee? Is deze info, deze percentages niet bekend? Of wordt het niet gedeeld?

Werkelijk kun je zien hoe ongeloofwaardig het allemaal is. Polarisatie en angst zaaien heet dat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:26

Ik weet niet eens wat een long covid19 reflex is, maar ik heb inderdaad Covid gehad, naar mijn weten niks aan over gehouden en wat jij nu schrijft HC, is op z’n zachts gezegd heel ‘apart’.. dat iemand iets overhoud aan een virus/ziekte.. :? Maar prima hoor, ik ben iig blij dat bv Imandra het snapt, nu weer inhoudelijke Posts :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:27

Sizzle schreef:
Shadow, als je met iemand ook zijn hobby of sociaal gemis meeleeft dan zijn dat dus automatisch allemaal egoisten? Prima hoor.

Nee, hier haal jij zelf alle mogelijkheid tot nuance weg en doe jij alsof ik het allemaal bij elkaar veeg. Ik zie best wel de verschillen, dat is juist de kern: niet alles is hetzelfde.

Citaat:
Als ik dan stil sta bij mensen die bepaalde dingen gewoon als heftig ervaren en voor wie het als uitzichtloos voelt dan hoeft daar niet gelijk dood en verderf bij gesleept te worden.

Niet meteen nee. Maar uiteindelijk wel, want dat is waarom een besmettelijke ziekte zo lastig is: het geeft WEL veel leed een dood. Die gevolgen worden steeds weggelaten uit de verhalen over waarom mensen het zat zijn - maar er zijn nu in elk geval 10.000 en mogelijk 20.000 mensen overleden aan covid in verpleeghuizen, en dat is VEEL. Alleen maar focussen op hoe erg het is dat je niet iedere dag kunt shoppen of uit eten kan, is toch een beetje een beperkt egoistisch perspectief.

Citaat:
Ik kan werkelijk geen enkeke reden bedenken wat er fout aan is als je er wat meer bij stil staat welk effect dit hele gebeuren heeft op mensen, ook langdurig. Ook door begrenzingen die jou en mij de reet roesten.

Als je echt stil wilt staan bij wat dit voor effecten heeft: prima. Maar dat zie ik dus niet terug. Er wordt steeds heel selectief gekezen bij welke mensen men stil staat, maar ook voor welke ervaringen geen interesse is. Die eenzijdigheid daarvan, die is heel naar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:31

DuoPenotti schreef:
Anders was het lung. :)

Niet in het nederlands.
Het is niet automatisch helder dat het Engels is.

Shadow, moet ik letterlijk de hele wereld polulatie individueel in een lijstje zetten zodat jij niet meer het gevoel hebt dat ik een selectieve egoist ben?

Sorry, het zal wel aan mij gebrek aan leesvaardigheid liggen maar ik snap helemaal niets van je verwijt. Ik vind het voor IEDEREEN die zich beperkt voelt en die het zwaar heeft en daardoor verdrietig is of het niet meer ziet zitten oprecht gewoon ruk ongeacht de reden daarvoor. Niet meer, niet minder.
Maar schop gerust door als dat helpt.
Wellicht kun je nog even verhelderen in welke populatie ik geen interesse heb?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:35

Je hebt dat al een paar keer duidelijk aangegeven Sizzle :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:35

Imker schreef:

Langdurige covid klachten.
Dus niet dat het op je longen slaat.
Duurde bij mij ook even voordat het kwartje viel. Ik merk dat veel mensen denken dat long covid is dat je veel last van je longen en hoesten hebt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:37

Ik ben toch wel blij dat ze op onze stal niet zo nauw kijken met de regels. Heb nog lekker kunnen rijden na 17:00. Mensen die op de manege staan hebben het moeilijker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:44

Sowciaal voor Shadow: welke groep laat ik systematisch weg?

Sizzle schreef:
Ik vind het voor heel veel mensen erg triest: voor mensen die niet weten of ze misschien hun studie moeten wisselen omdat er geen toekomst meer zit in de reisbranche of horeca, de mensen die hun werk in de zorg niet meer aankunnen, mensen die in verslavingen geland zijn, mensen die niet aan een stage adres kunnen komen door het corona beleid en ook geen tussenjaar kunnen nemen, mensen die hun familie al bijna 2 jaar niet gezien hebben, voor mensen die hun familie verloren hebben, voor mensen die hun kleinkind pas op 2 jarige leeftijd of later zien, voor mensen die in depressies of psychoses terecht gekomen zijn, voor mensen die hun bedrijf ten gronde hebben zien gaan, voor mensen die niet weten of ze nog een inkomen hebben volgende week, voor mensen die pijn lijden omdat er van alles dicht en uitgesteld is, voor mensen die al 3x hun bruiloft afgezegt hebben etc etc etc. Het is allemaal erg complex en voor iedereen anders.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-12-21 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:45

OleJon schreef:
996981 schreef:
Ben ik de enige die zich stoort aan zulke artikelen?
https://www.nu.nl/coronavirus/6174077/s ... gezet.html

Het is zo weinig concreet.. “mocht het nodig zijn” “meerdere maanden” “groot verschil” “bescherming was laag, maar nam toe” etc.

Wanneer is het nodig? Wat zijn meerdere maanden? Hoe groot is het verschil in percentages? Hoeveel nam het toe?….

Hier kun je als lezer toch net niks mee? Is deze info, deze percentages niet bekend? Of wordt het niet gedeeld?

Werkelijk kun je zien hoe ongeloofwaardig het allemaal is. Polarisatie en angst zaaien heet dat.

En jij doet daar zelf niet aan denk je?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:01

Sizzle, het gaat er niet om dat je steeds een lijst met uitzonderingen toevoegt, maar het gaat me vooral om dit soort opmerkingen

Sizzle schreef:
Maar het grootste deel doet heus zijn best. Je kan gewoon niet zeggen dat als iemand gaat winkelen in Belgie deze dus automatisch een rotzak is. Het is net zo goed mogenlijk dat diegene al bijna 2 jaar thuiswerkt en eigenlijk nooit iemand ziet maar zichzelf af en toe een uitstapje gunt.

Dan ben je namelijk echt bewust aan het misleiden. Je loopt niet zomaar op de dag na een persconferentie in Antwerpen tussen heel veel andere Nederlanders. En het gaat ook nadrukkelijk niet om allemaal mensen die enorm voorzichtig hebben gedaan voorbij de regels (want tot een paar weken geleden kon je hier in de binnensteden ook gewoon lekker bij elkaar lopen) en nu 'ineens' naar Antwerpen moeten.

Ik geef mijn reacties omdat je steeds dit soort dingen plaatst, waarbij je ter plekke een verhaaltje verzint waarom wat voor onzinnig gedrag ineens toch heel menselijk zou zijn. En daarna sla je over dat zelfs al zou dat gelden voor sommige mensen, dan nog weten we dat het voor de meeste mensen niet geldt.

De meeste mensen gedragen zich ongeveer zoals ze zich steeds hebben gedragen. De mensen op de drukste plekken hebben zich het afgelopen jaar niet zo heel erg hoeven beperken, want bijna alles wat het grootste deel van de tijd open, niet dicht. De mensen die voorzichtig zijn, die komen niet zomaar in de drukte in Antwerpen op de dag nadat uitgelegd is dat de nieuwe variant best wel slecht nieuws is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:13

Volgens mij heb ik ook meerdere keren aangegeven dat er ook gewoo asocialen zijn die het allemaal niets kan schelen.
Wat mij het allermeeste stoort deze pandemie is het aanwijzen van schuldigen en dan vooral naar mensen die men niet kent en nooit gesproken heeft puur omdat men ergens is waar het toevallig druk is bijvoorbeeld.
Niet alles wat je met je ogen ziet ziet is ook perse zoals het in de realiteit is.

Ik wil totaal geen aso gedrag goedpraten maar ik wil dat mensen stoppen met dat werpen van stenen.
Het zou al helpen als de media het niet opblaast.
Deze week stond er een foto van een zogenaamt super drukke winkelstraat die overduidelijk zo genomen was waardoor het extra druk leek terwijl je aan het perspectief kon zien dat het eigenlijk wel meeviel.