Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:51

Zebrastreep schreef:
Tja je krijgt dan een beetje Survival of the fittest....

Wat ik wel een beetje vervelend vindt aan een corona pas is de groep cliënten waarmee ik werk. Die hebben niet allemaal een telefoon met een QR code. En we gaan graag ergens met ze wat drinken regelmatig. Of dat wordt elke keer allemaal papieren mee slepen. Is geen doen dan....

Voor de rest op zich het er wel mee eens! We kunnen dan in ieder geval het weer gaan proberen hoe het dan gaat. Ook een mooie test voor mensen met een vaccinatie hoe dat nu gaat.

Maar wát nu gaat? Er zijn, buiten de afstand (die al nergens gehandhaafd werd) geen versoepelingen aangekondigd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:54

Meestal als ze zeggen waarschijnlijk of daarmee nu al naar buiten komen kun je ervanuit gaan dat dat aankomende dinsdag uitgesproken gaat worden.

Hier je antwoord op de vraag wat de aankomende versoepelingen gaan worden , het lekt altijd uit , idee dat ze dat expres doen zodat mensen alvast wat voorbereid zijn.
https://nos.nl/artikel/2397568-25-septe ... en-theater

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:54

sureido schreef:
Mag je dan wel staan in een kroeg vanaf de 25e? Wat een onzin dat die 12 uur dicht regel blijft.

Gelukkig woon ik dicht bij België :')

Wat een land dit.

In Denemarken is alles al van de baam. Niet afstand, niet certificaten.
Hier in Andalucía feitelijk ook al moet de politiek vanwege het politiek draagvlak voor de bange meerderheid de schijn nog even ophouden.

Vannacht uit geweest. Nachtclub behoorlijk vol. Geen maskers, geen énkele toegangsbeperking, volop contact, tot 03.30. Vást een wel of niet gevaccineerde besmet. Grote evenementen en ´field labs´ hebben ruimschoots aangetoond dat er geen probleem van komt. Leve de groepsimmuniteit *\o/*
Vanmorgen hondje van vriendin uitgelaten en op straat op een enkele uitzondering na iedereen met masker op. Let wel, nu zónder de eerdere maskerhyiëne, dus met maskers die voor de dragers meer kwaad dan goed doen. Maar ja, ze voelen zich er veilig bij. Van mijn mogen ze :D Tolerant niet, Relaxed? Van mij mag jij voorzichtig zijn hoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:55

Zebrastreep schreef:

en waarom is dat een probleem voor wel gevaccineerden??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:56

sureido schreef:
Mag je dan wel staan in een kroeg vanaf de 25e? Wat een onzin dat die 12 uur dicht regel blijft.

Gelukkig woon ik dicht bij België :')

Wat een land dit.

Naja jullie hebben geen mondkapjesplicht ( meer ) hoop dat ze hier toch ook wel een keer de absurditeit daarvan gaan inzien
En niet voor een terrasje opzetten om aan je tafel te gaan zitten , afzetten , weer opzetten om naar de wc te gaan , weer afdoen aan tafel en weer opzetten om gedurende 2 m het terras te verlaten :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:57

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:

en waarom is dat een probleem voor wel gevaccineerden??

Ik bedoel voor mensen zonder vaccinatie dat het dan een beetje survival of the fittest wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:02

Hc, beter lezen.. Ik ben helemaal niet voorzichtig, want ik ben gevaccineerd en ervaar amper beperkingen.. Ik wil juist dat alles weer opengaat, maar dat doen ze hier niet omdat er nog teveel niet gevaccineerd zijn. Dus prima dat er nu een pas komt, 1e stap naar alles weer open voor gevaccineerden en getesten.

Volgende week zou ik een feest hebben die nu niet door mag gaan, ik was graag wel gegaan met een vinkje in mijn app.. Vooral nadat Zandvoort wel gewoon kon.

Dus zet mij niet neer als angsthaas omdat je zelf je leesbril niet op hebt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:04

Ik neem wel aan dat wanneer dat toegangsbewijs in gaat, dit is voor mensen vanaf 12 jaar. Ik zou het erg oneerlijk vinden als mijn dochter van 10 telkens moet laten testen. Zij wil graag gevaccineerd worden, maar dit mag (nog) niet.

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:06

Voor mensen in mijn omgeving betekent dit juist dat ze wel weer ergens gaan eten of wat drinken. Juist spontaan. Dus ja er zijn mensen die niet meer gaan waarschijnlijk en mensen die juist wel gaab.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:10

Ik vraag me af of de horeca een grotere bezetting wel aan kan nu, bijna overal waar ik deze zomer heb gegeten was het hopeloos met personeelsbezetting en daardoor ook de wachttijden aan tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:13

Ja personeel in de horeca is drama..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:13

“Er zijn nog niet genoeg mensen gevaccineerd”.

Wanneer dan wel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:15

Vayo schreef:
Ik neem wel aan dat wanneer dat toegangsbewijs in gaat, dit is voor mensen vanaf 12 jaar. Ik zou het erg oneerlijk vinden als mijn dochter van 10 telkens moet laten testen. Zij wil graag gevaccineerd worden, maar dit mag (nog) niet.

Dat mag ik toch wel aannemen? Lijkt me vrij invasief anders.

Ik ben wel blij met de afbouw, hoop dat de zorg het aan blijft kunnen.
Net terug van 5dgn vakantie. Hele dag een mondkapje op, behalve in hotelkamer en restaurant tijdens het eten. Iedere 2dgn een polsbandje halen in hotel met de checkapp en voor toegang nogmaals de app laten zien. Ik vond het best heftig, vooral die mondkapjes in 30 graden -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:16

996981 schreef:
“Er zijn nog niet genoeg mensen gevaccineerd”.

Wanneer dan wel?

Ome Hugo hoopt met deze maatregelen dat er alsnog een hele hoop mensen naar de locaties rennen... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:18

secricible schreef:
Vayo schreef:

Net terug van 5dgn vakantie. Hele dag een mondkapje op, behalve in hotelkamer en restaurant tijdens het eten. Iedere 2dgn een polsbandje halen in hotel met de checkapp en voor toegang nogmaals de app laten zien. Ik vond het best heftig, vooral die mondkapjes in 30 graden -O-

Waar was je? Best heftig idd..

Mungbean

Citaat:
]Volgens mij gaat het echt niet zover komen dat je bij elk café of restaurant je je bewijs moet laten zien.
.

Ik haal deze er nog even bij.
Dit had ik bij ons ook niet aan zien komen, werd eigenlijk steeds gezegd dat ze niet zo ver wilden gaan en toen toch in eens kaboem, pasjes plicht.

Nu dus ook binnenkort in NL
Bizar best wel hoe snel het ineens dan toch omslaat.

secricible

Relaxed schreef:
secricible schreef:

Waar was je? Best heftig idd..

Frankrijk, in het bekende pretpark ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:26

xxxmh schreef:
Ja maar als je om 11 uur bedenkt zullen we om 12 uur lekker gaan lunchen kan dit natuurlijk niet.

Nee dat kan dan niet.
Ik begrijp niet waarom dat erg is.
Wij in de eerste wereld leven al een hele tijd een veel te luxe en rijk leven, deze situatie was en is al niet langer houdbaar.
Een groot deel van de wereld kent geen enkele luxe, mede doordat er in de eerste wereld een enorme luxe is ten koste van de rest van de wereld. En dat is natuurlijk ook een deel van de reden waarom deze situatie is ontstaan.

Nu moeten we noodgedwongen een ienieminie beetje luxe inleveren en staan er mensen te steigeren.
Ja, je moet nu dingen plannen. Nee, we hebben (en krijgen?) ons leven van voorheen niet terug. Dit is wat het nu is. Kwestie van accepteren.
Waarom is dit zo moeilijk voor mensen :? Ik begrijp het oprecht niet.
Die maatregelen doen mij totaal niks, ik pas me erop aan, zit de tijd uit, doe wat kan en hoe het kan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:28

Omdat het voor een groep mensen, die gewend zijn in totale vrijheid te leven, voelt alsof die vrijheid minder wordt …

Waarmee ik nergens een oordeel over heb

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:33

Maar er moet nog over gestemd worden toch? Over het toegangsbewijs?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:33

Cer schreef:
Omdat het voor een groep mensen, die gewend zijn in totale vrijheid te leven, voelt alsof die vrijheid minder wordt …

Waarmee ik nergens een oordeel over heb

Ja, dat had ik nog wel bedacht. Het is ook niet dat ik het leuk vind dat het nodig is.
Maar waarom is dat per se erg dat we iets moeten inleveren? Zijn we dan niet een tikkeltje te verwend en egoïstisch dat er gedacht wordt dat we ons alles kunnen permitteren?
En houden we dan niet het probleem in stand? (Ongelijke verdeling, teveel mensen op 1 hoop, groot risico op pandemieën, etc)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-09-21 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:34

Vayo schreef:

Vanaf 13 dacht ik gelezen te hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:34

De vrijheid van de een houdt op waar die van de ander begint enzo... Ik vind dat mensen in deze eerstewereldlanden wat teveel in 'vrijheid' leven en ik vind dat niet per se goed. Daarmee bedoel ik geen overheidscontrole of dictatuur, maar ik vind het totaal geen slechte zaak dat je niet gewoon maar alles in een oogwenk kan hebben wat je wil.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:40

Ik dacht dat ook, maar je weet niet altijd hoe dingen zich ontwikkelen…

Ik maak mij niet zo heel druk , maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat wel doen (ook gezien het “gerommel” in de overheid inzake sommige kwesties)

Verworven vrijheden zijn niet altijd makkelijk terug te draaien (of hoe noem je dat, “gewende” vrijheden). Als we altijd al vaccinatie plicht hadden gehad dan was het nu niet zo’n probleem geweest , bijvoorbeeld

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:42

veerledec schreef:
Vayo schreef:

Vanaf 13 dacht ik gelezen te hebben.

Oh dat zou fijn zijn. Ik ben echt aan het zoeken geweest, maar nergens werd er gesproken over vanaf welke leeftijd dit zou gaan gelden. Ik hoop dat ze snel gevaccineerd mag worden. Dat testen zou ik echt niet zien zitten.